Fouten, bugs en andere dingen die opvallen

Tijdens het spelen van Career mode vallen mij een hoop dingen negatief op en ben ik benieuwd of jullie dat ook ervaren?

  • Vastlopen voor enige tijd wanneer een penalty gegeven wordt. Met name als je als speler de penalty meekrijgt. Als CPU een penalty krijgt, valt het enigszins mee.
  • Continu via lobpasses overspelen op het middenveld door de CPU.
  • Te groot niveauverschil tussen bijvoorbeeld wereldklasse en legendarisch. Op wereldklasse win ik met 50% moeite al met 3-0 (ongeacht klasse van team/spelers). Op Legendarisch moet ik zowat moeite doen om een gelijkspel eruit te slepen…
  • Gebruik van sliders lijken geen enkel nut te hebben. Wat ik ook instel v.w.b. gemiste schoten, zodra CPU op doel schiet is het gelijk een goal. Zelfde geldt voor passes, elke pass (of eigenlijk lobpass) komt aan bij de tegenstander.
  • Eigen schoten/goals van afstand zijn haast niet mogelijk, want elke poging wordt op wat voor manier dan ook geblokt.

Voor zover mijn grootste irritatiepunten v.w.b. de gameplay.
Hoe ervaren jullie dit? En herkennen jullie dit überhaupt?

Check FIFA21 - Algemene Discussie Topic en FIFA21 - Moeilijkheidsgraad en sliders-topic.

Ik heb precies hetzelfde.
Ook kan ik op Legendarisch nooit ‘de 0’ houden. Op Wereldklasse met bepaalde sliders win ik met gemak.
Heb jij hier al een oplossing voor gevonden?

@Nielsfifa Nee helaas niet. Ik speel nu op Legendarisch met iets meer ingestelde gemiste schoten en foutieve aannames. En dan nog is het 1 kans = 1 goal voor de CPU. Echt verschrikkelijk. Las toevallig net dat er weer een update is (nu voor pc, consoles moeten nog wachten) waarbij ook veel aanpassingen gedaan zouden zijn aan de gameplay. Ben benieuwd. Je vraagt je toch af wat ze al die tijd gedaan hebben vóór de release? Als na de release nog zoveel gedaan/verholpen moet worden. Goed voor de klandizie…

Ik probeer het andersom.
Speel op wereldklasse en heb dekking verdediging op 100 staan, gemiste schoten en foutieve passen 35. Maar wacht met smart op een update

@Nielsfifa maar krijg je dan juist niet bijv. 7-5 uitslagen? Want dan blijf je relatief makkelijk door de verdediging heen komen toch? Waardoor de uitdaging minder is?

Ja klopt inderdaad.
Niet ideaal

Helemaal mee eens over die moeilijkheidsgraad die spelers lopen ongelofelijk veel trucjes te doen.ook de achterhoede zelfs
Soms komt
Mijn manager in beeld en heeft dan het zelfde tenue aan als mijn spelers.
Wat mij ook opvalt is dat als je iemand vanuit je transfer lijst wilt benaderen voor een transfer er vrijwel altijd staat :dat de speler momenteel niet bereid is om te verkassen echt bij vrijwel
Elke speler en anders staat er wel dat hij te belangrijk is .
Ik was aan het onderhandelen laats en ze vroegen ik geloof 4,8 m voor een speler en ik bood 4,5 m en vervolgens zeiden ze 5,4m🤪
In de verlanglijst kwam
Ik een speler tegen die tussen de 10 m & 10m verkocht kon worden.
Ik
Hoop dat ze dit soort dingen echt verhelpen met een update .
En het verbaasd me dat ik er niet veel over terug lees Hier op het forum

Ohja en Heb al best vaak een speler geprobeerd te lenen met optie tot koop en dat lukt gewoon echt nooit .ook al werk je aan alle bedragen die ze zeggen mee .dan alsnog lukt het niet

@Dann dan zou je competitor mode uit kunnen zetten. Ervaring leert dat die instelling ervoor zorgt dat alles en iedereen trucjes doet en rondjes dribbelen/draaien.

Heb net pas de update op ps4 gedownload, want even niet gespeeld… vind in ieder geval tot nu toe het speelniveau/gameplay verbetert. Kansen/doelpunten voor en tegen is meer in balans, bal afpakken (met name in het duel) is makkelijker/realistischer. Enige wat mij wel negatief opviel, is de vaardigheid van de doelman. Zowel bij mijzelf als CPU. Moet alleen even meer potjes spelen om het voor de zekerheid te checken. Had bijvoorbeeld 2 goals tegen net, één uit de vrije trap (was dus houdbaar) en de ander rolde onder mijn keeper door?? Dus ik kijk het nog even aan en anders probeer ik het op te lossen met het verhogen van de slider ‘vaardigheid doelman’. Die andere, nieuwe gekke bugs met betrekking tot bijv. de manager en jeugdspelers in career mode, moet ik nog tegenkomen… Maar gelukkig is alweer een nieuwe update onderweg voor de consoles!

Dan ga ik dat even proberen .
Thanks

Denk dat de ‘blunders’ van de keepers puur toeval zijn, want zowel mijn eigen keeper als van de computer, hebben ook regelmatig mooie reddingen gemaakt inmiddels. Gelukkig is de bug bij het krijgen van een penalty ook verholpen, waardoor je gewoon door kan klikken. Daarbij merkte ik ook dat de beweging van medespelers verbeterd is. Zowel aanvallend (de gaten in duiken) als verdedigend (doordekken om dus beter weer in balbezit te kunnen komen). Vind de gameplay dus langzaamaan beter worden! Ook geeft de computer nu vaker verkeerde passes, of heeft slechte aannames, zonder dat ik daarvoor de slider heb moeten instellen. Spel gaat dus wel meer de goede kant op zoals het hoort.

Ik speel met Salford een carrière maar kan echt werkelijk geen speler kopen er staat bij echt elke speler :wilt niet verkassen of is te belangrijk voor het team.
Is er een instelling hiervoor omdat te veranderen?

Waarschijnlijk heb je de onderhandelingen op strikt gezet bij het begin van je carrière als je die op los zet kan je makkelijker spelers kopen.

Dat is zeker niet naderhand te veranderen hè?

Nee, helaas niet. Ik heb in het begin dezelfde ‘‘fout’’ gemaakt. Je kan het beste ‘‘los’’ instellen. De strenge variant vind ik namelijk wel heel erg beperkend, zeker wanneer je met een club uit een mindere divisie/land speelt. Het is bijvoorbeeld onmogelijk om als league two/one club een jeugdspeler uit de PL te huren. Ze willen dan namelijk niet naar zo’n lage competitie toe. In het echt zie je natuurlijk vaak zat jeugdspelers die vanuit de PL een jaartje verhuurd worden naar de league two/one. Met de ‘‘losse’’ variant heb je zelf gewoon de controle. En je kan zelf wel bepalen of een bepaalde transfer realistisch is of niet.

Nee geloof van niet, vind het persoonlijk wel leuk geeft toch een uitdaging om dan de juiste versterking te halen.

Heel bijzonder …

1 like

Enkele maanden aan de kant zo lijkt,:grinning:

2 likes