FIFA 21 - Realisme Topic

Iemand met 44 voor zowel kracht als koppen ga je niet tot spits kunnen omvormen, hoor.

Ben ik met je eens, ga toch maar eerst mijn eigen spelers de kans geven en als het niet werk zoeken naar betere opties.

Dennis Man heb ik als spits bij Hamburg, die is 1m84 en start met 66 kracht en 68 koppen. Is een buitenspeler maar heb hem dus omgebouwd tot spits, type Timo werner.

1 like

Dennis Man Na Hamburg ? Hoe realistisch is dat? Want deze jongen kan naar beter ploegen gaan. Het is wel een heerlijk speler.,

Dennis Man staat in de belangstelling van Feyenoord als opvolger van Berghuis. Dus iets mindere ploegen kan ook realistisch zijn, heb hem zelf bij Feyenoord. Heerlijke speler en gameface.

Ik had een financiële overname gedaan van 50 miljoen, beetje het idee in mijn carrière gestopt dat er een overnemer/sponsor kwam die miljoenen in de ploeg stopt redbull achtig of zoals Volkswagen bij Wolfsburg. Daarbij in de Bundesliga 2 volgens mij ook niet minder dan de Roemeense eerste klasse en is het doel ook gewoon los kampioen te spelen.

Köln dat in eerste klas zit lijkt me dus zeker te kunnen. Een te grote club kiezen kan slecht zijn voor je carrière.

1 like

Als je op ‘strict’ speelt en iets is financieel haalbaar (alhoewel, speler verdient € 7,5M p/j, dus huursom moet niet meer zijn dan € 4M), in hoeverre kan een transfer dan onrealistisch zijn?

Ik kan namelijk een geweldige spits huren voor één jaar (dan is Wintzheimer goed genoeg om eerste spits te zijn). IRL zie ik deze transfer (nog) niet snel gebeuren. Deze spits is tweede spits IRL, echter in mijn carriére is hij derde spits geworden.

Het bestuur van Leeds United heeft twee belangrijke doelstellingen geformuleerd voor het eerste seizoen onder mijn leiding. Er wordt van mij gevraagd om twee spelers te verkopen en voor hen in de plaats twee spelers met een cruciale rol aan te trekken. Daarnaast vraagt het bestuur om een directe versterking op het middenveld. Een terugkeer van voormalig middenvelder en aanvoerder Lewis Cook (Bournemouth) is in principe een no-brainer, maar het lijkt me niet verantwoord om hem een cruciale rol te beloven tijdens de onderhandelingen. Daarom zijn er twee andere posities waar ik de selectie zou kunnen versterken.

Centrale verdediger
Vooralsnog maakt Robin Koch een wisselende indruk in de kleuren van Leeds United. Afgelopen zomer werd hij voor dertien miljoen euro losgeweekt bij SC Freiburg, maar heb nu de kans om hem voor twintig miljoen euro te verkopen aan Borussia Dortmund. Kortom, een ideale mogelijkheid om de verdediging te versterken:

  • Ben White (Brighton and Hove Albion)
  • John Stones (Manchester City)
  • James Tarkowski (Burnley)
  • Conor Coady (Wolverhampton Wanderers)

Linkermiddenvelder
Een andere no-brainer is het identificeren van de tweede positie waar de selectie versterkt kan worden. Nagenoeg alle mogelijkheden op de vleugels zijn linksbenig en/of niet van het niveau om de club naar de stabiele middenmoot van de Premier League te leiden. Met alle respect, maar het huidige Leeds United moet beter kunnen dan Jack Harrison.

  • Todd Cantwell (Norwich City)
  • David Brooks (Bournemouth)
  • Dwight McNeil (Burnley)

Overige versterkingen
Verder zijn er nog een aantal getalenteerde spelers die buiten de boot zijn gevallen bij de clubs die strijden om Europees voetbal. Misschien dat Leeds United volgende zomer een poging kan wagen om hen op huurbasis (met optie tot koop) over te nemen.

  • Billy Gilmour (Chelsea)
  • Tammy Abraham (Chelsea)
  • Callum Hudson-Odoi (Chelsea)
  • Ryan Sessegnon (Tottenham Hotspur)
  • Jack Clarke (Tottenham Hotspur)
  • Jarrad Branthwaite (Everton)

Vindt alles wel realistisch buiten je verdedigers. Ben White kan hoger dan Leeds United. Stones kon naar Tottenham dus denkt dat die zowiezo een club kiest die eruopees speelt. Tarkowski staat/stond ook in belangstelling van topclubs. Coady is een held bij the wolves. En schat wolves van hetzelfde niveau of hoger in dan Leeds.

1 like

Ben White was vorig seizoen nog verhuurd aan Leeds, gooide toen hoge ogen en lijkt nu bij Brighton ook een zekerheid. Denk dat Leeds nog altijd groter is en zeker een kans maakt. Holding werd eerder genoemd bij Newcastle misschien is dag nog een optie.

Als LM zou Brooks wel kunnen denk ik. Gray van Leicester kwam nog in mij op, beetje op een dood spoor beland.

1 like

Volgens mij is één van de redenen dat White niet vertrokken is de hoge transfersom. Persoonlijk zie ik dat niet gebeuren. Tarkowski lijkt mij een goede oplossing.

1 like

Als Burnley blijft sukkelen zoals ze nu doen is Tarkowski zeker een mogelijkheid, maar hij kan ook naar teams als West Ham en Leicester die toch wel van een iets hoger niveau zijn momenteel. (Wellicht West Ham niet)

1 like

Voor Marseille twijfel ik tussen Giroud en Slimani als pinch-hitter. Slimani kan ik huren en is voetballend ook erg goed (76 visie, 75 lange passes, 78 korte passes), voor Giroud moet ik 6.5 miljoen betalen en hij wordt samen met Thauvin m’n best betaalde speler. Hij is nog sterker en nog beter in koppen dan Slimani, maar ik vrees dat hij niet als ‘rotatiespeler’ wil komen.

@luijtenmart, toch werden Ben White (Brighton and Hove Albion) en John Stones (Manchester City) veelvuldig in verband gebracht met Leeds United. De eerstgenoemde speelde al op huurbasis voor de club, maar uiteindelijk konden de clubs er niet uitkomen over een transfersom (zoals @Begiristain aangeeft). Marcelo Bielsa vroeg de clubleiding meermaals om Ben White definitief over te nemen, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met Diego Llorente en Robin Koch. Op zich geen vreemde gedachte om opnieuw een poging te wagen voor Ben White nu Borussia Dortmund zich heeft gemeld voor Robin Koch. John Stones werd vooral in verband gebracht met Leeds United nadat Pep Guardiola blijkbaar had aangegeven dat het goed voor hem zou zijn om onder Marcelo Bielsa te spelen. Verder kan ik me vinden in je oordeel over Conor Coady, hij zou namelijk nooit de status bij Leeds United krijgen die hij nu bij Wolverhampton Wanderers heeft.

@Spoon0612, Demarai Gray (Leicester City) is een goede suggestie. Hij heeft natuurlijk het voordeel dat hij rechtsbenig is, want in principe heb ik al genoeg linksbenige vleugelaanvallers.

@Imparator, James Tarkowski (Burnley) blijft natuurlijk wel een ambitieuze versterking. Afgelopen zomer vroeg zijn club maar liefst vijftig miljoen euro, waardoor een overgang naar Leicester City en West Ham United niet doorgingen. Uiteindelijk ging Leicester City voor Wesley Fonana en West Ham United voor meerdere andere opties. Denk je dat een vertrek nu wel realistisch is? Is Burnley dusdanig afgezakt? Eerlijk gezegd zie ik zelf Ben White eerder terugkeren, maar James Tarkowski zou een uitstekend alternatief zijn.

Concluderend, volgens mij zijn Lewis Cook (Bournemouth) en Ben White (Brighton and Hove Albion) no-brainers voor Leeds United. Eerlijk gezegd had ik een voorkeur voor David Brooks (Bournemouth), maar de suggestie van Demarai Gray (Leicester City) heeft me aan het nadenken gezet. Het zou wel erg prettig zijn om een rechtsbenige vleugelaanvaller aan de selectie toe te voegen. Weet alleen niet of ik hem wel een cruciale spelersrol kan beloven.

@Raindog, Olivier Giroud lijkt me inderdaad niet een speler die als rotatiespeler bij Olympique Marseille gaat tekenen. Geloof dat hij een geweldige versterking kan zijn, maar dan moet je hem wel meer laten spelen dan alleen als invaller. Islam Slimani lijkt me dan de beter passende versterking.

1 like

Als je met Leeds in S1 in het linkerrijtje eindigt en Burnley vecht tegen degradatie / is gedegradeerd dan moet het zeker kunnen in S2. Het zelfde geldt ook voor Ben White. In het eerste seizoen zou ik het proberen te doen met wat je nu in handen hebt. Desnoods Gvardiol op huurbasis overnemen van Leipzig als vierde keus aangezien ze vergaande interesse hadden in de Kroaat.

1 like

Gvardiol is al gekocht door Leipzig en speelt dit seizoen nog bij Zagreb dus lijkt me niet realistisch.

1 like

Zoals gewoonlijk heb ik de eerste transferperiode handmatig uitgeschakeld, dus heb de eerste zes maanden met de huidige selectie gestreden tegen degradatie. Vooralsnog zijn we daarin geslaagd met een keurige plaats bovenin het rechterrijtje, net boven clubs als Burnley, Newcastle United en Crystal Palace. Verrassend genoeg lijken de drie degradatiekandidaten al bekend te zijn: Brighton, Fulham en West Brom. Ben dus geneigd om Ben White te ‘bevrijden’ uit zijn huidige situatie. Josko Gvardiol (RB Leipzig, nu verhuurd aan Dinamo Zagreb) is trouwens zeker een interessante optie om de verdediging volgend seizoen tijdelijk te versterken. Leeds United was afgelopen zomer bereid om erg ver voor zijn komst te gaan, dus die interesse is vast niet verdwenen.

Gvardiol was in de vorige editie één van de grootste verrassingen in mijn Bayern carrière. Nadat Süle voor 3 maanden geblesseerd raakte zette ik hem centraal achterin in een systeem vergelijkbaar met dat van Sheffield United. Terwijl Alaba en Pavard met Davies en Dest naar voren denderen hield hij met zijn snelheid en kracht in de lucht in zijn eentje de tegenstander tegen. Zeker een aanrader dus.

1 like

Heb uiteindelijk besloten om de interesse in John Stones (Manchester City) vooralsnog te laten varen. Het was in mijn carrière mogelijk om hem op huurbasis met optie tot koop binnen te halen, maar het leek me realistischer om in deze situatie Ben White (Brighton Hove and Albion) te bevrijden uit de degradatiezone. Inmiddels is een bod van tien miljoen pond geaccepteerd door zijn club. Voor een soortgelijke transfersom keert Lewis Cook (Bournemouth) terug bij de club waar hij is opgegroeid. Het enige vraagstuk waar nog geen oplossing voor is blijft de aanvallende versterking. De verlanglijst is inmiddels uitgebreid tot de volgende namen (bedenk daarbij dat het bestuur vraagt om een cruciale versterking, wat >76 OVR betekent):

  • Demarai Gray (Leicester City)
  • Anthony Gordon (Everton)
  • Todd Cantwell (Norwich City)
  • Callum Hudson-Odoi (Chelsea)
  • Adam Armstrong (Blackburn Rovers)
  • Dwight McNeil (Burnley)
  • Noni Madueke (PSV)
  • Jack Clarke (Tottenham Hotspur)
  • David Brooks (Bournemouth)
  • Rabbi Matundo (Schalke 04)
  • Ryan Kent (Rangers)

In principe heeft een rechtsbenige vleugelspeler mijn voorkeur aangezien Leeds United al genoeg linksbenige vleugelspelers heeft, maar dat is niet een harde eis. Wel is het een verplichting dat ik deze speler een cruciale spelersrol moet uitdelen, dus het moet een directe versterking zijn van de basiself.