FIFA 23 - Algemene Discussie

Misschien is jouw Nederlands ook niet zo goed, maar dat terzijde.

Dat zou zo maar kunnen, ben Oostenrijks dus qua spelling zullen er aardig wat fouten in zitten.

1 like

Juve weer terug in FIFA, hopelijk volgen er meer Italiaanse teams. Dit maakt het spel weer wat leuker.

1 like

Inter zou daarentegen wel verdwijnen. Serie A is echt onaantrekkelijk door dit soort ongein

1 like

Op gameplay en career mode worden op elke platform verandert

Zeer zeker maar je kan niet alle nieuwe features zien op oude consoles. Die kunnen dat niet aan, schijnt bij fifa22 al het geval te zijn.

Zo kon ik dus niet met Arsenal in hun eigen stadion spelen. Vervolgens was de Europa League finale van 23/24 wel in het Emirates stadion :stadium:

Raar met een speler ben ik naar arsenal getrokken en speelde daar in het Amirates stadium

Jij speelt op de next gen? Ik namelijk op xbox one

Om 17u begint de gameplay deep dive op YouTube, blijkbaar. Ben benieuwd!

1 like

Ik speel gewoon op de ps4 ps5 was elke keer dat ik zocht uitverkocht of niet beschikbaar

Deep dive? Krijgen we te zien hoe Neymar duikt? :rofl:

1 like

Ziet er op het eerste zicht wel goed uit, al blijft het altijd afwachten of de beloftes ook waargemaakt kunnen worden. Ik ben al wel enthousiast over het nieuwe vrije trap-systeem.

Wat zijn een beetje de meest opvallende/betere wijzigingen?

Een video van meer dan 11 minuten en een lang artikel vol nieuwe informatie:

2 likes

Geen idee of het iemand is opgevallen maar in die video op minuut 3:07 staat er gewoon een wisselspeler in het veld met T pose. Als ze al geen eens de moeite nemen om hun trailers te fatsoeneren dan is deze game al dood in het water voordat hij uberhaupt al gereleased is.

Graphics & publiek lijken iets verbeterd, verder zie ik nog 0,0 wat mij overtuigd om dit spel aan te schaffen.

Da’s inderdaad nogal knullig. Los daarvan ben ik wel redelijk enthousiast over de nieuwe gameplay. Vooral het nieuwe vrije trap-systeem lijkt me top, in 04 vind ik het ook al geweldig om te kunnen kiezen waar ik de bal ga raken. Heeft toen ook bijgedragen aan mijn eigen traptechniek. Maar dan moet de AI wel eerst fouten maken, natuurlijk.

Ook dat blocks aangepast zijn is goed nieuws, in 22 merk ik toch veel te vaak dat schoten gewoon doodvallen als een tegenstander ze blokt. Het lijkt erop dat er veel meer afgeweken ballen in 23 zullen zitten. Samen met dat de keeper nu later reageert als hij geen zicht op de bal heeft zou dat voor realistischere goals moeten zorgen.

1/8 komt er trouwens nieuws over career mode. De laatste geruchten beweren dat we met echte coaches aan de slag zouden kunnen gaan. Ook een stadion- en kit-editor zouden in de game zitten, maar om teleurstelling te vermijden ga ik er voorlopig van uit dat dat enkel voor create a club gaat zijn. Het jeugd systeem zou ook aangepast zijn, maar dat kan alle kanten uit.

Dat de wereldbeker erin zit vind ik ook wel vrij fantastisch, al hoop ik dat we niet te lang op die DLC zullen moeten wachten. Het betekent ook wel dat de eindelijk met landen als Kroatië en Senegal kunnen spelen.

2 likes

Goed nieuws, misschien moet ik dan toch maar weer een console aanschaffen :smile:

Precies het punt waar ik ook mee zit. Momenteel speel ik helemaal niet, heb de nieuwste FIFA-editie niet eens. Maar als het een goede versie wordt, misschien toch console en de game een keer halen.

Ben benieuwd naar de manager mode en hoe de wijzigingen er daadwerkelijk uit gaan zien qua gameplay.

1 like

Erg scherp! Hyper motion twee is wel een prima verhaal, het nieuwe dribbel systeem ziet er net als de vrije trappen goed uit. Kleine aanpassingen, had ook niet heel veel meer verwacht aangezien het de laatste samenwerking is tussen EA en Fifa

Werkt EA daadwerkelijk veel mee aan de game? Meende dat het wat hen betreft meer om licenties en dergelijke ging en niet zozeer de technische gameplay.