FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Centrale verdedigers beide ‘achter blijven tijdens aanvallen’. Beste kopper van de twee gaat in de slotfase mee bij een achterstand. Beide backs staan op Overlappen, meer niet. Als een back workrate hoog/normaal heeft dan is hij te vaak weg. Het is ook vrij belangrijk dat de backs goed kunnen springen om voorzetten weg te koppen. Doelman heb ik op uitkomen bij voorzetten staan en vliegende keep. Vooral dat eerste is heel nuttig bij hoekschoppen en voorzetten. Speel ook vrijwel altijd met een diepe CVM, die heeft als enige instructie dat hij de passlijnen moet onderscheppen.

Geduldig verdedigen is vaak een pre, niet door dekken en de instructies druk zetten met het hele team is ook vaak aan te raden vanaf 20 meter van je doel. Bij tactiek is het ook best prettig om wat smaller te staan bij verdedigen, dan wanneer je aanvalt.

1 like

Beste forumgebruikers. Na een voltallige collectie fifa edities hoop ik op deze weg wat ondersteuning te krijgen. Ik speel over het algemeen seizoenen maar met de steeds “realistischer” wordende gameplay hoort hier ook een groot deel tactiek en bediening bij uiteraard. De tips&trucs op YouTube kan ik maar moeilijk toepassen, mijn resultaten worden ook steeds minder, waarschijnlijk door het gebrek aan geduld te snel “happen”.
Is er iemand bereid om online (Xbox) mijn tactiek en gameplay te oefenen?

BVD!

Vraag: weet iemand hoe…?
Weet iemand hoe ik met elftallen en selecties die ik in mij career-savegame heb, kan gebruiken buiten de career mode?
Ik weet niet hoe, maar het is mij in FIFA19 gelukt (per ongeluk) om met de selecties te spelen van een vergevorderde career-savegame (en ook van andere teams) buiten de career-savegame. Weet iemand of dat in FIFA21 ook te doen is?

@D5981, er zal ongetwijfeld een manier zijn om dat te doen met RDBM20. Heb je al eerder daarmee gewerkt? Denk namelijk dat je gewoon tabellen kan exporteren naar Excel en daarna weer in een andere carrière kan laden. Zelf nog nooit gedaan trouwens, dus zou zeker even een back-up maken voordat je het probeert.

Knotsgek seizoen in La Liga. De grote 3 verspelen veel punten dit seizoen.

En HSV heeft directe promotie ook wel verspeeld. Volgend jaar Schalke en HSV in de 2e Bundesliga? :stuck_out_tongue:

Bizar. HSV stond tijd terug nog bij de eerste 2. Het lijk wel of HSV het niet volhoud. Dat Was vorig jaar ook het geval.

Ja Schalke 04 HSV en wie weet komt daar nog Fc Köln of Herta bij.

Dit is het discussietopic voor FIFA, jongens. Mag ik jullie naar het Algemene voetbaltopic doorverwijzen?

Ik gaf alleen antwoord. Maar zie het inderdaad foutje.

Nieuw contract met afkoopclausule is het geworden, bingo!

1 like

Focus eerst op verdedigen. Niet te snel happen, zeker geen sliding maken. Op xbox houdt ik altijd LT ingedrukt zodat een verdediger sneller zal blokken. Niet door dekken is ook een must. Verder kun je via de pijltjes ‘hele team druk zetten’ als de tegenstander op de rand van de zestien komt.

Iemand ervaring met driemansdefensies? Wie zet je best in het midden? De beste, de grootste, de snelste, de beste passer, …

In mijn Brightoncarrière staat de grootste er.
Mijn twee verdedigers ernaast zijn sneller en hebben een betere pass.

1 like

Vaak zie je dat de twee aan de zijkant wat sneller zijn inderdaad. De middelste is vaak voetballend wat sterker, denk maar aan Frenkie de Jong bij Barca of Thiago Silva bij Chelsea.

Persoonlijk zou ik voor een type Stefan de Vrij gaan. Is in persoonlijke duels niet beter dan bijvoorbeeld Skriniar, maar met zijn inzicht voorziet hij in het dichtlopen van gaten, onderscheppingen en rugdekking, bijvoorbeeld. Verder ook een prima pass.

1 like

Het ligt eraan in wat voor soort rol je hem wil gebruiken. Bij Barcelona is de middelste meer een libero, terwijl bij Sheffield United het juist echt de laatste man is.

1 like

Wie speelt er nog op pc, met een controller? Ik ben voor het eerst voor eentje gegaan die niet van Xbox zelf is, maar dat valt toch opmerkelijk tegen. Iemand ervaring met een degelijk alternatief?

Old-skool hier: PC/keyboard hier. Op consoles/controllers kan ik niet veel. Ik had Fifa 19 en F1 2017 of 18 op de xbox, twee jaar terug. Maar mijn dochter van vijf speelt me er zo uit. Ik zit zo vast aan pc/keyboard dat ik daar ook niet meer los van kom. Wel een mooie Ferrari controller aan overgehouden.

KHqxTgP3pwX_wfP_u5WBOCxnlBHomoiHm1TMVkF0MKY_size_mode_3_size_1024x768_267

heeft iemand er ook last van dat de volksliederen niet meer te horen zijn als ik een wedstrijd wil spelen via ‘aftrap’?

Is toch geen last :laughing:

vind het wel een beetje jammer. Voegt wel wat toe imo