Fifa 22 eerste club

Ik snap dat ergens juist wel. Kijk bijvoorbeeld naar Malaga, krijg je pijn in de ogen. Sevilla heeft heel saai wit, rood of geheel blauw tenue. Dat weerhoudt mij zeer zeker er van. Voor @Joostvans is Barca zijn favoriete club, dan maakt het juist niet uit hoe het tenue eruit ziet zoals jij zelf al aan geeft over je geliefde Atleti. Voor andere ploegen moet het plaatje compleet zijn.

2 likes

@Raindog, Michael Carrick lijkt me inderdaad een interessante optie om door te schuiven. Op dit moment is hij natuurlijk assistent van Ole Gunnar Solskjaer, dus vraag me dan af hoeveel verschil hij zou gaan maken. Maar hij past wel in datzelfde profiel: oud-speler, vertrouweling van Sir Alex Ferguson en bovendien heeft hij door zijn spelerscarrière waarschijnlijk een real face in FIFA 22.

@Matthi9s, volgens mij heeft iedereen hier een bepaalde voorkeur. Of dat nu gaat om de shirts, het stadion, de clubgeschiedenis of zelfs als het gaat om het hebben van een real face bij spelers (toch @Raindog?). :wink:

Voor mij is een oerlelijk shirt een duidelijk reden om geen carrière te beginnen met een bepaalde club. Maar volgens mij heb ik een andere definitie van ‘oerlelijk’ dan het merendeel van de voetballiefhebbers. Over smaak valt niet te twisten, maar ik heb een duidelijke voorkeur voor minimalistische shirts. Dat geldt overigens bijvoorbeeld ook voor horloges, kunst en schoenen. Al geef je me 'm gratis, je zal mij nooit een Rolex zien dragen bijvoorbeeld. Het ‘drukke’ design van de shirts van Chelsea is bijvoorbeeld behoorlijk storend. Maar ik kan bijvoorbeeld ook walgen van bepaalde kleurencombinaties. Volgens mij ben ik de enige in Nederland die het goud-zwarte shirt van Ajax afgelopen seizoen oerlelijk vindt. De fluoriserend-gele accenten in het shirt van Leeds United is in mijn ogen dus bijvoorbeeld ook niet nodig. Maar goed, alle andere factoren aan de club doen me in de toekomst misschien wel besluiten om alsnog een carrière met hen te starten.

Overigens zijn er meer dan genoeg redenen om te twijfelen aan een carrière met Barcelona, de shirts zijn daar slechts een klein onderdeel van. Maar goed, ik kan m’n clubvoorkeur ook niet meer veranderen hè? Dat is en blijft m’n cluppie.

Wat betreft Liverpool versus Manchester United… Ik vrees dat ik exact dezelfde voorkeur heb, denk dat een carrière op dit moment interessanter is met een club die een enorm getalenteerde Engelse voorhoede heeft. En hoe vaak begin ik nou een carrière met een club waar Cristiano Ronaldo in de selectie zit?

3 likes

Over voorkeur voor bepaalde shirts en mijn afwijkende smaak gesproken… De shirts van Sevilla zijn in mijn ogen juist weer prachtig. Ze hadden wat mij betreft zelfs die verticale strepen weg mogen halen.

Of neem bijvoorbeeld de uitshirts van Liverpool, die zijn in mijn ogen ook prachtig.

Hoe subtieler de details, hoe mooier ik de shirts vindt. Al ben ik volgens mij de enige in Nederland die bijvoorbeeld ook de schoonheid kon zien in de derde shirts van Manchester United afgelopen seizoen. Op het eerste oog chaotisch, maar als je dit had gecombineerd met een witte broek en witte sokken… Geen verkeerde poging. Strak, modern, alleen een druk patroontje. Neem je hetzelfde shirt, maar dan met een lichtgrijs accent in plaats van zwart… Totaal ander shirt.

Hetzelfde geldt trouwens voor het shirt van Barcelona. Neem je daar een minder lichte kleur blauw, dan heb je meteen een totaal ander shirt. Kijk maar eens:

2 likes

@Spoon0612, ik volg jou wel van het complete plaatje! Wel leuk hoe dat voor ons allen zo in details kan verschillen!

@Joostvans, als je het uitlegt begrijp ik jou wel, hoor! Net zoals ik hierboven reageer, soms moeten alle details kloppen … Wel zalig dat je er ook open vooruitkomt, moeten mensen soms meer doen ipv altijd mee te “lopen” met de grote menigte! Ik kan me dan vb. druk maken dat er Engelse, Duitse, … jeugdspelers bij Atlético zitten. Maar het blijft uiteindelijk ‘n spel …

Soms doorzien we inderdaad de minder goede kanten van “onze” club, al ben ik wss één van weinigen die hun shirt eigenlijk zó slecht nog niet vind … :crazy_face:

1 like

Vanaf 1:30 minuut is in mijn ogen wel een leuke realistische optie.

Een club opstarten die gevestigd is in Wakefield. Een redelijke grote stad in Engeland zonder goede voetbalclub. Genoeg clubs in de buurt om als rivalen te beschouwen en het tenue zou je kunnen baseren op dat van de plaatselijke rugby club. Denk dat ik dat wel een leuke vind!

Mijn eerste club zal FC Barcelona worden. Deze club kent nu toch wel zijn problemen vooral op financieel vlak. Dus met de jeugd (Fati, Pedri, Gavi en Balde) bouwen aan een nieuw Barcelona.

Ik vind het Barcelona shirt van dit seizoen juist wel mooi, haha.