FIFA 22 te makkelijk

Beste mensen,
wereldklasse vindt ik iets te moeilijk, en professioneel is te makkelijk.
Ik heb op professioneel al twee keer makkelijk gewonnen met Barcelona tegen bayern in career mode, waardoor het niet zo leuk is, want dan maakt het niet veel uit hij sterk je selectie is.
Daarom zou ik professioneel iets moeilijker willen maken.
hebben jullie een idee, hoe ik professioneel iets moeilijker kan maken?
Vooral offensief is het iets te makkelijk.
alvast bedankt

Ik persoonlijk heb de juiste balans gevonden op legendarisch, 7 minuten p/helft.
Dan komen er bij mij vrij zwaarbevochten, maar realistische uitslagen en statistieken uit.

Indien Pro te makkelijk maar WK te moeilijk is, probeer anders de sliders te bewerken, voor iets meer uitdaging.

1 like

Als ik sprintsnelheid op 15 zet, dan zijn mijn spelers toch traag of niet?

Ja, de spelers bewegen zich in het spel onnatuurlijk snel, dus aan beide kanten de boel vertragen werkt al een heel eind richting realistischer spelbeeld.

Ik heb dat eens getest, snelheid op 15, maar dat is even snel als op 50.
Ik snap niets van die slides.

Je vroeg om advies je spel uitdagender te maken; dit was mijn advies.
Take it or leave it, jouw ding

Maar ik snap dat niet goed slides.
Ik begrijp het gewoon niet.

Ik heb de Engelse versie.

Slides zijn schuivers waarmee je spelinstellingen (percentages) op het veld aanpast, waarbij 50 het gemiddelde is. 0 is dus 50% minder, 100 betekent 50% meer.

Nu dien je het niet al te letterlijk te nemen, maar als de speler en de AI meer errors maken onder lagere pace en accelaration krijg je meer variabelen (uitkomsten) in het spel en dus meer mogelijkheden voor jou als speler om het spel te beïnvloeden.

Sommigen vinden het leuk om zoveel mogelijk gebruik te moeten maken van alle selectiespelers: die schuiven injury frequency en severity omhoog, want daarmee raken spelers bij tackles en botsingen sneller en langer geblesseerd.

Enzovoort, enzovoort. Schuivers/slides zijn er om de werking van het spel te beïnvloeden, maar hoe je het wil bewerken en beïnvloeden is aan de gebruiker zelf. Ik persoonlijk vind de instellingen zoals Operation Sports ze maakt prettig (afbeelding eerste post), maar op verschillende fora en YouTube filmpjes kun je tientallen andere instellingen vinden: ieder z’n meug.

Ok dank u voor de uitleg.

Je kan ook niet over 1 of 5 duels oordelen na het gebruik van Sliders. Je zal er echt even aan moeten wennen. Als Prof te makkelijk is dan ben je klaar voor Wereldklasse, wellicht valt het dan eerst tegen maar daar ligt juist wel de uitdaging.

Mocht je de sliders niks vinden kun je er altijd nog voor kiezen om de Controller settings aan te passen. Waarbij nu alles door hulp van de CPU wordt gedaan zou je er voor kunnen kiezen om handmatig te richting bij het schieten, dit maakt het al een stuk lastiger. Vervolgens doe je dit ook bij passing

1 like

Het probleem is als ik bij instellingen dingen op handmatig zet, dat het automatisch weer naar de standaard instelling gaat.

Even naar het hoofdmenu gaan. Daar aanpassen en opslaan

Hey Allen,

Ik gebruik de aamgepaste sliders als hierboven al genoemd. Het probleem wat ik steeds heb is dat mijn buitenspelers altijd vrij staan. Ik kom altijd met 3 man op de keeper. Eigenlijk zien al mijn doelpunten er daarom ook hetzelfde uit. Erg vervelend wel. Iemand een oplossing?

Gebruikte deze elke iteratie van FIFA voor jaren nu.

Dit spel is al goed op next-gen, elke keer als ik eraf spring krijg ik de drang om er weer op te springen en dat is sinds FIFA 16 niet meer gebeurd. De meeste van mijn klachten hebben te maken met fut 22 boosters (zoals deze), die de late fases van het spel gewoon onoverkomelijk maken.

Deze OS sliders maken de ervaring alleen maar beter en realistischer voor ons fanatieke offline/Career Mode spelers. Probeer ze maar eens. Ze worden het hele jaar door bijgewerkt als de patches in het spel komen.

Op welk niveau is dit? Ik heb zelden ergens iemand vrij staan.

Het enige echte advies dat ik kan geven aan mensen die FIFA te makkelijk vinden is: probeer het eens zonder assistentie. Met manuele controls, dus.

Hey,

Ik speel op wereldklasse. 8 min per helft dus gebruik de shorter half sliders. Het is ook niet dat bijvoorbeeld mijn aanvallers veel sneller zijn. De backs zijn gewoon continue weg! Elke tegenaanval wordt een counter.

Misschien eens op legendarisch proberen?

1 like