FIFA 21 - Realisme Topic

Lenglet behoort juist samen met Messi, de Jong, Ter Stegen en Depay tot de best presterende spelers van het team. Ik dacht daarom juist aan Alaba als back-up voor zowel linksback en in het centrum. Ik denk echter niet dat hij bij Barcelona op de bank wil als hij bij een United de grote man kan zijn in de verdediging.

Firpo doet het bovendien op zich niet slecht in mijn carrière, maar ik neig toch vrij snel om Dest op links te laten spelen als Alba rust nodig heeft en heb dus liever een naam waar ik op kan vertrouwen. Grimaldo haal ik elke editie van Fifa binnen als concurrent voor Alba, maar dat doe ik ook meestal met de redenen die jij hierboven noemde. Hij wordt echter al jaren niet meer aan de Catalanen gelinkt wat in mijn ogen Gaya en Angeliño wellicht realtistischer maakt.

Aangezien ik Lautaro en dus een nieuwe linksback binnen wil halen zal ik hoogstwaarschijnlijk niet veel geld overhouden voor een nieuwe centrumverdediger. Zoals je weet is de financiële situatie niet optimaal en ik hoop dat de verkoop van Griezmann (+ het geld wat ik over heb van het vertrek van Dembele en Umtiti) genoeg zal zijn om drie spelers te kunnen binnenhalen. Ik heb dus realistisch gezien simpelweg niet de middelen om een droomoptie als De Ligt binnen te halen. Upamecano en Koundé zijn twee zeer interessante opties natuurlijk, maar azen volgens geruchten liever een vertrek naar de Premier League en het Real Madrid van Zidane respectievelijk. Ik beland hierdoor al vrij snel bij de Turkse verdediger die al langer met FC Barcelona word gelinkt. Bovendien spelen ze bij Leicester vrij aanvallend en op balbezit voor Engelse doen. Het is zeker geen toekomstige wereldtopper, maar hij is goed genoeg om een partnerschap te vormen met Lenglet tot Eric Garcia een wereldtopper is in mijn ogen.

Ik zal toch in eerste instantie proberen om de financiën op een creatieve manier op te lossen. Pjanic verkopen en Wijnaldum transfervrij binnenhalen als vervanger is een optie. Al is de Bosniër in vergelijking een speler die veel beter bij het voetbal van Barcelona past. Ik denk ook niet dat Wijnaldum de ‘Schöne rol’ naast Frenkie de Jong kan vervullen.

Nog een optie is op de aankoop van Lautaro voor nog een jaar uit het hoofd te zetten en de focus te leggen op de verdediging. Ik mis echter een killer in de punt van de aanval. Messi scoort er momenteel op los, maar is ook al aardig op leeftijd. Depay is enkel tegen de mindere goden doeltreffend en Coutinho en Griezmann hebben samen maar één doelpunt meer dan Frenkie de Jong. Ik heb te vaak een belangrijk doelpunt gescoord doormiddel van een late cornergoal van Pique en Lenglet.

Voor mijn Ajax Career mode ben ik op naar een back up linksback achter Nico. Iemand tips?

Wijndal, Van Drongelen, Van Aanholt

1 like

@Imparator, hoe lang ben je van plan om deze carrière voort te zetten? Krijg namelijk het idee dat je alle problemen in de selectie tegelijkertijd probeert op te lossen en daardoor kiest voor relatief veel tussenoplossingen. Er zijn inderdaad slechts beperkte financiële middelen, maar met Juan Miranda, Ronald Araújo, Riqui Puig, Carles Aleñá, Pedri, Francisco Trincão en Ansu Fati lopen er genoeg talenten die klaar zijn voor een grotere rol. Voeg daar Eric García (Manchester City) aan toe, waardoor je op meerdere posities een talent in kan passen.

In plaats van ‘noodgedwongen’ breedteversterkingen te doen, zou ik er bijvoorbeeld voor kiezen om alle eieren in één mandje te plaatsen. In jouw geval een spits (Lautaro Martínez) en een linksback (José Gayá). Dan zou ik eerlijk gezegd wachten tot de volgende zomer om een absolute topaankoop voor de verdediging te doen (en dan in de loop der tijd Eric García of Ronald Araújo in te passen). Dan hoef je niet noodgedwongen spelers als Griezmann of Dembélé te verkopen om financiële ruimte te maken. Of andere creatieve oplossingen te bedenken. Geduld is een schone zaak, zeker als je zoveel talenten in de selectie hebt.

3 likes

Ik denk dat ik wel minstens 4 seizoenen ermee aan de slag wil. Het probleem met de centrale verdediging is dat Pique tegen sommige tegenstanders simpelweg te sloom is en Garcia nog niet van de gewenste kwaliteit.

Dembele is al naar Manchester United vertrokken in de eerste zomer en Griezmann zal aankomende zomer ook vertrekken. Een back-up voor Alba is waarschijnlijk het minst dringend op dit moment. Ik kan het denk ik wel oplossen door Dest voor een seizoen aan de linkerkant te gebruiken en Emerson aan te trekken om te concurreren met Sergi Roberto.

IK ben met Lyon een carrière gestart en loop ik oktober tegen een probleem aan. Mijn sterspeler en tevens aanvoerder Depay vraagt om zijn aflopende contract te verlengen. Echter lijkt dit me niet heel realistisch maar wil hem ook graag houden wat zouden jullie doen?

Verleng je hem met een jaartje. Is hij nu niet ontevreden en kan je hem alsnog verkopen voor een redelijke prijs.

Zien jullie Kasper Dolberg naar Newcastle United gaan? Ook dacht ik aan Madueke op de flank.

Ik zie madueke nog niet vertrekken bij PSV gaat dit seizoen zijn kans krijgen onder roger Schmidt. Dolberg is misschien wel een optie doet het goed in frankrijk en engelse competitie toch een stap hoger

Ik heb van het bestuur van Valencia meegekregen dat ik 3 zuid-Amerikanen moet contracteren.

Ik heb momenteel 5 spelers in gedachte maar heb er uiteraard maar 3 nodig, andere namen zijn ook welkom.

Bustos: RA 76/81 24 jaar / Argentijn
Franco: CV 74/81 23 jaar / Argentijn
Zaracho: CM (omvormen tot CAM of flank) 76/84 22 jaar / Argentijn
Velasco: LM 65/85 17 jaar / Argentijn
Rojas: LM 78/84 24 jaar / Paraguayaan

Ik kan je Urzi nog aanraden. Wat een geweldenaar. Bustos en Zaracho zijn ook toppers. Andere hebben nog niet onder mij gespeeld :wink:

1 like

Oké bedankt! Maar realistisch gezien kunnen de namen dus zeker? Het handige van die spelers is ook dat hun salaris erg laag ligt wat het voor een club als Valencia momenteel toch zeer interessant maakt.

Zitten allen nog redelijk onder de radar. Dat maakt het al interessant, dus ook realistisch. Ben wel benieuwd wat Lim überhaupt van plan is met Valencia. Belachelijke visie.

1 like

Ik overweeg een carrière met Celtic te starten. Mark van Bommel is als jonge trainer en mede vanwege zijn katholieke achtergrond en ervaring bij grote clubs als speler mijn droom kandidaat. Is dit een realistische keus denken jullie?

Niet realitisch maar wel leuk origineel om zijn religieuze achtergrond als reden te gebruiken. In de rivaliteit met Rangers FC staan Religie en politiek in hoog vaandel

Ik vind het mooi om te zien dat het nu mogelijk is om écht goede / ervaren spelers te kunnen huren.

Met Hamburger SV kwam ik een middenvelder te kort (maar twee CM’s, waarvan één niet echt voldoet) en heb Junuzovic weten te huren van RB Salzburg voor een half jaar.

Ik heb nu al een lijst met namen voor als ik naar de Bundesliga promoveer, spelers die het team echt beter maken. Transfersommen hoeven dan alleen nog betaald te worden voor jonge talentvolle spelers of goedkope spelers op het einde van hun carriére die nog zeker goed genoeg zijn.

2 likes

Dat is inderdaad leuk. En leuk dat jij bij HSV bent. Zo grote club die gewoon in de Bundesliga horen te spelen.

1 like

Ik ben net gestart met een carriere bij Köln en ben niet echt een fan van Andersson of Modeste als eerste spits. Daarom wil ik graag Maina van Hannover overnemen als eerste spits. Is dit realistisch of zou hij wachten op een betere club?

Maina is meer een buitenspeler? Als spits komt hij kracht te kort denk ik. Andersson is ook pas dit seizoen aangekocht, dus geef hem in ieder geval één seizoen de kans.

Ik zou dat eerste seizoen dan gebruiken om spitsen te scouten in Duitsland, die bij grotere clubs net buiten de boot vallen (Belfodil van Hoffenheim bijvoorbeeld). In de 2. Bundesliga zijn ook vast een paar goede te vinden.

Bovendien is het nu ook makkelijker om goede spelers te huren van grotere clubs.

Zag inderdaad dat Maina meer een buitenspeler is, maar wil graag een snellere spits. Doordat je nu de positie van spelers kan veranderen leek me dat wel een goed idee. Ding met Andersson is dat hij echt veel te traag is om te gebruiken als spits op fifa. Zal even kijken of er nog bij grotere clubs spitsen rond lopen die niet nodig zijn.