FIFA 21 - Moeilijkheidsgraad en sliders

Ik heb de speelsnelheid al enkele FIFA’s op slow staan, dus daar kan het niet aan liggen. Heb marking op 75 gezet (bedankt voor de tip!) en zag dat ik per ongeluk nog de Competitor aan had staan bij legendarisch, nu ik deze uit heb gezet is de uitdaging tegen de CPU in elk geval realistisch.

Voor de speelsnelheid heb ik voor nu het aantal minuten van speelhelft verhoogd van acht naar tien. Speelde in het verleden eerst met zes en merkte dat het spel wat rustiger werd toen ik naar acht schakelde en dit lijkt nu hetzelfde effect te hebben.

Ziet er goed uit! Een deel van mijn sliders komt ook erg overeen. Er is één slider die ik alleen niet helemaal begrijp. Waarom heeft de CPU een lagere pass snelheid? Ik heb die namelijk altijd hoger staan ;p

Nou. Ik heb speel legendarisch maar ik vind de CPU écht verbeterd hoor. Ik ben zelf Tottenham, maar tegen de topclubs heb ik echt wel moeite, vooral tegen City en Liverpool. Kreeg thuis klappen van Chelsea (1-4) , City (0-4) en zelfs Brighton (0-3). Sta vooralsnog 6e, maar heb het niveau iig nog lang niet “uitgespeeld”

Ik ga deze vanmiddag is proberen, thanks voor het delen.

1 like

Ik heb alleen de blessures aangepast naar 90/40 en zelfs dan raakt er zelden een speler geblesseerd…

Ik had hem eerst hoger gezet, met het idee dat ik dan meer moeite had om passes te onderscheppen. Maar voor mijn gevoel leken daardoor passes juist vaker fout te gaan, dus wist de tegenstander nog steeds niks te creëren. Toen heb ik die dus teruggezet en nu is de passing veel beter. Of dat puur door die slider komt of ook komt door een andere slider, weet ik niet. Maar nu heb ik voldoende uitdaging en er zijn maar weinig echt onrealistische passes, dus ik laat het nu zo staan. De passing was eerst te hard en te snel, nu is dat gecorrigeerd.

Dankje voor je uitleg! Klinkt best logisch eigenlijk. Ik ga het zeker ook ff uittesten.

Zelf ben ik druk bezig met goede sliders vinden. Ik zal die van mij binnekort hier ook delen.

Ik vind de moeilijkheidsgraad echt steeds lachwekkender worden in FIFA. Alle wedstrijden eindigen met een handbaluitslag en na een kleine week is mijn geduld zelfs al bijna op. Met de competitor-mode is het er ook niet veel beter op geworden. Letterlijk iedere keer dat een tegenstander voor de keeper komt, is het een tegendoelpunt, waardoor alle wedstrijden minimaal 4 tegentreffers opleverd. Iemand tips?

Merk het zelf ook bij Newcastle. Krijg behoorlijk wat tegen doelpunten, vaak hebben ze twee kansen en ook twee doelpunten. Mede door dat de doelman als een oen staat te keepen. Houdbare ballen slecht verwerkt voor een rebound doelpunt of juist weg duiken van de baan van het schot, zeer frustrerend.

Ik heb zonet even die van OS geprobeerd, maar met sprint en versnelling op 20 lijkt het hele spel zich in slow motion af te spelen…

1 like

Voelt ook heel traag aan. Als een speler een sprint inzet dan lijkt het slow motion voetbal.

Heb deze fifa inderdaad heel veel moeite met de juiste sliders om het een beetje spannend te houden.
Of ik scoor teveel en de tegenstander te weinig of de tegenstander maakt alles af iemand al fijne sliders gevonden?

Zal die van mij straks hier delen. Ik ben best tevreden over hoe ik die sliders vind spelen, misschien heb je daar wat aan.

Hieronder de sliders die ik gebruik voor legendarisch met competitor mode uit. Deze sliders zorgen niet voor realistische gameplay, maar geven wel een extra uitdaging.

Sprintsnelheid 48/50
Versnelling 48/50
Gemiste schoten 56/30
Gemiste passes 57/0
Snelheid schoten 49/53
Snelheid passes 48/50
Doelman 70/75
Dekking 40/70
Sprintfrequentie 5/10
Hoogte 51/51
Lengte 46/48
Breedte 48/48
Vleugelverdedigers 5/5
Fouten bij aanname 65/0

Vragen of tips over deze sliders hoor ik altijd graag :wink:

Vandaag ben ik ook begonnen met het uittesten van Ultiem. Ik moet zeggen dat ik daar positief verrast over ben. Het is niet meer zo (zoals als vorig jaar) dat de AI voor alle stats een enorme boost krijgt. Ik merk ook dat de AI veel meer veelzijdig is in het creëren van kansen. Waar ik bijvoorbeeld bij legendarisch vrijwel nooit een voorzet zie van de CPU, heb ik dat bij Ultiem al redelijk vaak gezien. Is er iemand die veel op Ultiem heeft gespeeld en wat is jouw ervaring daarover?

Ik heb het meeste op Ultimate gespeeld, met wat sliders om het moeilijk te maken. Maar ik vond het zonder sliders makkelijker dan Legendary, eerlijk gezegd. Won ineens met 8-0 ipv 4-0. Kan natuurlijk zijn dat het toevallig met mijn speelstijl te maken heeft, dat die de ene moeilijkheidsgraad wat meer ligt dan de andere, maar vond het wel opmerkelijk.

Heb eerlijk gezegd geen ervaring op ultiem, maar wil het na jou beschrijving zeker eens gaan uittesten, waarbij ik dan even moet kijken hoe ik de sliders neer ga zetten, aangezien ik zie dat mijn huidige (waar ik overigens nog niet optimaal tevreden over ben) wel veel verschillen met die van jou.

Overigens vind ik het opvallend om te lezen dat sommige wereldklasse en legendarisch weinig verschillend vinden. Zelf heb ik eens achter elkaar de niveaus uitgeprobeerd, maar krijg op wereldklasse lang niet zoveel weerstand als op legendarisch. Daarmee bedoel ik vooral dat het creëren van kansen en scoren van goals lastiger is (mogelijk door de combinatie met 75 marking). Ook scoort mijn opponent vele malen sneller op legendarisch, terwijl ik wel het idee heb dat er op wereldklasse ‘creatiever’ wordt aangevallen, maar dan missen ze ook aardig was kansen.

Twee dingen waar ik mij verder ongelofelijk aan erger zijn het feit dat de keeper vrijwel alle ballen de korte hoek in laat vliegen en dat ieder duel in een overtreding (vaak ook met kaart) eindigt, meer mensen die dit herkennen?

1 like

Ik pak nu vaak drie à vier gele kaarten per wedstrijd, terwijl ik voorheen echt m’n best moest doen om geel te pakken (en dan meestal direct rood kreeg als ik een keer over de schreef ging). Valt me ook op dat m’n tegenstander bijna geen overtredingen maakt.

Volkomen mee eens. Keepers zijn een drama. Net als je middenvelders die niet inzakken maar stil staan. Elke opkomende back wordt vrij gelaten. Heb ook echt ieder duel 3-5 gele kaarten. Als ik dan de herhaling terug kijk dan heb ik soms gewoon de bal ipv de speler. Speler met geel op zak krijgt ook altijd bij minst geringste zijn tweede.

Kun je misschien op wereldklasse spelen en dan shot error op 40 zetten. Misschien dat ze dan vaker scoren en toch creatiever zijn.

Vind het verdedigen tot op heden ook echt een drama, spitsen lopen wel heel makkelijk uit de rug of kappen weg waarna mijn speler standaard uitstapt. Dat er wat meer kaarten worden getrokken heb ik op zich niet zoveel moeite mee, dat de tegenstander nooit een overtreding maakt is hinderlijker. Die opkomende backs en middenvelders is ook wel een dingetje, vooral mijn vleugelspitsen staan nu gewoon op 10 meter te kijken wat de back gaat doen…

Je kan doormiddel van tactieken je elftal druk laten zetten, dit doe ik dan meestal om mijn vleugelaanvallers mee terug te laten lopen.

Heb pass error van de AI nu op 35 gezet en krijg meteen een tegendoelpunt uit een voorzet. Was tot op heden niet het geval sinds de update.