FIFA 21 - Realisme Topic

IRL zie ik dat nu ook niet gebeuren, maar zoals gezegd zit ik al in het derde seizoen, juli 2022. De verhoudingen zijn flink opgeschud.

Blijkbaar krijgt Rakitic geen speeltijd meer bij Sevilla, waardoor hij verhuurd mag worden. Dat laatste heeft mijn sterke voorkeur, omdat ik een paar grote talenten heb op de CM positie die er aan zitten te komen, maar nu nog niet goed genoeg zijn. Een aankoop gaat die talenten dan al snel in de weg zitten.

Ik vind het op zich wel kunnen. Als je met HSV een team hebt dat weer serieus kan meedoen om CL plaatsing, dan lijkt me dit niet enorm onrealistisch. Je kan ook kijken naar wie zijn concurrenten zijn bij Sevilla. Als hij inderdaad weinig zicht heeft op speeltijd is een jaartje verhuren niet zo gek vind ik.

Ik zit nog in de transfer window en heb nog geen definitief besluit genomen.

Het zou op zich wel passen in mijn gekozen beleid om ‘topspelers’ op latere leeftijd (evt. met Bundesliga ervaring) naar de club te halen. Begin tweede seizoen heb ik Sokratis gehaald van Arsenal.

Zoals ooit Ruud van Nistelrooy naar HSV werd gehaald…

Seizoen 1 20/21 Ado den Haag.

Lijkt me niet echt een realistische doelstelling zonder Financiële overname.

Dit gaat puur over dat er meer binnenkomt dan dan dat er buiten gaat he, dus verkoop van kaarten, abonnementen en truitjes zorgt hiervoor evenals dat je voor een groter bedrag spelers verkoopt dan koopt en elk bedrag dat er binnenkomt door door te bekeren of je eindrangschikking in de competitie. Dan lijkt 30 miljoen mij niet overdreven veel.

1 like

Oké bedankt! Deze doelstelling kan ik dus volgen via doelstellingen en dan financieel of is dit niet te volgen?

Als je naar kantoor gaat waar je je budget kan aanpassen kan je je winst of verlies zien, je kan ook zien waar je inkomsten/uitgaven voornamelijk vandaan komen

1 like

Ik zit te denken. Om met Fc Barcelona een Carrière te gaan doen.

Nu Twijfel ik alleen aan het volgende.
Om meteen de tranferlijst te openen in het eerste seizoen. Om dan spelers die nu genoemd worden te halen. Zoals Depay en Wijnaldum.

Of gewoon beginnen met de tranferlijst dicht. En dan met de.huidige spelers gaan beginnen. En dan gewoon met jeugdspelers aan de slag gaan.

Wie heeft tips? Ik hoor het graag.

Barcelona heeft momenteel geen financiële middelen om Depay en/of Wijnaldum te kopen. Je zou dus de transfermarkt kunnen skippen en dan in de winter wat halen. Maar ik zou Depay niet eens halen. Zo geweldig is hij niet. Wellicht een aanspeelpunt halen om Griezmann beter te laten renderen en Messi van de hand te doen.

Oké het ging meer om.het iedee. Dat die geruchten rond gaan. Van zowel Depay als Wijnaldum loopt het contract in de zomer af. Wijnaldum Wil ik sowieso halen.

Maar ik denk inderdaad dat ik de eerste transferperiode dicht laat en dan in winter ga kopen. Nu vooral met de jeugdspelers aan de slag te gaan.

Denk niet dat het probleem van Barca puur op het middenveld ligt. Achterin is het vrij dun bezet en zal Umtiti wellicht weg gaan. De balans in de selectie is gewoon scheef. Te veel spelers die de bal willen om te dribbelen. De Jong/Pjanic en Griezmann/Messi bijvoorbeeld. Al hebben ze wel diepte met Fati en Dembele. Er is toch wel wat mogelijk maar dan moet je wel gaan snijden en de jeugd de kans geven. Blijft altijd erg interessant om bij Barca aan de slag te gaan

@Dennis85, eerlijk gezegd zou ik de transfermarkt gesloten houden en je richten op het vrijmaken van financiële middelen om te investeren in de spelersgroep. Als je het realistisch wil houden, dan zal je toch echt eerst een aantal spelers moeten verkopen voordat je kan denken aan spelers als Memphis Depay of Giorgino Wijnaldum. In mijn carrière heb ik bijvoorbeeld afscheid genomen van Norberto Neto en Júnior Firpo. Mocht je interesse hebben, dan kan je hier zien hoe ik de selectie aan het hervormen ben:

https://forum.fifabenelux.com/t/fifa-21-manager-story-fc-barcelona-xavi-hernandez/665/35

Ik wil het zo realistisch mogelijk houden. Daarom dat ik kwam met Wijnaldum en Depay dat is meer dat het geruchten zijn.

Ja ik denk ook dat ik hem.dicht laat tot de winter.
Ik ben altijd voorstander van jeugdspelers. Dat doe ik bij elke ploeg. Dat is ook de bedoeling bij Fc Barcelona.

Ik zal het zeker volgen. Dank je wel.

Denk dat het geen vreemde gedachte is om je in het eerste seizoen te richten op transfervrije versterkingen. Memphis Depay (Olympique Lyonnais) lijkt me bijvoorbeeld een verbetering ten opzichte van Martin Braithwaite. Maar wat brengt Giorgino Wijnaldum (Liverpool) dat spelers als Frenkie de Jong, Riqui Puig, Carles Aleñá of Pedri niet kunnen brengen? Je zou hooguit Miralem Pjanic kunnen verkopen om ruimte te maken, maar dat lijkt me ook niet ideaal. David Alaba (Bayern München) is trouwens ook transfervrij en wordt in verband gebracht met de club. Misschien dat hij interessant voor je is?

1 like

Ik zal morgen eens kijken. Ik zelf ben fan van Wijnaldum wat ook mee speelt. Puig en Aleñá zijn nog jong. Dus kan zijn ik die ga verhuren. Pjanic Ben ik zelf geen fan van. Braithwaite weet niet hoe hij speelt maar zelf zie ik dan inderdaad Depay komen. In de verdigening moet inderdaad nog iets bij. Maar ik ga eerst met de jeugd kijken.

Ik ben voor mijn Carrière met Borussia Mönchengladbach opzoek naar een linksback.

Ik heb met Ramy Bensebaini, Oscar Wendt en Andreas Poulsen drie linksachters in de selectie. Ik speel in een 4-1-2-1-2 waardoor de vleugelverdedigers de hele zijkant moeten kunnen bestrijken. Bensebaini is voetballend goed maar mist de snelheid om aanvallend veel dreiging te kunnen creëren. Wendt stopt er na dit seizoen mee en Poulsen is sinds gister verhuurd met een optie tot koop aan RB Salzburg.

Nu ben ik opzoek naar een speler die dit of volgend seizoen gehaald kan worden. Ik had Owen Wijndal van AZ op de korrel maar hij verkaste al naar Dortmund. Nu heb ik Maximilian Mittelstädt van Hertha BSC gescout. Hertha is de laatste drie seizoenen twee keer tiende en één keer elfde geëindigd en heeft Mittelstädt flinke concurrente van de betere Marvin Plattenhardt. Echter is hij een kind van de club en wil de nieuwe eigenaar, die grootse plannen met de club heeft, hem misschien niet laten gaan.

Ik speel dit seizoen CL met Gladbach. Wat vinden jullie? Als back-up heb ik de Nieuw-Zeelander Liberato Cacace van Sint-Truiden in gedachten alleen die is een stuk jonger, nog niet zo goed en deze transferperiode pas overgestapt.

Philip Max van Psv terug halen naar Duitsland? Gosens eventueel van Atalanta, al mist die wel snelheid volgens mij. Wijndal is overigens een prima oplossing.

Misschien Schulz van Dortmund? Als Wijndal daar heen is gegaan… Dortmund speelt tegen mij altijd met 3 verdedigers overigens, zonder back.

Dat is wel een goede optie. Schulz speelt volgens mij ook niet echt meer. Nooit echt z’n transferwaarde waargemaakt en heeft een verleden bij BMG.

Ik ben in mijn carrière met Buffon als coach terecht gekomen bij Arsenal. Nu ben ik zoekende naar grote transfers voor Arsenal.

Enkele talenten heb ik wel op het oog + veel gebruik van de jeugdopleiding maar ik heb achterin aankopen nodig en wellicht voorin aangezien Aubameyang al verkocht is en Lacazette te oud is/niet meer voldoet. Wat zouden topaankopen zijn voor Arsenal die realistisch kunnen zijn die ze weer richting de top terug gaan brengen?