FIFA 22 Team gezocht

Voor mijn laatste carrière op FIFA 22 dacht ik aan volgende clubs…

• Villarreal
  • Leeds
  • Everton
  • Benfica

Ze beschikken allemaal over een mooie kern waar kan op verder gebouwd worden… maar het moet vooral een club zijn waar er groeimarge is zowel in competitie en Europees…
zodat de verveling niet te snel toeslaat… :sweat_smile:

Villareal - Sterke competitie met ook een interessant jaar in de champions League , kan jij ze evenaren net als in het echt.

Everton - afgelopen jaar degradatie voorkomen , misschien zelf als doelstelling Europees voetbal te halen en daarbij 2 x van Liverpool te winnen.

Leeds United - jaar premier League overleven en misschien stunten en daarna Europees te overwinteren in de Europa League of conference League .

Benfica - heb zelf een carrière gestart met FC Porto , moet zeggen dan de competitie niet echt trekt op clubs als Sporting en Benfica en Braga na dan , Europees proberen zo ver mogelijk te komen en daarnaast bij voorbeeld scout werk te richten op Zuid Amerika waar genoeg leuke talenten lopen

@Bart bedankt…

Mijn voorkeuren gaan uit naar
Villareal - leeds en Everton

Benfica iets minder ondanks dat er geen variatie is in de competitie.

Het zou idd knap zijn om het zelfde verhaal neer te zetten met Villareal…

Met Everton en leeds word er dan weer minder verwacht en heb je meer tijd om te groeien

Persoonlijk zou ik voor Everton gaan. Daar is echt heel veel werk te doen, maar heb je wel een goed budget. Wat bovenstaand al is vermeld: vorig seizoen was bijna degradatie een feit, terwijl er enorme investeringen zijn gedaan. Deze week zag ik nog wat lijstjes voorbij komen dat er voor tientallen miljoen aan spelers gratis de deur uit loopt; wegens einde contract en/of niet presteren. Je kan enorm doorselecteren.

In mijn carrière met Xavi Hernández als eindverantwoordelijke in Camp Nou heb ik onlangs met de Spaanse nationale ploeg de eerste prijs gepakt. In de finale van het Europees Kampioenschap werd België op eenvoudige wijze verslagen, waardoor er eigenlijk weinig uitdagingen meer zijn voor deze groep spelers. Het lijkt me daarom interessant om met een andere nationale ploeg te gaan strijden voor het Wereldkampioenschap. Daarvoor zoek ik naar een land met een bijzonder getalenteerde lichting waarmee ik vanaf het vijfde seizoen in een carrière een gooi kan doen naar de wereldtitel. Portugal is een persoonlijke favoriet met spelers als João Cancelo, Ruben Dias, Gonçalo Inácio, Nuno Mendes, Ruben Neves, Bruno Fernandes, Vitinha, Matheus Nunes, Bernardo Silva, Fábio Vieira, Pedro Gonçalves, Rafael Leão, Fábio Silva, Diogo Jota, etc… Frankrijk is ook interessant, maar de meest vooraanstaande talenten hebben een Madrid-karakter (Aurélien Tchouaméni, Eduardo Camavinga, Kylian Mbappé). Hebben jullie nog aanraders voor nationale ploegen vanaf het vijfde seizoen?

Ik zelf ben bij Engeland begonnen. Die hebben ook veel spelers waar je wel wat mee kunt . Misschien zou Engeland één optie voor jou zijn?.

1 like

Waarom niet Nederland? Of Argentinië post Messi? Ook veel talent daar.

1 like

Ook eerste waar ik aan dacht: waarom niet Nederland, haha. Zag laatst Jong Oranje en de -17 in actie (3x finale op rij), komt genoeg aan. Jong Oranje loopt voorin gewoon met Brobbey, Zirkzee en Boadu. Zit verder bijv. nog v/d Berg, Botman, Rensch, v/d Ven in defensie. Bij het eerste zijn Gakpo, Malen, De Jong, Gravenberch, De Ligt, Timber, v/d Beek, Bergwijn, Danjuma en Aké nog vrij jong.

2 likes

Engeland, Argentinië en Nederland zijn uitstekende suggesties, dus heb even de tijd genomen om in de afzonderlijke selecties te duiken. De jonge kern van deze nationale teams ziet er als volgt uit:

Engeland
Dean Henderson; Trent Alexander-Arnold / Reece James, Ben White, Joe Gomez / Fikayo Tomori, Luke Shaw; Jude Bellingham / Mason Mount, Declan Rice / Kalvin Phillips, Phil Foden; Jadon Sancho / Mason Greenwood (in mijn carrière nog altijd in de game) / Emile Smith Rowe, Harry Kane / Tammy Abraham, Raheem Sterling / Marcus Rashford / Bukayo Saka.

Argentinië
Emiliano Martínez; Gonzalo Montiel, Cristian Romero / Juan Foyth, Lisandro Martínez, Julián Aude; Exequiel Palacios / Santiago Simón, Enzo Fernández, Giovani Lo Celso / Thiago Almada; Paulo Dybala / Julian Álvarez / Ángel Correa, Lautaro Martínez / Facundo Farías, Alan Velasco / Pedro De La Vega

Nederland
Justin Bijlow; Jurriën Timber / Devyne Rensch / Jeremie Frimpong, Matthijs de Ligt, Stefan de Vrij / Sven Botman, Owen Wijndal / Tyrell Malacia; Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Donny van de Beek; Cody Gakpo / Donyell Malen, Myron Boadu / Brian Brobbey, Steven Bergwijn / Arnaut Danjuma / Noa Lang.

Portugal
Luis Maximiano / Diogo Costa; João Cancelo, Rúben Dias, Gonçalo Inácio, Raphaël Guerreiro / Nuno Mendes; Bruno Fernandes / Vitinha / Renato Sanches, Ruben Neves / João Palhinha, Bernardo Silva / Matheus Nunes / Fábio Vieira; Rafael Leão / Pedro Gonçalves, Cristiano Ronaldo / Fábio Silva, João Félix / Diogo Jota.

In het Argentijnse nationale elftal hebben jonge talenten (i.e., Alan Velasco, Thiago Almada) gekozen voor de MLS, wat voor mij toch enigszins teleurstellend is. In het Nederlands elftal loopt er relatief veel talent rond, maar de spoeling is erg dun op de creatieve en aanvallende posities. In Engeland en Portugal is dat toch echt duidelijk anders. Denk dat mijn keuze dus tussen Engeland en Portugal gemaakt gaat worden. Of hebben jullie nog andere suggesties?

1 like

Wat vind je van Spanje , met talenten als Gavi , Ferran Torres , Dani Olmo , Pedro Porro , Eric Garcia en nog veel meer ?

Met de groep Spaanse talenten heb ik inmiddels al succes gevonden, dus het gaat juist om een uitdaging ná het Spaanse nationale elftal. :wink:

Oh sorry , ik zit helemaal niet op te letten :joy:.

Moet het persee een top land zijn of mag het ook een kleiner land zijn met meer uitdaging voor kwalificatie enzo

Het gaat hier specifiek om een nationale selectie waarmee ik vanaf het vijfde seizoen van mijn carrière direct mee kan strijden om de wereldtitel. Daarom hoeft het niet meteen een uitdaging te zijn, het mag ook gewoon een selectie zijn die vol staat van wereldtoppers. Houd alleen wel in je achterhoofd dat spelers die op dit moment al de dertig zijn gepasseerd hoogstwaarschijnlijk niet meer goed genoeg zijn.

Duitsland?, Is dat niks die hebben ook veel talent,.

1 like

Oke , als ik een persoonlijke mening zou zeggen zou ik gaan voor Argentinië , Messi als captain daaromheen vele goede en jonge spelers ook vanuit de Argentijnse competitie die wellicht al bij andere clubs zitten .

Mocht je er echt niet uitkomen kun je altijd nog een randomiser rat gebruiken als optie

1 like

@Danny28, buiten Florian Wirtz, Jamal Musiala en Kai Havertz loop er verrassend weinig rond in de Duitse nationale ploeg. Althans, niet genoeg om daar een nieuwe succesgeneratie op te bouwen.

@Bart, vergeet niet dat we het hebben over een 38-jarige Lionel Messi. Mocht ik voor Argentinië kiezen, dan zou het gaan om een compleet nieuwe generatie voetballers.

1 like

Dat snap ik , maar wellicht heb je dan al een Messi regen , daarnaast heb je bijvoorbeeld al spelers al Facundo Farias en Alcaraz als talenten.

Maar als ik jou zo hoor is denk ik een draai aan het Rad geen slecht idee?

Het probleem is dat jij al in seizoen 5 zit. Dat is lastig. De spelers worden ouder. Ik zelf zit bij Engeland ik ga nou het 3de seizoen in.

Gallagher Is ook een speler die bij mij 83 rating is. En Ramsey heb je ook nog.

Mijn tip is ik zou voor England gaan. En anders inderaad aan het rad draaien,

Nederland en Argentinië zijn prima selectie maar niet voor een gouden generatie. Ik zou ook kiezen tussen Engeland en Portugal. Beide landen hebben een breed aanbod. Bij Portugal kun je op zoek naar een nieuwe Ronaldo, Joao Felix of Silva. Wellicht kun je met Bernardo Silva juist een elftal om hem heen bouwen. Zelf heb ik bij Arsenal voor Engeland gekozen, dat komt meer omdat ik zulke connecties dan leuker vind. Omdat ik al actief ben in dat land.

Na mijn geslaagde cariere met frankfurt wil ik terug met een volksclub aan de slag gaan in JPL of eredivisie .
Ik heb deze clubs in gedachte kvk,sparta,willem 2,waregem,GAE,