FIFA 22 - Algemene Discussie

Vooral in Europese uitwedstrijden, omdat deze gelijk “moeilijker” aanvoelen door de sterkere tegenstand van de thuisploeg (vb. in Liverpool, in Milan, in Porto en komende in München).

Dan neem ik graag een “holding” 4-4-2-formatie met een ingesteldheid om op verschillende momenten (soms) succesvol te counteren.

1 like

Uiteraard! Al moet ik wel zeggen dat ik niet zozeer mijn opstelling aanpas, maar wel de invulling ervan. Voorbeeld: tegen teams waarin ik verwacht onder te liggen kies ik voor een snellere spits, tegen teams waarin ik de bovenhand zou moeten hebben ga ik dan voor de sterke targetman.

1 like

Natuurlijk verspeel ik nu punten. 2-0 voor, 2-3 achter nog 3-3 maken maar de 4-3 bleef uit want de paal stond in de weg.

In principe verander ik alleen de invulling van de standaardformatie in wedstrijden tegen sterkere tegenstanders, maar er zijn ook situaties waarin ik de formatie verander om te profiteren van de ruimte die tegenstanders weggeven. In het geval van Barcelona posteer ik bijvoorbeeld doorgaans een creatieve middenvelder als Pedri González als hangende vleugelaanvaller, om op die manier een extra middenvelder in te passen. Of in wedstrijden tegen ploegen die met twee spitsen aantreden, dan speel ik bijvoorbeeld met drie centrale verdedigers. Of tegen ploegen die in een 3-1-4-2 spelen probeer ik bijvoorbeeld diepgang te creëren over de vleugels. Bijvoorbeeld in een 4-3-3 met klassieke vleugelaanvallers, een 3-3-1-3 of een 3-2-4-1. Kortom, ik hou wel van tactisch afwisselen.

1 like

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum dus vergeef me als ik deze vraag niet op de juiste plek stel.

Ik speel graag realistische carrières. Ik speel op Ultiem niveau meestal 7 a 8 minuten per speelhelft met langzaam als spelsnelheid. En probeer diverse slides aanpassingen. Maar het blijft allemaal te makkelijk. Met Valencia op het gemak met 3-0 winnen bij Real Madrid, omdat ik op de handrem speel om het nog een beetje normaal te houden is niet leuk. En met 9-0 winnen bij Real Betis slaat natuurlijk ook nergens op. Ik heb Facundo Farias en Zubemendi en Frances als enige aankopen, dus niet heel gek gedaan.

Heeft iemand de ultieme tip hoe ik het spel zowel realistisch als uitdagend kan maken? Ik kom maar niet tot de juiste combinatie…alvast bedankt!

Ik ben erg tevreden over de soliders van FIFA 22 OS Community Sliders - Operation Sports Forums

Dit maakt de gameplay offline een stuk realistischer, daarnaast je pass, voorzet en schiet instellingen niet op automatisch zetten helpt ook om meer uitdaging toe te voegen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb deze Ultimate instellingen reeds geprobeerd, en heb de assists niet op hulp staan. En dan nog met Valencia amper in de problemen komend…

Speel je volledig op manuele settings?

1 like

Als je het voor jezelf moeilijker wilt maken middels sliders zou ik je aanraden om de versnelling en sprintsnelheid van de AI iets hoger te maken. Iets van 52 of 54, afhankelijk van hoe makkelijk je het hebt. Je zal dan merken dat de AI vaker duels gaat winnen. Verder zou je ook nog kunnen kijken naar foutieve passes, schoten, dekking, etc…

Dit zorgt overigens niet echt voor realistische gameplay. De sliders van OS maken het realistischer, maar naar mijn mening niet perse lastiger.

Oke, Remsko. Dat ga ik eens proberen. Misschien dat dat kleine verschil net iets kan uitmaken.

@Raindog, ja alles staat manueel.

Nog iets anders…als mijn vrouw en dochter naar Disney Channel schakelen en ik later FIFA opstart moet ik telkens de sliders ed weer helemaal aanpassen. Nog meer mensen last van?

Iemand al geprobeerd Juventus na te maken in creatie my team? Hebben met Vlahovic en wss Zakaria toch al 2 mooie transfers binnen gehaald en haat het om met Piemonte Calcio te spelen…

Kun je ze ook niet via de xbox maar disney channel laten kijken?

Jazeker. Dat is juist het probleem. Zodra er op de Xbox iets anders wordt gedaan dan Fifa zijn de instellingen van de sliders weer naar standaard gezet

Bizar. Misschien moet je je profiel eens manueel opslaan? Sluit je FIFA altijd correct af?

Qua moeilijkheidsgraad: al eens legendarisch geprobeerd? Er zijn mensen die beweren dat ultimate niet goed werkt en dat legendarisch bijgevolg moeilijker is.

Heb de EEP uitgeprobeerd: werelds!

17 ontbrekende teams in UEFA
Extra FIFA landenteams
Italiaanse Serie A én Serie B officieel
20 Duitse regionalliga-teams, samengevoegd tot een 4e niveau (ipv. Aziatische competitie)
Russische competitie
Braziaanse competitie (nu volledig en met echte spelers)
Legio aan officiële kits en badges, nieuwe spelers

Heeft me gelijk zin gegeven om FIFA 22 weer op te pakken :laughing:

Maar geen faces? Ik denk ook dat die niet compatibel is met de FIFER-mod die ik gebruik. Wel jammer.

EEP? Waar kan ik die vinden? En zijn er tutorials beschikbaar hoe ik ze moet installeren?

met instructiefilmpje

1 like

Thanks ik hem ook geinstalleerd en ben zeer blij met de Braziliaanse competitie :wink:

Geweldig, dank je! Even voor de duidelijkheid, dit werkt toch alleen voor nieuwe carrières en niet voor bestaande saves?