FIFA 22 Team gezocht

Ik zou kiezen voor Villarreal of Betis!

Beide 2 clubs met mooie tenues, een mooi stadion en een trouwe achterban. Denk ook dat ze beide flinke stappen hebben gemaakt de afgelopen jaren (zeker Villarreal) en dat je daar goed mee kan doorgaan. Bij Villarreal loopt iets meer talent rond dan bij Betis. Betis heeft meer transfers nodig, het is maar net waar je van houdt. Real Betis trekt in het echt vrij veel transfervrije spelers aan als ik het goed heb, hier zou je dan eigenlijk mee door moeten gaan als je het realistisch wilt houden.

Sociedad heb ik de afgelopen fifa’s meerdere keren naar gekeken, maar dat lijkt mij toch niet uitdagend genoeg. Redelijk veel spelers met hoog potentieel volgens mij.

Het is z’n verjaardag vandaag, dus overweeg ik om als Fernando Torres te starten als coach van Fuenlabrada, tweedeklasser in LaLiga Smartbank & één van de vele voorsteden van Madrid waar Torres opgroeide. Al eerbetoon voor de levende legende kreeg het stadion zijn naam mee.

Met dat hij het nu zo goed doet in de Youth League (halve finale tegen Salzburg) als coach van Atleti B, dacht ik hem ‘n kans te geven als hoofdcoach, om te proberen groeien als coach & zien waar het eindigt, met wie weet als toekomstige coach van Atleti?!

Wat denken jullie van het idee?

Lijkt mij een leuk plan, vooral je als gaat werken met eigen jeugd en misschien talenten van atketico Madrid die nog niet klaar zijn voor het eerste. Verder kan je ook kijken naar talenten van Liverpool waar die ook lang gewerkt heb.

Zie je het voor je, na promotie ooit met je club daarna spelen in het Wanda metropolitano en winnen van atletico :wink:

1 like

Ik kom tot dezelfde conclusie. Heb een beetje gelezen over beide clubs en op basis van de structuur (deels eigendom van de fans), de aanhang (erg trouw) en het stadion (60.000 plaatsen) heb ik eerst voor Betis gekozen, maar ik vrees dat ik onvoldoende tijd en geduld heb om er echt iets van te maken. Misschien ga ik toch nog voor Villar, die hebben wel echt een completere selectie.

2 likes

Athletic Bilbao zou ook nog kunnen misschien.
Maar dan kun je wel enkel Baskische spelers kopen natuurlijk…

Denk ook dat je met Villarreal niet zo snel onrealistische resultaten haalt. Irl doen ze het nu bijvoorbeeld goed in de CL, ze hebben de EL gewonnen en zouden zo een Spaanse beker kunnen winnen. Daarentegen kunnen ze ook zo buiten de top 5 in Spanje vallen.

Denk dat je er veel kanten mee op kan!

Ik ben van plan binnenkort te starten met Borussia Mönchengladbach, zeker gezien hun huidige plek op de ranglijst. Deze club hoort in mijn ogen minimaal elk jaar Europees voetbal te spelen.

Hebben jullie suggesties voor een trainer die ik zou kunnen gebruiken? Een trainer die graag 442 speelt zou denk ideaal zijn, maar in principe maakt het niet heel erg uit.

Ben benieuwd naar jullie ideeën!

1 like

Moet het een vrije trainer zijn?

Het liefst wel! Tenzij de overstap van de trainer enigszins realistisch zou zijn.

1 like

Jurgen Klinnsman
Mark Van Bommel

1 like

Ik heb het gisterenavond laat eens uitgeprobeerd, maar ik ga me toch verder focussen op het 2de seizoen met Atleti.

Al vind ik Torres vrij geslaagd nagemaakt … :smirk:

1 like

Wie weet begin je er alsnog aan later

2 likes

Ik zit er over na te denken. Om één carrière mode. In Spanje te gaan beginnen., Nou wil ik alleen niet,… Met één topploeg beginnen. Maar
Meer met één suptopper in Spanje.

Real Sociedad

Real Betis

Villarreal

Iemand tips of ervaring met een van deze ploegen?

Zoals ik al eerder aangaf op @Raindog zijn vrij identieke vraag … :smiley:

Ik zou nu gaan voor Villarreal, die dit seizoen echt (vooral Europees) stappen vooruit gezet heeft. Voor ‘n Spaanse gemeente van iets meer dan 50.000 inwoners een club van het volk.

Het mooie was afgelopen week dat de supporters voor tickets van 10 tot 20€ naar de kwartfinale tegen Bayern konden gaan zien! Wat ‘n ongelooflijk tof initiatie van de club was!

Je zou eigenlijk hetzelfde kunnen gaan verwezenlijk met Sociedad & Betis, die altijd sterk beginnen in LaLiga, maar na Nieuwjaar al jaren een terugval kennen. Aan jou om dat mss te vermijden?

1 like

@Dennis85, heb je de spreekwoordelijke knoop al kunnen doorhakken? Benieuwd naar je keuze, vandaar m’n vraag! :wink:

1 like

Ik denk dat het Sociedad word. Één paar wedstrijden mee gespeeld. Dat beviel goed.,

Weet alleen niet wat vóór spelers hun halen.
Want er moeten wel wat spelers nog bij.

1 like

Interessant team, Baskisch maar minder ingesteld dan streekgenoot Bilbao.

Je zou kunnen gaan scouten in eigen land, Ligue 1 & 2, België (link Januzaj) of met enkele Zweden in de selectie in het noorden van Europa? Of op zoek gaan naar oudere Spaanse spelers à la Silva?

1 like

Hallo allemaal,

Ik ben, net als velen, van plan om een carrière te starten in La Liga. Nou ben ik nog erg aan het twijfelen met welke club ik dit ga doen, onderstaand mijn overwegingen:

• Sevilla; aan de hand van Lopetegui de club zich te laten vestigen in de absolute top van Spanje en de stap te maken naar het (langverwachte) kampioenschap en het winnen van de Champions League binnen een aantal seizoenen.
  • Valencia; Luis Enrique legt zijn taken bij het nationale elftal naast zich neer en gaat bij Valencia bouwen aan een nieuw tijdperk, waarin de club zich terug wil gaan vestigen in de top van Spanje en weer Champions League wil gaan spelen.
  • Villarreal; Onder Emery zich vestigen in de top van La Liga en deze binnen een aantal jaar proberen te winnen. Verder een vaste waarde worden in de Champions League en een keer doorstoten naar de halve finale/finale.
  • Real Sociedad: Xabi Alonso wordt doorgeschoven vanuit Sociedad B en gaat met ‘het grote’ Sociedad proberen om binnen afzienbare tijd eindelijk La Liga weer een keer te winnen en een serieuze kandidaat te worden in de Champions League.

Ik hoor graag wat jullie de leukste uitdaging vinden.

Alvast bedankt!

Welke soort carrière heb je voor ogen? Zoek je naar een langlopende carrière waarin je echt kan gaan bouwen aan een club, dan zou ik voor Valencia gaan. In de afgelopen jaren hebben ze echt geleden onder het wanbeleid van eigenaar Peter Lim. Spelers als Dani Parejo en Ferrán Torres werden de club uitgedreven, terwijl daar eigenlijk niets voor terugkwam. José Gayà lijkt bij te gaan tekenen, maar ik moet nog maar zien of dat werkelijk plaats gaat vinden. Kortom, denk dat je met Valencia een echte uitdaging zal hebben.

Zoek je naar een club waar je alleen de laatste stap hoeft te maken met een aantal gerichte aankopen, dan zou ik voor Real Sociedad gaan. Je hebt in die selectie al meerder absolute sterren rondlopen die je alleen voor de club kan behouden als je op een gegeven moment de Champions League in gaat. Denk ook dat ze met uitstekend transferbeleid in de afgelopen jaren omhoog zijn geklommen en een voorbeeld moeten zijn voor alle Spaanse clubs op dat gebied.

Sevilla en Villarreal zijn ongetwijfeld ook interessante clubs, maar in mijn ogen denk ik dat er weinig rek meer zit in die selecties. Omdat hun business model stoelt op het aantrekken van jonge spelers uit het buitenland, komt er altijd een moment waarop die jongens de volgende stap willen maken. Jules Koundé bijvoorbeeld, die gaat binnen twee seizoenen echt nog een stap maken. En dan duurt het weer even voordat je een speler van zijn niveau hebt gevonden.

3 likes

Perfect toegelicht, zou het niet beter kunnen verwoorden! :wink:

Wel leuk & origineel dat je Enrique & Alonso kiest voor respectievelijk Valencia & Sociedad, @Matteo!
Voor mij persoonlijk spreken mij Valencia & Villarreal meer aan vanuit ‘n sympathie voor deze clubs. Maar welke keuze je ook maakt, in ieder geval fijn dat je ook voor LaLiga koos! :smirk: Veel plezier!

1 like