FIFA 22 - Realistische Carrière Topic

Wat je ook kan doen is de rugnummers dezelfde kleur geven als het shirt/broekje zo speelt niemand met een rugnummer en irriteer je je daar misschien minder aan.
Ondervind jij verder veel last van de dunnen arme?

@Remsko Helemaal met een eigen club is het leuk om te groeien met alleen maar jeugdspelers + de ‘Homeground talent’ die je vooraf al krijgt. Inmiddels groeit het team uit tot de beste van de wereld met drie spelers boven de 90 ALG en drie spelers op 89 ALG.

@Fifabeest Wanneer je in Engeland begint worden de nationaliteiten bepaald op de hoeveelheid spelers uit het land waarin de competitie zit. Eerder in de Eredivisie gedaan en dan is een groot deel Nederlands. De gekochte spelers kwamen allemaal pas vanaf het seizoen naar de Premier League, dus na 3/4 seizoenen om zo de stap naar het hoogste niveau te maken. Eigenlijk wilde ik helemaal geen spelers kopen, maar dan zou het team net te zwak zijn, nu wil ik af van de ‘echte’ spelers en alleen verder met jeugd. Ik begon met €10.000.000 en dit was allemaal voor de eerste contracten en jeugdscouts.

@mart442 Inderdaad een opties, jammere is dat de tenues helaas wel erg leeg zijn dan. Maar voor nu probeer ik er omheen te kijken, maar de bug blijft zonde… Zelfde met de arme. Die zijn nu ook wel erg aanwezig, ik pas wel sowieso altijd de tenues van nieuwe spelers aan naar ‘Strakke pasvorm’, zo valt het al minder op en dan afwisselend spelers met lange mouwen of ondershirt.

Hoi, weet niet waar het anders te plaatsen dus doe ik het maar hier…

Wat doen jullie normaal gesproken met het wereldwijde transfernetwerk? Ik heb dat tot nu toe eigenlijk alleen maar gebruikt om 23+ met een aflopend contract te zoeken zodat ik die aan mijn team kan toevoegen, maar op een of andere manier lukt dat nu niet meer. Ik wil het graag gebruiken om potentiele talenten / aankopen mee te filteren. Heeft iemand tips? Thanks!

Aflopende contracten worden nu tussen tijds vaak verlengd. Als je ze op 22 zet dan zitten er ook nog sommige spelers tussen die in Januari 23 zijn en dus op te pikken zijn. Je moet dus in de eerste maanden toe slaan voor een lager transfersom. Verder kijk ik welke posities je het team wilt versterken, daar kun je dan op laten scouten maar ook zeker eentje met onder de 23 en talentvol. Dan krijg je op elke positie jeugdige talenten

Ik heb even gewacht op Title update 4 om een nieuwe carrière te kunnen starten. Wellicht zullen de meeste van jullie het verhaal van Forest Green Rovers wel kennen. Vond dit wel apart en wil hier graag een carrière mee beginnen. Ik ben alleen opzoek na een manager. Iemand ideeën? Ik zou graag een oud Italiaans internation als manager willen… Ik zie het niet gauw gebeuren dat ze bij Forest Green toevallig een Italiaanse manager zouden krijgen maar wie is er volgens jullie enigszins realistisch als manager in de League Two?

Ik zat evt te denken aan Gianluca Zambrotta? Trainer geweest in de 2e divisie Zwitserland, India en assistent in China. Dit is een club die veel aandacht krijgt dus een mooie kans om verder te ontwikkelen en in de kijker te spelen…

Het is dan wel geen Italiaan maar waar ik net evt ook aandacht na z’n ontslag in de VS en geen hele goeie CV verder als trainer: Jaap Stam?

Of iemand andere ideeën?

Je zou Alessandro Nesta nog kunnen overwegen. Is volgens mij ook trainer of geweest in de Serie B

Atlético Madrid seizoen 2021/22 (Juli – December 2021)

Nadat we vorig jaar voor de 11de maal in onze geschiedenis Kampioen van Spanje werden, willen we dit seizoen graag bevestigen met als grote doel: twee landstitels op rij behalen, iets wat nog maar tweemaal gerealiseerd werd (de jaren 1939/41 & 1949/51) in Los Rojiblancos’ geschiedenis.

De UCL-finale de vierde keer halen én deze nu eindelijk wel winnen, da’s de grote droom die manager Diego Simeone & voorzitter Enrique Cerezo delen met elkaar. Om deze droom te realiseren werd het kampioensteam behouden en kwam Rodrigo De Paul (Udinese) in juli over om het middenveld te versterken.

SEIZOENVERLOOP

Juli

Onze deelname aan de Asian Elite Cup was van korte duur: een zege tegen Chelsea (0-2), een spektakelrijk gelijkspel tegen Liverpool (3-3) en een nederlaag tegen Bayern (2-0) zorgden ervoor dat we vroegtijdig uitgeschakeld worden. Dit gebeurde in de voorgaande edities nog nooit …

Augustus

Een vrij goede start in LaLiga met een 7 op 9 (tweemaal 2-1winst tegen Celta en Elche, tegen Villarreal kwamen we niet verder dan een 1-1-gelijkspel).

Matheus Cunha & Antoine Griezmann kwamen over na de interlandperiode. Saúl werd voor één seizoen uitgeleend aan Europees Kampioen Chelsea.

September

In deze maand was Suárez dé speler met maar liefst 5 doelpunten in zes wedstrijden. In LaLiga haalden we een perfecte 12 op 12. Europees werd het een 4 op 6 (thuis kwam Liverpool een punt pakken na een 0-0-gelijkspel, in Milan wonnen we met het kleinste verschil door een doelpunt in de slotminuten van jawel … Luis Suárez!)

Oktober

De maand startte héérlijk nadat we op speeldag 8 het getergde Barcelona met 3-0 naar huis stuurden, al verloren we de week nadien kansloos met 3-1 in Granada. We herpakten ons in de komende speeldagen, al sloten we de maand af met een billiijk 1-1-gelijkspel tegen Real Betis. In oktober was het rapport een 10 op 15.

Op Europees vlak hebben we thuis aan Porto een taaie klant: de Portugezen kwamen 1-1 spelen in het Wanda Metropolitano.

November

In Porto werden de punten opnieuw verdeeld, na een 2-2-gelijkspel. Milan wint verrassend in Liverpool, waardoor we plots het doemscenario van uitschakeling zien opduiken. De eerste Europese nederlaag (1-0) dit seizoen op Anfield is allesbehalve goed, want die zorgt ervoor dat we thuis absoluut moeten winnen tegen Milan op laatste speeldag …

In LaLiga boekten we een 7 op 9, met hoogtepunten de 4-0-overwinning thuis tegen Osasuna, waar de amper spelende Šaponjić ook zijn doelpunt meepikt.

December

De laatste maand van het jaar stond er vrij veel op het spel: in LaLiga wonnen we nog op speeldag 16 van degradatiekandidaat Mallorca (2-0), maar verliezen tweemaal na elkaar met 2-1-cijfers tegen rivaal/titelconcurrent Real én Sevilla. De mindere 3 op 9 zorgde ervoor dat de kloof tussen Real en ons nu 7 punten bedraagt …

In de UCL moest er gewonnen worden van Milan om onszelf bij de laatste 16 te plaatsen. Dankzij een weergaloze Griezmann wonnen we thuis met 2-1 en zo kwalificeerden we ons ten koste van de Italianen, die verder Europees spelen in de UEL.

SELECTIE

In het begin werd de succesvolle 3-1-4-2-formatie gebruikt, die ons vorig jaar het kampioenschap opleverde.

In doel was en is Oblak de onbetwistbare nummer 1. Al is de Sloveen minder de puntenpakker dan de voorgaande seizoenen (edities). Toch voert hij met zes clean sheets in achttien wedstrijd de rangschikking aan van minst gepasseerde doelman. Doelman Lecomte, geleend van Monaco, speelde tot op heden nog geen minuut en verwacht wordt dat hij door zijn club teruggeroepen zal worden wegens de te weinig speelminuten.

In de driemansdefensie stonden voornamelijk Hermoso, Giménez & Savić. Felipe was diegene die vaak geroteerd werd met één van deze drie. Kondogbia, Herrera of (in minder mate) Koke was de middenvelder voor de defensie.

In het viermansmiddenveld was Carrasco links door zijn loopvermogen & actieradius een certitude, centraal werd kapitein Koke vergezeld door oftewel De Paul, Lemar of Llorente, al kon die laatste ook vaak de plaats in nemen van Trippier die voornamelijk rechts fungeerde als een RWB. Vrsaljko kreeg ook met momenten de kans, maar rendeerde daar niet echt.

Het aanvallende compartiment gaf, met de komst van Griezmann, keuze genoeg. Kampioenduo Félix – Suárez kreeg bij aanvang van het seizoen nog de voorkeur, de Portugees moest vrij snel plaats maken voor Griezmann. Andere aanvalsduo’s waren Félix – Correa, Suárez – Correa, Cunha – Griezmann, … Alle combinaties werden gebruikt. Zesde keuze Šaponjić haalde enkel de selectie wanneer een andere aanvaller rust werd gegund.

Naarmate het seizoen verder ging, werd er meer en meer teruggegrepen naar de oude, vertrouwde 4-4-2-formatie, waardoor Renan Lodi plots basisspeler werd, ten koste van enkele spelers (Felipe, Kondogbia, Herrera, Lemar, Félix, Correa) die slachtoffer werden van de veranderde tactiek.

TRANSFERS

Januari, de wintermercato, staat voor de deur wat betekent dat er transfers kunnen gaan gebeuren.

Lecomte wordt hoogstwaarschijnlijk teruggeroepen door Monaco, wegens veel te weinig speelminuten. Met Christian & Iturbe heeft Simeone twee jonge (weliswaar onervaren) doelmannen achter de hand.

Trippier mag (realiteitgewijs) bij een goed bod vertrekken, Vrsaljko wordt in eerste instantie zijn vervanger. Al zijn Mukiele (vrij duur) & Wass (aflopend contract én kan op verschillende posities spelen) interessante pistes om dat eventueel vertrek op te vangen.

Felipe is zijn laatste contractjaar ingegaan, Chelsea-verdedigers Azpilicueta & Christensen werden uitvoerig gescout als mogelijke versterking. Azpi door zijn polyvalentie én ervaring van een driemansdefensie te spelen, Christensen heeft een interessant profiel voor in een viermansdefensie te spelen.

Reinildo van Lille is een aantrekkelijk profiel als versterking op de LB, aangezien Lodi daar geen echte concurrent heeft. Hermoso kan er ook uit de voeten, maar fungeert beter centraal.

Als het gaat over aanvallers werden jonge, talentvolle spelers als Alvarez (daar het bestuur wil dat ik drie Zuid-Amerikaanse spelers aantrek. Dus tips zijn welkom!) & Vlahovic uitgebreid gescout. Suárez gaat zijn laatste contractmaanden in, afhankelijk van de belangstelling voor hem, kan er geanticipeerd worden met deze spelers in het achterhoofd.

Spelers zoals Herrera, Solano, Šaponjić, … (aflopend contract) mogen bij een goed bod vertrekken. Edward Sutherland zijn uitleentermijn wordt waarschijnlijk door de club beeïndigd.

Met andere woorden: we bekijken wat er gebeurd in januari en anticiperen waar nodig. (Eventuele tips zijn altijd welkom!)

VOORUITBLIK

Als we vooruitblikken spelen we vanaf januari op drie fronten, want ook in de Copa del Rey willen we gaan voor het allerhoogste. Als het een beetje meezit willen we graag onze 11de beker op het palmares schrijven, de laatste dateert toch alweer van het seizoen 2012/13 …

In LaLiga zal het de bedoeling zijn om het nog ongeslagen Real zo snel mogelijk bij te benen, in de eerste maand van het nieuwe jaar staan onder meer Rayo Vallecano (thuis), Villarreal (uit), Valencia (thuis) op het programma …

Op het Europees front haalden we pas op de slotspeeldag ons ticket voor de 16de finales, in februari staat ons een tweeluik met Duitse grootmacht Bayern te wachten.

Aúpa Atleti!

2 likes

Het volgende moment van doorselecteren in de selectie van Barcelona is aangebroken. Gerard Piqué en Sergio Busquets krijgen een beschermde status, terwijl andere spelers duidelijk op de nominatie staan om te vertrekken. Daarmee wordt er hopelijk meer dan €200,000,000 opgehaald om de selectie gericht te versterken.

Doelman
Marc-André ter Stegen blijft de onbetwiste eerste doelman, terwijl Arnau Tenas in de loop van het afgelopen seizoen is opgeschoven in de pikorde. José Manuel Reina was tot voorheen de ervaren tweede doelman, maar had niet meer het niveau om nog langer actief te zijn als voetballer. Iñaki Peña werd in het afgelopen seizoen uitgeleend aan CD Leganés en zal aankomende zomer terugkeren bij de club.

Beoogde selectie: Marc-André ter Stegen, Arnau Tenas, Iñaki Peña

Verdediging
Na het eerdere vertrek van Sergi Roberto staat nu ook de andere vleugelverdediger op de nominatie om de club te verlaten. Jordi Alba heeft jarenlang weinig concurrentie op zijn positie gehad en vertegenwoordigd nog altijd een behoorlijke marktwaarde. Ondertussen hebben José Gayà (Valencia CF) en Alejandro Grimaldo (SL Benfica) besloten om hun contract niet te verlengen, waardoor ze transfervrij naar Camp Nou kunnen komen. Kortom, een no-brainer vanuit een financieel oogpunt. Daarnaast kan Joško Gvardiol natuurlijk ook op die positie uit de voeten. De multifunctionele verdediger werd aangetrokken als (linksbenige) vervanger van Sergi Roberto in de winterse transferperiode. Het lijkt me geen overbodige luxe om nog een multifunctionele talentvolle verdediger aan de selectie toe te voegen. Wellicht Arnau Martínez (Girona) of Kaiky (Santos)?

Beoogde selectie: Pedro Porro, Dani Alves, Óscar Mingueza, Ronald Araújo, Eric García, Gerard Piqué, Mikel Merino, Joško Gvardiol, José Gayà, Álex Balde

Middenveld
Door de aanwezigheid van uitzonderlijke talenten als Gavi, Nico en Pedri lijkt het middenveld de laatste zorgen van de clubleiding van Barcelona. Toch lijkt men langzamerhand na te moeten denken over een opvolger van Sergio Busquets. Frenkie de Jong heeft bewegingsvrijheid nodig, terwijl Nico González beter tot zijn recht komt in een meer offensieve rol. In de komende maanden krijgt Mikel Merino de kans om zich te bewijzen in de rol van verdedigende middenvelder. Valt hij tegen, dan komen spelers als Aurélien Tchouameni (AS Monaco), Bruno Guimarães (Olympique Lyonnais) en Pierre-Emile Højbjerg (Tottenham Hotspur) in beeld. Ilaix Moriba krijgt op een soortgelijke manier zijn laatste kans. Hij speelt op dit moment op huurbasis voor de club, maar heeft nog geen onuitwisbare indruk achtergelaten buiten een aantal absurde afstandsschoten.

Beoogde selectie: Frenkie de Jong, Nico González, Pablo Gavi, Sergio Busquets, Pedri González, Riqui Puig, Ilaix Moriba, Emre Demir

Voorhoede
Ousmane Dembélé heeft in real life nog steeds niet besloten om zijn contract te verlengen, waardoor hij zichzelf onmogelijk heeft gemaakt in de spelersgroep en bij de technische staf. Toch heb ik ergens een onderbuikgevoel dat er nog een akkoord bereikt wordt tussen beide partijen. Daarom blijft hij onderdeel uitmaken van de selectie tot het moment dat hij de club definitief verlaat. Komt er echter een club die een absurde transfersom wil betalen, dan is een vertrek natuurlijk bespreekbaar. Een andere speler wiens toekomst onzeker is lijkt Memphis Depay te worden. Sinds de komst van Erling Braut Håland komt hij minder aan spelen toe, waardoor hij meermaals heeft aangegeven dat hij ontevreden is bij de club. Door de transfervrije status van Lionel Messi lijkt dit ook een no-brainer. Kortom, vanaf komende zomer bestaat de voorhoede uit vier wereldsterren en een groep aanstormende talenten. Toch loopt er geen veelbelovende centrumspits rond in die groep talenten. Ângelo Gabriel (Santos), Endrick (Palmeiras) of Iker Bravo (Bayer 04 Leverkusen) zijn wellicht interessante versterkingen voor die rol.

Ferrán Torres, (Ousmane Dembélé), Ez Abde, Fabio Blanco, Erling Håland, Lionel Messi, Ansu Fati, Alberto Moleiro, Ilias Akhomach

@Matthi9s, interessante carrière trouwens! Ben benieuwd op welke manier je de selectie gaat versterken.

1 like

@Matthi9s en @Joostvans twee mooie carrieres in La Liga. Vind de Atleti carriere een frisse en leuke wending krijgen en de Barca carriere kan ik aardig spiegelen aan mijn Barca save.

Wel zonde dat Lemar nu minder in je spel voor komt, vind hem echt een geweldige speler (irl)

2 likes

Dank je heren, voor het mooie compliment! Ik vind het op dit moment echt amusant om verder te kijken dan de realiteit, maar de uitdaging te vinden om het toch nog ergens realistisch te houden!

@Spoon0612, eind november/begin december werd Lemar inderdaad even minder in de selectie opgenomen, maar hij heeft meer dan zijn speeltijd, hoor. Hij wordt het meest naast Koke geplaatst, waar hij in zijn nieuwe rol veel beter tot zijn recht komt. Of hij neemt soms de (vroegere) linkerflank voor zijn rekening in een 4-4-2, wanneer Carrasco even rust wordt gegund.

@Joostvans, het is telkens een waar plezier om jouw reacties, en vooral ideeën omtrent Barça te lezen. Ik vraag mezelf af of jij beter niet solliciteert bij hun scouts, gelijk jij over kennis beschikt van héél wat verschillende spelers en die perfect kan inpassen in de filosofie van Barcelona! Top, man!

1 like

Bedankt voor het compliment, @Spoon0612! Denk dat er überhaupt meerdere interessante carrières te bedenken zijn in de Spaanse competitie op dit moment. Zou bijvoorbeeld ook graag eens iemand met Sevilla of Villarreal willen zien beginnen! Mocht je overigens nog op zoek zijn naar een toekomstige vervanger voor Sergio Busquets, dan kan ik het opiniestuk van Domagoj Kostanjsak aanraden:

Zelf vond ik Mikel Merino vooralsnog tegenvallen in die teruggetrokken rol, hij leek relatief eenvoudig de bal te verliezen op het moment dat hij onder druk komt te staan. Als centrale verdediger heeft hij meer tijd en daardoor stukken effectiever. Ben zelf gecharmeerd van Aurélien Tchouameni (AS Monaco), dus wellicht dat ik hem als vervanger van Ilaix Moriba aantrek in de zomerse transferperiode.

@Matthi9s, leuke complimenten! Het blijft in mijn ogen interessant om spelers te zoeken die in de specifieke speelstijl van Barcelona passen, eigenlijk puur en alleen omdat er andere aspecten belangrijk zijn dan in de doorsnee speelstijl. Denk aan verdedigende middenvelders centraal achterin, vleugelaanvallers op de backposities of spitsen in een vrije rol aan de zijkant.

1 like

Je moet Real Sociadad zeker niet vergeten ;). Ik heb er 4 seizoen mee gedraaid en heeft mij nooit verveeld. Zelf overweeg nog eens een carrière te beginnen in de LaLiga. De opties Sevilla en Villarreal klinken niet verkeerd. Zelf ik neig ik ook wel naar Real Betis;)

2 likes

@Erreala, absoluut! Real Sociedad en Real Bétis zijn natuurlijk ook geweldige opties. Valencia blijft trouwens ook een interessante club ondanks hun financiële problemen.

2 likes

Ik neem ze even mee, maar of ik het hier als story mee te beginnen dat weet ik nog niet. Ik ben zelf niet zo sterk in het opzetten van verhalen.

1 like

Real Betis heb ik momenteel een leuke carrière mee, de baas worden van Sevilla!

De opties die jullie aangeven zijn inderdaad ook heel interessant. Heb wel altijd het gevoel dat je in Engeland en Duitsland bijvoorbeeld meer kanten op kan qua transfers dan in Spanje en Italië. Aan de andere kant blijven de carrières daar door ook wel realistischer.

2 likes

@Matthi9s, Ángel Correa en João Félix lijken me spelers waar je ruimte voor moet zien te maken in die vertrouwde 4-4-2 van Diego Simeone. Waarschijnlijk zullen ze niet tegelijkertijd spelen, maar je zou bijvoorbeeld Ángel Correa als rechtshalf kunnen gebruiken wanneer je met een speler als Antoine Griezmann als linkeraanvaller speelt. Of je zou João Félix meer vrijheid kunnen geven door met een verdedigend middenveld te gaan spelen.

Pedro Porro (Sporting CP) of Ridle Baku (VfL Wolfsburg) zijn wellicht interessante versterkingen voor de rechterflank. En voor versterkingen in de voorhoede zou ik eerlijk gezegd even wachten tot de winterse transferperiode voorbij is. Dusan Vlahovic lijkt namelijk op weg naar Juventus, terwijl Julian Álvarez voor Manchester City lijkt te tekenen. Misschien dat Richarlison (Everton), Lautaro Martínez (Internazionale), Benjamin Sesko (Red Bull Salzburg) of Alexander Isak (Real Sociedad) interessant zijn voor je?

1 like

Interessant stuk. Laat ik Kamara al op mijn lijst hebben staan, mede door zijn multifunctionele kwaliteiten, die heeft Merino ook. Zal ook lastige keuze worden. Al ben ik ook bereid om met Frenkie daar te willen gaan experimenteren alleen heeft die in 1 seizoen tijd 10 maanden eruit gelegen aan blessure’s.

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik ben mijn carriére begonnen met Real Betis. Dit leek voor mij nu een interessante carriére om mee te beginnen. In eerste instantie probeerde ik spelerscarriére te beginnen met Joaquin en dan door gelijk door trainer te worden met Real Betis. Helaas is me dat niet gelukt blijkbaar was deze toch te hoog gegrepen. Dus ik heb Manuel Pellegrini maar gehouden als hoofdtrainer. Ik heb ook niet direct de aanleiding om hem te vervangen hij zit momenteel goed op zijn plek bij Real Betis.

De selectie heb ik eens doorgekeken, maar ik kom veel oude spelers tegen. Mijn doel is toch om de selectie te gaan verjongen. Ik richt me graag op de lange termijn dus nu alle tijd om rustig door te selecteren.

Zoals jullie misschien weten is Bellerin op huurbasis naar Real Betis gegaan. Ik heb besloten om hem defintief over te nemen van Arsenal. Hij zal voorlopig de eerste maar ook tegelijkertijd de laatste aankoop van dit seizoen worden aangezien ons budget redelijk beperkt is.

Verder zal Joaquín na dit seizoen stoppen als profvoetballer. Welke Spaanse LaLiga volgers kennen deze 40 jarige speler niet? Waarschijnlijk zal mijn verhaal worden dat hij of assistent trainer gaat worden of hoofdtrainer bij de jeugd. Dan neig ik meer naar het laatste een mentor worden voor de jeugdspelers. Maar ik ga even nadenken hierover hij speelt gelukkig nog 1 seizoen voor ons.

Verder ga ik me weer eens lekker amuseren op deze carriére. Mijn laatste carriére was met Southampton maar ik heb een andere carriére daar opgeslagen, dus erg spijtig.

3 likes

Correa mag het meest vanop de rechterflank acteren waar hij inderdaad meer ruimte krijgt om ofwel ‘n actie te maken & voor te zetten of naar binnen te knijpen en op doel te trappen.

Félix probeer ik die vrijheid ook te geven in ‘n voor hem op maat 4-4-1-1, waar hij al CAM fungeert. Die rol past hem wel beter dan spits.

Heh, ik was idd van plan om deze week opzettelijk niet te spelen in afwachting van deadline day. Mijn aanvalsopties lijken idd naar ‘n ander team te verkassen.

Lautaro lijkt mij geweldig als nr. 9, Seko zou ik moeten bekijken, Isak staat in m’n carrière in de belangstelling van Leicester & Arsenal …

Zalig dat ook Beneluxers als @Erreala & @LarsCF actief zijn in LaLiga, wat in mijn ogen nog steeds de aantrekkelijkste competitie is, al ben ik natuurlijk bevooroordeeld …

3 likes

Het is zowiezo de aantrekkelijkste competitie, dus het kan zijn dat ik ook bevooroordeeld ben :wink: Ik start altijd met Real Sociedad dat vind ik persoonlijk de meest aantrekkelijke club van Spanje. Deze ploeg volg ik ook op de voet dus daar ligt zeker mijn interesse. Qua FIFA carrieres houd ik het ook langer vol in de LaLiga omdat ik persoonlijk met deze competitie meer heb dan de andere topcompetities.

2 likes