FIFA 23 - Speler Gezocht

Links back Aihen Munoz.

Lyon is de afgelopen jaren flink afgegleden met nu het diepste punt onder Peter Bosz. Het afgelopen jaar hebben ze 2 spelers voor flink geld verkocht en vrijwel niks geïnvesteerd. Nu wil Lyon zonder grote uitgaven terug naar de top brengen. Dit wil ik doen door jonge of spelers met een aflopend contract te halen. Hebben jullie hierin voor mij nog tips? Alle posities zijn welkom. Zowel voor nu in de basis als voor in de toekomst!

Enkel door de transferclausule te activeren en zelfs dat zou ik maar eens in de aantal jaar doen.

Met Lacazatte en Tolisso hebben ze toch twee grote namen terug gehaald. Lepenant is een enorm talent die ze uit de Ligue 2 hebben gehaald. Zet vooral in op zulke jongens.

Scout voor jeugd in Brazilie, Noord Africa en Frankrijk zelf.

Interessante club, @mart442! Olympique Lyon blijft in mijn ogen een interessante club door hun sterke jeugdopleiding en het feit dat spelers de club doorgaans lang trouw blijven. Een ideaal scenario om met een sterke generatie jeugdspelers terug te keren in de Franse top!

Zelf zou ik voornamelijk rondkijken in de Franse competities naar veelbelovende talenten en daarnaast gerichte aankopen te doen uit de Franse middenmoot. Daarnaast is het niet onrealistisch om een Zuid-Amerikaans talent aan te trekken die eigenlijk ‘te groot’ is voor de club, zoals ze bijvoorbeeld in het verleden deden met Lucas Paquetá en Lisandro López. Oh, en het is ook niet onrealistisch om voormalig jeugdspelers terug te laten keren bij de club. Dus hou vooral spelers als Hugo Lloris, Melvin Bard, Pierre Kalulu, Ferland Mendy, Nabil Fékir, Amine Gouiri, Anthony Martial en Karim Benzema in de gaten!

En dan vergeet je nog Terrier van Rennes. Al is die daar best belangrijk

1 like

Aangezien het niet langer mogelijk is om een carrière met Thomas Tuchel te starten heb ik de beslissing genomen om Jürgen Klopp terug te laten keren bij Borussia Dortmund. Onder zijn leiding lijkt Liverpool voor het eerst sinds jaren niet meer met dezelfde intensiteit te spelen en een terugkeer bij zijn oude liefde lijkt me niet ondenkbaar.

Borussia Dortmund II zal voornamelijk als opleidingsclub fungeren voor het eerste elftal, dus zodra het mogelijk is om carrièrebestanden handmatig aan te passen kunnen er versterkingen voor de langere termijn gestald worden op het derde niveau in Duitsland. Daarnaast staat er in mijn ogen een kern van de selectie die past bij de club: Gregor Kobel, Niklas Süle, Mats Hummels, Nico Schlotterbeck, Julian Brandt, Marco Reus, Karim Adeyemi en Youssoufa Moukoko. Toch zal er behoorlijk gewerkt moeten worden aan de selectie om te kunnen concurreren met Bayern München, waardoor er een aantal spelers verkocht moeten worden om financiële middelen vrij te maken: Thomas Meunier, Mateu Morey, Jude Bellingham, Thorgan Hazard, Donyell Malen en Sebástien Haller mogen op zoek naar een nieuwe club. Daarmee mag Jürgen Klopp de selectie gaan versterken om het gat met Bayern München proberen te dichten op de langere termijn:

  • Een rechtervleugelverdediger voor de basiself
  • Een linksbenige centrale verdediger voor de toekomst
  • Een controlerende middenvelder voor de basiself
  • Een box-to-box middenvelder voor de toekomst
  • Een creatieve speler die het uithangbord van de club moet worden
  • Een rechtsbenige en ervaren centrumspits van wereldklasse

RA: Frimpong, Baku, Kaboré, Gusto, Singo
CV: voetballend lijken Badiashile en Lukeba vrij stabiel voor BvB en v/d Ven is snel+sterk.
CVM: de situatie van Zakaria is redelijk uitzichtloos. Paar jaar bij BMG wel echt een sterkhouder. Zelf kocht ik paar jaar terug aantal keer Khephren Thuram (zoon van). Camara lijkt mij een nuttige speler, wel wat klein/slapjes. Zag Busio voorbij komen. Ken ik niet, maar Amerikaans en goede stats, past op zich wel bij BvB (die ook Reyna hebben). Laatste twee zijn wel meer voor de toekomst.
CM: Thuram kan hier ook wel voor. Lastig, misschien Seiwald, Hjulmand of Johannesson (laatste twee wel lagere potentie)
Creatief: Qua naam komt Hazard in mij op, geen schim meer van wat hij was. BvB redelijk rustige omgeving voor een comeback. Asensio loopt uit zijn contract. Danjuma is iemand die levert. Zaniolo leeft op gespannen voet in Italië. Hlozek en Szoboszlai zitten bij directe concurrenten. In de toekomst kan het Cherki zijn. In Duitsland zou Wirtz een stunt zijn. Lastig, maar niet direct onmogelijk.
SP: Martial? Geen idee eigenlijk, echt wereldklasse lijkt mij lastig. Is Martial in principe ook niet. Dacht aan Depay, maar qua systeem misschien wat lastiger. Broja is het niet, maar wel leuke optie.

Zat nog eens te denken. Best leuk project. De Duitsers hebben ook wel paar leuke spelers voor de toekomst, als je kijkt naar Burkardt, Martel en Raebiger bijv.

1 like

Eigenlijk had ik er meteen bij moeten vermelden dat het mijn voorkeur heeft om spelers aan te trekken die qua nationaliteit passen bij Borussia Dortmund (i.e., Duits, Oostenrijks, Zwitsers, Braziliaans, Scandinavisch of Oost-Europees). Maar er zitten zeker een aantal interessante namen tussen. Ridle Baku, Denis Zakaria, Kephrén Thuram, Nicolas Seiwald, Isak Bergmann Johannesson, Florian Wirtz en Armando Broja lijken me uitstekende suggesties. Zeker Nicolas Seiwald lijkt me nagenoeg de perfecte kandidaat om het middenveld te versterken naast een directe sterkhouder.

Weet je trouwens welke speler in mijn ogen bij een ambitieus Borussia Dortmund zou passen? Dacht er eigenlijk pas net aan, maar Kai Havertz werd in de afgelopen jaren meermaals in verband gebracht met die Borussen en werd op voorspraak van Thomas Tuchel naar Chelsea gehaald. Met die nieuwe eigenaar die alles wat los en vast zit naar Stamford Bridge lijkt te willen halen lijkt me een terugkeer naar Duitsland niet eens onrealistisch. Zeker als hij het absolute uithangbord van de club kan zijn (en het volledige elftal om hem heen gebouwd kan worden), want er lijkt geen plaats voor hem bij Bayern München. Krijgt hij een soortgelijke rol als Roberto Firmino bij Liverpool in het verleden, dan heeft Dortmund met hem een absolute wereldster waarmee ze een aanval kunnen plaatsen op Bayern München. En daarmee sla je eigenlijk twee vliegen in één klap, want dan is een extra centrumspits niet meer nodig.

Ben echt benieuwd hoe je gaat spelen. Met Reus, Brandt en Reyna heb je al drie spelers voor één positie, en dan wil je Havertz er nog bij? En Bellingham laten gaan? Hij is net de reden dat BvB op mijn lijstje staat. Wat een geweldige alleskunner!

1 like

Waarschijnlijk om budget vrij te maken.

Snap je punt wat betreft Havertz @Joostvans, maar wat Raindog al een beetje zegt: het is dan wel vrij veel van hetzelfde.

2 likes

@Raindog, in mijn ogen zijn er drie mogelijke manieren om met Borussia Dortmund te spelen; een 4-2-3-1, een 4-3-3 (met een valse spits) of een 3-4-2-1. Mocht ik daadwerkelijk besluiten om Kai Havertz aan te trekken, dan zou hij bijvoorbeeld als valse spits á la Roberto Firmino kunnen gaan spelen. Hij zakt van nature uit naar rechts, dus dat is ideaal voor Julian Brandt aan de linkerkant van het middenveld. Dan heb je alleen nog een verdedigend ingestelde middenvelder aan de rechterkant nodig om de balans te bewaken. Denk juist eerder dat het een probleem zou worden dat Julian Brandt en Marco Reus elkaar in de weg gaan lopen dan dat Kai Havertz een probleem vormt. Maar goed, je hebt natuurlijk wel gelijk dat het wel erg veel van hetzelfde is. Mocht ik besluiten dat Kai Havertz het gedroomde boegbeeld van de carrière is, dan is het inderdaad zaak om spelers met diepgang om Havertz, Brandt en Reus neer te zetten.

Jude Bellingham moet inderdaad de financiële middelen opleveren om te investeren in meerdere posities. Geweldige speler, maar ben geen liefhebber van Engelse voetballers in het buitenland. Overigens is dat niet de voornaamste reden, het is juist dat Borussia Dortmund waarschijnlijk volgende zomer besluit om hem voor de hoofdprijs van de hand te doen.

Voor de geïnteresseerden in een carrière met Borussia Dortmund heb ik nog een aantal namen gevonden: Nicola Zalewski (AS Roma), Konrad Laimer (RB Leipzig), Anton Stach (1. FSV Mainz 05), Vladimir Coufal (West Ham United), Andreas Schjelderup (FC Nordsjaelland) en Tomás Soucek (West Ham United).

Ik raad ook aan om Guerreiro om te toveren naar CM/CAM, zijn algemeen schiet meteen met een aantal punten omhoog, maar weet niet precies hoeveel het in deze Fifa is.

Vóór op het middenveld. Djibril Sow (Frankfurt).
Je zou daar ook eens naar kunnen kijken.

Voor Freiburg in de winterstop van S1 ben ik op zoek naar een degelijke spits. Liefst iemand die geleend kan worden of die een aflopend contract heeft, want het budget is niet al te groot (-€10 miljoen). Zelf dacht ik al aan Kouamé, die pas derde keuze is bij Fiorentina.

Kruse van Wolfsburg of Marmoush huren van dat zelfde Wolfsburg. Na gedacht om Waldschmidt terug te halen?

1 like

Waldschmidt en Kruse vind ik meer valse negens, Marmoush ga ik eens bekijken. Ik zoek vooral iemand die makkelijk een goal maakt, want daar ontbreekt het me momenteel nogal aan.

Hi, ik zoek voor Valencia in seizoen 2 versterking nadat we net buiten het europees voetbal zijn geindigd moet er flink wat gebeuren.
Er zou versterking moeten komen voor de volgende posities

CB

LB als ik een goede bod krijg voor Gaya dan laat ik hem gaan, hij heeft aangegeven weg te willen gaan

CDM
CM een spelmaker

LW/RW

ST Cavani is 36 en kan elk moment stoppen. Zoek dus een 2e/3e spits achter Hugo Duro

Ik nader met Everton de zomerse transfermarkt voor het begin van seizoen 2.
Ik zoek nog een 2e Rechts en Linksback en Keeper. Patterson heb ik vanwege zijn lage rating voor 2 seizoen verhuurt. Coleman heb ik niet verlengd en Vinagre is teruggehaald door Sporting.

Ik dacht aan de volgende namen, ik hoor graag of het realistisch is ja of nee:

GK - Van Crombrugge ( RSC Anderlecht), Johnstone (Crystal Palace) of Drommel (PSV)
RB - Williams (Man utd), Clyne (Crystal Palace), Aarons (Norwich City) of Ngakia (Watford)
LB - Mitchell (Crystal Palace), Cresswell (West Ham United) of Gudmundsson ( Lille OSC)