FIFA 23 Modding (PC)

Aranaktu heeft intussen een Live Editor uit (voorlopig enkel voor z’n patreons) en FIFER heeft laten weten dat modding zou lukken zonder de Anti-Cheat-dinges uit te schakelen. Da’s twee keer goed nieuws!

@Joostvans, jij hebt al ervaring met de Live Editor? Ik heb tot nu toe vooral Cheat Engine gebruikt…

1 like

Geweldig nieuws! Is het ook mogelijk om toegang te krijgen tot de Live Editor met een eenmalige donatie? Steun dit soort initiatieven namelijk graag (zolang het gebruikt wordt voor goede doeleinden binnen career mode), maar heb geen zin om vast te zitten aan een maandelijks terugkerend verhaal.

In principe werken al deze programma’s op een soortgelijke manier, alleen de interface verschilt een beetje. Dus het is niet erg lastig om de Live Editor uit te vogelen.

Jazeker, maar dan wacht je best nog even want ik vermoed dat deze eerste versie lang niet de definitieve zal zijn.

1 like

@Joostvans: Aranaktu, op mijn vraag of hij nog plannen heeft om het terugdraaien van transfers in de Live Editor mogelijk te maken: “One of the ideas for future is some kind of transfer history list there you will be able to “cancel” transfer with single button click”

1 like

Geweldig, die functionaliteit werkte namelijk uitstekend in voorgaande versies. In andere Cheat Engines moest je handmatig codes veranderen om dat te regelen.

De eerste Lite-mod van FIFER is inmiddels uit. Deze is gratis en zorgt ervoor dat Atalanta, Roma, Lazio en - welke was die vierde club ook alweer - de juiste logo’s en shirts hebben.

De eerste Alpha is al geteased en zorgt voor nieuwe faces, face-updates, managerfaces, tattoos, schoenen en andere grafische updates. Deze is wel betalend, al komt die (veel) later ook wel gratis uit.

Alle info staat op Discord: FIFER's Realism Mod

1 like

De eerste Alpha is uit; 332 nieuwe faces, 520 tattoo’s en 125 managerfaces.

Vooralsnog werkt de Live Editor nog niet geweldig bij mij. Hebben jullie nog alternatieven waar ik bijvoorbeeld statistieken van spelers kan updaten en transfers kan terugdraaien?

Doet hij het niet? ‘t is een eerder complexe opstartprocedure dit jaar… ikzelf gebruik de cheat engine, ik heb Aranaktu gevraagd om een manier om transfers terug te draaien te installeren. Het staat op zijn lijstje, maar niet bovenaan.

Misschien ligt het aan mij, zijn er ergens instructies die ik kan volgen?

Het is me inmiddels gelukt om handmatig spelers aan te passen (alleen om het potentieel van handmatig toegevoegde spelers als Endrick terug te draaien naar een acceptabel niveau), maar krijg het nog niet voor elkaar om onrealistische transfers terug te draaien. Is dat bij jou al wel gelukt, @Raindog?

Alleen met de cheat engine, maar is wel omslachtig.

Ik gebruik (sinds vandaag) de MCK Realism Mod, daarmee zijn de transfers echt een stuk beter!

Enige nadeel is dat spelers van 30+ al achter uitgaan in rating…

https://www.patreon.com/posts/77054279

Met deze versie van Live Editor kunnen transfers van de AI teruggedraaid worden. Momenteel enkel voor Patreons, vanaf 17/1 gratis.

@Raindog

Waar trek jij de grens bij het terugdraaien van transfers? Tegenwoordig is alles (IRL) zo onrealistisch als de pest. Zou jij Weghorst naar United terugdraaien :stuck_out_tongue:

Die niet, daar zit nog een logica achter. Maar ik heb wel volgende transfers geannuleerd:
Zlatan naar Chelsea
Milner naar Arsenal
Twee RB’s naar Real
Twee CV’s naar PSG
Bijna elke speler naar Bilbao

Bovendien zijn de transfers voor 99% gefixed met de MCK realism mod. En inderdaad, wat is tegenwoordig realistisch en wat niet?

Heb inmiddels ook een manier gevonden om onrealistische transfers terug te draaien. Een klein overzicht:

  • John Stones (Bayern München)
  • Callum Hudson-Odoi (Athletic Club)
  • Sergej Milinkovic-Savic (Sevilla)
  • Dominic Calvert-Lewin (Olympique Lyon)
  • Leon Goretzka (Atlético Madrid)
  • William Saliba (RB Leipzig)
  • Moises Caicedo (Parma)

Nogmaals, met de MCK Realism Mod heb je zulke transfers niet… hoef je ze ook niet terug te draaien!

Ik ben er mee gaan spelen in m’n bestaande carriére. De Engelsen die al in het buitenland speelden werden grotendeels teruggehaald. Er zijn nauwelijks (goede) free agents, die worden allemaal opgepikt. Hierdoor versterken ook minder goede teams zich, gepromoveerde clubs handhaven zich daardoor veel makkelijker. Clubs als Bayern, Man City en Barca die proberen grote talenten van onder de 20 te kopen…

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

1 like

Ik denk dat die niet compatibel is met FIFER’s mod, anders graag!