FIFA 21 - Realisme Topic

Zien jullie Gakpo of Berghuis naar Hertha trekken?

Als Berghuis vertrekt dan zou Duitsland geen verkeerde stap zijn. Aangezien hij in Engeland niet geslaagd is. Gakpo Die jongen ken ik verder nog niet.

1 like

Gakpo niet. Berghuis in deze fase van zijn carrière zeker wel. Ook omdat Hertha ambities heeft.

2 likes

Gakpo zie ik op dit moment zeker nog niet de stap maken, Berghuis vindt ik een lastige. Persoonlijk zie ik hem niet in Duitsland spelen.

1 like

Bedankt voor het advies! Ik heb hem inmiddels gehaald, doet het naar behoren.

2 likes

Ik weet niet of dit het juiste topic voor deze vraag is, maar weet iemand of er bij carriere, net als in het echt, geen replay wedstrijden meer zijn bij een gelijkspel in de FA cup? In het echt is dat sinds dit seizoen afgeschaft en komt er bij een gelijke stand een verlenging en eventuele strafschoppenserie.

Ik had hier vanmiddag niet aan hoeven te komen om Götze naar PSV te halen denk ik. :rofl:

1 like

Neen klopt, heerlijk toch!

Goed voor de eredivisie ook.

Hallo, zien jullie Puig en Alena van Barcelona voor een verhuur periode naar Ajax gaan?

Ik start mijn carrière op Fifa 21 met PSV. Op deadlineday natuurlijk nog 3 aankopen gepresenteerd. Echter ben ik nog op zoek naar versterkingen.

Erick Gutiérrez, Jorrit Hendrix, Nick Viergever en Ryan Thomas hebben van mij te horen gekregen dat zij bij een mooi bod mogen vertrekken bij PSV. Voor hen zie ik weinig speeltijd.

Mocht ik 433 gaan spelen, ben ik nog op zoek naar concurrentie voor Madueke en Gakpo, de selectie is erg dun met buitenspelers. Ik heb een aantal op mijn verlanglijst staan, en mijn vraag is welke jullie zien gebeuren?

  • Robin Hack, FC Nürnberg (Duits talent, past in dit nieuwe, Duits getinte PSV
  • Linton Maina, Hannover 96 (Hetzelfde als Hack, ook een groot Duits talent wat kan ontploffen in de Eredivisie.
  • Steven Berghuis, Feyenoord (PSV gaat voor de titel, met wat grote namen in de selectie. Je speelt liever met Berghuis dan tegen hem, en hij zou erg belangrijk voor mijn team zijn.

Ook zie ik graag nog een links, of rechtsback mijn selectie versterken. Achter Philipp Max en Denzel Dumfries is de spoeling ook erg dun. Hiervoor zou ik jeugdspelers kunnen gebruiken, mocht ik geen gewenste back-up vinden. Ideeën voor deze positie zijn zeer welkom!

Graag hoor ik van jullie, wat jullie voorkeur zou zijn om als buitenspeler aan de selectie toe te voegen!

Misschien Van Bergen voor een klein prijsje overnemen van SC Heerenveen? Wilt een stap hogerop, loopt niet direct je toptalenten in de weg, maar kan wel goed doorgroeien.

Edit: zojuist tegen hem gespeeld, niet te houden. Denk dat dit echt een aanrader is.

Elvedi gekocht van BMG met Spurs. Realistisch?

Alaba, Angeliño en Söyüncü. Twee van deze drie namen moeten de verdediging van FC Barcelona versterken in het tweede seizoen.

Söyüncü is een speler die met Piqué kan concurreren en hem op den duur vervangen. Ik dacht ook aan De Ligt voor die positie, maar hij lijkt me financieel gezien onrealistisch aangezien ik ook nog Lautaro Martínez wil halen.

Angeliño wist het bij Manchester City niet te redden, maar beschikt in mijn ogen over de kwaliteiten om direct met de ouder wordende Alba te concurreren. Cucurella en Grimaldo zijn twee oud-jeugdspelers waar ik ook aan dacht, maar ik denk dat Angeliño het meest realistisch is.

Alaba kan op beide posities uit de voeten en is ook nog eens gratis op te halen uit Beieren. Hij is echter wel al 29 als het tweede seizoen begint en ik weet niet of het de beste optie is om een ouder wordende verdediging met een speler van bijna 30 te voorzien.

Welk duo lijkt jullie het logische om voor te gaan?

Zouden alledrie niet de eerste namen zijn waar ik aan zou denken.

Mocht Alaba in het echt besluiten een nieuwe uitdaging aan te willen gaan dan zou Barcelona geen gekke bestemming zijn, ik denk echter dat hij dan wel een heel dik salaris en bak tekengeld wil. Doel bij Barca is nu volgens mij juist om het salarishuis weer wat op orde te brengen. Daarnaast kan je je inderdaad afvragen of je een bijna dertiger moet halen terwijl je eigenlijk zou moeten verjongen.

Angeliño redde het niet bij City en kwam op een niveautje lager bij Leipzig pas echt uit de verf (PSV daarvoor was nog weer een niveautje daaronder waar hij echt excelleerde). Als je het niet redt bij City, redt je het dan momenteel wel bij Barca? Zou dan toch eerder inzetten op Grimaldo of Cucurella.

Söyüncü lijkt mij een typische PL verdediger die het vooral van zijn duelkracht moet hebben. Is hij aan de bal sterk genoeg om bij Barcelona te spelen en kan hij met 40+ meter in zijn rug spelen? Bij Leicester hangen ze dan wel niet tegen de eigen 16 aan, maar zo hoog als ze bij Barcelona willen spelen doen ze daar volgens mij niet.

1 like

Alaba zou natuurlijk met zijn veelzijdigheid een geweldige versterking zijn, maar het salaris dat hij wil is denk ik enkel United bereid om te betalen.

Grimaldo en Cucurella zijn de alternatieven voor Angeliño, maar Grimaldo lijkt niet meer naar Barcelona terug te willen en ik vind Cucurella verdedigend iets te zwak (+ geen face). Angeliño werd in de zomer al gelinkt aan Barcelona wat één van de voornaamste redenen is waarom ik aan hem dacht, al is Gayá ook een optie.

Söyüncü is juist een voetballer die ik typisch bij Barcelona vind passen. Bij Leicester speelt hij al in een systeem met veel meters achter zijn rug die hij met zijn snelheid vaak goed beschermt. Het is geen wereldtopper, maar in vergelijking met andere namen wel een betaalbare optie die ook in het balbezitvoetbal past.

Dan zou ik voor Angeliño en Söyüncü gaan. Weet zo één, twee, drie ook geen betere opties centraal achterin die ook nog eens betaalbaar zijn.

1 like

Heb na een beetje nadenken toch besloten om voor Gayà te gaan in plaats van Angeliño, ook aan Tagliafico heb ik even gedacht. Voor Söyüncü heb ik geen betaalbaar alternatief kunnen bedenken. Rüdiger werd een tijdje gelinkt, maar die is niet van de gewenste kwaliteit.

Enige aan wie ik had kunnen denken is Davinson Sanches

@Imparator, in principe zijn David Alaba (Bayern München) en Angeliño (RB Leipzig) geen vreemde suggesties. Denk namelijk dat ze allebei over een skillset beschikken waarmee ze mee zouden kunnen bij Barcelona. Toch sluit ik me aan bij @db1512 in zijn opmerking dat het enigszins vreemd is dat je bij die namen uitkomt. Blijkbaar ben je niet overtuigd van de kwaliteiten van Junior Firpo (wat overigens volledig begrijpelijk is), waardoor je gaat zoeken naar iemand die als stand-in voor Jordi Alba kan fungeren en hem op langere termijn op kan volgen. Grimaldo (SL Benfica) en Cucurella (Getafe) zijn logischerwijs de gedroomde doelwitten, zij hebben immers de kwaliteiten en de wil (ze hebben namelijk nooit een terugkeer uitgesloten) om voor Barcelona te spelen. Zelf zou ik voor Grimaldo kiezen. Een stand-in kan je namelijk vormen naar het spelsysteem dat je wil spelen, die hoeft er niet meteen te staan. En met Jordi Alba heb je al een ‘loper’ op de linkerflank, dan is een ‘spelmaker’ volgens mij prettig. Dan heb je niet twee exact dezelfde types op die positie. Met alle respect, maar Angeliño, Cucurella en Gayá zijn dan sub-optimale oplossingen.

David Alaba is in mijn ogen dan weer een uitstekende optie als centrale verdediger, maar dan moet je ook weer bedenken voor welke rol je hem haalt. Ben je niet overtuigd van Clement Lenglet? Want als opvolger van Gerard Piqué zou ik toch echt graag een rechtspoot willen hebben. Eric García (Manchester City) zou mijn keuze zijn. Söyüncü (Leicester City) lijkt me echt geen typische verdediger voor Barcelona, dan moet hij plots met veel meer ruimte in zijn rug gaan spelen en veel meer met de bal aan de voeten doen. Wil je echt een verdediger hebben die er meteen staat, dan zou ik kijken naar Matthijs de Ligt (Juventus), Dayot Upamecano (RB Leipzig) of Jules Koundé (Sevilla).