Bedankt voor de suggesties! In de zomerse transferperiode zijn Ryan Sessegnon (Tottenham Hotspur) en Lewis Cook (Bournemouth) de voornaamste doelwitten, terwijl Dele Alli (Tottenham Hotspur) in de winterse transferperiode voor een creatieve impuls moet gaan zorgen. Zal inderdaad gaan proberen om hem eerst op huurbasis binnen te halen! De komst van Todd Cantwell (Norwich City) schuif ik dan door naar het volgende seizoen, waarin hij overigens transfervrij is op te pikken.
Hi! Ik ben heb Ruud van Nistelrooy gemaakt als coach (na een fijne tutorial op YouTube haha) en ben uiteraard bij PSV gestart. Mijn plan is om hier een jaar of 4/5 te coachen en dan de stap te zetten richting het buitenland met Spanje en Engeland als potentiële bestemmingen. Uiteraard is het idee om in 5 jaar te kijken of die cup met de grote oren gewonnen kan worden (wellicht niet helemaal realistisch, maar je moet dromen hè😜).
Nu ben ik op zoek naar realistische aankopen voor PSV. Ik wil sowieso veel meer talent en eigen jeugd halen. En ook kijken of grote talenten via een vrije transfer te halen zijn. Maar wat zouden nou realistische transfers voor PSV zijn?
Voorkeurspositie om een speler aan te kopen zijn;
- Doelman
- centrale verdediger
- rechtsback
- vervanger Sangaré (als CVM dus)
- buitenspeler (vervanger met het oog op vertrek Gakpo of Madueke)
- Spits
Nu heb ik zelf het idee voor me om 3 grotere aankopen te doen en 3 talenten die tegen de basis aan zitten. Hoe denken jullie hierover en hebben jullie tips?
Puur wat namen om over te denken:
GK: Flekken kwam in mij op, nadat hij bij het Nederlands Elftal heeft gezeten.
CV: Doekhi doet het goed bij Vitesse (weliswaar Ajax-jeugd, maar denk aan Malen, ook ex-Ajax). Van Drongelen zit nog steeds in Duitsland. Voetballend iets minder, defensief wel sterk. Bij Wolfsburg zit Van der Ven.
C(V)M: Joey Veerman is een target, maar meer een voetballer dan balafpakker. Reis zou een optie zijn na zijn vertrek bij Barça.
Flank: Jayden Braaf komt volgens mij van PSV en zit nu bij Manchester City. Chong is mogelijk een optie.
SP: Luuk de Jong wordt wel eens genoemd. Zelf heb je Fofana bijv. nog.
Verder denk ik vooral scouten naar Nederlanders, Belgen, Brazilianen en Mexicanen. In het buitenland zitten nog wel wat jongens die mogelijk op den duur voor speeltijd kiezen en weggaan bij de topclubs; zoals Ian Maatsen. Nu Chelsea, ex-PSV.
Hendriks terug halen van Spartak, speelt daar nauwelijks. Lainez als buiten speler, Mexicaan eerder in verband gebracht met Ajax voor dat hij naar Betis ging. Arias werd al eens genoemd om terug te halen naar Eindhoven. Cv misschien Bazoer. Echt opbouwende speler.
David Silva heeft nog altijd geen contractverlenging ondertekend bij Real Sociedad en lijkt daardoor transfervrij te kunnen vertrekken. Is het een vreemde gedachte om hem een contract voor twaalf maanden aan te bieden bij Barcelona? Denk namelijk dat hij in een Ziyech-esque rol (als hangende spelmaker op de vleugel) nog altijd van waarde kan zijn.
Ja, dat zou ik wel eens willen zien! Silva blijft, ondanks zijn leeftijd, een topspeler!
Trouwens, Suárez z’n contract loopt ook af én hij tekende voorlopig nog niet bij? Onder Xavi eerherstel krijgen? Stel u voor … 
Lijkt ook dat Alexis Sánchez terugkeert naar Barça … Een grote reünie op til daar!
David Silva blijft in mijn ogen een speler die perfect in de speelstijl van Barcelona past, opvallend dat hij in de loop der tijd niet voor de club heeft gespeeld. Denk dat hij ook een perfecte leermeester kan zijn voor spelers als Pedri, Puig en Gavi.
Luis Suárez zou natuurlijk ook geweldig zijn, maar heb al een bekende Noorse spits aangetrokken voor die positie. Het lijkt me een beetje overdreven om nog een topspeler naar de club te halen voor die rol, zeker als er ook nog plaats gevonden moet worden voor Memphis Depay.
En hoe gaat het met Haaland in de spits? Het scorend vermogen is duidelijk terug aanwezig, want daar ontbrak het Barça wel aan, een echte vlotscorende nummer 9!
Depay, op de flank of als CAM achter Haaland? Waar speelt hij bij het Nederlands elftal?
Speelt als valse spits. Doet het goed tegen de kleintjes maar nooit opvallend tegen grotere tegenstanders. Net zoals bij zijn clubs. Vind hem ook meer een flank speler zoals in zijn tijd bij Psv.
@Matthi9s, daar kan ik helaas nog niets over zeggen. Vanavond speel ik waarschijnlijk de laatste wedstrijden van het seizoen en krijg daarna pas de beschikking over de Noorse spits. Al denk ik dat het verfrissend is om in tegenstelling tot voorgaande edities weer eens met een klassieke spits bij Barcelona te spelen. Dat geeft meer ruimte voor creatieve spelers op het middenveld. Memphis Depay speelde afgelopen seizoen in het centrum van de aanval, maar wordt vanaf volgend seizoen de ‘vierde aanvaller’ en zal dus op meerdere posities gaan spelen. Al denk ik dat hij het seizoen zal starten als dienende speler op de rechtervleugel, afhankelijk van de beschikbaarheid van Ousmane Dembélé.
@Joostvans Sociedad biedt 11 miljoen voor Lenglet en Zubeldia als ruilmiddel, wel een ideale speler want hij kan centraal maar ook op de plaats van Busquets. Aan de andere kant is Lenglet in mijn carrière een vaste basisspeler. Daar waar op RCV Pique en Eric veel rouleren.
Igor Zubeldia zou misschien zo’n ‘atypische versterking’ zijn waar ik eigenlijk al jarenlang voor pleitte, maar waarschijnlijk krijgt Frenkie de Jong of Nico González in de toekomst de voorkeur op de positie van Sergio Busquets. Als centrale verdediger zou hij een interessante versterking zijn, op dezelfde manier waarop ik Mikel Merino heb omgetoverd tot verdediger.
Enkele dagen na de beslissing om Sergi Roberto op de transferlijst te plaatsen staat er een bekend gezicht gezicht klaar om hem los te weken bij Barcelona. Manchester City heeft inmiddels maar liefst veertig miljoen euro geboden voor de overbodige verdediger! Daardoor bestaan er plotseling meer mogelijkheden om dat bedrag te herinvesteren in de selectie:
- De eerste optie is het investeren van de miljoenen in meerdere talentvolle versterkingen. Arnau Martínez (Girona), Sergio Gómez (RSC Anderlecht) en Daniel Samek (SK Slavia Praha) zouden in totaal ongeveer dertig miljoen euro moeten kosten, waarbij Ilaix Moriba (gehuurd met optie tot koop van RB Leipzig) zou worden teruggestuurd naar Duitsland. Daarmee wordt de selectie op meerdere posities versterkt, maar met spelers die duidelijk alleen waarde zullen hebben op de langere termijn.
- De tweede optie is het investeren in een enkele (multifunctionele) speler die meerdere problemen tegelijkertijd oplost. Joško Gvardiol (RB Leipzig) zou natuurlijk als centrale verdediger en als vleugelverdediger waarde kunnen toevoegen, waardoor Mikel Merino (eerder overgenomen van Real Sociedad) in noodgevallen als middenvelder gebruikt kan worden. Ilaix Moriba krijgt in dat geval nog zes maanden langer de tijd om zijn waarde te bewijzen.
Voor de overbodige Yusuf Demir zijn nog geen aanbiedingen binnengekomen, maar het lijkt me verstandig om hem te vervangen door een andere talentvolle aanvaller. Daarvoor heb ik een aantal handmatig aangemaakte spelers (gebaseerd op informatie van transfermarkt, football manager en scoutingsrapporten) op het oog:
- Ângelo Gabriel (een 16-jarige vleugelaanvaller van Santos; Ângelo Gabriel | Football Talent Scout)
- Endrick (een 15-jarige centrumaanvaller van Palmeiras; Endrick | Football Talent Scout)
- Iker Bravo (een 16-jarige spits van Bayer Leverkusen en voormalig jeugdproduct van La Masía; La Masía Talents: Iker Bravo – Episode 14 | Barca Universal)
Mochten jullie nog andere suggesties hebben voor die rol, dan is dat natuurlijk van harte welkom! Ben benieuwd wat jullie denken!
Interessant hoe jij bezig bent met je Barca carrière ! Ik ben wel even benieuwd waarom je Yusuf Demir verkoopt in je carrière?
@Erreala, Barcelona heeft het huurcontract van Yusuf Demir onlangs verscheurd. In mijn carrière had ik hem in eerste instantie voor tien miljoen euro definitief overgenomen, maar voel weinig behoefte om hem te behouden op het moment dat hij in real life niet meer voor de club speelt. Dan investeer ik liever in een nieuw aanstormend talent.
Begrijpelijke keuze hoor! En zeker omdat hij FC Barcelona ook in het echt verlaten heeft. Het liep niet lekker met hem, maar talent heeft deze jongen zeker.
Ik was nog even aan het nadenken of ik een suggestie voor je had:
Vertegenwoordigd wel een marktwaarde van 15 miljoen euro, dus ik vermoed op financieel vlak voor Barca niet aantrekkelijk. Hij is nog maar 19 jaar en kan op alle posities voorin uit de voeten. Je zou hem nog wel even zelf moeten maken.
Het is een suggestie die me nog zo even te binnen schiet:)
@Erreala, Gabriel Veron wordt al langer enorm hoog gewaardeerd op Transfermarkt en heb al eerder naar hem gekeken als mogelijke versterking. Heb hem ook meerdere keren bekeken op YouTube. En weet je aan wie hij me in eerste instantie deed denken? Cristian Tello. Hij doet eigenlijk alles op pure snelheid en weinig op techniek of spelinzicht. Kijk je bijvoorbeeld naar zijn statistieken op Soccerway (waar de statistieken voor de Braziliaanse competitie beter worden bijgehouden), dan lijkt hij me niet direct een speler voor Barcelona. Wellicht dat hij beter past in de Bundesliga of bij een club die speelt zoals Liverpool. Maar zeker een interessante suggestie, dit is precies de manier waarop ik naar originele en interessante versterkingen probeer te zoeken!
Door de benauwde financiële situatie lijkt Barcelona actief op zoek te gaan naar goedkope manieren om de selectie te versterken. Soms gebeurt dat via huurconstructies (i.e., Adama Traoré) en soms gebeurt dat met transfervrije versterkingen (i.e., Dani Alves of Eric García). Aankomende zomer lijkt de club dan ook achter spelers als Noussair Mazraoui (Ajax), César Azpilicueta (Chelsea), Andreas Christensen (Chelsea), Franck-Yannick Kessié (AC Milan) en Paulo Dybala (Juventus) aan te zitten. In mijn eigen carrière heb ik een soortgelijk beleid doorgezet met de transfervrije terugkeer van Alejandro Grimaldo (SL Benfica) en Lionel Messi (Paris Saint-Germain). Voor de aankomende transferzomer (medio 2024) zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden op de markt:
- Matthijs de Ligt (Juventus)
- Jules Koundé (Sevilla)
- Pau Torres (Villarreal)
- Rodrigo Hernández (Manchester City)
- Aurélien Tchouaméni (AS Monaco)
- Franck-Yannick Kessié (AC Milan)
- Thiago Alcántara (Liverpool)
- Marco Verratti (Paris Saint-Germain)
- Sergej Milinkovic-Savic (SS Lazio)
- Christopher Nkunku (RB Leipzig)
- Dani Olmo (RB Leipzig)
- Mikel Oyarzabal (Real Sociedad)
- Gabriel Martinelli (Arsenal)
Zijn er spelers die jullie als realistisch zien voor het onderstaande Barcelona? Denk zelf dat Matthijs de Ligt of Jules Koundé een ideale vervanger zou zijn voor Gerard Piqué. Daarnaast lijkt het me geen overbodige luxe om een extra middenvelder toe te voegen aan de selectie, zeker als Florian Wirtz ook in een vrije rol vanaf de flanken kan gaan spelen.
Doelmannen: Marc-André ter Stegen, Iñaki Peña, Arnau Tenas
Verdedigers: Pedro Porro, Dani Alves, Sergiño Dest, Ronald Araújo, Eric García, Gerard Piqué, Arnau Martínez, Mikel Merino, Joško Gvardiol, Jordi Alba, Alejandro Grimaldo
Middenvelders: Frenkie de Jong, Pablo Gavi, Riqui Puig, Sergio Busquets, Nico González, Pedri González, Florian Wirtz
Aanvallers: Ousmane Dembélé, Adama Traoré, Fabio Blanco, Erling Haaland, Lionel Messi, Ansu Fati, Ferrán Torres, Alberto Moleiro
Een nieuwe centrumverdediger lijkt me geen overbodige luxe. Tussen Koundé en De Ligt lijkt me de laatste een realistischere optie. De Fransman lijkt deze zomer naar Chelsea te gaan, maar als hij in jouw carrière nog bij Sevilla speelt is hij ook zeker realistisch.
Verder weet ik eigenlijk niet wat voor transfer je zou kunnen doen. Je hebt een vrij brede selectie en lijkt nergens open gaten te hebben. Als je toch nog een speler wil binnenhalen, zou ik voor een type Kessié gaan om wat extras toe te voegen aan het middenveld. Verder gewoon de jeugd blijven promoveren en af en toe een goede speler verkopen om het fris te houden.
Jules Koundé speelt in mijn carrière nog bij Sevilla zonder zijn contract daar te verlengen, dus zal hem in de komende maanden in de gaten houden. Matthijs de Ligt blijft ook een persoonlijke favoriet, dus begrijp je helemaal!
Een transfervrije versterking voor het middenveld lijkt me een mogelijke hersenbreker. In principe moet zo’n speler complementair zijn aan Frenkie, Nico, Gavi, Pedri of Wirtz. Thiago of Verratti lijkt me ‘meer van hetzelfde’, terwijl Nkunku of Olmo eigenlijk hetzelfde zou brengen als Wirtz. Een fysiek sterke middenvelder die in een 4-3-3 past lijkt me dus geen overbodige luxe. Begrijp dus wel waarom je Kessié noemt. Zal hem eens gaan uitproberen, net als Tchouaméni, Rodri en de meer aanvallend ingestelde optie Milinkovic-Savic.