FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Ik heb wel het idee dat er nog veel bij gaat komen op het moment dat de echte release er is. Neem als voorbeeld; 3e tenue van PSV is nu nog niet in FIFA. Heb verder ook geen catalogus gezien waar je extra schoenen of iets kan kopen voor CM mode. Verder las ik op Twitter dat er bij de release van de PS5 ook het stadion van PSV bij gaat komen met nog enkele andere stadions (onder andere Leeds United ook geloof ik). Heb het idee dat dit een soort demo is voor ze, vorig jaar was het spel naar mijn idee completer bij de early access.

Catalogus is uit fifa21 wat ik begrepen heb. Ook het stadion van Psv zal er niet in te zien zijn.

Ah, dat van de catalogus wist ik niet. Vreemd en jammer dat die eruit is. Dat van de stadions heb ik ook gelezen maar de “insiders” gaven aan dat er bij de PS5 nieuwe stadions bij gaan komen waaronder die van PSV.

Ik ben de training eigenlijk al beu. Elke trainingsdag worden er drie random oefeningen geladen, met redelijk random spelers. Het vergt echt veel tijd om elke keer opnieuw de oefeningen waarvoor ik al een A gehaald heb te selecteren, en daarna voor elke oefening de spelers die ik wil trainen aan te duiden. Het zou handiger zijn als ik een vaste routine kon instellen, om die dan af en toe te veranderen.

Na het oefentoernooi heb ik een maand lang niets anders gedaan dan training. De eerste weken heb ik daarbij niet goed opgelet, en nu hebben m’n basisspelers en een deel van m’n bank rond de 90 sharpness, en mijn reserves zitten grotendeels op 0.

Lijstje van transfers door de AI in mijn Hertha Berlin carrière, aan jullie om uit te maken of jullie ze realistisch vinden of niet:
Joe Gomez naar Inter
Immobile naar Liverpool
Aouar naar Man City
Vardy naar United
Ruben Dias naar Spurs
Dele naar Man U
Romagnoli naar Arsenal
Zaha naar Chelsea
Bonnuci naar Man City
Inaki Williams naar Juvé
De Vrij naar United
Aspas naar Inter
Sabitser naar Barca
Lacazette naar Roma
Ilicic naar Dortmund
Calvert-Lewin naar Spurs
Roussillon naar Leicester
Alaba naar Real

Eerlijk gezegd vind ik deze transfers over het algemeen niet heel gek. Dit is een carrière met de nieuwe functie aangaande transfers neem ik aan?

Jups, op strikt.
Immobile past helemaal niet bij Liverpool
Een jonge, Britse verdediger die bij de kampioen in de basis speelt gaat niet plots naar Italë (Gomez)
Aouar vind ik wel kunnen, al hebben ze daar al veel opties bij City
Vardy zou in bepaalde omstandigheden wel kunnen
Dias kan ook, Spurs zoekt een CV en hij is IRL ook naar Engeland
Dele vind ik toch ook raar, zeker omdat Fernandes, Pogba én Van de Beek al bij United spelen
Romagnoli naar Arsenal slaat nergens op, zeker nu ze Gabriel hebben
Zaha is ok
Bonnuci naar City vind ik ook raar, hij is te oud om nog zo’n stap te maken
Inaki gaat niet weg bij Bilbao, en zeker niet naar Italië
De Vrij kan
Aspas is overal mislukt behalve bij Celta, zou ook nooit naar Italië trekken.
Lacazette zou kunnen als hij bij Arsenal geen toekomst heeft
Ilicic vind ik een rare
C-L naar Spurs zou kunnen
Roussillon is logisch
Alaba kan ook, maar de concurrentie wordt wel heel zwaar

Conclusie: een paar hele goeie, en een paar bijna career-brekende transfers. Volgende carrière zet ik de eerste transferperiode uit, in FIFA20 resulteeerde dat in minder rare transfers.

PS: excuses voor het slordig getypt lijstje, ik ben even gehaast

Hm… Dit lijken zo inderdaad geen realistische transfers. Het blijft natuurlijk altijd een verassing, in het voetbal gebeuren soms ook verassende transfers, maar dit zijn er wel weer veel.

Zet in het eerste seizoen transfers altijd uit, om het tot de winter sowieso, om de zelfde selecties te houden.

Klopt, evenals die van Benfica en Porto.

1 like

Als je elke transfer individueel af gaat zullen er altijd een paar zitten die je niet realistisch vindt. Echter kocht Barcelona ook Kevin Prince Boateng en die Deen waarvan ik naam niet eens meer weet. Zo zijn er wel meer van dit soort verrassende transfers.

Is dit allemaal na 1/2 periodes al?

Allemaal in de eerste. En dit waren enkel de duurste transfers.

Vind het training gebeuren ook erg wennen. Ben sowieso niet van elke oefening zelf te doen, deed ik voorheen ook amper. Dus veel simuleren, wel opletten dus over dat sharpness. Wordt nog wel een ding om te vergeten.

Poeh, dat zijn al flink wat wijzigingen, die nog meer opvallen vanwege de namen… Moet zeggen dat ik na de eerste reviews nog niet echt overtuigd ben om de versie te kopen.

Edit: zo dan, ik zie nu net even de statistieken op Sofifa. Wat dachten ze, laten we de helft v/d spelers eens even een potentie >87 geven? Bijv. zo’n Marcus Edwards. Heeft bij Spurs nog nooit potten gebroken, was bij Excelsior geen sensatie: 89… (en dan heeft Thiago op dit moment 85…).

Even een vraag. Is het niet zo dat de ALG punten om de zoveel tijd een update krijgen, afhankelijk van de prestaties in real-life? Geldt dit dan ook voor het starten van een carrière?

Da’s toch al jaren zo? In een carrière worden die echter niet doorgevoerd, uiteraard.

Ik heb in het begin bijna alle trainingen gedaan in de maand juli zodat ik ze nu bijna steeds kan simuleren en steeds A heb of B

Ratings en pot worden wekelijks ge-update meestal was dit donderdag of vrijdag als ik mij goed herinner. Elke week zit ik die ratings dan als een gek te bestuderen wat zorgt dat ik vaak een carrière opnieuw begin :rofl:

Hoi iedereen! Ik loop ergens tegen aan en hoop graag dat iemand me kan helpen. Om de ea acces te kunnen gebruiken moet ik mijn creditcard gegevens invullen, alleen mijn adresgegevens kloppen op de een of andere manier niet waardoor ik een foutmelding krijg. Moet ik hiervoor de adresgegevens van mijn bank pakken of de adres die op mijn ps4 staat? En ik weet niet echt wat ik bij provincie moet zetten, aangezien ik uit Oud Gastel kom: is het nou “noord brabant”, “noord-brabant” etc. Loop hier helaas echt bij vast, misschien dat iemand me kan helpen?

Verder wil ik graag de Ultimate Edition pre-orderen, er staat dat deze op 6 oktober al bespeelbaar is. Kan je deze dus op de nacht van maandag op dinsdag spelen? Of dinsdag op woensdag? Omdat ik beide opties ergens voorbij zag komen waardoor ik begon te twijfelen. Mocht iemand me kunnen helpen hoor ik het graag!

Hi,

Jullie hebben deze vraag waarschijnlijk al veel gehad maar vind hier niet direct een antwoord.
Ik ben van plan de fysieke disc van Fifa 21 aan te schaffen, alsook de PS5. Ik lees dat ik gratis kan upgraden naar de PS5-versie. Dien ik hiervoor dan om een nieuwe disc te gaan? Of kan ik gratis met mijn huidige disc upgraden naar de PS5-versie?

Alvast bedankt!