FIFA 23 - Realistische Carriere

Ik ben met onze vierdejaarsleerlingen de komende vijf dagen op bezoek in Berlijn, met op zondag het Olympisch stadion op het programma! Kijk er wel naar uit om het te bezoeken!

Knap resultaat dat je haalt met Hertha! Benieuwd of je progressie van maken in je tweede seizoen! Leuk hoe je de ploeg naar je hand zet! Succes!

1 like

Da’s er ééntje voor jou, @Spoon0612!

5 likes

Ik denk aan een career met Ajax waarbij het (net zoals in het echt) eerst falikant mis is gegaan. Maar nu het moment van instappen: Begin ik op 1 januari 2023 na achttien speelronden (het moment dat Schreuder ging en Heitinga kwam), of na afloop (gesimuleerd) eerste seizoen? Of gebruik ik de vormcrisis als een soort inleiding? Wat zouden jullie doen?

  • De crisis als inleiding; 01 JULY 2022 (s1)
  • Halverwege eerste seizoen; JANUARI 2023
  • Het eerste seizoen simuleren: 01 JULY 2023 (s2)

0 stemmers

Goedenavond, na de kansloze nederlaag vanmiddag in Eindhoven wil ik Ajax gaan “Rebuilden”. Heeft er iemand tips voor transfers en hoe ik dit kan gaan aanpakken?

Wat een schitterende beelden vanuit de game.

@Jan014 je zal moeten gaan doorselecteren. Neem afscheid van Alvarez, Tadic, Klaassen. Wellicht terug halen van Donny van de Beek of Alderweireld. Geef talenten zoals Vos, Hato, Brobbey de kans. Scout in Denemarken en ook in Zuid Amerika

1 like

Vooral die eerste shot, met het inkomend zonlicht! :ok_hand:t3:

Ik heb daar ook over nagedacht inderdaad. Ik zou, zoals @Spoon0612 aangeeft kijken naar ex-Ajacieden die nu niet zoveel aan spelen toekomen. Hij noemt Van de Beek en Alderweireld, en in de wandelgangen verschenen de laatste tijd ook namen als Justin Kluivert en zelfs Hakim Ziyech. Ryan Gravenberch (huur) werd ook even genoemd.

Ik zou daar overigens niet meer dan twee van doen en de rest aanvullen met talenten of jeugdspelers.

1 like


AS Roma
Seizoen 2 - winterstop

29 maart jongsleden postte ik mijn eerste verslag van mijn carriere met AS Roma. Ik zat destijds halverwege seizoen 1 en stond op een 3e plek. Inmiddels ben ik halverwege seizoen 2 en ben ik hier om weer een update te plaatsen.
In het eerste seizoen eindigde we op een keurige 3e plek. De bekerstrijd verliep anders. In de kwartfinale werden we uitgeschakeld door rivaal Napoli. Desondanks een vrij knappe prestatie, al zeg ik het zelf, om met dit Roma en de vele concurrenten CL-voetbal te bereiken. Kampioen AC Milan, Juventus en Napoli complementeerden de top 4. De degradanten waren Lecce, Cremonese en Empoli.
Hiervoor in de plek zijn gekomen : Palermo, Genoa en Cagliari.


Selectie & opstelling

De transferzomer van seizoen 2 begon met vele terugkerende spelers die verhuurd waren. Waaronder de jonge Bove, Kluivert en Vina. Hier tegenover stond wel het transfervrije vertrek van Smalling, El Shaarawy en Matic. Wegens hun leeftijd o.a, had Mourinho ze niet meer nodig. De selectie was hierdoor aardig verbreed, maar niet perse met kwaliteit. Doelman Rui Patricio keepte een uitstekend seizoen, maar hij is niet de jongste meer en daalt qua spelersrating. Ik kocht de Vicario van het gedegradeerde Empoli voor 25 miljoen voor verjoniging in de keepersgilde. Doordat o.a Smalling vertrokken was moest ik minimaal 1 centrale verdeidiger erbij halen, dat voldoening nam met een plek op de bank. Ik klopte aan bij Real Zaragoza en nam de jonge Francés mee. De hoofdprijs moest wel betaald worden: 12,5 miljoen euro. Mede door de minimaal 6 extra Europese wedstrijden komend seizoen, was ik nog op zoek naar een dynamische middenvelder, dat ook voorin kan spelen. Nikolas Vlasic, vorig seizoen speler van tegenstander Torino, kwam over van West Ham United. Voor een slordige 30 miljoen kwam de Kroaat overvliegen vanuit Londen naar Rome.
Qua uitgaande transfers was het een rustige zomer. Alleen Carlos Perez trok naar zijn thuisland. voor ruim 9 miljoen euro vertrok hij naar Villarreal CF.

Dit resulteert in de volgende opstelling en bank:

In december hebben we een belangrijke slag geslagen door de aflopende contracten van Belotti, Cristante en Spinnazola te verlengen met allen 2 jaar. De eerste 2 namen vallen zeer regelmatig (goed ) in. Mede door hun goede houding en mentaliteit is deze verlenging uitstekend. Spinnazola doet het prima als LA, maar je merkt dat hij ouder wordt. De verwachting is dat hij in S3 niet altijd meer basis zal staan en dus moet strijden voor zijn plek.

Verlanglijst Mourinho:

  • Back up GK
  • LA

Resultaten en standen
Serie A

Het nationale doel is dit seizoen om echt voor de landstitel te gaan. De club wacht er al sinds 2001 op. Hoog tijd én realistisch om weer de beste van Italië te worden.
We zijn nu precies op de helft en staan bovenaan in een spannende competitie. Het verschil met nr 5 Inter Milan is bijvoorbeeld maar 6 punten.

Serie A 23/24 begon voor ons met een lastig uitwedstrijd bij subtopper Atalanta. Desondanks wonnen we wel, met 1-3. Waarna we Monza ontvingen en in een doelpuntrijke wedstrijd aan het langste eind trokken: 4-3. In speelronde 3 werd al het eerste puntverlies geleden. Bij Fiorentina speelden we doelpuntloos gelijk, om vervolgens een week later thuis te verliezen van Napoli. We herstelden ons door in Bologona van de plaatselijke FC te winnen met 0-3. Wat volgde was een reeks van 6 ongeslagen competitie wedstrijden (4 W, 2 G), waarna we op zondag 5 november 2023 keihard op onze plek werden gezet: de stadsderby tegen Lazio werd maar liefst 1-5 voor de bezoekers. Een ongekende pak slaag. Net als tegen Napoli was dit weer een opzet naar een mooie reeks. Op Sicilië wonnen we met 1-4 van Cagliari. Thuis tegen Juventus verspeelden we een 2-0 voorsprong en werd het 2-2. In Turijn wonnen we van Torino met 1-4, om vervolgens een gala voorstelling te geven tegen Inter Milan.
De blauwe club van Milaan werd compleet weggevaagd met een 4-0 ruststand als gevolg. In de tweede helft gebeurde er vrij weinig: 5-2. De week erop moesten we op bezoek bij de andere club uit Milaan, de AC. 3-4 wonnen we in een boeiende wedstrijd. De eerste seizoenshelft werd afgesloten met een 3-6 winst bij Hellas Verona.

Zoals je ziet op de afbeelding gaat het nek aan nek met Juventus en hijgen de concurrenten ons in de nek. De degradatieplekken worden momenteel vergeven aan Torino, Spezia en Cagliari.

Op de topscorerslijst prijkt de naam Abraham bovenaan met maar liefst 21 goals uit 18 wedstrijden. Nummer 2 is ook een speler uit ons gelederen: Dybala met 16 goals uit 18 wedstrijden.
Pas op nummer 11 volgt Pellegrini met 10 goals uit 17 wedstrijden.
De assistslijst van deze competitie heeft een top 4 van alleen maar AS Roma spelers.

  1. Dybala 11 uit 18
  2. Lopez 9 uit 19
  3. Abraham 9 uit 18
  4. Zalewski 9 uit 18.

Champions League
De loting in Nyon eind augustus bepaalde onze volgende tegenstanders:

  • Manchester City
  • Ajax Amsterdam
  • Rangers Football Club

Op het oog een redelijk lastige loting. Manchester City is natuurlijk een topclub met een zeer hoog niveau. Ajax lijkt op papier onze concurrent op plek 2 en de mannen uit Glasgow moeten we ook niet onderschatten.

Het Europese avontuur begon in Manchester met een confrontatie tegen de Citizens. Een pittige opgave, zo in speelronde 1. Het eindigde verrassend in 3-3. In speelronde 2 kwam Ajax op bezoek. Het werd zeer makkelijke avond en wonnen liefst met 5-0. Speelronde 3 en 4 was een tweeluik met Rangers FC. Mede door de resultaten op de andere velden, konden we in dit tweeluik een belangrijke slag slaan in overwintering.
In Glasgow hadden we het vrij lastig, maar wonnen we met 2-3. In Rome ging het vrij gemakkelijk en wonnen we subtiel met 4-2. In speelronde 5 konden we overwintering definitief veilig stellen. Het tegenvallende Manchester City kwam op bezoek. Net als de wedstrijd op het Britse Eiland, werd dit ook een boeiende wedstrijd. Het werd verdiend 6-3 voor de Romeinen. Hierdoor was groepshoofd zelfs een feit.
De laatste wedstrijd van deze groepsfase was in Amsterdam. Mede doordat het een wedstrijd voor spek en bonen was, speelde Mourinho met een B-team. Ajax won met 2-1. De Amsterdammers werden daarmee 2e met 12 punt.
Doordat Rangers FC verrassend in Manchester won (2-3), werd niet City maar de mannen uit Glasgow 3e. Hierdoor is het Europese avontuur voor de Britten voorbij en gaan de Schotten de Europa League in.

De loting voor de laatste 16 heeft al plaats gevonden. Een zeer pittige loting: Real Madrid.

A presto:it:

1 like

RC Lens
afbeelding

Voorbereiding seizoen 3

Na 2 goede seizoenen onder het bewind van Marcelo Bielsa, waar respectievelijk de 9e en 5e plaats werd behaald, zijn we nu aanbeland in het 3e seizoen onder de Argentijnse oefenmeester. Dit seizoen zal er meegestreden worden op 1 extra front, namelijk de UEFA Europa League. We plaatste ons eigenlijk voor de Conference League, maar doordat PSG de Champions League wist te bemachtigen kwam er een extra Europees ticket naar Frankrijk.

Opvallende gebeurtenissen

De super cup zal dit jaar gaan tussen PSG en Real Madrid. De recordkampioen van Europa moest het dus vorig seizoen doen een trede lager. Ook stond er in de zomer het EK op het programma waar opvallende namen deelnamen zoals: Roemenië, Finland & Ierland. Opvallendste naam die zich niet wist te plaatsen was toch wel Oranje. In mijn carrière blijft Bordeaux hangen in de Ligue 2. Zo zijn Brentford (Engeland), Torino & Sampdoria (Italië) de opvallendste degradanten in Europa. Ook wist HSV nog steeds de weg omhoog niet te vinden.

Voorseizoen

Ons voorseizoen werd afgewerkt in Duitsland waar we deelnamen aan het European Continental Shield. Hier namen we het op tegen Espanyol (2-1 W), Braga (2-1 V) en Sassuolo (3-2 V). Al met al een tegenvallend begin, maar we kunnen veel rechtzetten in de eerste wedstrijd van het seizoen, waar we het in eigen Stade Bollaert Delelis opnemen tegen Nantes.

Selectiewisselingen

In de transferzomer van 24/25 zal er flink huis gehouden worden. Zo gaan de spelers die het niveau zijn ontgroeid een stap hogerop zoeken. Dit zal gelden voor Lois Openda & Jesper Karlsson die respectievelijk 83 en 84 algemeen zijn. De spitspositie zal ingevuld worden door Janis Antiste (74) die over zal komen van de Italiaanse laagvlieger Spezia. De vervanger van Karlsson laat nog op zich wachten, op dit moment worden voor die positie 4 spelers gescout: Yorbe Vertessen (PSV), Fares Chaibi (Toulouse), Matchoi Djalo (Pacos Ferreira) en Rony Lopes (Sevilla). Ook zal er opzoek worden gegaan naar een extra middenvelder, die er meteen zal staan in dit overvolle seizoen. Verder zullen we elk goed bod in beraad nemen en hebben we een schaduwlijst voor vertrekkende spelers.

Transfers
Inkomende

Herve Koffi, 27 jaar, Doelman, 77ALG

Zaydou Youssouf, 25 jaar, CM, 77ALG

Matchoi Djaló, 21 jaar, RVA, 76ALG

Janis Antiste, 21 jaar, SP, 74ALG

Uitgaande

Brice Samba, DM

Baba Alhassan, CM

Jesper Karlsson, LVA

Lois Openda, SP

Net gelezen dat ze door een gelijkmaker van Bochum in de 93ste minuut officieel degraderen … :face_with_peeking_eye:

Echt schandalig. Matige selectie, maar zo’n grote club. Zonde want er is heel veel geld letterlijk weg gegooid

1e seizoen… eerst als speler begonnen tot winterstop simulatie daarna gestopt als manager verdergegaan

BARROW. (League Two)

Doelstelling was vrij simpel
Haal laatste 32 vd Fa cup
Eindig halverwege de ranglijst

Veel ups en downs selectie compleet vernieuwd verjongd vrijwel allemaal Duitse spelers gehaald tussen de 16 t/m 24 jaar… meer en deels gehuurd daarna overgenomen.

Paar talentjes bij Dortmund II opgepikt die het meer dan Prima doen

Speel na alle transfers etc etc 4-3-3 controlerend zoals “AZ”

Keeper voorzichtig met voorzetten & vliegende keep

Linksback & rechtsback aanvallen & overlappen

Centrale verdedigers -

Controlerende middenvelder: diepe spelmaker

LCM naar voren, randje 16 bij voorzetten, vrij spel

RCM naar voren

Rechtsbuiten naar 16 bij voorzetten

Spits aanspeelpunt

Linksbuiten naar binnen

Tactiek

Drukken na balverlies
60
60

Langzame opbouw
Balbezit
6
3
3

Heb jeugd scouts lopen in Canada, Engeland & Duitsland

Play-offs gehaald gepromoveerd naar League one .

Niet veel transfers gedaan paar huur spelers
( wel jeugd spelers toegevoegd ook vanwege doelstellingen vd club uit )

2e seizoen ( nog mee bezig)

Sta redelijk in de middenmoot speel inmiddels 4-3-3 aanvallend omdat toch fijner speelt. Zie foto…