FIFA 21 - Realistische Carrière Topic

Ziet er goed uit! Heb je al een vervanger voor Martinez in je rangen, of ga je de transfermarkt op?

1 like

Zal de markt op moeten. Heb de tweede plek gelaten aan een jeugdspeler. Stel dat ik Martinez verkoop, zijn er een paar opties. Denk aan Dean Henderson, zit nog achter De Gea. Een Ramsdale/Woodman/Steffen, al zijn die niet top-top. Meslier is goed en Leeds speelt volgens mij Championship. Anders in het buitenland een Maignan en ik zag nog een talentvolle Lautaro Morales.

Jij nog ideeën?

Vandevoordt, als die nog bij Genk zit en qua rating al voldoende is
Areola, als die tweede of derde keuze is bij PSG
Livakovic, als die haalbaar is
Kolar, voor als Livakovic niet haalbaar is
Lafont, zeker als hij bij Fiorentina niet in de basis staat
Bernardoni, als hij nog bij Angers zit

1 like

Rating zegt niet alles: Vandevoordt is van kiet af aan goed en wordt alleen maar beter. Ook qua prijs je beste optie. Ik heb hem naar Ajax gehaald, inmiddels niet meer weg te denken.

2 likes

Augustin Rossi van Boca Juniors?

1 like

Nick Pope misschien een optie?

1 like

Had Woodman bij Newcastle. Dubravka was in S2 vertrokken, Woodman schoof door maar kon niet overtuigen, haalde toen ook Henderson. Positie kiezen van Woodman was vaak zwak, veel tegen goals in de korte hoek.

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: FIFA21 - Club gezocht

Real Sociedad, begin S3

Lang geleden dat ik het nog eens tot in S3 heb uitgehouden met een club. In S1 werd ik vijfde, met EL-voetbal als resultaat. Daarin haalde we in S2 de finale, die jammer genoeg verloren werd van Man U. In de competitie werd met de vierde plaats net iets beter gedaan dan in S1, waardoor we in S3 de CL in gaan. In een groep met Liverpool, Roma en Midtjylland is de derde plaats een minimum en de tweede plaats de ambitie.

Al in het eerste seizoen werd afscheid genomen van de oorspronkelijke backs. Op links kwamen Tavares en Rico, die laatste werd snel uit de basis gespeeld door de jonge Portugees en is intussen weer vertrokken. Teguia is zijn vervanger en speelt vaak, omdat Taveres eerder snel moe is. Op rechts kwam Esgaio en die deed het zo goed dat hij in S2 verkocht is aan PSG. Bustos is zijn vervanger. Sola is van rechtsmid omgevormd naar rechtsback. Op het einde van S2 is Monreal op pensioen gegaan, maar al in S1 is hij uit de basis verdreven door aankoop Caleta-Car. Calero is er dit seizoen bijgekomen als back-up. In doel heb ik met Bayindir iemand gehaald die op termijn de concurentie met Remiro kan aangaan. Hij mag de bekermatchen spelen dit seizoen.

Centraal op het middenveld is er weinig veranderd. Melero speelt vaak, Illarimandi daalt snel in rating. Guevara is voor het tweede jaar op rij verhuurt aan Wolverhampton, misschien haal ik hem terug als blijkt dat er nog een extra CM nodig is. Baro was als opvolger van Silva gehaald bij Porto, maar kwam amper aan spelen toe en is verhuurd aan Celtic. Silva blijft maar presteren, maar ik verwacht wel dat dit zijn laatste seizoen is. Rojas is gehaald als back-up, hij kan eventueel ook op de flank of zelfs als CM spelen. Hij nam genoegen met een rol als rotatiespeler.

Voorin heeft Isak pas halverwege S2 de rol als vaste spits overgenomen van Willian José. Deze was het daar niet mee eens en is naar Benfica getrokken. Als vervanger begin S3 haalde ik Petkovic, ook een speler die genoegen neemt met een rol als invaller. Hij is groot en sterk, maar ook heel technisch. Hierdoor kan hij ook als CAM invallen en van daaruit infiltreren in de box, iets wat ik plan te doen als ik in de slotfase nog achter sta.
Januzai heeft Portu vervangen halverwege S2, en de Spanjaard staat op het punt zijn plek op de bank te moeten afstaan aan Barrenetxea. Deze was in S1 uitgeleend en had eigenlijk geen toekomst meer, maar kwam in S2 terug met een groei van 7. Nu valt hij erg vaak in en is vaak beslissend met zijn snelheid en dribbels.

1 like

Mooie selectie en resultaten! Hoe vind je Calero? Heb hem ook op het oog in m’n Villarreal carrière.

1 like

Ziet er top uit. Mooie geleidelijke opbouw en originele aankopen gedaan. Ziet er uit als een prettig team om mee te spelen qua type spelers en ratings. Hoe vind je Barrenetxea op dit moment? Hij staat bij mij op de shortlist voor Barça (na een aantal seizoenen).

1 like

@LarsCF: heeft nog geen minuut gespeeld, maar ik zit ook nog niet ver. Van zodra de CL begint zal hij wel minuten maken in de competitie.

@Begiristain: Barrenetxea zorgt altijd voor gevaar, door ofwel diep gestuurd te worden of door zelf de dribbel aan te gaan. In mijn carrière heeft hij tijdens zijn uitleenbeurt grote progressie gemaakt qua traptechniek, wat wel nodig was.
Verder inderdaad wat leuke spelers. Vooral Isak is geweldig, met 4* skills en 5* wrak foot, groot, sterk én snel. En dan nog een goed schot ook. Silva speelt ook nog steeds erg vlot.

1 like

Ah oké, qua stats ziet die er wel goed uit.

Klopt: goede passing, niet te traag en met z’n sprongkracht maakt hij zijn gebrek aan gestalte goed. Qua potentie geen wereldtopper, maar dus wel ideaal om als back-up te hebben.

1 like

@Raindog had Teguia bij Real Valladolid ook gehaald als linkervleugelverdediger, vond het echt een hele fijne speler. De rest van je selectie ziet er ook goed uit, enige puntje wat ik heb is dat je Merino en Zubeldia misschien beter kan omdraaien, als het kan speel ik zelf het liefst met een linkspoot op LCM en rechtspoot op RCM.

Da’s een goede tip, waar ik ook al over heb nagedacht. Ik merk wel dat ik makkelijker tot schieten kom als ik eerst wat naar binnen kan komen met de r-lcm. Net nog vanaf 25 meter gescoord met Merino.

Leuke carrière, selectie is op een paar posities zelfs nog gewoon in tact. Interesse van Oyarzabel tot nu toe weten te omzeilen? Zijn opvolger staat in ieder geval al klaar

Heel andere speler wel. Ik denk er wat aan om Oyarzebal op cam uit te proberen. Er is wel interesse geweest voor hem, maar Baskische spelers zijn vaak honkvast. Ik weet ook niet goed waar hij heen zou kunnen.

@Raindog, alleen al door het grotendeels intact houden van de selectie denk ik dat je al voor een plaats in de Europa League of zelfs Champions League kan gaan. Real Sociedad heeft in de afgelopen jaren zonder twijfel een verstandig transferbeleid gevoerd. Begrijp trouwens wel dat je Mikel Oyarzabal op de positie van David Silva, op die positie kan hij nóg meer betrokken zijn bij het aanvalsspel.

In ‘mijn’ Spaanse nationale elftal hebben Mikel Merino en Mikel Oyarzabal trouwens al een cruciale rol in het elftal, dat zijn echt spelers die de potentie hebben om dat niveau te halen. Ander Barrenetxea blijft ook een heerlijke speler, zou hem vooral speelminuten blijven geven.

1 like

Villarreal CF, einde S1

Ik had al lang het idee om een carrière met ‘El Submarino Amarillo’ te doen, een tijdje geleden ben ik er dan eindelijk mee begonnen!

In het eerste seizoen heeft er één inkomende transfer plaatsgevonden, Enis Bardhi kwam in de winterstop over van Levante. Ik begon het seizoen in een 4141 opstelling, maar dit pakte niet echt lekker uit. De overstap naar 433 met een valse spits heeft goed uitgepakt, vanaf toen is het echt gaan lopen. Pedraza begon eigenlijk als gelegenheids CVM, omdat ik hem te goed vond voor op de bank. Dit beviel alleen zo goed dat hij daar is blijven staan. Vooral verdedigend en tijdens het druk zetten is die erg goed. Volgend seizoen gaat die misschien toch weer naar de Linksback positie en mag er misschien een nieuwe CVM komen. Dit ligt een beetje aan de biedingen die binnenkomen voor Estupinan.

Resultaten

In de competitie werd een mooie 4e plaats behaald! Het was nog spannend tot de laatste speeldag, maar mede door een tegenvallend Sevilla kon deze plek behaald worden. Had niet gedacht dat dat al in het eerste seizoen zou lukken.

In de beker wist ik na een vrij makkelijke loting de halve finale te halen. Hierin was Real Madrid helaas te sterk over 2 wedstrijden.

In de Europa League wist ik met behulp van nipte overwinningen de finale te bereiken. Deze vond plaats in Dortmund en werd gespeeld tegen Leicester. Net als in het echt heb ik deze finale gewonnen. 3-1 was de uitslag, Chukwueze was de grote uitblinker met 2 goals.

Op dit moment staat er een mooie selectie die zo de Champions League in zou kunnen. Toch zijn er nog wel wat verbeterpunten. Paco Alcacer is vaak geblesseerd, Sommige spelers worden een dagje ouder en het is nog maar de vraag of ik spelers als Estupinan, Chukwueze en Torres kan behouden. Komend seizoen zal er dus in ieder geval gezocht worden naar een CV, CVM en een spits. Mogelijke targets: Eric Bailly, Calero, Meré, Guendouzi, Roca, Moncayola, Fornals en Mina.

1 like