Fifa 22 eerste club

Sowieso is het karig want in mijn Nice save zijn er in het eerste jaar maar liefst 7 spelers verhuurd aan Lausanna Sport vanwege een samenwerkingsverband. Echter kun je een seizoen later geen een speler daar meer stallen. Bij FM is dit wel uitgewerkt. Wellicht over vijf jaar pas in fifa, maar het kan allemaal zo veel beter en sneller.

2 likes

Wat ik wel hoop is dat FIFA 22 iets meer aandacht heeft op interne transferpolitiek:

  • Er zijn straks vier (meen ik) Red Bull teams wereldwijd.
  • In Duitsland Dortmund II en Freiburg II, in Spanje Sociedad B. Logischerwijs stroomt een talent door naar de hoofdmacht.
  • de satellietclub politiek van menig grote club: Cercle-Monaco, Chelsea-Vitesse, etc.

In dat geval zijn dat hele realistische teams om mee te beginnen.

Ik zag overigens dat als inderdaad the National League erbij komt, je kunt spelen met Torquay [Tor’kee] en dat brengt me wel op een leuk idee. Degene met een neusje voor Britse komedie, mag het zeggen :wink:

1 like

Zoals elke keer bij de laatste FIFA’s, zal ik ook nu weer voor een carriére met Hamburger SV gaan.

Met die club kun je alle kanten op, wel/niet promoveren, vechten tegen degradatie of weer terug Europa in.

Bij FIFA 21 ging het véél te makkelijk. Spelers groeiden als een malle, het geld kwam met bakken binnen en zo ging het al snel veel te goed.

Nu ga ik het dus anders (proberen te) doen, zoals spelers eerder (transfervrij) laten gaan, meer risico’s nemen op de transfermarkt, maar vooral minder uitgeven. Proberen spelers te huren, zodat er elk jaar weer gedeeltelijk een nieuw elftal staat, hetgeen de carriere ook leuk houdt.

Probeer ook altijd een of twee van je betere spelers van de hand te doen. Zo blijf je het team vernieuwen en zo blijft het ook leuker vind ik persoonlijk. Deze editie heb ik vier seizoenen met Newcastle vol kunnen houden, normaal stop ik al bij 2-3 seizoenen. In fifa22 ga ik denk ik ook weer voor een club uit de tweede divisie.

Elk jaar pak ik als eerste ploeg HSV Emmen Ajax of Sunderland
Maar dit jaar wil ik beginnen met een eigen ploeg of Ibiza iemand iets weet over de ploeg Ibiza ?

Ibiza is dan een eigen ploeg neem ik aan?

Ibiza zit er aankomend seizoen voor het eerst in. Zijn gepromoveerd naar de Segunda division

1 like

Een club die terug is na dat ze in 2010 failliet zijn gegaan van 2007-2008 segunda gespeeld

Met de transfer van Dodi Lukebakio naar Wolfsburg tellen ze nu 4 belgen in de selectie, tel daarbij nog de Nederlander Weghorst en coach van Bommel en je hebt bijna een Benelux elftal :grinning_face_with_smiling_eyes:

Er komt nog een rechtsback van Volendam bij. Van de Ven. Stond ook in de belangstelling van Feyenoord.

De KNVB heeft zijn contractinfo van Volendam en Wolfsburg bekend gemaakt, naar aanleiding van de arbitragezaak.

Volendam: € 5K bruto
Wolfsburg: € 80K bruto, per maand…

Dat de salarissen in Duitsland wat hoger liggen was wel duidelijk, maar een miljoen per jaar voor een aankomend talent…

Is een duitse topclub natuurlijk he en ze moesten Feyenoord aftroeven. Het is ook bruto, gaat toch al 40 procent van af ongeveer toch? Blijft wel redelijk veel voor een aanstormend talent natuurlijk maar als je Mino Raiola als manager hebt…

Aangezien er waarschijnlijk in de loop der tijd meerdere talenten uit de jeugdopleiding van Barcelona worden toegevoegd begin ik mijn carrière later dan normaal. In voorgaande edities heb ik daarom bijvoorbeeld tot het einde doorgespeeld met een carrière zonder een 2D-portret van Ansu Fati, Óscar Mingueza en Ilaix Moriba. Kortom, waarschijnlijk begin ik een FIFA 22 carrière met een Engelse club. Inmiddels heb ik een flink aantal clubs al vroegtijdig af kunnen schieten:

  • Arsenal (weinig karakter meer in de selectie)
  • Aston Villa (zonder Jack Grealish zie ik weinig mogelijkheden om écht door te groeien)
  • Chelsea (geweldige selectie, Engelse kern, maar die shirts zijn niet om aan te gluren)
  • Everton (huidige selectie heeft eigenlijk geen uitzonderlijke spelers en te weinig potentieel)
  • Leeds United (Marcelo Bielsa in de Premier League blijft genieten, maar de thuisshirts zijn oerlelijk)
  • Manchester City (geweldige selectie, maar heb moeite om de uitdaging in zo’n carrière te zien)
  • Tottenham Hotspur (hebben eigenlijk de selectie op veel plaatsen met net-niet spelers versterkt)

Daarmee blijven er eigenlijk twee échte kandidaten over: Liverpool en Manchester United. Welke club zouden jullie nemen?

De beschrijvingen die je bij Arsenal en Tottenham zet zijn toch juist een mooie rede om te beginnen met die clubs? Denk dat vooral Arsenal wel een leuk project kan zijn.

Van de clubs die je zelf aangeeft is denk Liverpool het meest interessant. United heeft zelf al veel transfers gedaan en Liverpool juist helemaal niet.

Is Leicester geen optie voor je?

1 like

Volgens mij hangt dat volledig af van de carrière die je voor ogen hebt. Arsenal of Tottenham kan een geweldige carrière zijn op het moment dat je vijf á zes seizoenen wil gaan bouwen aan een nieuwe ploeg, maar eerlijk gezegd haal ik meer plezier uit het ‘perfectioneren’ van een selectie die op dit moment al in de steigers staat. Uiteindelijk keer ik toch terug bij Barcelona.

In het verleden heb ik altijd een duidelijk voorkeur voor clubs met bepaalde eigenschappen gehad:

  • Een clubgeschiedenis waarin er een duidelijke succesperiode met een bepaalde speelstijl was
  • Een succesvolle jeugdopleiding, waardoor er relatief veel jeugdspelers doorstromen naar het eerste elftal. Daardoor haal ik bijvoorbeeld ook graag oud-spelers terug naar de club.
  • Heb een bloedhekel aan het verkopen van dragende spelers, dus als je het realistisch wil houden speel je dus doorgaans met clubs die een bepaalde status hebben.
  • Het liefst baseer ik het transferbeleid op het aantrekken van jonge talenten met dezelfde nationaliteit als de club waarmee ik de carrière ben begonnen.

Kijkend naar het laatste punt… Er is duidelijk een schaarste aan talentvolle Engelse aanvallers, buiten de spelers die op dit moment al bij Manchester United onder contract staan of daar een verleden hebben. Denk bijvoorbeeld aan Marcus Rashford, Jadon Sancho, Mason Greenwood, Dwight McNeil en Angel Gomes. Die spelers gaan nooit van hun leven naar Liverpool. Terwijl Harvey Elliot en Phil Foden eigenlijk de enige getalenteerde Engelse aanvallers zijn die nooit van hun leven naar Manchester United zouden gaan. Aan de andere kant… het zal ook een enorme uitdaging zijn om de verdediging te versterken met jonge Engelse talenten bij Manchester United. Terwijl Liverpool natuurlijk al gearriveerde spelers als Trent Alexander-Arnold, Joe Gomez en Andrew Robertson heeft lopen. Hmm…

2 likes

Wil je met een andere manager beginnen of met de huidige coach? In het eerste geval zou ik gaan voor United, vind Solskjear echt alles behalve een goede trainer. Lijkt totaal geen plan in het echte united te zitten. Dus daar zou je denk mooi met een andere trainer kunnen beginnen.

Bij Liverpool zou het realistischer zijn om Klopp aan te houden, aangezien dat een redelijke legende geworden is. Anders zou je het daar nog met Gerard kunnen proberen.

Misschien helpt dat in je keuze.

2 likes

Mocht mijn keuze uiteindelijk op Manchester United vallen, dan lijkt het me interessant om een speler uit The Class of '92 voor de groep te zetten. David Beckham heeft met Inter Miami natuurlijk al zijn eigen sportieve project, terwijl Gary Neville niet geschikt lijkt te zijn om oefenmeester te worden. Daarmee blijven Nicky Butt, Ryan Giggs en Paul Scholes over.

1 like

Is Carrick geen interessante optie?

Het lijkt me wel frappant dat je clubs afschrijft puur om hun shirts? :relaxed: Chelsea heeft idd een fantastische selectie, zeker met Lukaku & nog recent Saúl! Om die dan niet te nemen enkel voor hun shirts …

Ik neem traditiegetrouw elke FIFA m’n Atleti, die dit seizoen ook niet de prachtigste shirts heeft, maar met Griezmann terug weer meteen ‘n troef om in m’n carrière volop voor de UCL te gaan!

Leeds spreekt me eigenlijk ook aan want ik vind de nieuwe real faces een leuke toevoeging en hun shirt is, naar m’n mening wel ok! :wink: Over smaak valt niet te twisten, natuurlijk …

Maar wat met jouw Barça, die dit seizoen ook maar ‘n gekke outfit heeft, zal je die dan ook afschrijven? Soit, vond het gewoon opmerkelijk, zeker geen kritiek, hoor …

En om op jouw vraag te antwoorden: kies maar voor Man Utd met Solskjear én Ronaldo nog eens de kroon te pakken in de Premier League & wie weet de dubbel met UCL-winst? Aanwinsten Sancho & Varane integreren en de vele jongeren die Solskjear al bracht? En uiteindelijk die prijzen nú wel binnenhalen …

1 like

Ik ga denk ik met Benfica of Porto beginnen aangezien die stadions nu aanwezig zijn. Daarmee dan proberen om van Europese subtop richting Europese top te gaan.