FIFA 22 - Realistische Carrière Topic

Eerste seizoenshelft van de eerste seizoen
In de zomerperiode heb ik de selectie opgekuist en paar versterkingen gehaald
Transfers in : mamarddashvili 20 miljoen
Hlozek 24 miljoen
Iqbal 850k
R. Vargas 17 miljoen
Transfers uit:
Plattenhardt 4 miljoen
Darida 6,8 miljoen
Ekkelenkamp huur
Korber 2 miljoen
Pekarik 1,5 miljoen
Stark 7 milj
Jarstein 500k
Selke huur
Boyata 12 milj
Klunter huur met aankoopoptie
maolida huur

@Raindog

Ik zat nog in het voorseizoen. De eerste twee duels zijn inmiddels gespeeld met deze elf. Er zit enorm veel voetbal in de selectie. Zelf ben ik ook gecharmeerd van Reine-Adelaide en Cherki.

Denayer speelde niet al te best in het voor seizoen en daarom kies ik voor leider Boateng en talent Lukeba. Linksback zou ik nog wel een versterking verwelkomen. Het middenveld moet de motor worden van dit Lyon. Mist misschien wat fysiek maar dat valt met Mendes en Ndombele ook anders in te vullen. De flankspelers vind ik meer bal virtuozen dan echt snelle spelers, waardoor ze graag naar binnen komen. Dembele is nu mijn enige spits maar Kadewere en Toko Ekambi zouden daar ook kunnen spelen. Ben in onderhandeling met Arsenal over Lacazette.

1 like

Ziet er goed uit. Heb je nog meer spelers op het oog? Tolisso bijvoorbeeld, wie in teruggekeerd is. Best leuke ervaren spelers zijn er dan bij het team met Boateng, Lacazette en Tolisso. Hoe bevalt Tete?

Tolisso heb ik inmiddels binnen voor maar 12 miljoen. Lloris ga ik wellicht in een later stadium proberen over te halen voor een terug keer.

Tete heb ik nu vanaf links laten spelen omdat Faivre een fantastische trap heeft en daardoor erg gevaarlijk is wanneer hij naar binnen snijd. Ben pas drie duels onderweg in Ligue 1, dus nog te vroeg voor een oordeel. De Braziliaan is wel lekker snel en behendig. Ik zou alleen de linksback positie nog willen versterken. Emerson is gehuurd en Henrique ben ik niet van gecharmeerd.

Het jammere is de doelstelling, kampioen worden, 25 thuis duels zonder nederlaag en 2 Noord Afrikaanse spelers halen.

2 spelers uit Noord Afrika met potentie : Zorgane van Charleroi en Benrahou van Nimes

1 like

Málaga, januari seizoen 3. Op dit moment staan we vijfde, wat ons recht zou geven op Europa League voetbal. Echter staat Real Madrid op de zevende plaats en verwacht ik dat die er nog overheen zal gaan, dus mijn pijlen zijn gericht op de conference league. Een groot deel van de kern is inmiddels vertrokken. Zij waren niet goed genoeg en ingehaald door de jeugd en wilden niet op de bank zitten. Ook aankoop uit seizoen 1, Philippe Sandler, werd met veel winst verkocht (3,2M gekocht, 14M verkocht). Grote aankoop van dit jaar is toch wel Takefusa Kubo, die bij Real Madrid niet speelde.

Selectie seizoen 3:
DM: Lautaro Morales (79/24), Daniel Strindholm (70/22), Christoph Heinrich* (68/18)
RA: Ismael Casas (75/22), Iván Calero (67/28)
CV: Marc Bartra (80/33), Joaquín Diaz* (71/18), Andrés Caro* (72/19), Márcio Ferreira** (67/18),
LA: Cristo Romero (75/23), Brian Oliván (72/29)
CVM: Guilherme Andrade** (76/18), Julian Koster** (68/18) Óscar Sielva (75/32)
CM: Ramón Enriquez (77/22), Helder Pereira* (67/18)
CAM: Igor Castro* (76/19), David Larrubia (74/21)
RM: Takefusa Kubo (81/22), Paulino (78/26), Agustín Ruiz (68/17)
LM: Antonio Fernández* (86/20), Martín Camacho* (72/18)
SP: Enes Ünal (82/26), Pepe Mendez** (73/19), Roberto (73/22)

• = jeugdspeler, ** is regen (Pepe, Carlos Bacca en Fernandinho)

Zoals je kunt zien veel met jeugd gewerkt. Bartra kwam begin van dit seizoen transfervrij over van Real Betis. Deze winterperiode heb ik net Juande verkocht, die op dat moment mijn aanvoerder was. Een bod van twintig miljoen kon ik echter niet weigeren. Momenteel is Bartra de aanvoerder.

Ik zoek voor de zomer een speler voor op de beide back posities. Ook verwacht ik dat er een goed bod op Enes Ünal gaat komen. Hij heeft mij vorig jaar in de LaLiga gehouden en ik verwacht dat hij me ook naar Europees voetbal gaat schieten. Dan zou ik eventueel nog een goede spits nodig hebben.

Ik heb het geprobeerd, maar Isco wilde helaas niet komen. Hij heeft een ‘hekel aan de club’ en zo kan ik met hem niet onderhandelen. Als wraak komt Sergio Ramos volgend seizoen zijn carrière bij ons afsluiten. Krijg hem gratis en zal niet veel aan hem hebben (nu al 73 ALG en 37 jaar), maar nog één keertje het iconische duo samen, al is Ramos dan al afgetakeld en is het de regen van Pepe, haha.

Prima aankoop toch die Kubo. Beltran van River Plate kan misschien wel eens een goede opvolger zijn van Unal. Misschien dat Manu Vallejo ook nog interessant is?

Julian Aude is misschien wel de ideale back. Linksbenig maar wel 4* weak foot. Victor Gomez heeft in het eerste seizoen bij Malaga gezeten, was verhuurd door Espanyol. Daar nog aan gedacht?

1 like

Ziet er goed uit! Zitten een paar leuke talenten tussen. Ben benieuwd hoe je kan doorgroeien.

1 like

Olympique Lyonnais

Het eerste succesvolle seizoen zit erop. Onder de nieuwe coach Domenech heeft zevenvoudig titelkampioen Lyon een nieuwe weg ingeslagen. Aan het begin van het seizoen werden de aflopende contracten van Lacazette en Tolisso afgekocht waardoor beide ex-Lyon spelers terug zouden keren vanaf januari. Zowel landelijk als Europees kende Lyon een goede start. Met 13 uit 5 schoot Lyon uit de start blokken, in de Europa League werd er gewonnen van Rangers (2-0, 5-1), Brondy (2-0, 3-0) en Sparta Praag (4-1, 4-1). Gek genoeg werd er uit bijna alles gewonnen het hele seizoen. Alleen uit bij Marseille op wedstrijddag 33 ging het mis (1-2). Thuis werd er 5 keer gelijk gespeeld waaronder een specatuclaire 3-3 tegen PSG. De grootste thuis overwinning was tegen FC Metz (6-0) en uit Troyes (6-0).

In de tweede ronde van de Europa League troffen we Atletico Madrid, afvaller van de Champions League. Uit werd knap gewonnen met 3-1, thuis stond het bij rust al 1-3 voor Atletico. Na rust werd het eerst 2-3 en daarna 2-4. Uit eindelijk werd het zelfs 4-4 ! In de volgende ronde was Napoli echter te sterk 1-1 en 0-1.

Coupe Nazionale was echter wel weer een succes. Na overwinningen op Nice (3-0), Rennes (2-0) en Montpellier (3-1) werd er in de finale gewonnen van Monaco.

Veel al werd er met dezelfde elf gespeeld dit seizoen. Op doel was aanvoerder Lopes een zeer belangrijke schakel in het succes. Het centrale duo voor de winterstop bestond uit Denayer en Lukeba. De Belg werd echter verkocht en zo kwam Boateng afwisselend met Diomande naast de fantastisch presterende Lukeba te spelen. Op rechts was jongeling Gusto een lust voor het oog. Met Centonze al aanvulling in de winterstop, Dubois koos voor een avontuur bij Galatasaray. Op linksback begonnen de gehuurde Emerson en Henrique maar beide Brazilianen konde niet echt overtuigen. Tagliafico werd opgepikt bij Ajax en de ervaren Argentijn was een schot in de roos.

Als verdedigende middenvelder was Caqueret een zeer betrouwbare pion. Newcastle United kwam echte met 55 miljoen op de proppen waardoor Lyon na Guimaraes opnieuw een speler naar Noord Engeland zag vertrekken. Zijn vertrek werd opgevangen door Lepenant, een speler uit de Ligue 2. Die werd rustig gebracht achter Thiago Mendes maar ook Ndombele de huurling van Spurs speelde geregeld als CVM. Op ‘8’ wisselde ik veel al tussen Tolisso en Aouar. Als creative speler konde we rusten op de kwaliteiten van Paqueta. Met 16 assists was hij enorm belangrijk in de dubbel. Op de flanken hadden we veel diversiteit met de snelle Teté die later definitief werd overgenomen van Shaktar Donetsk. Achter hem kwam Cherki, de jongeling maakte de nodige minuten middels invalbeurten. Op rechts speelde Faivre in een vrije rol en bracht ik Toko Ekambi als stormram wanneer het minder liep. De Kameroense spits werd topscorer in de Europa League als pinchhitter. In de punt van de aanval moest Lacazette genoegen nemen met een bijrol. Moussa Dembélé begon wat stroef aan het seizoen maar eindigde uit eindelijk op 32 doelpunten in de Ligue 1.

In de voorlaatste wedstrijd kregen we helaas slecht nieuws. Teté heeft een kruisband blessure opgelopen en is tenminste tot december uitgeschakeld. Kebbal van Reims staat op de lijst om de selectie te komen versterken. Voor het nieuwe seizoen gaan we op zoek naar een nieuw linksback en een jonge centrale verdediger. Boateng is 33 en Diomande rammelt aan de poort om zijn plek in te nemen. Lukeba zal genoeg interesse genieten na een topseizoen. Op rechts hebben we dus Gusto die eventueel ook interesse zal krijgen en Centonze. Fuseini is een jonge Algerijnse rechtsback van 17 die de volgende parel uit de jeugdopleiding moet zijn. Op het middenveld wil ik Lepenant eventueel verhuren en kijken naar een vervanger. Sissoko en Bellegarde (beide Strasbourg dat knap vierde werd) wil ik als vervanger, verder maakt Ugrinic uit Zwitserland nog kans op deze vacature. Voorin zal er intersse komen in Dembélé maar heb ik met Lacazette al een opvolger, daar achter zullen we onze zoektocht beginnen aan een jonge aanvaller. Reine-Adelaide keert terug na een verhuur en mag concurreren op het middenveld met Tolisso, Aouar en Paqueta (mits de Braziliaan behouden blijft).

1 like

Ziet er goed uit! Vergeet niet dat je in je carrière kan doen wat je wil hé, je moet qua transfers niet de realiteit nabootsen.
Jammer dat Lacazette het moet afleggen tegen Dembélé.

Klopt maar ik was net begonnen voor dat bekend werd dat Lacazatte, Tolisso terugkeerde en later kwam Tagliafico nog. Ben altijd wel in om oud spelers terug te halen. Lloris en Benzema staan nog hoog op het verlanglijstje.

De nieuwe cvm word totaal anders. Iemand nog leuke orginele suggestie?

Scout nu I.Sissoko, Bellegarde, Ugrinic en als laatste erbij Bare.

Heb je al iemand in gedachten voor als Aouar of Paquetta zouden vertrekken?

Zo straf dat je blijft gaan op FIFA22! Eens de competities stilliggen, verlies het altijd wat m’n interesse. Ik hou het ook graag realistisch, vandaar …

Niettemin, mooie jaargang met OL! Het vervolg op FIFA23?! :wink:

Ludovic Blas van Nantes kan mij wel bekoren. Reine Adelaide kan daar ook uit de voeten maar die vind ik nog te kort komen. Cherki is een buitenspeler maar mist toch de snelheid. Wel een geweldige dribbelaar dus wie weet kan ik hem als cam neerzetten