FIFA 22 - Algemene Discussie

is het raar dat ik persoonlijk weinig last heb van die verloren licenties als ik career mode speel? ik merk dat heel veel career mode spelers er wel echt veel last van hebben.
De neppe naam en logo van Napoli zou mij niet echt tegenhouden om ermee te spelen. (maar ik doe het niet aangezien ik op fifa niet graag in de serie a zit)

Serie A is qua spelers echt wel aantrekkelijk maar als ik tegen Piemonte Calcio moet krijg ik al rillingen. Laat staan de overige clubs. Ik speel fifa sinds 98 dus ben niet anders gewend dan alles met licentie. Heb eens PES geprobeerd maar daar had je dus Noord Londen enz. ik speel geen Super Nintendo meer waar je gewoon luk raak wat namen in het elftal had staan bij Super Star Soccer. Een voetbal spel maakt het juist helemaal door de echte clubnamen, tenue’s en logo’s en word onaantrekkelijk als dit er niet is. Normaal had ik standaard een carriere in Italie maar dat is nu niet meer aan de orde

3 likes

Ik sluit me daar volledig bij aan. Plus, dat er voor zo’n topland geen Serie B is …

1 like

Je kan wat clubs overzetten vanuit ‘Rest vd wereld’ zoals Brescia en Benevento. Maar dan nog heb je geen serie B

1 like

Competities die ik graag wil in FIFA 23:

1B Pro League (komt sowieso wel niet)
Keukenkampioen Divisie
Serie B
Oekraine 1
Kroatie 1
Griekenland 1
Rusland 1

Welke competities willen jullie nog?

Streep Rusland maar door😂

De Keukenkampioen zou wel echt leuk zijn.
Dan is het ook leuker om één Nederlandse club te keizen.

Kroatië Lijkt mij ook wél leuk.

1 like

Goedemorgen, ik heb de volgende vraag; speel een carrière in de League Two, transfermarkt gesloten en wil in de winter eigenlijk ook geen spelers kopen maar ik heb geen 2e spits… nu kwam mijn jeugdscout met een leuk talent terug met de positie CA. Als ik hem op de spits positie bekijk krijgt die maar -3 punten waardoor ik er wel een spits van zou willen maken. Nu is alleen het probleem dat als ik er een spits van wil maken, het 73 weken duurt… Als CA zijnde heb je wel de optie om hem te trainen op die positie ik geloof als: afmaker (diepe spits). Wat zouden jullie doen? Die 73 weken is bizar lang… is het misschien zo dat als ik hem train als ‘afmaker (diepe spits) en hij heeft dat voltooid dat die daarna meer eigenschap van een spits heeft waardoor het daarna geen 73 weken meer zal duren als ik hem alsnog een spits wil maken? Iemand enig idee en/of tips?

1 like

Je kan de positie van de ST ook aanpassen in Teammanagement. Laat de ST zakken tot dat je hem de positie CA kan geven, probleem opgelost.
Is trainen voor CAM positie misschien een betere optie? Wellicht kun je een jonge spits huren. Balogun (Arsenal), Delap (City), Idah (Norwich), Scarlett (Spurs), Young (Aston Villa)

Je kan een rechterverdediger ook als rechtervleugelverdediger laten spelen. Om Cm als Cvm.

Heb je al gedacht aan een transfervrije spits, of is dat te duur?

Kan er tshirts verandert worden in carreermode ?

1 like

Bij eigen club kun je dat elk seizoen veranderen.

Haha wat een grap. Ik leen Luke Thomas van Leicester, speelde daar nog geen minuut. Ik speel twee duels zonder hem op te stellen en krijg een waarschuwing dat ze niet blij zijn met de gespeelde wedstrijden. Twee dagen later halen ze hem alweer terug. Er waren geen wedstrijden in tussen

Ik merk dat de scheidsrechter in Fifa 22 bij La Liga matchen altijd dezelfde is.
Is dat een bug of’is er echt maar 1 int spel

1 like

Iemand een leuke kandidaat als trainer van Olympique Lyon? Geen Bosz :wink:

Julien Stéphan, de jonge trainer van het verrassend goed presterende Strasbourg. Werd al eerder gelinkt aan Olympique Lyon.

1 like

Goedenavond,
In mijn carrière ben ik een aantal teams tegengekomen die vaak heel snel ‘‘moe’’ zijn (Leeds, Liverpool, RB Leipzig en Dortmund hebben dat). Zo rond de 60-70 minuten staan vrijwel al hun spelers in het rood. Het gevolg: ik kan met een simpele steekpas zo 1 op 1 met hun keeper komen en scoor zo het laatste kwartier altijd wel 2/3 doelpunten. Ben ik de enige die dit is opgevallen of die hier last van heeft? En hebben hebben jullie enig idee hoe dit zou komen of hoe ik dit zou kunnen oplossen. Ik heb hier ook alleen last van als ik tegen de eerder benoemde teams speel.

Zelf heb ik ook al een kijkje genomen in de tactieken van de teams. Daarin zie ik niks waardoor dit kan komen: geen constante druk, geen agressieve tackels, etc…

De clubs die jij op noemt zetten juist wel direct druk naar voren als ze de bal verliezen. Ik merk juist dat ik tegen dit soort clubs altijd op mijn best ben. Veel ruimte achter de verdediging of juist helemaal aan de andere kant van het veld. Het valt mij juist op dat die ploegen hoog druk zetten waardoor ook hun stamina naar de knoppen gaat

Eens. Het vreemde is dat ik dat dus alleen niet in hun tactiek zie. Liverpool speelde bijvoorbeeld met ‘‘drukzetten bij fout van de tegenstander’’. Tegen RB Leipzig heb ik zelfs de tactiek aangepast naar gebalanceerd en zelfs toen had ik er nog steeds last van.

Dat is wel vrij opmerkelijk. Wellicht wordt het gereset? Voorheen kon je zelf met een tweede controller ook de sterkste opstelling kiezen bij de tegenstander net voor dat je de wedstrijd start.

Huge news: EA heeft zojuist bekend gemaakt dat het vanaf juli 2023 de samenwerking met FIFA stopt. Het spel moet vanaf dan EASportsFC gaan heten.