FIFA 21 - Moeilijkheidsgraad en sliders

Klopt, ervaar ik ook. Alsof mijn aanvallers dan op een eiland bij de middenlijn staan te chillen en hun hele middenveld en verdediging rond de zestien staan waardoor altijd wel een speler van de CPU dus de bal op kan pikken inderdaad. Enige wat ik kan bedenken is Dekking CPU aan te passen, maar dan zal je waarschijnlijk tijdens de aanval ook alle vrijheid van de wereld krijgen?

Dat idee heb ik echt al jaren. Afvallende ballen komen altijd bij hun aan. Zelfs als hun een corner verdediger en nog een iemand voorin hebben tegen drie verdedigers van jou dan komt hij nog bij die spits.

Wordt er hier nu gespeeld met sliders, speel legendarisch en gaat best goed. Toch genoeg tegenstand en tegengoals. Alleen weinig voorzetten en ik heb zelden een blessure, op een jaar tijd slechts 1 blessure in men career mode. En die was tijdens een trainingā€¦ Tips hiervoor?

Forum operations heeft prima sliders voor blessures. 90/40, ik heb maandelijks een blessure. Per seizoen 1 hele zware van minimaal een half jaar.

Gebruik je de andere sliders ook en merk je verschil in de gameplay?

Ik merk vooral veel tegenstand. Beter dekken bijvoorbeeld maar niet meer voorzetten zoals je aan haalt. Dat is ook niet te verhelpen met sliders helaas.

Hi, gebruik je deze instellingen? Dan losse of alle sliders? Zo ja is 20 speed niet heel traag?

afbeelding|231x500

Ik gebruik deze hele set, bevalt me wel prima. Mocht je bij bepaalde dingen je bedenken hebben kan je het beste even het onderschrift lezen, daar staat vaak uitgewerkt waarom ze voor een waarde kiezen en waarom ze het veranderd hebben in verschillende versies. Een verlaagde speed slider zorgt er vooral voor dat het minder een arcadespel wordt en je echt aan voetballen toe kan komen.

1 like

Heb je ook doelman op 42 staan? Gaat dan niet alles er in, ik overweeg namelijk de sliders toe te passen maar momenteel heb ik Gk Ability op 70 staan.

Speed heb ik zelf op 35 gezet. Rest wel hetzelfde gehanteerd. Doelman bestuur ik zelf, alleen reddingen dichtbij het lichaam gaat automatisch (en vaak fout). Omdat shot error op 72 staat gaat lang niet alles erin. Eigen besturing is ook manual dus pittiger.

2 likes

Heb zelf alleen marking wat hoger gezet omdat ik het idee had dat mijn spelers altijd op 5 meter stonden te dekken. Verder heb ik het idee dat mijn keeper nog aardig wat ballen pakt, tegendoelpunten hebben eerder een andere oorzaak dan dat de keeper over iedere pass op doel heenduikt. Krijg vooral tegengoals doordat de defensie beroerd dekt en dat iedere tweede bal perfect voor de CPU valt.

1 like

Ik vind vooral de centrale verdedigers vaak veel te ver van hun directe spits staan. Over het algemeen is dat maar een spits en dan staan ze er zeker 3 meter vandaan. Krijg ook vaak een tegendoelpunt omdat je de verkeerde speler krijgt geselecteerd waardoor je dus verkeerd uitstapt.

Ik heb letterlijk elke wedstrijd exact dezelfde blessure (gekneusde schouder), waardoor de speler er 5 dagen uit is. Zeer frustrerend omdat er geen afwisseling in zitā€¦

Staat het op 90/40? Ik heb er eentje met een gebroken teen, drie maanden. Verstuikte enkel vier weken en knieband blessure 6 maanden.

ik heb het op 90/40 en heel vaak die schouderblessure (terwijl de speler aan het hinken is op het veld) en 5 dagen eruitā€¦

Ik zal waarschijnlijk de enige zijn, maar ik vind blessures soms juist wel leuk, kun je andere spelers nog eens de kans geven.

Ja heb ik ook al vaak voor gehad. Heb al stuk of 7 spelers gehad met 5 dagen. Nu heb ik eens een gebroken teen van 3 maanden. Weinig diversiteit blijkbaar, kan me precies van vorige edities herinneren dat een speler gewoon ziek was en een dag voor de wedstrijd wist je dat hij niet kon spelen. (ofwel verwar ik me met football manager)

Heb trouwens de sliders aangepast wat leuker speelt. Nadien nog beetje zelf aangepast. Matchen zijn realistischer. Enkel merk ik dat ik soms compleet wordt weggespeeld in enkele matchen en dan weer niet. Zo werd ik 1 helft weggespeeld en in de 2e helft raakte de Al niets meer. Gisteren tegen de laatste in de stand raak ik 60minuten niks en sta ik 0 3 achter. Ik win nog met 5 3 en de Al kon opeens geen 3 passen meer nā€™a elkaar geven.

Hoe heb je de sliders staan dan? Ik werd voor de League Cup met 1-5 verslagen door Southampton, staan stijf onderaan in de competitie

@Spoon0612 klopt, tegen een titelkandidaat win je dan makkelijk om tegen een degradatiekandidaat of een team uit een lagere divisie moeite te hebben om te winnen haha. Nu kan dat wel eens door een stunt, is in het echt ook wel eens, maar structureel op deze manier vind ik dan weer onrealistisch

Heeft er iemand al een slider-aanpassing gevonden waarbij de tegenstander verdedigt bij counters? (Ik weet dat dit met competitor mode iets beter zou moeten gaan, maar dat levert zulk onrealistisch voetbal op)