Fifa 22 - Realisme Topic

Ik ben net met een save met Ajax begonnen en Pasveer en Stekelenburg zijn al meteen een rating omlaag gegaan

De keepers die ik nu heb zijn dus:

Stekelenburg 75
Pasveer 74
Gorter 69

Het eerste seizoen red ik er wel mee, maar Stekelenburg gaat na het einde van het seizoen met pensioen, dus ik heb aankomend seizoen een nieuwe doelman nodig. Ik dacht er aan om Gorter proberen op te trainen, maar die haalt een 73 max aan het einde van het seizoen denk ik en daar durf ik het niet mee om in de Champions League te gaan spelen.

Ik heb dus drie opties op het oog.

Hendrik van Crombrugge - De goedkoopste maar ook meteen de zwakste optie. Zou eigenlijk prima twee seizoenen lang het doel kunnen verdedigen, tot Gorter er klaar voor is, en dan met winst doorverkocht worden. De vraag is echter of hij wel het niveau is waar ik naar streef.

Jasper Cilessen - De sterkste optie en heeft al een verleden bij Ajax. Zijn leeftijd zorgt ervoor dat hij langzamerhand minder zal worden, maar Gorter kan hem dan vervangen en ik denk dat de Valencia-doelman het niet heel erg zal vinden om later tweede doelman te worden.

Altay Bayindir - Heeft het meeste potentieel, maar is ook het duurst. Gorter heeft echter maar een potentie van 80 en het is nog maar de vraag of hij met alleen minuten in de beker en tegen de mindere goden echt een topper zal worden. Bayindir is de perfecte optie als ik echt naar de Europese top wil doorgroeien. Ik zal echter waarschijnlijk wel het transferrecord moeten breken en het is maar de vraag of dat wel realistisch is voor een doelman, al kan ik hem waarschijnlijk met heel wat winst naar de absolute top doorverkopen.

Van Crombrugge staat erom bekend voetballend ook erg sterk te zijn, is dat niet iets dat handig is bij Ajax? Los daarvan ook een geweldige keeper. Moest hij in’t echt naar een betere competitie gaan zou zijn rating op FIFA sowieso ook verhoogd worden. Nog een pluspunt: intelligente jongen, zeker voor een voetballer. Leest al eens een boek enzo.

1 like

Is Krul nog een optie? Niet echt een mee voetballende doelman, werd al eens aan Ajax verhuurd. Van jou rijtje zou ik kiezen tussen van Crombrugge en Cilessen

Die Vandevoordt uit de Belgische competitie een optie?

@Spoon0612 @Begiristain Krul is in mijn ogen nog een Pasveer (die overigens Stekelenburg uit de basis heeft gespeeld) en een jonge talentvolle keeper heb ik al met Gorter. Ik denk dat het Cillessen gaat worden.

Pavlenka, reservekeeper bij Werder Bremen

Stel dat ik met Sunderland zou promoveren naar het Championship is het dan realistisch om Okoye van Sparta over te nemen? Om erna gelijk een gooi te doen voor promotie naar de Premier League of kan Okoye al een stap hogerop dan het Championship?

Op zicht zou het in mijn ogen wel kunnen, aangezien de championship ook gewoon een sterke competitie is waar voormalig premier league clubs in zitten die ook regelmatig flinke bedragen uitdelen aan spelers.

En mocht het lukken om te promoveren naar de premier league dan zou zijn algemeen ook gelijk meer groeien in zo’n sterke competitie

Denk dat het zeker kan. Rodwell kostte ooit eens 70 K per maand terwijl ze al in de League One speelde. Dat was wel veel te hoog en nog qua PL maatstaven. De club staat er wel een stuk minder voor maar na promotie is wel weer wat mogelijk. Benieuwd naar je team, versterkingen en ontwikkeling

Dankjewel.
Het spelen in de League one en het niveau daarvan (ook mijn eigen team) valt me nog niet mee :sweat_smile:

Heb in fifa20 ook met Sunderland gespeeld. Echt veel gesimuleerd, enkel tegen Portsmouth spelen en wat beker potjes. Vervolgens play offs gehaald en die wel gespeeld. Tot twee keer toe gepromoveerd en zo de PL gehaald. Zou je ook aanraden de Netflix serie ‘Sunderland Till i die’ te kijken.

Hoe zouden jullie een carrière met Feyenoord realistisch houden?

  • Alleen uitgeven wat je binnenkrijgt
  • Vooraf een duidelijk salaris plafond vastzetten voor jezelf
  • Spelers halen van de onderste 10 clubs in de Eredivisie of Nederlanders die in het buitenland op een zijspoor zijn belandt
  • Spelers redelijk snel verkopen bij een goed bod
  • Kijken of je de jeugd misschien weer wat kan laten opbloeien

eens in de achttien jaar een landstitel halen… :laughing:

11 likes

Over manieren om een carrière realistisch te houden gesproken… Ben zelf aan het kijken naar richtlijnen voor een realistische rebuild met Barcelona. De financiële situatie moet daar logischerwijs in worden meegenomen, maar heb eigenlijk geen zin om de ‘gifbeker’ helemaal leeg te drinken (i.e. de geprojecteerde salary caps van volgend seizoen implementeren). Joan Laporta heeft aangegeven dat de club nog minimaal twaalf maanden op de blaren moet zitten, maar dat er in principe daarna gewoon weer geïnvesteerd kan worden in de toekomst. Op dat gebied wil ik dus eigenlijk een ‘semi-realistisch’ beleid gaan voeren met als doel om jaarlijks minimaal €100,000,000 aan schulden af te lossen en in de eerste drie seizoenen het salarishuis afbouwen tot enigszins gezonde niveaus. Kortom, in eerste instantie ligt de focus op het verkopen van overbodige spelers en investeren in een toekomstige succesgeneratie. En mocht er geïnvesteerd worden in duurdere versterkingen, dan moeten dat directe verbeteringen zijn voor de basiself. Hebben jullie nog aanbevelingen voor andere richtlijnen om het enigszins realistisch te houden?

Wil je directe versterkingen wel binnen S1 en 2 doen? Denk dat je qua transferbedrag dan duur uit komt.

Overigens zou ik La Masia nog meer gebruiken. Back-ups a la Mingueza.

1 like
  • Contracten heronderhandelen en salarissen naar beneden krijgen. Feitelijk simuleer je dan het inleveren van salarissen.
  • Op nieuwe spelers een limiet stellen (niet meer kosten dan…, niet meer verdienen dan…)
  • Je kunt ook zeggen: pas als ik voor zoveel heb verkocht, dan mag ik voor maximaal xx bedrag iets terughalen. Anders opvullen met jeugd.

Of omdraaien: om aan schulden te voldoen heb je een minimaal overschot nodig van x bedrag, tegen December kun je inschatten of je eraan kunt voldoen (gewoon financiën strak in de gaten houden, inkomsten/uitgaven) en handelen op basis van wat daar uitkomt.

Wat ik bij Ajax nu al drie versies doe, is dat ik de manager ingame geen naam geef, dan kan ik tussendoor zijn uiterlijk en kleding veranderen, alsof er dus een nieuwe manager is aangesteld. Wat je dus ook kan doen: tegen het einde van het lopende kalenderjaar blijkt dat je niet aan de sanering kunt voldoen, dus stel je een executeur aan (jezelf): Joostvans aangesteld om schoon schip te maken bij Barça. Staat bekend als een keiharde/menselijke saneerder, …gewoon je fantasie erop los laten :wink:

1 like

@Begiristain, in principe lijkt het me nagenoeg ondenkbaar dat er in het eerste seizoen directe versterkingen worden aangetrokken. De focus ligt in eerste instantie op het verkopen van overbodige spelers en het luisteren naar aanbiedingen. Afhankelijk van de aanbiedingen bepaal ik dan of er versterkingen noodzakelijk en/of mogelijk zijn. Het lijkt me bijvoorbeeld geen vreemde gedachte om een linksbenige centrale verdediger aan te trekken op het moment dat clubs bereid zijn om een flinke transfersom te betalen voor Samuel Umtiti en Clément Lenglet. Maar in principe worden er geen directe versterkingen aangetrokken in het eerste seizoen. Vanaf het tweede seizoen zullen er eerst spelers verkocht moeten worden om directe versterkingen mogelijk te maken. Spelers als Iñaki Peña, Arnau Tenas, Óscar Mingueza, Eric García, Ronald Araújo, Alejandro Baldé, Riqui Puig, Gavi, Nico González, Pedri, Ansu Fati en Yusuf demir krijgen dus relatief veel speelminuten.

@D5981, interessante suggesties! Het opnieuw onderhandelen van contracten en een bestedingslimiet (afhankelijk van de ontvangen transfersommen en bespaarde salarissen) zal ik waarschijnlijk gaan implementeren. Overigens was mijn eerste gedachte om schulden af te lossen met de overschotten per seizoen, dus dan zou er minimaal honderd miljoen euro winst gemaakt moeten worden per seizoen. En daar stem ik dan het investeringsbeleid op af. Mocht dat te eenvoudig zijn, dan kan ik de duimschroeven alsnog aandraaien aan het eind van het seizoen.

In principe liggen de problemen van Barcelona voornamelijk in de kortlopende schulden, dus ik zou me bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat ik in de winterse transferperiode ga proberen om minimaal vijftig miljoen euro binnen te halen door de verkoop van spelers. En wanneer de uitgeleende spelers terugkeren (Miralem Pjanic, Francisco Trincão, Antoine Griezmann), dan kan zou hun verkoop bijvoorbeeld de komst van een directe versterking kunnen financieren.

Het geld is echt op en overal staan nog schulden open. Lees net dat Ajax nog 40 miljoen euro moet krijgen. Denk dat je enkel transfervrije aanwinsten kunt doen. Spelers als Lenglet, Umtiti, Pjanic, Coutinho en Dembele laten gaan. De twee laatst genoemde hebben zich nooit laten gelden. En zijn zeker geen 100+ waard. Het is zelfs nog maar de vraag of Barca Pedri kan behouden (aflopend contract). Over Griezmann niet eens gesproken, verwacht niet dat Atleti hem definitief over gaat nemen.

In game is zo iets heel moeilijk realistisch te houden. Je krijgt al snel veel prijzen geld of harkt op een andere manier geld binnen, al hoef je dat natuurlijk niet allemaal te besteden. Grote aankopen zou je de eerst komende 3-5 jaar gewoon niet kunnen maken.

Verder zijn de ratings van spelers dus danig hoog dat je vrij makkelijk mee zal strijden om de titel dat terwijl in real life de eerste vier halen een hele kluif gaat worden vrees ik. Het is echt enorm slecht en zelfs tegen de laag vliegers gaat het enorm moeizaam.

1 like

Wat ik gelezen heb zijn de contracten van Pedri en Ansu Fati niet zozeer een probleem. Dat zou financieel en vanuit de wens van de spelers in orde gemaakt kunnen worden.

Die openstaande schulden zijn wel verspreid over meerdere jaren, maar inderdaad goed om in het achterhoofd te houden.

1 like