FIFA22 modding (PC)

In dit topic kan alles in verband met modding gedeeld worden; vragen, nieuwe mods, problemen, …
Disclaimer: gebruik van mods is altijd voor eigen rekening en niet zonder risico. Je kan je huidige carrière kwijt geraken (altijd back-ups maken) en misschien moet je het spel eens opnieuw installeren als er iets fout loopt. Weet ook dat je er niet online mee kan of mag, vooral cheat engine online gebruiken kan in een ban resulteren.
Veel modders vragen ook geld via Patreon, maar bij de meesten is dit enkel voor early access. Pas er sowieso mee op. Ikzelf was Patreon van Paul en ben dat nog steeds van Aranaktu, omdat zij effectief werk leverden dat mijn FIFA-ervaring beter maakte.

Ik zal zelf aftrappen:

Aranaktu maakt zoals elk jaar een cheat table voor FIFA, waarmee je in je carrière dingen kan aanpassen. Ikzelf gebruik deze vooral om transfers van de AI terug te draaien.

FIFER is sinds Paul gestopt is de enige grote modder (hoewel hij zelf niet echt mod) die zowel gameplay als career realism als graphics aanbiedt. Ik heb altijd bij Paul gezworen, maar nu hij dus niet meer werkt stap ik over. Hij heeft net een ‘lite’ mod uit, met een aantal bug-fixes en vooral juiste namen, logo’s en kits voor de vier Italiaanse teams die niet meer in FIFA zitten. Deze werkt gewoon door in je huidige carrière.

Om even te reageren op je vraag in het vorige topic: nee het kost alleen geld inderdaad als je beta-tester wilt zijn/early access wilt hebben. Anders moet je gewoon maandje langer wachten. Volgens mij kan je met die Fifa live editor dus ook faces toewijzen maar hoe het precies werkt ben ik nog aan het uitzoeken.

Heb je ergens faces op het oog, dan?

Deze is bijvoorbeeld te downloaden. Maar hoe importeer je hem?

Gewoon toevoegen als mod in de mod manager?

Ja kan ik eens proberen vanavond, als het zo simpel is zou fijn zijn😁

@Raindog kun je kort uitleggen hoe die cheat engine + table werkt?
(waar installeren, hoe aanpassen, etc etc)

Denk dat je best gewoon de voorziene tutorials volgt. Kort gezegd open je gewoon de cheat engine als FIFA open staat, en dan zijn er tal van mogelijkheden.

@Raindog, bedankt voor het delen! Heb meteen mijn manager face kunnen veranderen naar Xavi Hernández. @D5981, op YouTube staan een aantal tutorials die je waarschijnlijk zullen helpen. Volg je die stap voor stap, dan zou het geen enkel probleem moeten zijn. Je moet alleen bij het installeren even opletten dat je de gesuggereerde extra software niet installeert.

2 likes

Klopt. Na het downloaden en tijdens het installeren even het internet afzetten is geen slecht idee.

1 like

Heb je daar ook een tutorial voor gevolgd of hoe heb je dat gefixt?

@Raindog, ben zelf relatief onbekend met de Cheat Engine. Weet je toevallig of er manieren zijn om nieuwe shirts te importeren in deze tool?

@Levi, uiteraard. Als je naar het YouTube kanaal van Aranaktu gaat, dan kan je gewoon de instructies van ‘Dua Lipa as manager’ volgen. Werkte voor mij zonder problemen! Je moet het alleen even testen via contractonderhandelingen en niet via de ‘edit manager’ tab.

Nee, graphics toevoegen zit er niet in. Daar heb je de mod manager van FIFER voor nodig.

1 like

Top ga ik proberen.
Via deze site kun je je eigen kits maken:

Alleen het importeren weet ik dus nog niet hoe dat moet.

Edit: zie trouwens dat er een tutorial op de site staat!

Top hij doet het! Heb het net geprobeerd bij Rashford.

1 like

Voor de mensen die willen betalen voor mods: FIFER heeft zonet zijn eerste alpha uitgebracht, enkel voor de mensen die een Patreon van €9 per maand hebben. Later brengt hij deze mod gratis uit, en aangezien het dus om een alpha gaat zullen er nog wel wat bugs in zitten.

Helaas is er afgelopen week weer een update geweest in FIFA22. Daardoor lijkt de mod van FIFER niet meer correct te werken. Krijg bij Atalanta Bergamo en Juventus wel het juiste clublogo in de diverse menu’s te zien, maar de naam van de club is foutief.

Intussen is er een hotfix uit. Je kan daar best op wachten voor je een update van FIFA uitvoert.

Wat zijn zowat leuke mods voor FIFA 22?