FIFA 23 - Speler Gezocht

Poulsen zal net te duur zijn misschien? Heeft wel goede stats en lengte

1 like

Die blijkt uit zijn contract te lopen en is dus best betaalbaar! Bij Leipzig komt hij ook niet aan spelen toe. Ideaal dus, bedankt!

1 like

Mocht ik toch doorgaan met mijn Lyon carrière lijkt het jullie dan realistisch om in de zomer van seizoen 2 een grote schoonmaak te houden?

Is deze speler realistisch voor mijn Valencia

CB Akanji is Back up speler bij city.

Ik zoek ook nog een cm/cam iemand die ook op de 10 kan spelen.

En een vleugelaanvaller die zowel op links en rechts zou kunnen spelen.

Nee, ik zou zeggen van niet. Akanji is net deze zomer naar City toegekomen. Daarbij zal hij waarschijnlijk wel prima betaald worden en Valencia is juist iedereen aan het verkopen omdat er geen geld is.

Heb je al gescout binnen Spanje? Lopen genoeg leuke spelers rond!

Heb je al meerdere spelers aangetrokken bij Freiburg? Ben er zelf ook mee bezig en twijfelde om Sheraldo Becker (Union Berlin staat laatste in mijn save) of Jonathan Burkardt aan te trekken.
Ook vond ik Dani de Wit, Milos Kerkez, Quinten Timber, Niklas Dorsch, Dominik Kohr en Wouter Burger wel interessante opties.

Dan ga ik erns binnen Spanje kijken. Dus ik zou me meer moeten richten op spelers die geen club hebben en mijn jeugd op dit moment?

CB: Frances (Celta de Vigo), Tiago Djalo (Lille) of Vallejo (Real Madrid)
CM/CAM: Betran (Celta de Vigo), Van de Beek (Man Utd of Evander (Midtjyland)
RW/LW: Zeballos (Boca Juniors), Orellano ( Velez) of De La Vega ( Ateltico Lanus)

Ben zonder transferperiode gestart maar ben nu net in februari, heb wel wat transfers gedaan in de winter. Dorsch stond ook op mijn lijstje, maar ik ben voor Stach gegaan. Kerkez heb ik gehaald als back-up voor Gunter, maar die is intussen naar Lazio en is vervangen door Wagner, een Duitser die in de USA speelt. Verder heb ik Poulsen als nieuwe spits gehaald en Uduokhai als derde keuze centraal achterin.
Van Schmidt heb ik een rechtsback gemaakt, Schade is een spits geworden en Kyereh en Yeong zijn omgevormd tot flankspelers. Leuke ploeg!

Leuke transfers die je gedaan hebt. Zal die namen ook eens op me verlanglijstje zetten.
Wel jammer dat je Gunter hebt verkocht die is bij mij echt één van de beste spelers op het moment. Kyereh gebruik ik juist in een 2 spitsen systeem samen met Höller, Gregoritsch die bakt er momenteel nog vrij weinig van.

Interessant hoe verschillend we spelen! Het bod op Gunter was niet te weigeren, en zo geweldig deed hij het bij mij niet.

Ja zeker leuk om te zien! Mijn keuze voor 442 kwam eigenlijk uit het feit dat Freiburg best veel spitsen heeft rondlopen en vrij weinig basis waardige middenvelders. Misschien dat ik ook weer terugschakel naar hun orginele opstelling maar tot dusver gaat het vrij goed.

Laat maar weten of hij uiteindelijk bevalt :sunglasses:

Eerste match twee goals, sindsdien wel wat stilgevallen. Maar hij brengt wel absoluut iets bij!

1 like

Dankjewel!!
Ik zit nu in s2 winter Gaya is vertrokken naar AC Milan
Ik speel europa league en ben daar als eerste in groep geworden vind lato niet goed genoeg.

Dus ben op zoek naar een LB ik dacht zelf aan Guilherme Arana van Atletico Mineiro. Heb jij nog neer opties voor mij.

Misschien is Sam Lammers een leuke optie? Freiburg kan een bevrijding zijn voor de spits. Niet veel druk en is en blijft toch een doelgerichte spits.

Jesus Vasquez vol op de kans geven. Jong talent uit eigen kweek.

Fran Garcia - Rayo Vallecano is een optie

Joan Laporta en Mateu Alemany hebben afgelopen zomer duidelijk gemaakt op welke manier ze aan een nieuwe generatie willen gaan bouwen bij Barcelona. Voor absolute topprioriteiten lijkt de club nog altijd bereid te zijn om de hoofdprijs op tafel te leggen, maar dat zal alleen gebeuren voor spelers die precies passen binnen het profiel waar de club naar zoekt. Daarnaast lijkt de focus te liggen op transfervrije versterkingen die binnen het salarishuis passen, zoals bijvoorbeeld Hector Bellerín, Andreas Christensen, Marcos Alonso en Franck Yannick Kessié. Het is dan ook geen verrassing dat Barcelona in verband wordt gebracht met meerdere spelers met een aflopend contract (i.e., Lionel Messi, N’Golo Kanté, Iñigo Martínez, César Azpilicueta, Youssoufa Moukoko, etc.). In mijn carrière zal de nadruk overigens minder liggen op breedteversterkingen, in plaats daarvan krijgen jeugdspelers en andere talenten de kans op speelminuten in het eerste elftal.

In een carrière met Barcelona zal de uitdaging volgens mij niet direct liggen in het versterken van de breedte van de selectie, maar in het gebrek aan haalbare spelers op posities waar eigenlijk doorgeselecteerd moet worden. Er zijn misschien genoeg controlerende middenvelders van niveau (i.e., Martín Zubimendi, Enzo Fernández, Rúben Neves, etc.), maar de spoeling van haalbare vleugelverdedigers is eigenlijk verrassend dun. De ene vleugelverdediger past niet bij de club (i.e., Trent Alexander-Arnold, Reece James, Achraf Hakimi, Jeremie Frimpong, etc.), de andere vleugelverdediger is volstrekt onhaalbaar of speelt inmiddels op een andere positie (i.e., João Cancelo, Joshua Kimmich, etc.). In principe komt de club dan uit bij een categorie spelers die in het shirt van Barcelona nog een volgende stap in hun ontwikkeling moeten gaan maken, zeker als je alleen kijkt naar spelers met een nationaliteit die doorgaans bij de club past. Dan kom je uit bij spelers als Pedro Porro en Vanderson, een echte aanstormende wereldtopper loopt er op dit moment niet rond op die positie. Althans, ik zie ze niet.

Gewenste profiel voor vleugelverdedigers

  • Leeftijd: < 27 jaar
  • Nationaliteit: Spaans, Portugees, Braziliaans of Argentijns
  • Huidige niveau: > 78 ALG
  • Potentieel: > 84 POT
  • Spelers met een vergelijkbaar profiel: Dani Alves, Marcelo, Trent Alexander-Arnold, João Cancelo. Kortom, spelers met het loopvermogen, inzicht en techniek om kansen te creëren voor anderen. Het hoeven zelfs niet van nature vleugelverdedigers te zijn, als er spelers zijn met de aangeboren kwaliteiten om een soortgelijke rol te vervullen dan neem ik die graag in overweging.

Wat denk je van Teo Hernandez, Dumfries, Gaya, Grimaldo, Baku, Dalot en Wijndal?

Passen niet echt in je profiel, maar ik zie niemand die dat wel doet.

1 like

Theo Hernández heeft een verleden bij Real Madrid en past misschien qua persoonlijkheid niet helemaal bij de club, maar op een vreemde manier zou hij goed passen om die gehele linkerflank te bestrijken. Zal hem in ieder geval eens op de scoutingslijst plaatsen en een oefenwedstrijd met hem spelen.

Denzell Dumfries werd in zijn Eredivisie-periode meermaals bekritiseerd vanwege zijn ‘harde voeten’ en gebrek aan techniek, dus laat hem in ieder geval aan me voorbij gaan. José Gayà heeft vandaag een contractverlenging tot 2028 getekend bij Valencia, dus vrees dat hij niet langer een optie is. Owen Wijndal maakt nog weinig indruk bij Ajax, waardoor ik hem ook niet als optie beschouw. Alejandro Grimaldo heb ik al meerdere keren aangetrokken in carrières, dus ga proberen om voor een andere speler te gaan. De andere spelers die je noemt moet ik even gaan uitproberen voordat ik daar een mening over kan vormen. Bedankt voor het meedenken!