FIFA 22 - Algemene Discussie

Ik speel met Newcastle na de overname.

1 like

Toch even ranten over hoe EA de simpelste dingen niet in orde krijgt. Er is nog steeds geen optie om van commentaartaal te veranderen, en ook geen optie om van meetsysteem te veranderen. Ongelooflijk, toch?

Je kan toch in instellingen, geluid commentaar veranderen? Ik speel al jaren met Engelse commentaar ipv Nederlands ?

Nope, gaat niet op pc. De optie is er, maar je kan ze niet aanpassen.

Oow, ja sorry ik speel op de PS4. Al sinds ik mijn PS4 aangeschaft heb niet meer gekocht op de PC uiteraard.

Ben ik de enige met problemen met het geluid met het spelen van FIFA op de pc?

Nee, hier ook. Oorverdovend ruis bij interviews.

Dat had ik al eerder. Het is meer dat het geluid van uit het midden van mijn laptop lijkt te komen en het is veel zachter

Hebben jullie dit ook al gehad. Vandevoordt sprak me aan om zijn contract te verbeteren. Ik heb hem dan meteen een contractverlening en een meer dan verdubbeling gegeven aan weeksalaris. Nu krijg ik een melding van het bestuur enkele weken later dat hij gezegd heeft dat hij wil vertrekken omdat er nog niets aan de situatie is veranderd. En als ik naar team selectie ga en zijn contract wil nazien, krijg ik de melding dat ik niet meer kan onderhandelen met de speler???

Ik heb wel gehad dat een contact afliep, het verlengde met 2 of 3 jaar + een salarisverhoging.
Alleen het salarisverhoging werd doorgevoerd en het contract bleef gewoon aflopen, waardoor ik niet meer met de speler kon praten en in de winterstop onderhandelde met een andere club en zo transfervrij vertrok.

Ja, ook wel eens gehad. Toen meerdere oplossingen geprobeerd, maar niks werkt. Eén van de FIFA-issues.

Ik heb FIFA22 echt een eerlijke kans gegeven, maar wat een verschrikkelijke versie is dit zeg. Het geluid van de netten is harder dan het gejuich van het publiek, het passen vind ik echt mega irritant, animaties zien er niet uit, enz…

Ik ga dus nu maar weer verder met m’n HSV carriére (winterstop 2026) in FIFA21.

Ieder zijn meug. Ik vind het spel op het veld een aanzienlijke verbetering. Daarbij komt dat met behulp van OS sliders op Legendarisch (kortere helften), of Ultiem (langere helften) niveau er betrekkelijk realistische uitslagen op het scorebord verschijnen. En dat is in de basis waar het mij om gaat.

Ik haat wat voor een grind fest het spel is geworden. Fut was vroeger een spelmodus waarin je kon spelen wanneer je maar wilde. Je wist dat je tijd had van werk of school, je speelde 7 games en werd gepromoveerd en kreeg munten. Simpel als dat (Het is nog eenvoudiger voor degenen die fut boost diensten gebruiken). Sinds fut champs werd geïntroduceerd, is het spel veranderd in een race waar je mist paar weken en je valt zo ver achter de macht curve.

Ikzelf en vele anderen hebben werk, misschien school, een sociaal leven, hobby’s enz. die natuurlijk ook in evenwicht moeten zijn, en telkens als je tijd hebt om in fut te spelen, besef je gewoon hoe ver je van anderen staat. Geen enkele spelmodus is meer om casual te spelen, ik heb niet meer genoten van het spel zoals vroeger. Ik weet dat het deels nostalgie is, maar ik herinner me dat ik me naar mijn playstation haastte om Fifa 15 enz. te openen, zelfs met de gebreken die ze hadden. Het was leuk. Nu is het spel niet leuk meer, omdat EA er een speltype van heeft gemaakt dat je elke week consequent moet spelen. En ja de meta is slechter dan ooit de laatste paar jaar. Ik heb waarschijnlijk 10 keer geprobeerd om champs te spelen sinds het werd geïntroduceerd, ik haal goud 2 maar op het einde, realiseer ik me dat ik het helemaal niet leuk vond.

Ik kan uit ervaring zeggen dat zelfs met hetzelfde schema in het leven, het missen van speelweken van vroegere fifa’s nooit zo’n gemis was als het nu is.

2 likes

Ik geef je helemaal gelijk! Het FUT speltype is tegenwoordig meer ontworpen om inkomsten te genereren. Elke speler heeft 4 verschillende kaartjes. Waar is de tijd gebleven dat je vol spanning uitkeek naar TOTW. Nu komen er iedere week 10+ kaarten bij met een andere kleur of positie.

Zoals je zelf al zegt voor FUT Champions werd de drang naar je console groot. Je wilde koste wat het kost naar Divisie 1. Nu moet je zoveel potjes spelen om überhaupt iets te bereiken.

FIFA 13 het spel met een geweldig AC Milan in FUT. :relieved:

Tegenwoordig? FUT is in het leven geroepen om (meer) geld op te brengen. De beste oplossing lijkt me om het gewoon niet meer te spelen, en over te schakelen op carrière, online seasons of pro clubs. Veel plezier!

Hopelijk verandert er volgend jaar heel veel.

Wellicht dat nog niet iedereen het meegekregen heeft, maar FIFA 23 zal niet worden ontwikkeld door EA. De wereld voetbalbond FIFA en EA gaan uit elkaar, doordat de bond meer geld wilde voor het verlenen van de naam en men ontevreden was met name over het gok element in FUT.

EA zal het spel volgend jaar uitbrengen onder de naam EA Sports FC. Een andere ontwikkelaar zal dus FIFA 23 ontwikkelen.

Eindelijk concurrentie voor EA!

Laatste jaren wel doordat er zoveel FUT kaarten op de markt zijn. Vroeger viel het mee en kon je met spelen genoeg Coins verdienen. Laatste 4 jaar ben ik alleen nog te vinden in carrière mode. Jammer dat er maar nihil veranderd wird.

Dat zijn de geruchten, nog niet bevestigd. FIFA en UEFA willen vanaf 2024 een grote reset van de voetbalwereld en dat moet zich vertalen naar de wereld van gaming. Ik hoop alleen niet dat we weer gaan naar de situatie van de jaren '90 en begin deze eeuw, waar je ca. een dozijn aan games had, ieder met zijn voor- en nadelen en licenties verspreid over meerdere partijen.

Ik verwacht dat EA alles behalve de naam zal mogen behouden, net als Football Manager bijna 20 jaar terug. Het zal dus voor het nieuwe Fifa spel lastig worden om EA te verslaan, maar hopelijk zorgt vernieuwde concurrentie voor kwalitatief betere spellen.