Aston Villa F.C. - Seizoen 1 (september)
Gestart met één van de grote historische Engelse clubs: Aston Villa. In het verleden zevenmaal kampioen en zevenmaal de FA Cup gewonnen, alsmede vijfmaal de League Cup (laatste prijs: 1996) en als grote klappers de Europa Cup I (Champions League) en de Europese Super Cup (1982). Inspiratie voor dit team komt voort uit de periode 2005-2010, waarin Villa onder de top meespeelde met jongens als Ashley Young, James Milner, Gareth Barry en Gabriel Agbonlahor. Een mooie combinatie van eigen en/of Britse spelers.
Grote Engelse talenten Louie Barry (spits, voormalig FC Barcelona academy) en Jacob Ramsey (CAM) gaan veel kansen krijgen, maar zijn nog jong. Voorin wordt er veel gewisseld tussen Grealish, Watkins, Rashica en Traoré. Vind Traoré meer centraal spelend effectiever dan vanaf de zijlijn, maar is niet goed genoeg om Watkins eruit te spelen. Voor de breedte heb ik Anwar El Ghazi en Wesley. Voor nu zijn dit de huidige formaties. Het kan zijn dat ik later ga kijken of een formatie met één CVM een optie is. Ik vermoed dat er versterking nodig zal zijn op de CVM-positie, maar probeer het eerst met Luiz en Nakamba.
Aankopen:
- Omar Richards: voor vijf miljoen euro overgenomen van Reading (Championship). Een aanvallende, 21-jarige Engelse linksback die de hele vleugel kan bestrijken. Zeer fijne speler en een groot talent.
- Reggie Cannon: voor vierenhalf miljoen euro overgenomen van Boavista. Een aanvallende, 22-jarige Amerikaanse rechtsback (met real face) die de hele vleugel kan bestrijken.
- Milot Rashica: voor vijfentwintig miljoen euro overgenomen van Werder Bremen. Rashica kan in feite op elke positie voorin uit de voeten, maar is voornamelijk gehaald voor de rechterflank. Er zijn al een tijd geruchten dat hij vertrekt bij Werder; eerder al eens gelinkt aan Liverpool en Aston Villa en recent aan Hertha Berlin. Heeft een real face, 4* zwak been, 4* skill moves en enkele ‘kenmerken’. Bewegelijke speler.
- Je ziet Jack Wilshere tevens voorbij komen. Hem kon ik eerst niet halen, omdat hij niet meer in de game zat, gezien hij een tijd zonder club heeft gezeten. Heeft in RL net bij Bournemouth (Championship) getekend, maar toch gehaald omdat het een persoonlijke favoriet is. Kan nu nog: is 28 jaar.
Verkopen: Steer, Trezeguet, Davis (verhuurd), Elmohamady, Taylor, Tait en Brunt.
Steer, Tait en Brunt zijn niet goed genoeg. Emohamady en Taylor hebben in RL een aflopend contract en hebben hun best tijd inmiddels gehad, tijd voor wat verfrissing. Trezeguet vond ik wat te log. Davis is voor twee jaar verhuurd binnen Engeland.
Ik heb al een vrij diverse lijst met mogelijke versterkingen. Mooie opties zijn bijvoorbeeld Olise, Madueke en Armstrong. Mochten jullie suggesties hebben, let me know! Persoonlijk zou ik het nog mooi vinden om een keer Oxlade-Chamberlain en/of Ramsey te contracteren in een later stadium. En wie weet keert Ashley Young nog eens terug voor een afscheidsjaar.