Fifa 22 - Realisme Topic

@Spoon0612, een belangrijke kanttekening bij die genoemde veertig miljoen euro is dat dit soort schulden doorgaans in meerdere betalingen plaatsvinden. In dit specifieke geval wordt die veertig miljoen euro uitgesmeerd over de komende drie jaargangen. Datzelfde geldt voor een aanzienlijk deel van de andere openstaande schulden. Maar goed, begrijp je punt.

Aan de andere kant… Er is natuurlijk weinig plezier te beleven aan een carrière waarin er nauwelijks geïnvesteerd kan worden in een toekomstige succesgeneratie. Ik ga bijvoorbeeld echt niet drie seizoenen spelen voordat ik überhaupt kan denken aan een miljoenenaankoop, dat is echt een enorme verspilling van (kostbare) tijd. Daarom kies ik ook voor een ‘semi-realistische’ carrière.

@Begiristain, voor zover ik heb begrepen lijkt het inderdaad geen probleem om dat soort spelers langer aan de club te binden. Onder andere door een nieuwe lening van vijfhonderd miljoen euro (tegen enigszins gunstige voorwaarden) heeft de club in ieder geval voor de korte termijn weer lucht in de longen. Uiteindelijk kan je niet uit zo’n situatie komen zonder te investeren in de toekomst en gelukkig hebben we nu eindelijk een voorzitter die in ieder geval begrijpelijke beslissingen maakt. En laten we eerlijk zijn… In het verleden heeft Joan Laporta ook behoorlijke risico’s genomen die uiteindelijk goed zijn uitgepakt.

Ik zou inderdaad proberen om in de winter veel te verkopen. Ik denk dat je dan in de zomer al één ‘topaankoop’ kan doen (zelf dacht ik aan Olmo). Het seizoen erop ook nog rustig aandoen en daarna kan je weer net als een City, Chelsea, Real Madrid uitgeven.

@Imparator, het lijkt me inderdaad ook niet onrealistisch als er een directe versterking tegenover het vertrek van spelers als Norberto Neto, Clément Lenglet, Samuel Umtiti, Miralem Pjanic, Philippe Coutinho, Antoine Griezmann en Francisco Trincão staat. Sterker nog, het lijkt me niet eens onrealistisch als er naast zo’n directe versterking ook geïnvesteerd wordt in vervangers met een lagere marktwaarde en/of lager salaris. Maar het is natuurlijk afwachten of er aanbiedingen binnenkomen voor die overbodige spelers, want de focus ligt in eerste instantie op het binnenhalen van middelen door de verkoop van spelers.

Directie heeft vandaag verklaard dat de contracten met Pedri en Ansu Fati goed moeten komen en dat in januari maximaal een bedrag rond twintig miljoen benut kan worden. Ga er vanuit dat hierbij wel behoorlijk rekening gehouden moet worden met teken- en salarisbetalingen.

1 like

@Begiristain, er lijkt inderdaad twintig miljoen euro beschikbaar te zijn om te investeren in de winterse transferperiode. Maar daarmee worden de limieten van de Financial Fair Play opgezocht. Eigenlijk zou je deze woorden als volgt moeten lezen: Barcelona zou twintig miljoen euro kunnen investeren zonder in de problemen te komen met de Financial Fair Play. En laten we eerlijk zijn, in deze marktomstandigheden krijg je voor twintig miljoen euro geen speler die je kampioen gaat maken.

Een belangrijkere conclusie die we wél kunnen trekken uit deze woorden is dat de club in principe de inkomsten uit de verkoop van spelers kan investeren in de selectie. In mijn carrière ga ik waarschijnlijk proberen om in de winterse transferperiode ongeveer vijftig miljoen euro vrij te maken die geïnvesteerd kan worden in de zomer. Afhankelijk van de aanbiedingen die ik binnenkrijg voor overbodige spelers kan ik gaan kijken welke spelers haalbaar zijn.

Back-up RB voor Liverpool: James Milner gaat na het seizoen op pensioen en Neco Williams zal een seizoen worden uitgeleend. Het moet iemand zijn die niet gaat zeuren over speeltijd maar die er toch kan staan moest Trent geblesseerd/geschorst/moe zijn.

Waarom hou je Neco niet gewoon. Kan hij minuten maken tegen laagvliegers en in beker duels. Beetje zonde om daarin te investeren terwijl de positie al dubbel ingevuld is

1 like

Madueke naar Everton?

Kan wel denk ik. Everton is kapitaal krachtig. Speel je 4-2-3-1

Yes. Eerst met Gomez als CAM en Townsend op rechts, maar nu is Gray in de ploeg gekomen en heb ik Townsend naar het centrum verschoven. Voor die plek ga ik echter Barkley huren. Madueke moet dan de concurentie met Townsend op rechts aangaan.

Ja, dat lijkt me realistisch. Denk dat hij überhaupt realistisch is voor iedere ambitieuze middenmoter in de Premier League.

1 like

Ik heb hem bij Newcastle ook gehaald. Uiteraard na de financiële injectie. Evenals VD Beek

Zien jullie Kalvin Phillips het middenveld van Liverpool versterken? Ik zoek een nieuwe middenvelder en het liefst Engels.

Niet echt, eerlijk gezegd. Henderson en Fabinho gaat hij niet meteen uit de ploeg spelen, en de andere positie wordt meestal door een aanvalendere speler ingenomen. Ik zou daar vooral Jones veel kansen geven, en Eliott kan daar blijkbaar ook uit de voeten. Phillips gaat ook Leeds en Bielsa, waar hij alles aan te danken heeft, niet snel verlaten. Zeker niet als hij niet gegarandeerd is van een basisplaats, want dan komt zijn plek bij Engeland ook in het gedrang.

Neen, ik heb hem ook op mijn lijst staan moest Fabinho ooit vertrekken maar zie het niet snel gebeuren. Geef inderdaad Jones en Elliot veel kansen. Ook Keita en Ox krijgen van mij veel minuten. Thiago mag van mij vertrekken en ik ga na het seizoen Jude Bellingham halen in de plaats.

Voor mijn nieuwe Ajax carrière mode
.Wat zijn realistische transfers? En dan vooral voor de volgende posities:

Doelman, backups voor de linksback en de nummer 9 positie.

Iemand tips? Ik hoor graag van jullie

Ajax-doelman: Rajkovic (Reims), Okoye (Sparta R’dam), Flekken (Freiburg), Acevedo (St. Laguna), Pavlenka (Werder Bremen), Omlin (Montpellier), Kolár (Slavia), Mamardashvili (Valencia), Van Osch (Fortuna) en Paes (Utrecht).

Ajax-linksback: Centelles (Almeria), Maatsen (Coventry), Caci ( Strasbourg), Cacace (St. Truiden), Bernabei (Lanus), Hancko (Sparta Praag), Wijndal (AZ), Dorley (Slavia), Miranda (Betis), Polidar (Sparta Praag), Oosterwolde (Twente), Paal (PEC), Köhn (Willem II) en Wittek (Vitesse).

Ajax-spits: Cabral (Basel), Nsame (Young Boys), Dinneno (Universidad)

1 like

Doelman heb ik Bayindir, Cilessen en Crombrugge als opties.

Linksback Wijndal of Gudmundsson (Bernabei is ook een populaire optie voor Ajax carrieres)

Back-up spits kan je Brobbey terughalen, of een ander jong talent bijv: Brenner, Kaio Jorge, Hoppe, Alvarez Martinez, Pepi, Koutsias, of Farias.

1 like

Realisme, maar dan anders…

Kan iemand bevestigen dat in FIFA 22 de play-offronde aan het begin van de knock-outfase van Europese toernooien daadwerkelijk gespeeld wordt? (dus in de maand februari ná de groepsfase)

En is de uitdoelpuntregel daadwerkelijk afgeschaft?

De nummers 3 Champions League tegen de nummers 2 Europa League
groepswinnaars Europa League slaan ronde over

en ook

De nummers 3 Europa League tegen nummers 2 Conference League
groepswinnaars Europa League slaan ronde over

Ik kan het eerste, derde en het vierde bevestigen. Ik durf niet te zeggen of de doelpuntenregel is afgeschaft, heb het zelf niet opgemerkt!

1 like