FIFA 21 - Realisme Topic

Mwah, ik zou niet te veel naar de ALG rating kijken, maar meer specifiek naar bepaalde stats. Met de dynamic potential kunnen spelers bovendien mega snel groeien.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom je twee linksbacks tegelijkertijd wil aantrekken. Denk namelijk dat je dan juist niet krijgt waar je naar zoekt. Bernabei lijkt op korte termijn niet goed genoeg, terwijl Nico Schulz op lange termijn niet goed genoeg zal blijken. Owen Wijndal is volgens mij de ideale versterking, al zou Patrick van Aanholt natuurlijk ook wel passen bij Ajax.

Dat artikel heb ik vanochtend ook gezien.

@Joostvans ik had sowieso al geen back-up voor Tagliafico en er is ook momenteel niks uit de jeugdopleiding gekomen. Martínez deed het redelijk de keren dat hij er speelde, maar Blind was te sloom. Ik zou natuurlijk ook voor Wijndal kunnen gaan, maar die kost meer dan beide mannen samen en AZ heeft meermaals laten weten niet aan Ajax te willen verkopen.

Moet zeggen dat ik Mitchell Bakker ook nog wel een leuke transfer vindt. Komt uit de Ajax-jeugd en als hij speelt bij Paris Saint-Germain doet hij het best aardig. Denk dat hij uiteindelijk daar niet de toekomst heeft, dus een stap naar Ajax zou dan wel mooi zijn.

Eigenlijk speelde ik met de gedachte om een carrière in Duitsland te beginnen, maar slaagde er niet in om een perfecte kandidaat te vinden ondanks het actief meedenken met enkelen op het forum. In de zoektocht naar de clubs die aan het eisenpakket voldoen stuitte ik op een Portugese optie: Sporting Clube de Portugal. Onder de 35-jarige Rúben Amorim staan ze op dit moment bovenaan in de Liga NOS en beschikken over een uitzonderlijk getalenteerde selectie. Eigenlijk voldoen ze aan alle eisen, behalve dat ze in Duitsland actief zijn. Na een voorbereiding met wisselend succes ben ik tot de conclusie gekomen dat er twee pijnpunten zijn in de huidige selectie. Met de 30-jarige Sebastián Coates en de 18-jarige Eduardo Quaresma staan er twee capabele centrale verdedigers, maar een nieuwe verdediger van niveau zou het gehele elftal een impuls geven. Daarnaast mist deze selectie een echte doelpuntenmaker. Rúben Amorim gebruikt Jovane Cabral uit pure noodzaak als centrumspits, dus dat lijkt me sowieso een positie om flink in te investeren.

Centrale verdediger

  • Domingos Duarte (Granada) is afkomstig uit de jeugdopleiding van Sporting CP en werd zonder ooit te debuteren voor het eerste elftal voor €3,000,000 verkocht aan Granada. Afgelopen zomer beleefde hij zijn doorbraak en werd zelfs opgeroepen voor het nationale elftal. Gelukkig heeft de Portugese club een clausule opgenomen in zijn contract waardoor hij relatief voordelig teruggehaald kan worden.
  • Gonçalo Cardoso (West Ham United) werd twaalf maanden geleden met veel bombarie weggehaald bij Boavista, maar komt vooralsnog nauwelijks aan spelen toe en wordt in verband gebracht met een terugkeer naar Portugal.
  • David Carmo (SC Braga) beleefde onder Rúben Amorim zijn absolute doorbraak op het hoogste niveau en zou zijn voormalig oefenmeester nu kunnen volgen naar Sporting CP.
  • Tiago Djaló (LOSC Lille) speelde al eerder in de jeugdopleiding, maar koos voor een avontuur bij AC Milan in plaats van te wachten op zijn doorbraak in het eerste elftal. Na een mislukt Italiaans avontuur en een vooralsnog weinig succesvolle tijd in Frankrijk zou hij terug kunnen keren voor zijn eerlijke kans in het eerste elftal.

Doelpuntenmachine

  • Chimy Ávila (CA Osasuna) is in mijn ogen de meest onderschatte aanvaller buiten de Spaanse clubs die doorgaans bekeken worden door het grote publiek. Er zijn slechts weinig spelers die een gehele defensie negentig minuten lang bezig kunnen houden, maar Chimy Ávila was bij SD Huesca en CA Osasuna een ware nachtmerrie voor de Spaanse verdedigers. Sevilla toonde interesse, maar haakte af na een zware knieblessure. Inmiddels staat hij al twaalf maanden aan de kant en zou bij Sporting CP zijn carrière nieuw leven in kunnen blazen.
  • João Pedro (Watford) werd als grote belofte naar Engeland gehaald, maar kreeg nauwelijks speelminuten in de Premier League. In de Championship maakt hij inmiddels indruk, maar de Braziliaan zal toch ook met een gemengd gevoel terugdenken aan zijn beslissing om te tekenen bij Watford.
  • Anderson Talisca (Guangzhou Evergrande) vertrok op een enorm vervelende wijze bij aartsrivaal SL Benfica en gaf al eerder aan ‘nooit meer voor hen te willen spelen’. Misschien is de aartsrivaal een ideale club om wraak te nemen op zijn voormalig werkgever?
  • Willian José (Real Sociedad) verloor zijn basisplaats enkele maanden geleden definitief aan Alexander Isak en wordt sindsdien met een vertrek in verband gebracht. Zou hij een geschikte optie kunnen zijn voor Sporting CP?
  • Wesley (Aston Villa), Joelinton (Newcastle United) en Arthur Cabral (FC Basel) zijn echte aanspeelpunten en in dat opzicht anders dan de andere opties. Rúben Amorim lijkt doorgaans met een echte target man te spelen, waardoor deze spelers misschien beter passen in de huidige speelwijze.

Dit zijn slechts een paar namen die ik heb kunnen vinden, sta natuurlijk volledig open voor andere suggesties. Wat denken jullie?

Allemaal goede opties, vind ik. Persoonlijk zou ik voor Duarte en Avila gaan.

1 like

Allemaal leuke opties. Zou persoonlijk voor Talisca gaan. Vette speler vind ik dat.

Zou je achterin niet meer voor een topper willen gaan die naar het einde van zijn carrière gaat? Misschien Thiago Silva om zijn carrière af te laten sluiten.

1 like

Talisca is toch vooral een tien, niet?

Als je Coates en Quaresma als enige echte opties centraal achterin ziet dan zou ik voor Duarte gaan, is al wat verder in zijn carrière en zal er direct staan. Zeker bij Djaló en Cardoso is dit niet het geval, Carmo is wellicht in de toekomst een mooie optie.

In de spits zoek je naar een type doelpuntenmachine, dan is Avila wel de meest geschikte kandidaat om die plek op zich te nemen. Een sterk aanspeelpunt lijkt me trouwens ook prima passen bij deze selectie, Willian José en Wesley lijken me dan mooie namen. Denk dat een sterk aanspeelpunt vooral je andere spelers beter kan laten renderen.

1 like

Ben zelf met Sociedad aan de slag en ik moet zeggen dat ik José niet zomaar zou laten gaan. Wesley lijkt me makkelijker los te weken.

Het interessante aan de carrière is natuurlijk de enorme hoeveelheid aan jeugdspelers die op het punt staan om door te breken. In de voorbereiding maakten Tiago Tomás en Joelson Fernandes bijvoorbeeld indruk. Begrijp daarom volledig dat Chimy Ávila als favoriet wordt gezien, hij is namelijk een complementaire speler en tegelijkertijd een doelpuntenmachine (mits fit). En inderdaad, het ontbreekt de selectie aan een echte target man. Misschien ga ik het in eerste instantie proberen met Luiz Phellype, daarna zou Wesley (Aston Villa) een interessante optie zijn.

Domingos Duarte (Granada) lijkt een no-brainer, sluit trouwens niet uit dat ik daarnaast ook een huurcontract voor Gonçalo Cardoso probeer te regelen.

In mijn HSV carrière is het juli 2022 en ik mag mij gaan opmaken voor Champions League voetbal.

Ik zoek nu een CM (heb er maar twee, voor twee posities) en Rakitic is beschikbaar om een jaar te huren, zien jullie dit gebeuren?

Rakitic zie ik niet snel naar HSV gaan, ik denk dat hij bij Sevilla gaat eindigen. Misschien kan je kijken naar oud spelers van HSV? Of Duitse spelers die hun carrière in Duitsland willen afsluiten? Diego Demme, Christoph Kramer, Arnold. Nog wat andere namen; Valentin Rongier, Hans Vanaken en Denis Preat.

1 like

IRL zie ik dat nu ook niet gebeuren, maar zoals gezegd zit ik al in het derde seizoen, juli 2022. De verhoudingen zijn flink opgeschud.

Blijkbaar krijgt Rakitic geen speeltijd meer bij Sevilla, waardoor hij verhuurd mag worden. Dat laatste heeft mijn sterke voorkeur, omdat ik een paar grote talenten heb op de CM positie die er aan zitten te komen, maar nu nog niet goed genoeg zijn. Een aankoop gaat die talenten dan al snel in de weg zitten.

Ik vind het op zich wel kunnen. Als je met HSV een team hebt dat weer serieus kan meedoen om CL plaatsing, dan lijkt me dit niet enorm onrealistisch. Je kan ook kijken naar wie zijn concurrenten zijn bij Sevilla. Als hij inderdaad weinig zicht heeft op speeltijd is een jaartje verhuren niet zo gek vind ik.

Ik zit nog in de transfer window en heb nog geen definitief besluit genomen.

Het zou op zich wel passen in mijn gekozen beleid om ‘topspelers’ op latere leeftijd (evt. met Bundesliga ervaring) naar de club te halen. Begin tweede seizoen heb ik Sokratis gehaald van Arsenal.

Zoals ooit Ruud van Nistelrooy naar HSV werd gehaald…

Seizoen 1 20/21 Ado den Haag.

Lijkt me niet echt een realistische doelstelling zonder Financiële overname.

Dit gaat puur over dat er meer binnenkomt dan dan dat er buiten gaat he, dus verkoop van kaarten, abonnementen en truitjes zorgt hiervoor evenals dat je voor een groter bedrag spelers verkoopt dan koopt en elk bedrag dat er binnenkomt door door te bekeren of je eindrangschikking in de competitie. Dan lijkt 30 miljoen mij niet overdreven veel.

1 like

Oké bedankt! Deze doelstelling kan ik dus volgen via doelstellingen en dan financieel of is dit niet te volgen?