FIFA 22 Team gezocht

Goeiemiddag.

Ik heb vaak carrière gespeeld maar dan ben ik bezig en dan ben ik er eigenlijk ook zo weer klaar mee omdat je te snel een goed team + budget kan krijgen…

Hoe houden jullie het leuk?
En wat voor teams zijn volgens jullie echt een aanrader om mee te beginnen en waarom?

Om het interessanter te maken voor jezelf kan je jezelf wat regels opleggen. Bijvoorbeeld:

• Spelerstrainingen op F laten
  • Rekening houden met salaris plafond en spelers laten gaan die daar niet mee akkoord gaan
  • Record transferbedrag van de club irl niet verbreken
  • Development plans voornamelijk op balanced laten
  • Alleen uitgeven wat je binnenkrijgt
  • Te goede spelers laten gaan bij goed bod
  • Enkele spelers transfervrij laten gaan door geen contract te verlengen
  • Max aantal spelers per seizoen halen
  • Bepaalde speelstijl/opstelling bepalen, zo kun je gerichter opzoek naar spelers die passen in die stijl
  • Afkoopclausule opnemen in contracten en spelers laten gaan als die wordt geactiveerd

Dit zijn een aantal voorbeelden van regels die je kunt volgen om spelers bijvoorbeeld minder snel te laten groeien en de carrière uitdagend te houden.

Een club uit lagere divisies kan leuk zijn, dan moet je echt wat opbouwen (denk aan Schalke, Hamburg, Sunderland).

Ik begin vaak met een minder goed team. deze week begonnen met Levante, en ik houd zelf aan max 1 speler van 80 algemeen per seizoen.
En mocht er een goed bod komen voor bijv campana. (Dubbel zn waarde zeker). Dan niet twijfelen en laten gaan. Ook wil ik alleen maar spelers kopen in de eerste twee seizoenen uit teams die slechter zijn op papier dan Levante.

Hierdoor geef je jezelf doelen en kan het ook realistischer blijver. En mocht t spel te makkelijk zijn zet je je niveau een tikkeltje hoger.

Ik ben gestart met KV Oostende aangezien het een middenmotor is in de Pro League en ze een mooi logo hebben (hun nieuwe logo)

Binnenkort begin ik een carriere met een zelfverzonnen club uit de gemeente waar ik woon (Moerbeke-Waas).
Ik ga dan proberen meestrijden om de top in de pro league (op een redelijk realistische manier)

Ik zoek een kleine club met een grote fanbase en stad uit een land met minstens 2 competitie waar je realistisch maar toch een eigen wil kan doen

Moet je in England kijken. Hull City, Portsmouth. Stoke City.

Liefst 1 met groot stadion of zonder

Real Valladolid heeft wel een redelijk groot stadion. 25000 toeschouwers max.

Vorige fifa al 2 keer cariere mee gedaan

FC Kaiserslautern? Moet je wel beginnen in de 3e divisie.

Le Havre FC? Spelen in de Ligue 2 in Frankrijk.
Het is de oudste Franse club.
Mendy, Pogba en Mahrez hebben er vroeger gespeelt.
Ze hebben een stadion met 25000 capaciteit, maar dat zal wel niet in FIFA zitten.

Tranmere Rovers uit Engeland, spelen league two en zijn de 3e club van Liverpool, misschien een leuk idee om in de toekomst de beste club van Liverpool te worden met mooie derbys tegen Liverpool en Everton

Ik twijfel wat tussen Sevilla, Sociedad, Villarreal en eventueel Betis of Bilbao. Iemand die me kan overtuigen?

Dat is nogal een mooi lijstje clubs. Ik zou kiezen tussen Villarreal, Betis en Bilbao.

Bij Bilbao is het redelijk lastig scouten ivm. Basken regel. Maar daar ligt wel de uitdaging, toch houdt mij dit al wat edities ergens tegen.

Betis vind ik een veel mooiere club dan Sevilla. Zeker ook qua tenue’s. Villarreal is een kleine knusse club. Leuke voetballers en zeker ook potentie om de top drie aan te vallen. Zelf heb ik een klein zwak voor Valencia, mede vanwege de stad maar die stond niet op je lijst.

Goh ja, intussen staan eigenlijk zowel Valencia als Barcelona ook nog bij op m’n lijst. In zowel Sevilla als Betis zit er niet al te veel qua jong talent, en Sevilla is qua selectie wel een pak sterker. Er kan bij beide clubs wel wat geïnvesteerd worden. Valencia heeft wel wat talent, maar zit met enorme financiële restricties, toch? Ook best wat gehuurde spelers. Villar spreekt me ook wel aan, vooral wegens Chukweze en Moreno. Ook hier is verjonging nodig. Barcelona heeft geweldig veel jong talent, maar het beleid van de club is de voorbije jaren zo verschrikkelijk geweest dat dat me tegenhoud. Bilbao is eigenlijk nog de makkelijkste, net omdat je zo beperkt bent qua transfers.
Misschien moet ik gewoon eens in toernooien de Spaanse beker spelen met élk van die clubs, zien wat me het meest bevalt.

Valencia heeft een eigenaar die niet veel wil uitgeven, genaamd Lim. Opmerkelijk is dat hij Parejo, Kondogbia en Ferran vrij gemakkelijk en voor vrij weinig geld liet gaan.

Allemaal interessante keuzes, toffe teams uit voor mij persoonlijk de mooiste competitie in Europa.

Als je het mij vraagt, zou m’n voorkeur uitgaan naar Sociedad (link Januzaj), Betis (zalige achterban, mss wel de meest gepassioneerde van Spanje), Villarreal (altijd ‘n leuke club gevonden die het nu héél goed in de UCL)!

Met Sevilla & Bilbao vind ik minder snel links, Valencia zou je kunnen terugbrengen naar de (Europese) top, toen ze begin jaren 2000 een UCL-finale haalden (maar helaas verloren)!

1 like

Bij Sociedad houdt me tegen dat ik er vorige FIFA een lange carrière mee had, bij Betis dat ik de selectie wel echt matig vind. Momenteel neig ik naar Villar, die hebben op sommige posities drie volwaardige basisspelers. Lijkt me wel interessant om te zien wie daar de voorkeur kan afdwingen.

1 like

Met Barcelona spelen is wel aangenaam om mee te spelen, maar lijkt me iets te makkelijk aangezien ze nog steeds een topteam zijn. Ik heb nu Sociedad, maar als je dat vorig jaar lang gedaan hebt zoals je zei, is het misschien wat saai.
Misschien kun je ook wel met een middenmotor of degradatiekandidaat beginnen? Is een grote uitdaging.