FIFA 21 - Moeilijkheidsgraad en sliders

Hallo allemaal,

Zoals eerder aangegeven in de algemene discussie vind ik FIFA 21 te makkelijk. Dit is wellicht op te lossen met sliders. Het leek mij een goed idee om hier een apart topic voor te maken, anders zit deze discussie tussen allerlei andere berichten in de algemene discussie, wat onhandig is. Met dit topic wil ik niet alleen het probleem oplossen om het spel voor mij en anderen moeilijker te maken, maar ook voor mensen die een realistischere spelervaring willen. Ieder jaar zijn er weer sliders die het spel namelijk realistischer maken. Deze kunnen dan hier gepost worden.

Om gelijk maar af te trappen: een vriend van mij gaf aan dat hij op wereldklasse meer moeite had dan op legendarisch en ultiem. Ik heb het zojuist geprobeerd en won met Ajax met 4-2 van Fiorentina. Balbezit 40-60, schoten min of meer gelijk. De computer was veel directer dan op de hogere niveaus. Er werden aanvallen via de zijkanten geprobeerd (soms zelfs met voorzet, maar nog wel te weinig), maar ook door het midden, waarbij spitsen keurig werden weggestoken en mijn verdediging het nakijken had. Op hogere niveaus gebeurde dit bij mij niet, er is geen enkele keer een spits door het midden weggestuurd met een steekbal op legendarisch en ultiem. Zijn er anderen die de ervaring delen dat Wereldklasse moeilijker is dan Legendarisch en Ultiem?

Ik ga met sliders kijken hoe ik kan zorgen dat het nog lastiger wordt. Ik brak zelf namelijk nog net iets te eenvoudig door de verdediging van Fiorentina heen en kwam zo vaak in een situatie dat ik met 2 man op de keeper af ging. Ook merkte ik dat de doelman nét iets te slecht was.

2 likes

Top idee om hier een topic over te maken!

Erg interessant dat wereldklasse wellicht lastiger kan zijn dan legendarisch. Ik ga dat vanavond ook even voor mezelf testen. Als je goede sliders voor wereldklasse hebt gevonden dan zou het geweldig zijn als je die hier kan delen :wink:

Zelf ben ik gisteren druk bezig geweest met sliders voor legendarisch. Ik zal vanavond nog wat aanpassingen hieraan doen aan en dan zal ik die misschien vanavond nog delen hier.

Ik heb wereldklasse altijd al lastiger gevonden dan legendarisch of toch nooit moeilijker gevonden

https://forums.operationsports.com/forums/ea-sports-fifa-sliders/976734-fifa-21-os-community-sliders.html

Dit is een site die ik al jaren gebruik, werkt voor mij erg goed!

1 like

Die sliders heb ik ook gebruikt, maar die hadden helaas te weinig effect.

Ik heb nu wat gespeeld met verschillende sliders. Ik verloor met 1-4 van PSV, daarna 2-2 en daarna won ik met 4-2 van VVV (de 2e tegengoal was een blunder van mij, dus dat lag niet aan het niveau/sliders).

(Gebruiker/CPU)
Sprintsnelheid 50/50
Versnelling 50/50
Gemiste schoten 55/40
Gemiste passes 55/45
Snelheid schoten 50/50
Snelheid passes 50/48
Doelman 40/55
Dekking 40/65
Sprintfrequentie 50/65
Hoogte 50/40
Lengte 40/45
Breedte 50/50
Vleugelverdedigers 50/50
Fouten bij aanname 55/50

Opvallend genoeg was dit juist wel weer op legendarisch en niet op wereldklasse.
Hoewel de uitslagen realistisch zijn en de verhoudingen dat ook zijn, is het spel niet realistisch. Je merkt wel een duidelijk verschil tussen PSV en VVV, maar het is niet alsof het net echt is als je kijkt naar de aanvallen en passes. FIFA heeft echt een gigantische fout gemaakt met die voorzetten die de CPU gewoon niet geeft, hoe vrij de spits ook staat. Dat is met sliders niet op te lossen.

Als het al jaren te makkelijk voor je is dan zou ik eens gaan kiezen om de doelman zelf te besturen, passen, voorzetten, steekballen en schieten allen op manual te zetten. Dit maakt het al een stuk realistischer want je speelt niet elke aanval door hun verdediging heen omdat je ook wel eens een bal verkeerd past of een enorme kans mist.

Volledig manual spelen is echt een enorme meerwaarde voor mij.

Heb nu passen, schieten en lob ook manual gezet nu. Heb ook voor het eerst timed finished aan staan en win met 0-5 van Spurs. Eerste helft alle drie de schoten erin, haha

Op manual? Mijn eerste schoten op manual gingen naar de cornervlag.

Goed dat je hier een topic voor hebt gemaakt. Ik win ook vrijwel alles, viel me inderdaad op dat Ultimate me makkelijker afging dan Legendary. Won ineens met 8-0 in plaats van 4-0.

Heb nu een paar sliders toegepast op Ultimate (CPU minder fouten in passing, balaanname en strakker verdedigen), dat ging opzich prima. Verloor met Ajax van Liverpool (4-2) en zelfs ruim van Midtjylland (1-4), maar won wel met 0-4 bij PSV en 3-0 van AZ. Heb helaas niet zoveel tijd om te spelen, dus komend weekend pas weer verder testen. En gek genoeg misschien wereldklasse maar eens proberen als ik het hier zo lees! Toch jammer dat EA er niet in slaagt gewoon een spel te ontwikkelen waarmee je direct aan de slag kunt, maar misschien dat ik er dan te makkelijk over denk : P

Wat me overigens vooral opvalt is dat wanneer je combinatievoetbal speelt (wat ik altijd doe, nauwelijks trucjes o.i.d.), je in de aanval heel makkelijk een mannetje vrij voor het doel zet.

Vind het erg interessant om dit topic te volgen aangezien ik zelf ook nog niet helemaal het juiste niveau in combinatie met sliders heb gevonden.

Iets anders wat mij momenteel opvalt is dat mijn spelers nauwelijks energie verliezen in een wedstrijd, weet iemand toevallig of dit ook door het aanpassen van de sliders kan komen?

Denk dat dat meer met je speelstijl te maken heeft. Meer druk zetten, agressiever spelen (enz.) levert meer energieverlies op in mijn ervaring.

1 like

In FIFA 18 heb ik dat ook gedaan. De laatste jaren heb ik mij echter gered met sliders (wat meer mijn voorkeur heeft). Bij manual heb je echter alsnog het probleem dat de AI niet goed is in het creëren van kansen. Ik kan me nog wel herinneren dat ik veel 0-0 uitslagen had toen ik op manual speelde. Het kwam/komt namelijk geregeld voor dat de AI slechts 1 of 2 kansen weet te creëren in een wedstrijd.

Mocht het echter niet lukken om goede sliders te vinden, dan ik ga ook zeker de overstap naar manual maken.

Ik heb het ook geprobeerd op manual, maar zoals Remsko al zegt, de tegenstander creëert gewoon geen kansen. Het enige verschil is dat ik dan zelf ook niet meer weet te scoren… ik vind het ook totaal niet leuk om op manual te spelen. Voor mijn sliders dus eigenlijk het enige wat nog kan zorgen dat ik offline plezier uit FIFA kan halen.

Heb gister de sliders aangezet. Sprinten staat bijvoorbeeld op 20, daardoor is het wel erg lekker voetballen. Merk wel dat de AI de flank op zoekt maar zelden de bal voor trekt, was in fifa20 ook al het geval.

1 like

Ik heb zelf inmiddels ook sprinten en pass snelheid erg laag staan, maar nog steeds voet het spel bij vlagen veel te snel aan bij mij, herken je dat probleem ook?

Heb het idee dat de spelers van de CPU veel snellers zijn met acties maken aan de voet en proberen mij helemaal dol te draaien in plaats van met combinatie voetbal of een voorzet te scoren. Zoals eerder gezegd lijkt dit op wereldklasse inderdaad wel het geval, maar dan loop ik vrijwel met mijn ogen dicht door de defensie heen, zeker op de counter waar er gewoon niet wordt meegelopen… vrees dat dit met sliders bijna niet te verhelpen valt

Probeer eens om de marking op 75 te zetten op Wereldklasse. Heb je speelheid van het spel op laag staan? Dit kun je bij spel instellingen aanpassen.

Spelen jullie allemaal op console? Op pc zullen er binnenkort wel mods uitkomen.

Ik speel op PS4. Ben benieuwd of het spel op de PS5 straks anders is eigenlijk. Ik verwacht het niet, maar dat zou misschien helpen. Ik heb nu sliders gevonden waarmee ik, met op 3 spelers na mijn sterkste opstelling, met 3-1 heb verloren bij VVV en daarna thuis won met 2-1 van Sparta. In beide wedstrijden was het een qua kansen gelijk opgaande wedstrijd, waarbij VVV zelfs tot 14 schoten kwam en ik ook. Aangezien ik speel met Ajax, vind ik dit toch wel een mooi niveautje. Hoe gaat dat straks tegen PSV en 3 dagen later Liverpool… ik zal ze morgen eens posten.

2 likes

De sliders die ik nu gebruik:

(Gebruiker/CPU)
Sprintsnelheid 50/50
Versnelling 50/50
Gemiste schoten 58/40=5
Gemiste passes 58/45
Snelheid schoten 50/50
Snelheid passes 50/48
Doelman 40/58
Dekking 40/65
Sprintfrequentie 50/65
Hoogte 50/40
Lengte 40/45
Breedte 50/50
Vleugelverdedigers 50/52
Fouten bij aanname 55/45

1 like