FIFA 21 - Moeilijkheidsgraad en sliders

Nee, maar heb inmiddels wel sliders gevonden waarmee tegenstanders verdedigend duidelijk sterker staan dan in de standaard gameplay. Heb bijvoorbeeld de tegenstander iets meer teruggetrokken laten spelen (minder hoog op het veld, iets compacter in de breedte en strakker dekken) en de speelsnelheid iets verlaagd. Merkte namelijk dat ik via combinaties vrij eenvoudig tot een kans kon komen, nu is dat duidelijk minder. Verder speel ik met verhoogde kans op blessures, maar een verlaagde kans op ernstige blessures.

Het valt me op dat ik continue wanneer ik via de flank uitbreek ik met 3 medespelers voor de goal sta zonder verdediger. Kwestie van voorgeven en afmaken, hoe is dit bij jullie?

Heb je de instelling voor speelsnelheid op langzaam staan?

https://forums.operationsports.com/forums/ea-sports-fifa-sliders/976734-fifa-21-os-community-sliders.html
Hier staat beschreven dat door een de speelsnelheid op langzaam te zetten de CPU verdedigers hun man niet dekken in de 16.

Nee Speelsnelheid staat op normaal. Sprintsnelheid wel op 20 en de overige sliders ook via Forum operationsport.

Zou dit niet met hoogte linie etc te maken kunnen hebben!?

Heb hier ook al heel lang last van. Verdediging tegenstander is gewoon volstrekt waardeloos deze editie. Gebruik nu ook de community sliders, daarmee werkt het wel ietsje beter dan voorheen.

Misschien dat het helpt: ik ben ca. 2 weken geleden (tegelijkertijd met mijn Wisla Career) begonnen met het zoeken naar betere instelling die FIFA wat uitdagender zou maken.

Begonnen met Operation Sports Sliders, wat YouTube vids bekeken en uiteindelijk tot de instellingen hieronder gekomen. Voor CPU hetzelfde.

Ter illustratie: met Ajax, groepsfase Champions League
thuis tegen Atalanta 2-2 (gelijk), LIV-FCM 2-0
uit tegen Liverpool 1-2 (verlies), FCM-ATA 0-1
thuis tegen Midtjylland 2-0 (winst), LIV-ATA 3-1
uit tegen Midtjylland 2-1 (winst), ATA-LIV 0-1
uit tegen Atalanta 1-4 (verlies), FCM-LIV 0-3
thuis tegen Liverpool 2-2 (gelijk), ATA-FCM 1-0

Eindstand: Liverpool 16, Atalanta 10, Ajax 8, Midtjylland 0

Waarom gekozen voor een lage hoogte van de linie, staat het elftal dan vrij compact? Ik heb gewoon de sliders overgenomen van dat forum. Vind ze best prima. Overweeg wel om de speelttijd te verlengen naar 8 of zelfs 10 min.

Ja, ik doe nu wat tests met iets lagere rensnelheden en langere speelhelften.

Het ging mij erom dat ik met enige uitdaging realistische uitslagen op het scorebord zou kunnen krijgen. Dit seizoen kwam Ajax nipt tekort in de Champions League dat wilde ik simuleren. Tegen RKC of Emmen win ik gemakkeijk, tegen een club als Midtjylland kan ik controleren, maar tegen clubs die gelijkwaardig of sterker zijn dan ik dien ik ook te verliezen.

Het enige verschil is dat als thuisploeg ik iets meer veerkracht heb in FIFA (zowel tegen Liverpool als Atalanta waren er late gelijkmakers) en in uitwedstrijden geen kans; dat is in werkelijkheid andersom.

Sliders lijken me na 1 wedstrijd wel goed mee te vallen.
Net een wedstrijdje in de manchesterderby geprobeerd en smaakt wel naar meer!
Bedankt alvast en moest je nog meer veranderingen toevoegen laat het hier zeker weten!

Het is niet zo dat je over een duel kunt oordelen. Zegt de maker van de sliders ook op dat forum. Je hebt nu nog wel eens een wedstrijd die je makkelijk wint of dat het gewoon enorm tegen zit. Ik merk bv. als shot error van de CPU hoog is dat sommige schoten richting corner vlag gaan. Heeft niets met missen van kansen te maken maar met de richting er van.

Excuseer,wou het gewoon maar eens meegeven in mijn enthousiasme.

Oh nee helemaal goed. Maar 1 duel is lastig oordelen. Soms krijg je nog zoveel bull shit tegen. Gister maakte ik een perfect tackle op de bal (bleek uit herhaling) wel bestraft met geel. Scheids kan het dus ook verkeerd zien, vrij irritant. Zo ook met foute dekkingen of verkeerd instappen. Dat kun je niet 100% voorkomen, het blijft een spel. Hoe realistisch ze het ook proberen te maken. Daarom kun je het eigenlijk ook niet met PES vergelijken.

Welke sliders gebruik jij?
Als ik op het forum van operationsports kijk zie ik 190 pagina’s vol!
Weinig zin om hiertussen te zoeken,:grinning: of staan de gebruikte sliders op die eerste pagina?

De meest actuele sliders worden steeds bijgewerkt in het eerste bericht.

Dacht al zoiets,toch bedankt!

Eerste bericht inderdaad. Alleen nu is er vanaf 2 november geen update meer geweest. Best jammer.

Neem aan dat je bij cpu hetzelfde invult?

CPU hetzelfde als speler, idd

1 like

Tot voor kort had ik de camerastand op Tele, maar miste logischerwijs overzicht. Sinds kort overgeschakeld naar Co-op, mijn hemel wat een verschil… De AI is nu helemaal makkelijk weg te counteren.