Fifa 22 - Realisme Topic

Vind Martinez wel bij Barcelona passen. Een Argentijnse spijker harde verdediger maar wel met het gewenste voetbal gogme. Hij heeft het gewenste gif in zich maar ook een geweldige pass, het overzicht.

Wel opmerkelijk dat Barca nu ineens in een 3223 speelt en dat dit (ook door de media) zo genoemd wordt, onder Koeman stond dit ‘gewoon’ als 532 in de krant terwijl praktisch dezelfde spelers op het veld staan. Gisteren was Depay in de eerste helft eigenlijk de enige aanvaller. Qua opties, lijken we alle drie wel kunnen. Martinez heeft de grinta die achterin nu een beetje mist, terwijl Gvardiol voetballend en in de opbouw de beste optie is. De vraag is waar je op dit moment meer waarde aan hecht.

Koeman’s 3-5-2 had 2 vleugelspelers. De 3-2-2-3 bestond uit vier centrale middenvelders en Demir en Alba op de vleugels.

@Joostvans als je meer een creatieveling wil zou ik voor Martínez gaan. Gvardiol is juist een speler die ook op de linkervleugel voor dreiging kan zorgen. Inácio ken ik eerlijk gezegd niet goed genoeg, maar hij lijkt meer op een Martínez dan een Gvardiol.

@Spoon0612, @Imparator, Lisandro Martínez lijkt me inderdaad een verdediger die bij de club zou passen, denk dat hij een Mascherano-esque versterking zou zijn. De vraag is alleen of het vertrek van Sergi Roberto genoeg financiële middelen oplevert om zijn komst te realiseren. Daarnaast lijkt hij natuurlijk relatief veel op Mikel Merino, met als voornaamste verschil dat de Baskische middenvelder eigenlijk in alle facetten een betere speler is. Vergelijk de statistieken van beide spelers maar eens. Dat neemt overigens niet weg dat Lisandro Martínez een geweldige verdediger is die ik graag ooit eens bij Barcelona zou willen zien spelen.

Joško Gvardiol en Gonçalo Inácio lijken me duidelijk verdedigers met een ander profiel. Ben er alleen nog niet helemaal uit wie van de twee een betere speler is. Gvardiol heeft meer loopvermogen, Inácio heeft meer voetballend vermogen.

@db1512, de voornaamste verschillen tussen beide formaties zit 'm in de positie van de vleugelspelers en het vormen van driehoeken tijdens de opbouw achterin. Onder Ronald Koeman hadden de vleugelverdedigers voornamelijk defensieve taken en stonden doorgaans niet dusdanig hoog dat ze de vleugelverdedigers van de tegenstander dwongen om het veld breed te maken. Daarnaast was het blok achterin relatief eenvoudig onder druk te zetten onder Koeman, voornamelijk omdat er altijd een extra verdediger nutteloos was en Barcelona daardoor een aanspeelmogelijkheid ergens anders op het veld miste.

@Matthi9s heeft me geïnspireerd om een carrière met Leeds United te beginnen, nadat zijn manager story helaas vroegtijdig ten einde kwam. Zelfs onder Marcelo Bielsa lijkt de club niet in staat om door te groeien richting de plaatsen die recht geven op Europees voetbal. Ryan Sessegnon (Tottenham Hotspur) lijkt me een ideale vervanger voor de tegenvallende Júnior Firpo, terwijl Todd Cantwell (Norwich City) een gewenste versterking is voor de vleugels. Daarnaast snakt het middenveld naar versterkingen, maar ben de ideale versterking nog niet tegengekomen:

• Dele Alli (Tottenham Hotspur) is compleet buiten de boot gevallen onder José Mourinho, Nuno Espírito Santo en Antonio Conte. Zou Leeds United een ideale omgeving zijn om zijn carrière nieuw leven in te blazen?
  • Ross Barkley (Chelsea) beleeft een soortgelijk verhaal in het blauwe deel van Londen. Hij speelde in het verleden al eens op huurbasis voor de club, wellicht dat hij dit nogmaals kan doen?
  • Curtis Jones (Liverpool) lijkt in de komende jaren geen aanspraak te maken op een onbetwiste basisplaats onder Jürgen Klopp, terwijl hij dat duidelijk wel in Elland Road zou hebben.
  • Lewis Cook (Bournemouth) worstelt sinds zijn vertrek bij de club met blessures, dus zijn terugkeer zou de selectie iets meer breedte geven op het middenveld.

Hebben jullie nog andere suggesties voor een marquee signing voor het middenveld van Leeds United?

1 like

In de carrière met m’n eigen gemaakte team heb ik o’hare en Choudhury transfervrij opgepikt, best veel plezier mee gehad.

1 like

@LarsCF, Callum O’Hare (Coventry) lijkt me inderdaad een interessante transfervrije versterking. Zulke creatieve spelers zijn zeldzaam in de Engelse competities, dus zal hem zeker op mijn scoutingslijst plaatsen! Voor de korte termijn ben ik trouwens meer op zoek naar een speler die op dit moment al het verschil kan maken, eigenlijk een speler van het niveau Kalvin Phillips die de ploeg in aanvallend opzicht meer kan brengen.

1 like

Ik dacht eventueel aan James maddison ?

1 like

Velasco (Independiente), Hernandez (Watford), Buendia (Aston Villa) & Gonzalez (Unión Santa Fé) waren de namen die ik op de lijst gezet had.

Met Gonzalez had ik het plan om er een CAM van te maken, die dan voor Phillips kon gaan opteren. Ik dacht er eerst aan om dit met Raphinha te gaan doen, maar dan zou Buendia aangetrokken worden.

Tof dat ik je mocht inspireren, benieuwd hoe het zal lopen! :blush:

1 like

@Fifabeest, dat lijkt me geen realistische versterking in het eerste seizoen. James Maddison (Leicester City) heeft een cruciale rol bij zijn huidige werkgever, denk dat Leeds United op dit moment een stap terug zou zijn.

@Matthi9s, waarschijnlijk zullen spelers uit Engeland, Wales, Schotland of (Noord-)Ierland mijn voorkeur genieten. Maar op langere termijn lijkt het me ook interessant om een aantal Argentijnse spelers naar de club te halen. Alan Velasco (Independiente) staat al langer op mijn verlanglijst om ooit eens in een carrière aan te trekken, dus wellicht dat Leeds United een geschikte bestemming is! Heb je trouwens nog aanbevelingen voor een Britse versterking voor het middenveld?

1 like

Turnbull? Leuke stats en groeit nog wat door.

Ik wist niet dat je nog maar begonnen was aan je carrière… dan is maddison idd geen optie…

@Raindog, maar is David Turnbull (Celtic) van het niveau waar hij het creatieve brein van een club in de Premier League kan zijn? Dat weet ik niet, denk dat het niet onrealistisch is om te kijken naar een middenvelder van een ander kaliber. Zal hem trouwens wel op de scoutingslijst plaatsen, want het blijft een interessante speler voor de toekomst.

1 like

Ik dacht nog aan Winks (Spurs), Cleverley (Watford), Lallana (Brighton), Madueke (PSV), Edwards (Vitória), …?

1 like

Misschien is het verstandig om in de eerste transferperiode mijn aandacht eigenlijk alleen te richten op het versterken van de overduidelijke tekortkomingen. Dat zou best kunnen met enigszins bescheiden versterkingen als Ryan Sessegnon (Tottenham Hotspur) en Lewis Cook (Bournemouth). Dan heb ik de eerste zes maanden van de carrière waarschijnlijk geen creatief breid van de ploeg, maar dat zou dan in de winterse transferperiode opgelost kunnen worden. Met twintig á dertig miljoen pond zijn spelers van het kaliber van Dele Alli (Tottenham Hotspur) bijvoorbeeld gewoon haalbaar. Denk dat hij me überhaupt wel intrigeert, zo’n jongen als Dele Alli heeft een vleugje genialiteit die de ploeg op dit moment simpelweg mist. En laten we eerlijk zijn, grotere clubs dan Leeds United gaan hun vingers niet branden aan een speler die compleet buiten de boot is gevallen bij Tottenham Hotspur onder meerdere oefenmeesters.

Noni Madueke (PSV) lijkt me trouwens ook geen vreemde suggestie, @Matthi9s. Wellicht dat hij in beeld komt als er een versterking voor de vleugels moet komen. Datzelfde geldt overigens voor Marcus Edwards (Vitória). Bij de andere namen vraag ik me af of ze dat vleugje genialiteit/creativiteit in hun spel hebben waar ik naar op zoek ben. Vroeger had Marcelo Bielsa daar natuurlijk Pablo Hernández voor, maar hij is nu al een tijdje vertrokken. Dus daar zoek ik eigenlijk een vervanger voor.

1 like

Wat dacht je van Noa Lang? Gezien dat er ‘n aantal Nederlanders in de selectie zitten én vorig jaar Leeds hem op de voet volgde …

Hij bezit ook dat vleugje genialiteit in combinatie met de nodige nukkigheid … :wink: (En heeft een Real face)

1 like

Goede suggestie, geloof dat hij al langer in beeld is bij Leeds United. Het lijkt me alleen overdreven om zo’n speler in de as van het veld te zetten in de Premier League. Maar hij zal zeker in beeld zijn voor toekomstige versterkingen op de vleugels, wellicht als alternatief voor Todd Cantwell. Wat denk je trouwens van Dele Alli (Tottenham Hotspur)? Dat is toch een ideale creatieveling die in het systeem van Marcelo Bielsa precies de vrijheid krijgt die hij nooit van andere trainers zou krijgen? Als er iemand zo’n jongen vertrouwen kan geven, dan is het Bielsa wel.

Denk dat hij een te hoog salaris zou willen en Bielsa is over het algemeen niet iemand die spelers met gedragsproblemen binnenhaalt. Een Lingard of Lukic (Torino) lijken mij ook meer bij het Bielsa voetbal te passen.

1 like

Dele lijkt me een geweldige toevoeging. Hij is inderdaad een speler die dingen kan die ik anderen nooit of zelden zie doen. Bij Spurs lijkt hij jammer genoeg inderdaad geen kansen meer te krijgen. Misschien is eerst lenen een optie?

1 like

Volledig akkoord, als er inderdaad één dat tikkeltje magie heeft, kan het Dele Alli zijn. Zoals Raindog vermeldt, kijken of je hem kan lenen (eventueel met aankoopoptie als Spurs akkoord gaan)?

1 like