FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Ik zou zo’n modus aanmoedigen.

Dat je middels een slider zou kunnen bepalen of je meer opleidingsclub of koopclub bent, waardoor er makkelijker betere jeugdspelers kunnen worden gevonden, of makkelijker passende spelers op de markt kunnen worden gevonden.

En dan een sponsormodus die bepaalt hoeveel geld de club genereert. Je zou een speler ook een commerciele rating kunnen geven, dus niet alleen wat de speler kost maar ook wat hij je oplevert.

3 likes

Ook bezig met een scriptie en herken wat je zegt over FIFA ook wel heel erg. Merk daarnaast dat het lastig blijft om met een niet topclub realistische resultaten te behalen, met name de manier waarop. Weer veel klooien en knoeien met sliders om niet iedere wedstrijd te domineren of juist compleet weggetikt te worden. Heb de competitor mode maar eens geprobeerd, op zich niet eens heel erg gek maar net een beetje te veel kappen, draaien en skillmoves. Een middenweg tussen normaal en competitor mode zou me ideaal lijken.

1 like

Zou er in fifa een update komen ivm het EK of niet? Met het WK 2018 kwamen er toen heel wat real faces bij daardoor.

1 like

PES heeft de licentie voor EURO 2020. Ik zou het wel leuk vinden als er iets komt, maar ik heb geen idee hoe ze dat dan aan moeten pakken

2 likes

Oke bij deze geef ik die hoop meteen op…

Kan je een tactiek overzetten naar een andere ploeg in het beginscherm?
Ik heb het wel voor de tactiek van Eintracht Frankfurt en wil deze gaan gebruiken in een nieuwe Brightoncarrière.
Kan dit ergens, of moet je dit handmatig doen?

Je kan in je carrière bij teamformulieren een tactiek importeren, je kan dan gewoon kiezen uit de standaardtactiek van alle clubs uit het spel. Je kan dit ook voor teams waarmee je niet speelt doen bij aanpassen teamformulieren. Ook daar kan je gewoon de tactiek van een ander team importeren en eventueel aanpassen, of je ook de garantie hebt dat ze die tactiek ook echt gaan gebruiken zou ik niet weten.

2 likes

Bedankt, zal dit eens bekijken!

Is het toegestaan hier een soort combiverhaal te creëren? Ik heb in 2015, toen Max Verstappen debuteerde in de F1, een verhaal geprobeerd te creëren over de chef sport van Red Bull, die zich dus bezig hield met de voetbalclubs, de F1-teams én de X-treme events van Red Bull. Met als gevolg dat je naast FIFA, ook racegames kon spelen en erover kon schrijven. Feitelijk gebruikte ik alleen maar graphics uit FIFA; het verhaal kwam voort uit resultaten van FM (voetbal) en de F1 games van Codemasters. Kortom, het trok het allemaal wat breder. Mag dat?

Als het van mij zou afhangen wel, ben er wel benieuwd naar :wink:

Als ik FIFA speel op een grotere tv (65 inch ipv 32 ofzoiets) dan is mijn beeld wat schokkeriger ofzo. Alsof er minder frames in het beeld zitten.

Weet iemand hoe dit komt en hoe het eventueel op te lossen is?

had exact hetzelfde bij mij toen ik een nieuwe tv kocht van 58 inch heb eigenlijk geen idee hoe het verholpen is geraakt dus zou het antwoord ook graag weten zodat ik al die instellingen ook eens kan gaan nakijken

1 like

Wat mij betreft geen probleem! Creatieve oplossing.

Is het zo dat op Ultimate moeilijkheidsgraad de timed finished balk verdwijnt? Bij zowel strafschoppen als vrije trappen zie ik hem niet meer en moet ik maar gokken. Dit was juist mijn sterke wapen.

Ik hoor overal dat Ultimate helemaal kappot is, en dat je het best niet gebruikt.

Ik merk vooral dat ze steeds minder kansen creëren. Op wereldklasse krijg ik nog het meest variante spel tegen. Vind sowieso de gameplay van de AI matig sinds de laatste 2 updates

Ik heb nog nooit zo goed kunnen meekomen op de moeilijkste graad, maar deze Fifa plots wel. En het is niet dat ik meer speel of plots veel beter ben geworden.

Dus AI mag nog best een tandje lastiger maar het opzichtige extreme verschil tussen een normale speler en een sterspeler mag juist iets minder. Bij een spits van boven 85 OVR is iedere kans een goal. Beetje onrealistisch.

Voor mij is de enige manier om van FIFA te kunnen genieten op de pc, met mods.

Welke mods gebruik je? Ik had een gameplay mod geinstalleerd (heb nu ook FIFA op PC om te kijken of dat bevalt), maar ik won alles nog steeds ruim. Zelfs toen ik de keeper van de tegenstander met sliders wat beter maakte. Ik vind het te makkelijk om uitgespeelde kansen te creëren.

Alles van Paulv2k4, die heeft z’n eigen launcher, een gameplay- en careermod, en een gigantisch facepack.

1 like