FIFA 21 - Realistische Carrière Topic

De nieuwe editie van het spel is uit dus ik heb maar weer een nieuw topic gemaakt. Gelieve hier enkel realistische carrières plaatsen met tenminste een korte beschrijving van de vooruitgang en de formatie.

2 likes

PEC Zwolle: 2020-'21 | Eerste seizoenshelft
De eerste CM die ik begonnen ben is met PEC. Na een dramatische start met 4 punten uit 7, overwinteren we uiteindelijk op een knappe zesde plek met 30 punten. Kanttekening in negatief opzicht daarbij is dat we de ploeg zijn met de meeste tegentreffers zijn met 35 uit 18. Wel is er 37 keer gescoord.

In de beker zijn we in de 2e ronde uitgeschakeld na een totale ‘off day’ tegen een oppermachtig Feyenoord. Het werd in eigen huis 0-5.

In de eerste transferperiode heb ik er voor gekozen om geen spelers aan te trekken en van de hand te doen en creatief proberen om te gaan het probleem dat er slechts twee matige buitenspelers zijn en dat dat jeugdspelers zijn (Reijnders - Alg 61 & Westerman - Alg 60).

Reza Ghoochannejhad was de man die de meeste indruk maakte. De 32-jarige Iraniër maakte maar liefst 12 goals. Echter… De spits had een contract tot einde van het seizoen en met zijn leeftijd hebben we de afweging gemaakt dat dit niet verlengd ging worden. Voor een goed bod mocht hij ook vertrekken. Uiteindelijk vetrok hij naa Zuid-Amerika voor een € 700.000, een niet te weigeren bod voor een speler met een contract van een half jaar.

Als vervanger hebben we gekeken bij Jong Ajax. Hassane Bandé zat op een dood spoor bij de Ajacieden en wij kunnen hem dé oplossing bieden. Hij voldoet aan het enige wat bij Reza een gebrek was; zijn snelheid.

Buiten dat is ook Doue (57 alg, CV) vetrokken voor 3 ton, ook hij had een aflopend contract.

De huurling van Borussia Dortmund is door de club teruggehaald, aangezien hij in hun opzicht te weinig speelminuten maakte. Nu komt er weer budget vrij om een nieuwe speler te halen voor een laag bedrag/kwalitatieve huurspeler.

PEC Zwolle XI (4-3-3)
DM: Zetterer 71
RA: Van Wermeskerken 68
RCV: Lam 69
LCV: Van Polen 67 ©
LA: Paal 68
RCM: Leemans 69
LCM: Clement 69
CAM: Saymak 70
RVA: Donald Smith 62 (jeugdspeler, 18 jaar)
SP: Bandé 69
LVA: van Duinen 69

Succes. Je hebt zeker spelers nodig

De selectie is inderdaad kwalitatief zeer dun. Met deze selectie gaat het lukken om het seizoen succesvol af te kunnen sluiten. Voor komend seizoen moeten we kijken naar transfervrije spelers voor de basiself. Er is sowieso een linksback achter Kenneth Paal nodig en er is minimaal een buitenspeler nodig.

met mijn Arsenal career moet ik het 1e jaar, 3 spelers uit noord Amerika contracteren. Iemand suggesties aangezien ik het realistisch wil houden. K zit inmiddels in de winterstop en sta op een uitstekende 2e plek met 1 punt achter Liverpool.

Ik denk dat ze je bij het speler gezocht topic daarbij beter kunnen helpen.

2 likes

PEC Zwolle: 2020-‘21
Het eerste seizoen onder de hoede bij PEC zit er op. Na een teleurstellend begin zijn we alsnog zeer netjes in het linkerrijtje beland.

We zijn op een zeer knappe zesde plek geëindigd in de Eredivisie met 58 punten. Dit is tevens ook een evenaring van het beste seizoen uit de clubhistorie (2014-‘15). We waren de ploeg met de meeste goals voor (82), maar waren we ook de ploeg die bijna de meeste tegengoals had (64).

Top 7:
PSV - 86
Ajax - 79
AZ - 77
Feyenoord - 73
FC Utrecht - 64
PEC Zwolle - 58
Vitesse - 52

Clubtopscorer was Mike van Duinen, hij maakte 14 doelpunten in de Eredivisie. Jeugdspeler Donald Smith maakte in het seizoen van zijn doorbraak maar liefst 11 Eredivisiedoelpunten.

Onze beste wedstrijd van het seizoen werd gespeeld tegen Feyenoord. Na een 0-5 nederlaag in de beker, moesten we eind januari wederom in eigen huis tegen de Rotterdammers. Hierin werd fantastisch voetbal gespeeld en met 2-1 gewonnen.

Grootste overwinning: PEC Zwolle - FC Twente 7-0
Grootste nederlaag: PEC Zwolle - Feyenoord 0-5

PEC Zwolle XI (4-3-3) v.l.n.r
Zetterer (72) gehuurd van Werder Bremen

Van Wermeskerken (69)
Lam (71)
Van Polen (66)
Paal (73)

Leemans (71)
Saymak (70)
Clement (71)

Smith (67) * jeugdspeler
Bandé (70)
Van Duinen (66)

Overige selectiespelers:
DM: Mous (69)
DM: Hauptmeijer (64) vertrekt transfervrij naar Cracovia
DM: Marchenko (63) - was verhuurd aan Malmö FF
CV: Nakayama (68)
CV: Kersten (66)
CV: Van Wijk (64) *
LA: De Cuyper (66)
RA: Mol (64) *
RA: Bajselmani (64)
CVM: Strieder (71)
CAM: Drost (66)
CAM: Berry (68) * Talent uit Nieuw Zeeland. De ‘nieuwe Ryan Thomas’
CM: Huiberts (66)
CM: Michiels (61) *
CM: Van den Belt (62) - was verhuurd aan FC Emmen
RVA: Reijnders (63)
RVA: Westerman (61)
SP: Tedic (66)
CA: Hendriks (58) *

Nu is het hopen dat er komend seizoen een mooi budget vrij komt om in ieder geval een nieuwe doelman te kunnen halen en een buitenspeler en dat we dit mooie seizoen door kunnen trekken.

Newcastle United

The Sleeping Giant, al jaren lang is er ambitie in het hoge noorden van Engeland om aan te sluiten in de top van de Premier League. Helaas komt dit om verschillende redenen er niet uit. Tijd voor een nieuwe insteek.

Selectie
DM Martin Dubravka 30 82
DM Karl Darlow 28 73/75

CV Ciaran Clark 29 77
CV,LV Paul Dummett 27 76
CV Federico Fernandez 30 78
RV Emil Krafth 24 73/77
CV Jamaal Lascelles 25 78/82
CV Florian Lejeune 28 79
CV Fabian Schar 27 79/81
RV,RVV Javier Manquillo 25 75/78
RV,RVV Deandre Ledlin 25 75/78

LM Rolando Aarons 23 69/73
LM, RM Christian Atsu 27 75
CM,CVM Daniel Barlaser 22 66/75
RM,CM Jeff Hendrick 27 75
CVM,CM Isaac Hayden 24 76/83
CM, CVM Matty Longstaff 19 68/84
CM, CAM Sean Longstaff 21 74/85
RM Jacob Murphy 24 72
LV,RM Matt Ritchie 29 75
LM Allan Saint-Maximin 22 80/86
CVM,CM Henry Saivet 28 70
CM Jonjo Shelvey 27 78
RM,CAM Miguel Almiron 25 78

SP Callum Wilson 27 79
SP, CA Joelinton 22 76/82
SP Andy Carroll 30 75
SP,LA Dwight Gayle 28 75

We begonnen het seizoen vrij dramatisch. In de openingswedstrijd tegen Arsenal werd er met 0-2 verloren. Vervolgens werd er gelijkgespeeld tegen Aston Villa en Burnley, beide 1-1. De eerste overwinning werd geboekt tegen Brighton met de hakken over de sloot. In het begin speelde we in het vertrouwde 4-4-2 systeem, echter kwamen we amper tot aanvallen toe en werd het al gauw 4-2-3-1. Na een wisselvallig begin van het seizoen vielen de puzzelstukje in elkaar, uit eindelijk spelen we nu begin januari in een 4-3-3 systeem, waarbij Hayden de verdediging ondersteund omdat we in de eerste 7 duels al op 10 tegendoelpunten stonden. De grootste verrassing kwam tegen Tottenham Hotspur, 5-0. Een totale offday voor de jongens van Mourinho. Wilson is inmiddels topscorer met 14 doelpunten na 20 duels, de Engelse spits kwam moeizaam opgang maar behield het vertrouwen. Met een hattrick tegen West Brom kwam hij op gang. Almiron heeft 7 assists en eigenlijk alles begint bij hem. De nummer ‘10’ heeft een vrije rol op het middenveld.

In Januari hebben we ons zelf ontdaan van Carroll, Saivet, Murphy, Barlaser en Aarons. Hier voor kwamen twee spelers terug. Danny Rose haalde we definitief binnen. De linksback van Spurs was vorig seizoen al voor een half jaar gehuurd en kwam opnieuw niet aan spelen toe in Londen. Op de flank wilde ik een extra optie buiten Saint Maximin, Fraser en Atsu om. Ik kwam uit bij Rabbi Matondo van Schalke maar Chelsea kaapte hem voor mijn neus weg. Echter zijn wij er wel in geslaagd hem voor een half seizoen te huren van Chelsea. Fernandez en Clark hebben beide laten weten hun aflopende contract niet te zullen verlengen. Schar (4), Yedlin (3) en Atsu (2) verlengde hun contract wel.

We staan verrassend op een derde plaats, mede omdat ik Chelsea, Man Utd nog wisselvalliger vind. Tottenham staat teleurstellen tiende.

In de League cup hebben we de finale bereikt en moeten we het opnemen tegen Manchester United. We schakelde ; Wimbledon (5-0), Brentford (2-0), Southampton (2-2, 3-1 np.), Luton (4-2) en Fulham (1-2,3-1) uit. Hopelijk een bekroning op een tot nu toe meer dan prima seizoen. We zullen inzetten op Europees voetbal, verwacht wel dat Chelsea en United ons nog zullen passeren op de ranglijst.

Leuke ploeg om carrière mee te spelen, speel je trouwens op fifa 20 want al je spelers zijn een jaar ouder dan je aangeeft.
Lewis toch een zeer goede jonge linksachter zie ik er ook niet tussen staan en Calum Wilson dan weer wel.

1 like

Ik heb dit bestandje al gemaakt voor dat fifa21 uit kwam. Aan de ingame screenshot kun je zien dat het fifa21 betreft. Vreemd dat ik Lewis niet vermeld heb, staat wel bij het screenshot van de basisopstelling.

PEC Zwolle: 2021-‘22 - 1e seizoenshelft
De eerste seizoenshelft zit er op in de Eredivisie en PEC Zwolle staat er momenteel zeer goed voor. De eerste 6 wedstrijden werden gewonnen, waarna er tegen Vitesse 2-2 gelijk werd gespeeld. Op de 9e speeldag werd de eerste nederlaag geleden in De Kuip bij Feyenoord met 3-2. Na 18 speelronden staan we op een knappe vierde plek met 36 punten (11x winst, 3x gelijk en 4 verlies). De vier geleden nederlagen waren tegen Feyenoord (3-2), PSV (5-3, waarin 2-3 voorsprong in laatste tien minuten werd verspeeld) en hekkensluiter FC Twente (3-2) uit en Ajax thuis met 1-3.

Stand na 18 speelronden Eredivisie

  1. PSV - 52 (slechts twee verliespunten)
  2. FC Utrecht- 39
  3. Feyenoord - 38
  4. PEC Zwolle - 36
  5. AZ - 30
  6. Ajax - 29 de grootste teleurstelling/negatieve verrassing van dit seizoen

KNVB Beker
In de KNVB Beker hebben we ons dit seizoen wel weten te plaatsen voor de kwartfinale na een 4-0 winst tegen FC Groningen met o.a. Arjen Robben.

Al met al hebben we een zeer goed seizoen en hopen we dit vast te kunnen houden om wie weet wel een Europese plek te kunnen bemachtigen. Bij PEC Zwolle is dit altijd een verrassing, vaak kan er nooit een seizoen volledig goed gepresteerd worden.

PEC Zwolle XI (4-3-3)
Martens 68 * (17)
Van Wermeskerken 72
Lam 73 ©
Nakayama 70
Paal 76
Vranckx 72
Clement 74
Saymak 72
Narsingh 71
Bandé 73
Smith 72 * (19)
*=jeugdspeler

Bank:
Mous 70
Van Beek 72
Mol 65 * (17)
Huiberts 69
Berry 69 * (18)
Dembélé (70)
Tedic (67)

Je hebt een mooie ploeg opgebouwd en de anderhalf seizoen dat je nu bezig bent.
Ook leuk om te zien dat er nog verassingen kunnen zijn in deze fifa.

Qua resultaten een mooie eerste seizoenszege. Vind je aankopen alleen niet heel erg realistisch. Vranckx is een van de grootste talenten in België en zal niet naar PEC gaan. Van Beek is Sven van Beek? Als die bij Feyenoord weg gaat gaat die niet bij PEC op de bank zitten lijkt mij. En welke Dembele heb je op de bank zitten? Narsingh vraagt denk ik te veel salaris voor PEC maar zou wellicht nog kunnen.

Bedankt @mart442 en @db1512 voor jullie terugkoppeling!

Vranckx is inderdaad 1 van de grootste talenten van België en hij wordt momenteel gehuurd, dit om het toch enigszins realistisch te houden.

Karamoko Dembélé stond transfervrij op de transferlijst en kwam in een scoutverslag voorbij, hierdoor was dit een buitenkans. Hij tekende voor slechts een jaar.

Narsingh was bij Feyenoord iedere week op de tribune beland en liep uit zijn contract. Het was een forse tik op het salarisplafond van PEC, maar om een zesde plek te kunnen behouden, is Narsingh een mooie speler om door te ontwikkelen. In navolging op het afgelopen seizoen is deze transfer dan ook wel realistisch.

Van Beek is inderdaad Sven van Beek. Gezien de carrière van Van Beek denk ik dat hij momenteel overal kan spelen mits hij fit is. Zijn contract liep af bij Feyenoord en vanwege zijn blessuregevoeligheid is dit aflopende contract niet verlengd. Echter is de match tussen PEC Zwolle en Sven van Beek in het eerste seizoen vooralsnog geen gouden match gebleken… Enkel bij schorsingen en blessures maakt hij zijn opwachting. Persoonlijk vind ik Van Beek een zeer beperkte verdediger en zwaar ondermaats voor een Feyenoord.

Ik hoop dat je het in mijn onderbouwing kan vinden.

1 like

OGC Nice

Ik ben begonnen met OGC Nice. Met als (figuurlijk) trainer Hein Vanhaezebrouck. Een mooie subtopper uit de Ligue 1 met een paar goede spelers met een goede potentie ( Dolberg, Benitez, Atal, Claude - Maurice) en een paar grote talenten (Thuram, Boudaoui en Reine-Adélaide) . Een mooie mix dus. Met het hoofddoel Europees voetbal behalen in het achterhoofd kochten we Hefti van BSC Young Boys (7,6 miljoen) en tevens Hazard van Cercle Brugge. De Belg is gehaald voor de breedte. Hiervoor werd 1,5 miljoen betaald, waarbij Sotona de omgekeerde weg bewandelde. Gouiri werd op het einde van de transferperiode nog verhuurd aan Eintracht Frankfurt met een koopoptie van 4,5 miljoen voor de Duitsers

In de competitie gaat het redelijk. Na 10 wedstrijden staan we 7e met 16 punt.

  1. PSG - 28
  2. Angers SCO - 22
  3. Strasbourg - 21
  4. OM - 19
  5. LOSC Lille - 17
  6. Lyon - 17
  7. OGC Nice - 16

Europa League (na 2 wedstrijden )

  1. Alanyaspor - 6
  2. OGC Nice - 3
  3. FC Basel 1893 - 3
  4. Rangers FC - 0

Hierbij de opstelling. Dolberg steekt er bovenuit met 14 goals en 6 assists in de Ligue 1 en 2 goals en 2 assists in de Europa League. Het middenveld is goed gecontroleerd . Achterin is kwetsbaar. Maar het kan ook aan mij liggen. Ik heb in deze fifa editie nog wel moeite met verdedigen.

De volgende update zal of net na de winterse transferperiode zijn of aan het einde van het seizoen.
Tot dan!

Leuk team met originele aankopen, verbaast me wel dat je met Nice Kylian Hazard binnenhaalt die 25 jaar is en 69 algemeen is met 71 potentie. Lijkt niet meteen de carrière te gaan maken als zijn 2 oudere broers.

Waarom heb je Gouiri zo makkelijk laten gaan?

@Aron1997
Met een budget van nabij 4 miljoen kon ik vrij weinig. Moest nog een buitenspeler hebben dus vandaar

@Spoon0612

Gouiri is inderdaad een talent. Maar dolberg is ook nog vrij jong en zie in hem toch echt dé spits voor mijn hele carriere. Dus eigenlijk is Gouiri overbodig naar mijn idee.

Als of je met een spits gedraaid komt. Ik wil er meestal drie, omdat er altijd wel eentje geblesseerd raakt. Vind het bedrag voor zo’n talent ook erg laag.

Misschien had je Heffi niet moeten halen, want je hebt toch ook nog Dante, talent Pelmard, Nsoki (die beter is als centrale verdediger) en Danilo die op die positie kan spelen. Vanhaezenbroeck vind ik een opmerkelijke keuze als trainer. Waarom voor hem gaan als dan niet in zijn typische systeem gaat spelen?