FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Zo gaat het bij mij meestal ook, vaak zijn m’n talenten goed genoeg als ik klaar ben met de save… :sweat_smile:

Tenzij ik echt met teams van een lager niveau speel, dan kunnen ze sneller instromen natuurlijk.

1 like

Zijn er toevallig nog maniertjes om spelers te halen bij clubs die niet willen verkopen vanwege rivaliteit (Ps4)? Ik meen het niet gezien te hebben.

Zou bij Barça in S2 Bryan Gil wel willen overnemen van Sevilla. Hij heeft een aflopend contract, dus er is hoop dat er iets veranderd.

Wat is de reden? Wat vaak wel lukt is om een andere speler van hun club te ruilen voor een speler die op de positie van Gil speelt. Vaak kan de speler die je dan wil wel vertrekken.

Barca koopt toch met regelmaat van Sevilla. Lenglet, Rakitic en Alves om er maar drie te noemen. Zou apart zijn als je in game word tegen gestribbeld.

Krijg direct de melding mbt de rivaliteit, dus lijken weinig opties te zijn. Hij moet of niet verlengen of vertrekken.

*Overigens zie ik weinig meerwaarde in dat strikt/los. In dit geval is het prima realistisch om een speler van Sevilla te kopen, maar wordt je tegen gehouden. Verder merk je weinig voordelen.

Of een afkoopclausule krijgen…

Wat doorgaans voor Spaanse spelers normaal is. Helaas is dit dus nu niet het geval. Vervelende situatie, is alleen te omzeilen door los/strict te selecteren aan het begin van een carrière

Aangezien Barcelona B niet actief is in Fifa hoe gebeurt de doorstroming? Komen deze automatisch bij je jeugdspelers terecht in het A-team?

Alleen als er een squad update is. Maar dan zou je telkens een nieuwe carriere moeten beginnen. Het enige is zoals bij alles clubs een jeugd team op te zetten. Dat kun je dan als Barca B zien, maar die zijn niet competitief of spelen duels.

Thx ! Wel jammer dat dit niet automatisch gebeurt…

Ik heb bij Anderlecht strict genomen en nu wilt elke speler boven de 80 alg niet komen vanwege de competitie. Heel lastig dus om in de toekomst spelers terug te halen die al reeds hebben aangegeven hun carrière bij Anderlecht te eindigen.

In Spanje is het niet alleen normaal, het is daar zelfs wettelijk verplicht om een afkoopsom op te nemen in het contract. Hoewel het niet altijd het geval is heb ik wel het idee dat La Liga spelers vaker een gelimiteerde afkoopsom in hun contract hebben dan spelers uit andere competities in m’n saves.

1 like

Niet alleen bij ‘strikte’ onderhandelingen ontstaan er problemen. Ik probeer met Ajax al drie seizoenen (ja, echt, geduld is een schone zaak) Jayden Oosterwolde van FC Twente over te nemen, maar al drie seizoenen (ja, echt) kan ik de onderhandelingen niet eens starten omdat de club ‘onderbezet is op die positie’. Wat een realisme weer. Als Ajax morgen nog bij het in geldnood verkerende Twente met een zak geld aanklopt om een talentvolle speler over te nemen, staan zowel club als speler dezelfde dag nog in Amsterdam om de overeenkomst te tekenen. Maar dus niet op FIFA. Diepe zucht.

Maar probeer eens een speler te kopen en in ruil iemand te geven die de zelfde positie heeft als Oosterwolde. Normaal kan je erna wel gaan onderhandelen voor Oosterwolde omdat er dan wel plots genoeg is op dit positie.

Ah ja, dat is best een slimme omweg. Zou niet nodig moeten zijn, maar ik ga dat eens proberen. Thanks!

Je kan niet eens gaan onderhandelen omdat je meteen de melding krijgt dat de club onder bezet is op die positie

Gebruiken jullie specifieke instructies om je verdediging beter te organiseren? Het overkomt me zo vaak dat spelers niet meebewegen met aanvallers en daardoor lucht dekken. Ook stappen ze vaak raar in als een speler er langs gaat of als een speler de zestien in komt. Krijg er zo onnodig veel tegendoelpunten tegen en vaak kan ik er niet wat aan doen, omdat de speler vlak daarvoor van de aanvaller af beweegt.

Ik heb (lang geleden) op YouTube wat tips overgenomen die volgens mij helpen. De belangrijkste daarbij is dat je al je verdedigers zet op Conservative interceptions (of de Nederlandse variant erop; ik speel FIFA in het Engels).

Dit heeft als gevolg dat de spelers die je niet controleert niet meteen meegaan en bovenop de tegenstander kletteren. Voorts veel oefenen met de staande tackle, met name je centrale verdedigers.

En tenslotte, maar dat ben ik persoonlijk, zet ik hoog druk en werk ik heel veel en inmiddels zeer effectief met de buitenspelval. Bij mij werkt het in 9/10 gevallen, alleen tegen snelle topteams verslik ik me nog weleens. Lees maar in mijn Ajax-carrière (met name aan het einde van het seizoen) hoe vaak ik het heb over "instapfouten" - dat is synoniem voor "te laat de buitenspelval openen". :wink:

1 like

Ik speel in grote wedstrijden doorgaans met een controleur op het middenveld die ik de instructie meegeef ‘Drop between defenders’. Dat is eigenlijk een instructie voor in balbezit, maar het effect is ook dat je in de omschakeling vaak met drie centrale verdedigers (in plaats van twee) staat. Werkt over het algemeen zeer goed voor mij.

Ik had dat vaak met George Bello van Atlanta, enige Linksachter in hun selectie destijds. Wat ik dan bijvoorbeeld probeerde was om een andere speler van hun aan te kopen in ruil voor een linksachter die ik niet nodig had. Eenmaal die deal was gelukt kon ik bello wel altijd kopen.

1 like