FIFA 22 - Realistische Carrière Topic

Klopt, maar die zie ik niet meteen trainer worden.

Van den borre? Trainer? Nee, ik ook niet. Die zou dat totaal niet serieus nemen … :grin:

Gister snel geprobeerd maar voor alsnog niet gelukt om een aanbieding van Portsmouth te krijgen. Maar we blijven ‘t proberen…

1 like

Hih, ik zeg vaak tegen mezelf dat je met FIFA enorm veel geduld moet hebben en het uiteindelijk dan wel juist uitkomt … Blijven proberen! :wink::muscle:t3:

En ik welk team had je hem gezet?

Tot nu toe: Bournemouth, Barnsley, Birmingham, Blackburn, Blackburn, Bristol City, Cardif en Fulham

Portsmouth zelf eens proberen? :face_with_raised_eyebrow:

Dat werkt normaal niet.

Hmm, en welke clubs kreeg je meestal als optie?

Toch wel veelal dezelfde. Crewe, Plymouth, Accrington, Oxford, Burton, Chelterham, Bolton, Wimbledon, Lincoln, Cambridge, Fleetwood, Morecambe en wat clubs uit oa Nederland. Aardig wat maar helaas geen Portsmouth

Geen idee waar deze vraag hoort, maar oké. Ik wil een nieuwe carrière gaan opstarten met het volgende idee:

‘Een nieuwe Baskische club, beginnend in de Segunda Division’, met hetzelfde idee als Athletic Club. Dit moet dé Baskische grootmacht worden. Ik zit alleen met een paar dingen/vragen, misschien dat jullie mijn kunnen helpen:

  • Is er een site waar je kunt zien hoeveel buitenlandse spelers (dus NIET-Spaanse spelers) er in deze divisie voetballen (zo weet ik hoeveel Spaanse spelers de club mee start)?
  • Wat gebeurt er als ik Athletic Bilbao (i.v.m. onrealistische AI transfers) en ook Sociedad ‘B’ i.v.m. eventuele (onrealistische) promotie verwissel met andere clubs?

Thanks alvast voor jullie antwoord!

Ik zit erover na te denken een carrière te beginnen met Selford City. Aangezien er wat oud Manchester United spelers aandeelhouders zijn lijkt het me leuk een speler uit die tijd te gebruiken als trainer… Wie zien jullie als opties?

Poeh, vind 'm lastig. Er zijn redelijk wat namen te koppelen, maar veelal denk ik dat ze een grotere club in gedachten hebben. Phil Neville coacht in de VS, Carrick zal voor hoger gaan, Rooney zit bij Derby, Giggs was bondscoach van Wales maar opgestapt vanwege problemen.

Ole is beschikbaar … :wink: Of waarom niet Ferdinand, Scholes, Butt, Cole, …?

Zat ook te denken aan Ferdinand of Scholes. Andy Cole ook een leuke optie aangezien die al 2x assistent trainer is geweest. Tijd voor z’n 1e echte klus. Thanks!

Heb het idee dat Ferdinand en Scholes niet echt bezig zijn met een trainersloopbaan. Cole wel mooi!

FC Schalke’04

Even een klein sprongetje in de carrière. In het eerste seizoen kampioen geworden en zelfs de beker kunnen winnen.

Voor het tweede seizoen hadden we ons gekwalificeerd voor de Europa League. Hierin namen we het in de groep op tegen Internazionale (2-2,3-0), Montpellier (2-2,1-2) en Cluj (3-0,3-1) en de volgende ronde kwamen we tegen Porto afvaller uit de CL (4-1,2-2) daarna werd Monaco verslagen (2-0,1-1) in de kwart finale was Juventus veel te sterk (1-0,0-3) waardoor we met opgeheven hoofd het toernooi konden verlaten.

De beker werd geprolongeerd door te winnen van Paderborn (3-1), Dortmund (3-2), Turkgucu (3-1), Leipzig (2-1) en verrassend finalist Bochum (3-0).

In de 1.Bundesliga konden we erg goed meekomen tot aan de winterstop daarna kwam er een klein verval. De titel ging verrassend naar RB Leipzig. Bayern München was herfstmeister maar zakte daarna helemaal weg en eindigde teleurstellend als vijfde.

Volgend jaar dus Champions League voetbal in Gelsenkirchen en dat gaan we grotendeels doen met de volgende selectie

Doel : Karius was eerste keus maar verloor zijn basisplek aan Fahrmann door echt veel blunders. De 35-jarige Fahrmann is erg degelijk. Kuntz is een jeugd keeper van 17 en gaat aansluiten om mee te trainen bij het eerste. Ik ben van plan om Ortega (Bielefeld) te gaan halen. Met 47 tegendoelpunten kunnen we echt niet tevreden zijn, we hielden in slechts drie duels de 0.

Verdediging : Siquet is de onbetwiste nummer 1 rechtsachterin, haalde hem in mijn eerste seizoen al en Aydin komt amper aan spelen, wellicht ga ik voor een nieuwe backup. Centraal was Kabak mijn grote leider, echter kaapt Juventus hem nu weg voor 55 miljoen euro. Halstenberg haalde ik transfervrij over van Leipzig en is inmiddels aanvoerder. Thiaw zal de plek van Kabak in gaan vullen. Ladic is een 18 jarige jeugdspeler die afgelopen seizoen al de nodige minuten maakte. Links haalde ik Wagner terug uit Amerika, speelde eerder voor Schalke II en is de concurrent van Calhanoglu.

Middenveld : Zalazar definitief overgenomen van Frankfurt, speelde in seizoen één als CAM maar nu een ideale spelbepalder op 8. Naast hem Franjic gehaald als opvolger van Palsson die nog wel actief is voor Schalke. Latza gaat met pensioen en wellicht haal ik nog een CM. Op CAM is Harit de nummer 1, zorgde voor de nodige assists en met Kozlowski heeft hij een jong talent als concurrent. Met Bozdogan heb ik nog een jonge Turkse middenvelder tot mijn beschikking, hij kwam echter amper aan spelen toe afgelopen seizoen.

Aanval : Ranftl is die ervaren rot die amper op valt maar altijd degelijk speelt, achter hem heeft Köningsdorffer echter een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt en hij is langzaamaan de voorkeur gaan krijgen. Op links kwam Matondo terug van een verhuur periode en maakte een zeer goede indruk voor de winterstop, is momenteel herstellende van een zware knie blessure. Greilinger haalde ik al in seizoen één en nu komt Kaminski (Lech Poznan) erbij als vervanger van de nog even geblesseerde Matondo.

Spits : Ercan Karan kwam in seizoen 1 al over van Rapid Wien, scoorde 14x in 16 duels en zelfs in de Bundesliga is de Oostenrijker on fire. Met 31 competitie doelpunten bleef hij zelfs Lewandowski (28) voor in de topscorerslijst. Burkardt is mijn reserve aanvaller maar hij heeft in 15 duels het net nog niet weten te vinden. Ache was nog even kort gehuurd van Frankfurt maar keer in januari weer terug. Ik ben nog op zoek naar een jonge spits maar wellicht word dit opgelost met een jeugdspeler.

1 like

Inmiddels aanbeland in het seizoen 2027-28’ met de Londense voetbalclub Greenford FC. Met dit zelf gecreëerde team begonnen in de EFL League Two en nu uitgegroeid tot een titelkandidaat in de Premier League. Ook met al verschillende successen in de FA Cup, League Cup en Champions League.

Vanaf het allereerste seizoen bestaat het team uit vrijwel alleen jeugdspelers of transfervrije jeugdspelers. Alleen Neco Williams (Liverpool), Billy Gilmour (Chelsea FC), Reiss Nelson (Arsenal FC) en vanaf dit seizoen Lionel Messi (Paris Saint-Germain) hebben als ‘echte’ spelers het shirt van Greenford FC gedragen. Om de overstap naar de Premier League te maken kwamen Williams, Gilmour en Reiss het team versterken. Vanaf dit seizoen ook Lionel Messi, als afsluiter van zijn carrière.

Het team wil ik weer gaan terugbrengen naar alleen jeugdspelers. Dus het komende seizoen mag Reiss Nelson vertrekken en voor Lionel Messi is het zijn laatste seizoen. Williams (terug naar Liverpool) en Gilmour (naar Bayern München) zijn alweer vertrokken.

Hierbij de opstelling van Greenford FC in het seizoen 2027-28’ (4-3-3):
GK // Bálint Török // Leeftijd 22 // Nationaliteit :hungary: // Algemeen 87
LA // John MacMillan // Leeftijd 23 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 // Algemeen 93
CV // Elliot Abbott // Leeftijd 22 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 88
CV // Nicolò Bruno // Leeftijd 20 // Nationaliteit :it: // Algemeen 81
RA // Sebastian Leach // Leeftijd 18 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 79
CM // Lorenzo Leclercq // Leeftijd 19 // Nationaliteit :belgium: // Algemeen 81
CM // Jonathan Davis // Leeftijd 22 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 87
CAM // Finley Gregory // Leeftijd 23 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 98
LVA // Reiss Nelson // Leeftijd 27 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 89
SP // Aidan Barnes // Leeftijd 22 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 94
RVA // Dave Waddell // Leeftijd 22 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 // Algemeen 89

Daarnaast zijn er meerdere spelers uitgeleend en nog een aantal spelers binnen de club die groeien richting de basis ‘11’. Hierbij de belangrijkste spelers:
GK // Mats Walther // Leeftijd 18 // Nationaliteit :de:: // Algemeen 85
CV // Ezra Holmes // Leeftijd 22 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 79
CV // Bradley Bailey // Leeftijd 21 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 78
CAM // Matthew Corcoran // Leeftijd 20 // Nationaliteit :ireland: // Algemeen 82
LVA // Douglas Chisholm // Leeftijd 20 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 // Algemeen 80
RVA // Lionel Messi // Leeftijd 40 // Nationaliteit :argentina: // Algemeen 77
RVA // Anwar Amrani // Leeftijd 18 // Nationaliteit :algeria: // Algemeen 79
RVA // Stanley Steele // Leeftijd 22 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 78
SP // Lance Woodward // Leeftijd 21 // Nationaliteit 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 // Algemeen 83

Het doel is om met Greenford FC te groeien naar een +85 ALG team voor alle spelers. Nu in de voorbereiding probeer ik spelers te verhuren waarvan ik denk dat ze het kunnen behalen en spelers te laten vertrekken op drukke posities en die geen hoog algemeen lijken te gaan halen. Enige minpunt is dat steeds meer spelers zonder rugnummer komen te spelen. Dus kijken in hoeverre de carrière leuk blijft.

1 like

Dit zijn altijd mijn favoriete carrières. Niks is leuker dan jeugdspelers laten uitgroeien tot echte wereldtoppers. Met dit team zou je misschien ook serieus een gooi kunnen doen naar de treble.

Doodzonde van die bug met de dunne armen en geen rugnummers. Dat verpest carrières zoals deze toch een beetje.

Knap werk!

Is de competitie waar je in start afhankelijk van de nationaliteit van je spelers?

De aangekochte spelers kocht je deze onmiddellijke bij start van je carrière ?
Of legde je jezelf regels op betreffende het aankopen van spelers…

Met welk startbudget begon je aan deze carrière?