FIFA 23 - Realistische Carriere

Ajax naar Betis is toch wel een kleine stap omlaag? Al is het alleen maar al omdat Betis geen Champions League club is.

@Bart Roberto bij Betis lijkt me een goede zet. Die halen zoiezo graag spelers op uit Catalonië.

@Imparator, dat hangt natuurlijk af vanuit welk perspectief je zijn overstap bekijkt. Kijk je alleen naar clubs in grotere competities die zich structureel weten te plaatsen voor de Champions League, dan krijgt Edson Álvarez bij geen enkele club een basisplaats. Als je dan kijkt naar de resterende clubs, dan kom je toch echt uit bij Real Sociedad, Real Betis, Villarreal, Newcastle United en Manchester United. En laten we even eerlijk zijn, als Ajax en Real Betis op dit moment tegen elkaar zouden spelen zou ik mijn geld inzetten op Betis.

@Joostvans, thanks! Dani Pérez is inderdaad een heel groot talent maar had bij mij nog lang geen zicht op speelminuten (62 ALG nu) dus heb ik voor een jaar verhuurd aan een club in de tweede afdeling. Burgos, volgens mij.

@Raindog Thanks! Ik ben ook op zoek naar een vervanger op de rechtsback inderdaad. Ik hou Pablo Maffeo (Mallorca) goed in de gaten en mocht ik dit jaar Champions League halen is Dodô ook misschien een optie, afhankelijk van de plek waar Fiorentina eindigt. Momenteel staan die overigens 13e. Qua potentie is Dani Ceballos inderdaad misschien niet een wereldtopper, maar de financiën stonden een beetje in de weg en voor op de bank is hij prima, zeker als je bekijkt dat ook Álvarez naar de club is gekomen. Met een beetje geluk verrast hij me. Merk wel dat hij bijzonder vaak voor het doel komt en dus in scoringspositie. Rodríguez is overigens nu al 82, waar Guardado al snel aftakelt en nu zelfs al op 74 zit…

Fekir kon ook naar grotere clubs dan Betis, hetzelfde met Alvarez. Ik ben ook van mening dat hij nuttig is voor de balans, maar aan de bal hij te zwak

Ik overweeg een carrière te starten in Roemenië met Rafael vd Vaart als trainer. Na zijn verhuizing in real life lijkt me dat wel een mooie wending. Insteek is om een paar oud ploeggenoten binnen te halen of een kleine Nederlandse enclave te starten. Iemand ideeën voor realistische transfers? Zou ook graag een realistische Roemeense speler met potentieel halen. Dacht zelf aan cirjan van Arsenal bijvoorbeeld.

Sinds de laatste Title & Squad update (en dus de toevoegingen van de recentste real faces en dergelijke), ben ik toch overstag gegaan om (alweer) opnieuw te beginnen. Ik start meteen een nieuwe carrière met Cholo Simeone & Inter, in plaats van verder te breien aan het verhaal dat ik hiervoor schreef. Ik vond in Inter een nieuwe uitdaging, nieuw team én een nieuwe competitie!

Ik heb zelf weer de goesting om het in een manager story te brengen. Voor wie geïnteresseerd is, je kan het hier volgen: Manager Story | Inter

Crystal Palace

Een van de vele Londense ploegen. Een heel aardig basis elftal, routine maar ook de nodige talenten zoals Olise, Eze, Guehi en Mitchell.

We beginnen het seizoen onder Patrick Vieira in een 4-3-3. We kennen een flitsende start door de derby van Chelsea met maar liefst 0-3 te winnen. Echter kennen we ook veel blessure leed in het eerste deel van de competitie. Hierdoor komen vele spelers aan spelen toe, wordt er veel geschoven in posities. Een maand voor het openen van de transfermarkt halen we Wan-Bissaka terug. De rechtsback komt nauwelijks aan speler toe op Old Trafford. Gallagher wordt nog eens gehuurd, vorig seizoen maakte hij ook al tijdelijk de overstap naar Palace, ook Lokonga wordt gehuurd van Arsenal. O’Hare komt over van Coventry na een zware blessure van Ayew wordt de Ier gezien als ideale vervanger. Vale komt over van Hull City, is pas 19 jaar en word gezien als toekomstige middenvelder. We nemen afscheid van de oudjes Tomkins en McCarthur.

Het elftal ziet er dan als volgt uit

We kennen een fantastisch seizoen en mede door de vele magere uitslagen van de topclubs zijn we best of the rest. Niemand kan kampioen Manchester City halverwege april nog inhalen. We weten zelf erg succesvol te zijn in de League Cup. In de finale zijn we de baas over Manchester City, dat ons later in de FA cup wel zou elimineren.

Eind december staan we zesde en ik merk dat Ultiem en Legendarisch te makkelijk (voorspelbaar) zijn. Ik switch over naar Wereldklasse en pas mijn sliders aan zodat het een stuk moeilijker word, ik ervaar meer spel plezier en kom tot veel leukere resultaten. Toch worden we tweede, mede door de concurrentie dat veel punten morst.

2 likes

Goede transfers, dito opstelling! Zijn je talentjes veel gegroeid? Verder ben ik wel benieuwd naar hoe twee niveaus lager moeilijkere en leukere gameplay oplevert!

Guehi, Richards en Olise kende een geweldig seizoen en zijn enorm gegroeid. Eze en Mitchell hebben wat blessureleed gehad.

Ik vind op wereldklasse dat de AI veel anders aanvalt dan hogere niveaus, die vallen 9 van de 10 keer alleen via de flank aan. Tevens weten ze bij elke skill wat je gaat doen waardoor het moeilijk word om zelf op verschillende wijze aan te vallen. Pass error, schot error en fouten bij bal aanname omhoog zetten bij jezelf zorgt ook wat voor meer realisme. Al is dat op manual al wat moeilijker

Zie je het zitten die sliders te delen? Ik wil ze ook wel eens uitproberen!

Uiteraard! Ik raad je aan om een tien tal duels te spelen en op normale speelsnelheid.

Acceleratie 48 voor AI 50
Sprint 50
Schot en pass error 60
Shot speed 50
Pass speed 40
Injury 70/50
Keeper 50 voor AI 56
Marking 70
Run freq. 50
Height 78
Lenght 32
With 49
Fullback pos. 45
First touch error 65

Dat betekent dat Palace Europa ingaat én meteen dan nog UCL! Wat een prestatie! :smiley:

Patrick ook zo’n legende, fijn dat je hem nu ook als trainer ‘n topcoach laat worden! Nog geen aanbiedingen gehad van topclubs? Arsenal zou een ideale & droomoverstap zijn … :drooling_face:

Volgens mij hadden we sowieso Europees door de overwinning in de Carabao cup. Ongekend dat de concurrentie zo matig eindigde. Manchester United op een beschamende tiende plaats. Nog geen aanbiedingen, wil nog verder door selecteren en ben erg benieuwd wie er vertrekt en hoe we dat dan opvangen. Tevens interessant waar we staan als het gaat om een dubbel programma doormiddel van Europees voetbal

1 like

Beneluxers,

De 37-jarige clublegende Samir Handanovič vroeg me of we samen zijn aflopend contract even willen bekijken want hij voelt zich nog steeds goed bij Inter.

Door het feit dat de man al 11 seizoenen meedraait, gun ik hem meteen een nieuw contract van één jaar (zodat hij het seizoen erna waarschijnlijk op pensioen kan gaan), maar zijn agent gaat niet akkoord met de rol sporadic in plaats van important.

Die rol kan ik hem niet beloven, want ik wil in de komende maanden Onana de kans geven om mijn nummer 1 te worden, Handanovič zou dan een betrouwbare nummer 2 worden, voorlopig gaat m’n plan dus niet door.

Iemand tips of trucs om hem van gedacht te laten veranderen, laat ik hem toch gaan of beloof ik hem toch zijn gewenste rol?

Vroeger werkte een hoger salaris wel eens. En mocht je hem echt één jaar willen behouden kan je er ook voor kiezen om het gewoon te accepteren, maar te negeren. Dan is hij af en toe ontevreden en in de worst case scenario wilt hij weg, wat dan toch al het plan was (als hij niet al stopt). Soms zie je ook wel dat z’n rating gedurende het contract dropt, waardoor hij later wel een andere rol accepteert.

1 like

Sowieso het spel opslaan en dan verschillende contracten voorstellen tot hij uiteindelijk toehapt.
Hoger loon kan daar inderdaad bij helpen.

2 likes

Bedankt voor de tips, kerels! Ga ik dan eens uitproberen! :ok_hand:t3:

Bedankt hiervoor, het speelt inderdaad echt veel gevarieerder. Het lijkt ook ongeveer even moeilijk als mijn sliders op ultimate, dus da’s ideaal. Alleen aan de snelheid moet ik nog wennen, misschien probeer ik dat zelf nog wat te tweaken. Heb je deze zelf gemaakt, of online gevonden? In het tweede geval: waar?

Eerst haalde ik mijn sliders van OS Community, deze zijn nagenoeg 1 op 1 van Broma18 (you tube) gewoon even zoeken op “sliders”. De tegen doelpunten zijn ook veel gevarieerder. Door te tweaken met snelheid, pass error en aanname error kun je ook na eigen gelang handelen. Ik vind het ook veel realistischer ogen allemaal. Legend en Ultiem is echt arcade flipperkast voetbal.

2 likes

@Spoon0612
Ik gebruik nu deze sliders van jou en dit speelt erg fijn. Steeds weer verschillende uitslagen wat de zin in carrière mode toch wel verbeterd.

1 like