Fifa 22 - Speler gezocht

Met Swansea City gepromoveerd naar de Premier League waar Frank Lampard de coach is (ooit in 1995/1996 een seizoen voor Swansea City gespeeld)
Zoek een aanvallende middenvelder en linker centrale verdediger.
Voor AM zat ik te denken aan Til of Barkley welke momenteel totaal niet bij Chelsea in beeld is en vorig jaar bij Aston Villa ook weinig heeft gespeeld. Mocht dit niet realistisch zijn dan Swift of Ejaria van Reading.
Als LCV zat ik te denken Hoedt, Schuurs, Hause of Davies.

Benieuwd naar jullie commentaar

Ik zoek een aantal spelers voor Leeds:

  • jonge 2e spits
  • CAM voor in de basis (directe versterking)
  • CM voor in de basis (directe versterking)
  • RA directe versterking
  • LA voor op de bank

Jonge 2e spits : Eddie Nketiah van Arsenal

CAM : Zaniolo van Roma

CM : Golovin van as monaco

RA : Diogo Dalot van Manchester united

LA: Luke Thomas van Leicester city

Enkele suggesties

Na een wisselvallig voorseizoen beginnen de aanbiedingen binnen te stromen voor overbodige spelers als Norberto Neto (verkocht voor twintig miljoen euro aan Internazionale), Clément Lenglet (Manchester City heeft ongeveer veertig miljoen euro geboden) en Martin Braithwaite (verkocht voor vijftien miljoen euro aan RB Leipzig). Ondanks een redelijke start van het seizoen voor de Franse verdediger heb ik besloten om in te gaan op de aanbieding van Manchester City. Gerard Piqué, Eric García, Ronald Araújo en Óscar Mingueza krijgen de voorkeur komend seizoen. Vooralsnog is er geen akkoord gevonden met Manchester City, maar de technisch directeur geeft aan dat er vijftig á zestig miljoen euro gevraagd kan worden voor Clément Lenglet.

Door de huidige financiële situatie bij Barcelona heb ik besloten dat er slechts een beperkt deel van de inkomsten uit de verkoop van spelers opnieuw geïnvesteerd mag worden in de selectie. In principe zijn Iñaki Peña en Arnau Tenas de beoogde doelmannen voor de toekomst, maar het lijkt me niet onverstandig om een ervaren doelman binnen te halen voor ongeveer één miljoen euro. Mochten er clubs in de komende maanden bereid zijn om een acceptabele transfersom neer te tellen voor Samuel Umtiti, dan denk ik eraan om een flink deel van de opbrengsten te investeren in een multifunctionele verdedigende versterking. In een ideale situatie kan zo’n versterking als centrale verdediger, verdedigende middenvelder en zelfs als centrale middenvelder uit de voeten. Op korte termijn geeft dit het middenveld een fysieke impuls, terwijl zo’n versterking op de langere termijn als linkercentrale verdediger kan gaan functioneren. In principe is er geen directe vervanger van Martin Braithwaite nodig, maar zou wel graag investeren in een jong Spaans talent die op langere termijn van waarde kan zijn.

Zelf heb ik al drie namen in mijn hoofd zitten, maar ben eigenlijk benieuwd naar jullie gedachten over het bouwen aan een ‘nieuw’ Barcelona en beoogde versterkingen.

Dani Olmo, André Onana (als je hem in jouw game hebt zitten), Raheem Sterling zijn de namen die ik de laatste tijd het vaakst aan Barcelona zie gelinkt worden.

Je kunt ook kijken naar Kessié, Tielemans, Zakaria en Adeyemi.

1 like

@Imparator, er worden de laatste tijd spelers met de club in verband gebracht die niet passen binnen de huidige financiële situatie van de club. Geweldige spelers, maar in mijn ogen is het dan verstandiger om even te wachten en daarna te investeren in spelers die écht het verschil gaan maken. Vijftig miljoen euro investeren in een speler á la Dani Olmo (RB Leipzig) die in principe op dezelfde positie speelt als Pedri, Puig of Gavi lijkt me bijvoorbeeld overdreven. Dan investeer ik dat bedrag liever in een speler die concrete problemen in de selectie oplost (i.e. de multifunctionele verdedigende speler die ik hierboven omschreef).

André Onana (Ajax), Denis Zakaria (Borussia Mönchengladbach) en Franck-Yannick Kessié (AC Milan) hebben een aflopend contract en lijken me absoluut interessante spelers om in de gaten te houden. In de voorhoede investeer ik op dit moment liever in jonge Spaanse talenten als Alberto Moleiro (UD Las Palmas) en Fabio Blanco (Eintracht Frankfurt), waarschijnlijk heb ik namelijk de financiële middelen nodig voor een absolute droomversterking voor die linie op een gegeven moment.

Je had hem volgens mij al bij een eerdere editie eens aangetrokken, maar multifunctioneler dan Dave Azpilicueta vind je ze niet. Heeft ook een aflopend contract, als ik het goed herinner. Daley Blind, Lisandro Martinez, Fernandinho en Boubacar Kamara komen ook in me op.

1 like

ik ben een carriere begonnen met nec heb 5 miljoen zou ik 1 of 2 spelers kopen of zou ik het team zo houden en wachten tot volgend seizoen?

Volgens mij heeft NEC toch één aardig team? Met jonge spelers. Volgens mij missen ze alleen één spits die doelpunt maakt.
Dus dan zou eventueel een spits kunnen halen.

ze hebben akman en okita

Ja maar Okita kan ook op de flank. Ik bedoel gewoon een spits. Nou heb je eigenlijk echt maar 1 spits.

Maar je zou kunnen kijken vóór een rechtsback ?
Met van Rooij heb je eigenlijk maar één rechts back.

@Imparator, Lisandro Martínez (Ajax) en Boubacar Kamara (Olympique Marseille) lijken me schoolvoorbeelden van middenvelders met eigenschappen waar het op dit moment aan ontbreekt in de selectie van Barcelona. Denis Zakaria (Borussia Mönchengladbach) hoort volgens mij ook in datzelfde rijtje thuis. Zelf zat ik te denken aan de komst van Mikel Merino (Real Sociedad). In eerdere edities heb ik al vaker gespeeld met de gedachten om hem naar Camp Nou te halen, maar meestal gebeurde dat in de laatste weken van een carrière. Dus heb eigenlijk nog nooit met hem gespeeld in het shirt van Barcelona. In mijn ogen blijft Mikel Merino één van de meest onderschatte spelers voor een carrière, vergelijk hem bijvoorbeeld qua stats maar eens met de eerdergenoemde kandidaten. Hij is in meer dan tweederde van de categorieën gewoon de superieure speler, zonder dat hij extreem verschilt qua algemene rating of vraagprijs.

Merino lijkt me inderdaad de beste kandidaat, maar die heeft denk ik wel een vraagprijs van 40-50 miljoen. Zit na het EK bij de nationale selectie, is een Bask en heeft tot 2025 een contract.

1 like

Merino is een hele goede kandidaat maar wel eentje met een enorm prijskaartje, Kamara is een soort gelijke speler en wat goedkoper. Ik denk dat je voor die positie echt voor een topper zou moeten kiezen.

Aan de andere kant is er nog een interessante discussie. Komt de Jong niet het beste tot zijn recht op die positie en Busquets is nog altijd van een dusdanig niveau dat je hem nog niet zomaar vervangt (in game ligt dit wat anders)

1 like

bronkhorst is ook rechts achter

1 like

@db1512, @Spoon0612 Het aanstaande vertrek van spelers als Norberto Neto, Clément Lenglet en Martin Braithwaite heeft maar liefst €85,000,000 opgeleverd. Mocht een club bereid zijn om de vraagprijs neer te tellen voor Samuel Umtiti, dan lijkt me een investering van €50,000,000 geen enkel probleem. Zeker als je bedenkt dat ik inmiddels heb besloten om kleine bedragen te besteden aan de komst van Pepe Reina (SS Lazio ontvangt €1,000,000), Alberto Moleiro (UD Las Palmas ontvangt €3,000,000) en Fabio Blanco (Eintracht Frankfurt ontvangt €1,000,000).

Mikel Merino geeft het middenveld meer spierballen op de korte termijn, maar is de beoogde linksbenige centrale verdediger op de lange termijn. Daarmee loopt hij op de korte termijn de talentvolle verdedigers niet in de weg, terwijl hij op de lange termijn juist de middenvelders niet in de weg loopt. Kortom, een versterking die van enorme waarde kan zijn in het opnieuw bouwen aan een selectie. En niet onbelangrijk, hij hoeft niet per sé op een bepaalde positie te spelen en loopt daarom Frenkie de Jong ook niet in de weg.

Als je ervan uit gaat dat Barca in staat is haar ontvangen transfergelden weer te herinvesteren dan kan het zeker. Ik denk dat het momenteel echter voldoende zegt dat ze wederom alleen in verband worden gebracht met na dit seizoen transfervrije spelers (Rudiger, Kessie). Denk dat het spelplezier best wel lijdt onder een dusdanig streng financieel beleid dat als je graag met Merino wilt spelen je hem gewoon moet halen.

1 like

Daarbij komt kijken dat tijdens de verkiezingen van Laporta hij meerdere malen aangaf dat hij via derden aan ruim 150 miljoen kon komen. Misschien zijn dat wel mooie praatjes om de verkiezingen te winnen maar ik denk echt wel dat zij wat binnen weten te hengelen.

Voor in-game en spel plezier doe je al voldoende door eerst geld te genereren uit overbodige spelers

1 like

Til en Dessers zijn in mijn carrière eerder terug gehaald door hun clubs in de winter van seizoen 1.
Wat zouden jullie doen ze vervangen of met deze selectie door gaan?
En zo ja met wie kan ik ze vervangen.

Je hebt nou toch nog maar 2 spitsen? Bannis en Linssen?
Dan zou ik kijken vóór een spits.
Waarom zijn die terug gehaald voorál Til?.