FIFA 21 - Moeilijkheidsgraad en sliders

Hallo, is er iemand die de perfecte sliders al gevonden heeft? Voor mijn gevoel gaan aan beide kanten elke kans er in. Tevens blijf ik elke match 3x geel pakken.

Ik ga ook maar eens de zoektocht naar de perfecte sliders aan. Iedere keer als ik marking/goalkeeper ability van de CPU beter maak, vliegen er meer goals in. Alsof het averechts werkt. Word er een beetje moe van dat EA er niet in slaagt je gewoon een speelbaar spel te geven. Of sliders te maken die doen wat je ermee aanpast.

Zou het na de update weer mogelijk zijn om de standaard sliders als realistisch te beschouwen? Of zou dit een pijnpunt blijven?!

@Thomas dat idee heb ik nou ook. Regelmatig geëxperimenteerd met de sliders van CPU om het gunstiger te maken als het niveau net iets te moeilijk leek, maar het leek alleen maar moeilijker te worden en of ik er last van kreeg i.p.v. de CPU…:man_facepalming:

Ik vind de gameplay nogal raar sinds de update, of ligt dat aan mij? Ik sukkel af en toe wel met wat input lag of latency…

Ik speel op Legendarisch, wel met standaard-instellingen (dus geassisteerd) en ook met basisinstellingen sliders. Het spel voelt realistischer aan dan voorheen. Kleinere clubs speel ik met Ajax in de Eredivisie weg, alleen tegen de toppers (PSV, Feyenoord, AZ) is het een uitdaging, terwijl je tegen de top 20 van Europa écht wel voelt dat je de mindere bent: een punt geeft voldoening. Zolang dat het geval is, hoor je mij niet klagen.

Ik ben bezig met carrière en tot nu toe spelen de tegenstanders weinig over en doen ab normaal veel skillmoves. Ook aan de zijkanten vertikken ze het om een voorzet te geven. Hebben meerdere hier last van of staan mijn instellingen verkeerd?

Dan heb je waarschijnlijk competitor mode aan staan

@Spoon0612 Ja dat denk ik ook, want heb die optie een keer geprobeerd maar dat slaat echt nergens op. Vind het totaal geen nuttige toevoeging. Tegen de computer spelen is soms raar (ineens de bal vanaf de linksbuiten terugpassen naar de keeper i.p.v. een voorzet te geven…), maar die competitor mode maakt het alleen nog maar onrealistischer en haalt naar mijn mening het plezier van de gameplay juist verder omlaag…

Ja klopt en de backs sprinten terug naar hun 16 als de buitenspeler van de tegenstander de bal ontvangt. Ik ga dit eerst aanpassen haalt de realiteit wel uit het spel.

Ik speel op legendarisch op zich vind ik alles prima met de standaard instellingen alleen stoor ik mij aan de keepers, eigenlijk zowel die van mij als die van de CPU. Schoten van dichtbij zijn bijna altijd raak, enkel op geplaatste afstandschoten houden de keepers voorlopig men ballen continue uit de haak.

@Aron1997 Dan zou je volgens mij via de sliders alleen de keepers hoger kunnen zetten voor wat betreft hun vaardigheid. Dat zou dan dat enige probleem op moeten/kunnen lossen.

Ja zat hier ook aan te denken, heb dit nog niet geprobeerd maar zal er inderdaad eens wat mee spelen met die sliders.

Ik merk hele grote verschillen tussen teams als ik tegen ze speel, vooral het voorzetten/creëren van kansen valt me erg op. Ik speel met Real Valladolid tegen Sevilla en dat is continue aan het breien. Zodra de bal op de flank is gaat die bijna altijd terug naar de back of middenvelders, vervolgens is het wat pielen en een schot komt er amper. Speel ik later tegen Levante (toch een mindere tegenstander zou je zeggen) en die spelen dan ineens heel vlot en flitsend voetbal. Veel ballen de diepte in, hoge en lage voorzetten vanaf de flank en amper een tikkie terug. Heel benieuwd waar dit door komt, meer die dit ervaren?

Ligt aan de instructies van de spelers schijnbaar. Komen de spelers naar binnen (cut inside) dan blijven ze breien en spelen ze vaak terug naar de back. Hebben ze de instructie breed houden dan geven ze de bal wat vaker voor.

Merkte het zelf tegen Aston Villa. Trezeguet was niet bij te houden en gaf alle ballen op de stropdas. Tegen Manchester City stonden Sterling en B.Silva op de flank, die dribbelde zich steeds vast en gaven geen enkele bal voor.

Met sliders is dit ook niet te verhelpen las ik op Operation Forum.

Enige optie dus voor de wedstrijd controle over de andere ploeg nemen en opstelling/instructies aanpassen, zucht…

Op ultimate komt het blijkbaar amper voor.

Ik krijg echt nauwelijks een voorzet tegen. Ook op ultimate

Is er nou na de update iets veranderd aan de moeilijkheidsgraad van verschillende levels?

Weet iemand ook hoe je kan tweeken dat niet iedere 2e bal voor de CPU is? Ook met corners, als ik de bal wegkop is dat altijd recht bij de tegenstander in de voeten.