FIFA 22 - Algemene Discussie

Bestaande saves wordt idd. moeilijk

Waarschijnlijk zal ik voor de langere termijn en toekomstige carrières deze extension downloaden, maar voor mijn lopende carrière voeg ik waarschijnlijk de grotere talenten handmatig toe. Zou iemand me kunnen helpen door screenshots te delen van de volgende spelers?

• Ângelo Gabriel (Santos)
  • Kaiky (Santos)
1 like

Natuurlijk wil ik je daar even mee verder helpen, ik heb voor nu alleen Angelo Gabriel voor je ik zal Kaiky even scouten:

1 like

@Joostvans hierbij ook nog screenshots van Kaiky:

1 like

Geweldig, dank je wel! Ga ze vanavond handmatig aanpassen in mijn carrière! Mocht je trouwens de mogelijkheid hebben om een speler handmatig aan te passen, dan zou ik van Ângelo Gabriel even een linksbenige speler maken. Dat is namelijk zijn favoriete been in real life.

@Joostvans, is het mogelijk om een zelfgemaakte speler aan een lopende carriére toe te voegen? Ik ben op dit moment wat Braziliaanse talenten aan het toevoegen, maar deze wil ik eventueel in de toekomst in een bestaande carriére gebruiken. Is dat mogelijk of moet ik een nieuwe carriere starten?

Nee, volgens mij is het niet mogelijk om een handmatig aangemaakte speler aan een lopende carrière toe te voegen. Maar wat je wel kan doen is een Braziliaanse speler zonder 2D-portret nemen die op de speler in kwestie lijkt en nagenoeg alle kenmerken van die speler aanpassen. Het kost even tijd, maar dan hoef je tenminste niet meer een carrière opnieuw te starten.

1 like

Is er ook een manier om rechtstreeks met EA in contact te komen? Ik heb al tijden geen anthems (CL en interlands) meer in mijn game…

Weet iemand wanneer de winter tranfers verwerkt worden in Fifa22? Wanneer die update komt?.

De deadline voor UEFA registratie liep -op het moment van schrijven 12 minuten geleden af. Dus ik denk dat ze 24 á 48 uur nodig hebben om de info te verwerken, zodat alle teams in de grotere competities én uitkomend in de UEFA toernooien op orde zullen zijn. Ik verwacht dus einde week, 4 of 5 februari.

1 like

Vorig jaar was het 5 februari.

2 likes

Nou zie je en dat is ook heel gebruikelijk om met intervallen van vier dagen te werken. Ik snap dat een groot deel staat te popelen, maar er is een bepaalde manier van werken bij EA Sports en daar gaan ze -alleen omdat een deel van de gebruikers ongeduldig zou worden- niet van afwijken.

direct na middernacht (onze tijd) was het er…

1 like

Iemand die ‘n antwoord/tip weet op de volgende kwestie?

Ik contracteer op 24/01 een speler met ‘n resterend contract van 6 maand, dus onderhandel rechtstreeks met de speler. Ik haal hem binnen, waarom staat er dan bij z’n status: “joins the club when the transferwindow is open”? De transferwindow is toch nog open?

Ik ga moeten wachten tot in juli, zeker?

Je zal inderdaad moeten wachten tot de zomerse transferperiode, spelers mogen namelijk vanaf zes maanden voor het aflopen van hun contract onderhandelen met toekomstig werkgevers. Uiteraard gaat het dan over een transfervrije overstap in de zomer. FIFA 22 biedt helaas geen mogelijkheid om spelers met een kortlopend contract tegen een zeer gereduceerde transfersom over te nemen. Kortom, nog even zes maanden geduld dus!

2 likes

Klopt Matthi9s, zijn contract loopt bij het ingaan van de zomerse transferperiode af en dan wordt hij overgeschreven naar jou.

1 like

Bedankt voor het snelle antwoord, @Joostvans & @DutchMancunian! :raised_hands:t3:

Euh als iemand minder dan 12 mnden contract heeft kun je hem wel degelijk goedkoper krijgen dan zijn transferwaarde

1 like

Klopt, maar zodra je de wintertransferperiode in gaat en de speler nog een contract voor zes maanden heeft kan je hem niet meer kopen of huren. Dus ook niet voor een gereduceerde transfersom. Enige optie is om in december alvast te kopen voor een iets lagere som en mogelijk kan je de speler ook gebruiken in een ruildeal. (Dit was trouwens t/m FIFA21 zo, speel zelf op het moment niet).

2 likes

Dat wel maar eenmaal je aan januari komt en de speler is 23 of ouder gaat het in Fifa enkel nog over een gratis transfer voor het volgend seizoen ipv dat je de speler nog voor de helft van de waarde zou kunnen ophalen bijvoorbeeld.