Fouten, bugs en andere dingen die opvallen

Weten jullie toevallig hoeveel spelers je kan hebben in je selectie ?

42 volgens mij. Staat bij teammanagement bij selectie.

Het is ooit wel 42 geweest, maar is het sinds een aantal jaar (in ieder geval in FIFA 18) niet 52?

Ja want ik heb er nu ook al 48

Het is mij dus opgevallen dat ik vrijwel geen leenaanbiedingen meer krijg voor jeugdspelers. Ik ben net klaar met de wintertransferperiode. Sinds juli heb ik 4 jeugdspelers op de leenlijst staan, waarvan ik er maar van één een leenaanbieding heb ontvangen, die overigens pas in december kwam (dus maanden nadat die op de leenlijst is gezet). Voor de andere drie heb ik niet eens één aanbieding ontvangen. Dit geldt alleen voor jeugdspelers uit de academy. Voor echte spelers ontvang ik wel leenaanbiedingen, al lijkt dit ook een stuk minder gemakkelijk te gaan dan voorheen.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben (gehad)? Persoonlijk irriteer ik me hier behoorlijk aan, omdat ik nu jeugdspelers heb die flink in potentie gaan dalen en ook niet gaan groeien, omdat ik ze niet genoeg speeltijd kan geven en uitlenen onmogelijk lijkt.

Yes, ik heb precies hetzelfde.

1 like

Ik heb zojuist Meyers verhuurd, 17 jaar. Cv en Lb. Na Egger de tweede jeugdspeler die ik verhuur. Ik wacht vaak zelfs tot een aanbieding van een club uit hetzelfde land.

Ik heb +/- 10 spelers (van de totaal 36) spelers uitgeleend. Net als @Spoon0612 leen ik ze niet zomaar uit aan een willekeurige club.

Vreemd dat ik dan zoveel moeite heb met überhaupt aanbiedingen te krijgen. Zojuist heb ik ook een even een test carrière gemaakt. 11 spelers op de leenlijst gezet (incl. de jeugdacademiespelers die ik direct heb gepromoveerd naar het eerste). In de eerste transferperiode kreeg ik slechts voor 1 speler een leenaanbieding.

Ik zal het morgen nog wel een paar keer testen. Op internet (andere fora) heb ik er ook nog niks over gelezen. Lijkt me toch sterk dat ik de enige ben bij wie dit voorkomt.

Het heeft ook te maken met hoe goed de spelers zijn, onder de 65 ALG schijnt het lastig te zijn om spelers te verkopen of uit te lenen. Dit schijnt met de nieuwe patch (al beschikbaar op PC) aangepast te zijn.

Heb hier ook last van, maar zoals @Bundesliga al aangeeft voornamelijk met spelers onder de 65 ALG. Hopelijk is dat met de update gefixt dan. Wat je overigens ook even moet controleren, is hoe lang het contract nog loopt, @Remsko. Spelers met een contract dat aan het einde van het seizoen afloopt, krijg je niet verhuurd (is mijn ervaring).

Spelers die een aflopend contract hebben en hun voor contract bij een andere club al hebben getekend. Telkens weer beginnen ze te zeuren over een verbeterd contract. Terwijl ze nog maar -6 mnden te gaan hebben. Klein foutje.

De opstellingen van de tegenstander begint mij ook wel erg te irriteren.

Backs of spitsen die op het middenveld spelen, centrale verdedigers die als back spelen…

Bovendien verandert de opstelling telkens als je tussen het wedstrijdmenu en carrière menu switcht. Zodoende kun je er wel voor zorgen dat het enigszins een logische opstelling is waartegen je speelt, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik wil tegen een zo sterkst mogelijke opstelling spelen!

Heeft er iemand ook last van gehad dat je coach in een voetbaltenue liep langs de kant, bij mij wel al een paar keer, heel vreemd en grappig tegelijk. Daarnaast zijn sommige bekers die je wint ook helemaal gebugt, zoals de premier league trofee, die zijn helemaal zwart bij mij met wel de vlaggetje eraan die eraan horen

1 like

Jep, is nog steeds niet opgelost. Gelukkig gaat het alleen maar om visuele bugs en wordt het spel niet onspeelbaar. Het geeft echter wel aan dat EA geen aandacht steekt in career mode en dat vind ik persoonlijk nog het meest pijnlijke aan die bugs. Ze hebben immers al maanden gehad om dit op te lossen.

Klopt. Maar dat doet hij alleen als het regent. Dan staat hij in zijn team tenue. Is er geen regen dan heeft hij zijn gewoone kleding aan.

De potentie van (verdedigende) jeugdspelers daalt sowieso na het seizoen. Verschrikkelijk irritant. Verder loopt het zo nu en dan vast, verkeerde nieuwsitems, persvragen. Heb het gevoel dat er met elke patch waarmee iets wordt opgelost er drie andere bugs ontstaan.

Fifa is eigenlijk echt verschrikkelijk. Zijn niet eens in staat een normaal draaiend spel te ontwikkelen. Helaas trap ik er vanaf Fifa 2005 elk jaar weer in.

@raindog zo beter? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hebben anderen hier ook last van een te lange speelhelft? Ik heb altijd het gevoel dat indien speelhelften langer dan 6 minuten zijn, de energie van mijn spelers onevenredig snel verdwijnt.

Ook merk ik dat op Legendarisch niveau dat een kortere speelhelft tot realistische uitslagen leidt, tewijl bij langere speelhelften de AI juist wat sterker lijkt (vanwege langer uithoudingsvermogen).

Origin update lijkt vast te zitten in een loop? Ik krijg het spel op de PC sinds de update van eergisteren niet gestart.

Weet er iemand toevallig hoe je het volgende probleem kunt oplossen?

Elke wedstrijd lopen mijn spelers naar voor of naar achter wanneer ik een pas geef. Dit verscheelt overigens wel per helft. Tijdens de eerste 45 min lopen ze naar achter en tijdens de tweede helft lopen ze naar voor. Zal vast wel iets met creatieve runs te maken hebben. Geen idee hoe ik dit uit kan zetten of op kan lossen. Tis echt mega vaag :see_no_evil: Speel overigens op de ps4.