FIFA 23 - Speler Gezocht

Gomez komt wel uit de eigen jeugd van Barça. Net als Collado overigens. Gil lijkt mij geen goede optie, echt zo’ fragiele dribbelaar (waardoor ik de stap naar Spurs al vreemd vond)

1 like

Bryan Gil is inderdaad een fragiele dribbelaar, maar tegelijkertijd ijzersterk in de één-tegen-één duels en is op zijn sterkst als hij de ruimte krijgt op de linkerflank. Maar je hebt gelijk, hij heeft misschien niet het profiel om als vleugelverdediger te spelen.

Sergio Gómez heeft dat profiel duidelijk wel, maar hij zou dan de derde voormalig City-speler worden in de achterhoede na João Cancelo en Eric García. Weet niet precies of dat me op termijn gaat irriteren. Aan de andere kant zijn García en Gómez natuurlijk wel voormalig jeugdspelers…

Nogmaals kijkend naar de selectie, dan lijkt het geen vreemde beslissing om Andreas Christensen en Alejandro Grimaldo te laten vertrekken op het moment dat daar de komst van Lisandro Martínez tegenover staat. Met zijn komst staan er meteen vier capabele centrale verdedigers (e.g., Araujo, Koundé, García en Martínez) en is er een linksbenige stand-in voor Alejandro Balde. Het lijkt me daarom logisch om nog minimaal zes maanden te wachten, vervolgens Andreas Christensen en Alejandro Grimaldo te verkopen en dan Lisandro Martínez naar Camp Nou te halen. Klinkt dat realistisch?

Momenteel zoek ik voor m’n Ajax CM een spits achter Brobbey. Lucca heb ik terug laten keren naar Pisa, waardoor ik enkel Rasmussen als échte spits heb voor de 2e seizoenshelft.

Brobbey zit nu al op 23 goals uit 18 wedstrijden en ik hanteer als back up altijd de CL-variant van Ten Hag met Tadic als valse 9.

Mijn oog gaat dus op een spits voor komend seizoen.

Ik denk zelf aan:

  • Rafa Mir
  • Dallinga

Als GK denk ik aan:

  • Bayindir
  • Olij
  • Noppert

Spits:

  • Jutgla (Club Brugge)
  • Jaime (Famalicao)
  • Cvancara ( Sparta Praag)

Qua doelmannen zit je wel goed.

Ousmane Dembélé heeft besloten om de club te verlaten, waardoor er in mijn carrière met Barcelona ook een vervanger moet gaan komen. João Félix werd aangetrokken voor een vrije rol op de linkerflank, waardoor er op de rechterflank duidelijk behoefte is aan een klassieke vleugelaanvaller. Takefusa Kubo heeft nagenoeg het perfecte profiel, maar koos in het recente verleden nog voor een contract bij aartsrivaal Real Madrid. Karim Adeyemi lijkt me ook een optie, maar heb met Marc-André ter Stegen en Ilkay Gündogan al twee Duitsers in het elftal. Hebben jullie nog suggesties?

Misschien eens kijken wat de ontwikkeling van Yeremy Pino, Mohammed Kudus en Bradley Barcola is?

1 like

Bukayo Saka al gescout ?

1 like

Wat vind je van Moleiro of Zeballos, Prestianni. Allen relatief onbekende jonkies.

1 like

@Begiristain, Yéremy Pino zou wellicht een interessante Spaanse optie zijn. Bryan Gil zou in dat geval misschien ook interessant zijn. Bradley Barcola zal ik eerst moeten scouten.

@Bart, Bukayo Saka heeft volgens mij al een ideale club voor zijn spel gevonden. Laat hem liever bij Arsenal.

@Spoon0612, Alberto Moleiro heb ik al in een eerder stadium naar de club gehaald en is meer een spelmaker op de flank dan een klassieke vleugelaanvaller. Verder zoek ik trouwens meer naar een speler die meteen het verschil kan maken, denk namelijk dat er genoeg aanstormend talent in de selectie is.

Dan is Pedro Goncalves je gedroomde kandidaat in mijn ogen. Jong maar toch ervaren, snel, goede dobbelaar en een geweldige trap techniek

Pedro Gonçalves lijkt me toch echt meer een hangende spelmaker dan een klassieke vleugelaanvaller. In mijn ogen is de ideale vervanger van Ousmane Dembélé iemand die ijzersterk is in de één-tegen-één duels met een vleugelverdediger, scorend vermogen heeft en met een individuele actie een wedstrijd kan beslissen. Krijg namelijk het idee dat mijn selectie een vleugje genialiteit mist met het vertrek van Dembélé.

Wordt Carrasco niet genoemd bij Barca? Doku kan ook een optie zijn, of als je al wat jaren verder zit: Duranville. Als Saint-Maximin en Mahrez in jouw carrière nog niet naar Saudi-Arabië vertrokken zijn kunnen die ook nog.

1 like

Hierbij een goede uitleg waarom nooit (te veel) te kijjken naar het algemeen van een speler!

Kort samengevat is het dus dat een aantal attributen buiten beschouwing worden gelaten bij het berekenen van een algemeen en enkele anderen juist weer (te) zwaar wegen.

Afhankelijk van je tactiek en voorkeur kan een speler met 70 algemeen dus wellicht beter aanvoelen en presteren dan een speler met 80 algemeen.

1 like

De gedroomde vervanger van Kane bij mijn Spurs carrière? Ik denk zelf aan deze namen:

  • Osimhem
  • Kolo Miami
  • Mbappé (Spurs heeft best veel poen, alleen niet heel realistisch i guess)

@Le-Pro Dan is denk ik Kolo Muani het meest realistische. Je kunt ook denken aan de voorhoede: Son - Richarlison - Luka Romero (Lazio).

Romero is naar AC Milan. Denk dat je qua spitsen een niveau lager moet zoeken. Kolo Muani wordt/werd bijvoorbeeld ook vaak gelinkt aan Manchester United, PSG, etc. Spurs komt op dit moment niet in de buurt van de top-4. Misschien een Abraham of Cunha. Anderzijds vind ik de optie van DavinEland wel een goede: pak een nieuwe rechtsbuiten (of gewoon Kulusevski? Die hebben ze net voor 30mio overgenomen), omdat Son en Richarlison beter zijn vanaf hun eigen plekken.

1 like

Heb me toch eens meer verdiept in dit concept en heb toch wat leuke namen gevonden voor mijn RC Lens carrière (S3).

Heb nu 3 spitsen op mijn shortlist die uitblinken in: Positioneren, Afmaken, Balcontrole, Schotkracht en reactievermogen. Dit zijn Banza (Braga), Moffi (Lorient) en Kouame (Fiorentina).

Verder vallen mij Silas (Stuttgart), Zurkowski
(Fiorentina) en Relvas (Portominense) op met hun goede statistieken die nodig zijn op hun positie.

In S3 zou je wellicht ook al wat regens kunnen vinden die eigenlijk een verkeerde positie hebben (en dus ook een lager algemeen en goedkoper). Ik had ooit een CM van +/- 70 alg die naar 83 alg ging toen ik er een LVA van maakte (in twee weken tijd).

Goedemiddag!
Na een lange pauze met mij RC Lens carrière (S3), ben ik van plan om weer te beginnen. Nu is mijn opstelling als volgt;

Zoals een paar maanden geleden aangegeven zijn Openda en Karlsson dit Lens ontgroeid en toe aan een stap hogerop. Heb al menig spits en rechtsbuiten/midden gebruikt, maar die perfecte match blijft toch uit. Ik heb nu een scoutlijst met enkele namen maar welke lijkt jullie het meest realistische.

Spits:
Banza (Braga), Kouame (Genk), Moffi (Lorient), Antiste (Spezia) of Diallo (Vrije speler)

Rechtsbuiten/midden:
Silas (FC Utrecht), Singo (Torino), Djalo (Pacos) of Diatta (Sassuolo)

Welke spelers achten jullie het meet realistisch? Ik speel btw Europa league.