Fouten, bugs en andere dingen die opvallen

Lijkt me aan je controller te liggen.

Zou best kunnen vooral ook omdat het met de rust veranderd en je dan ook van kant veranderd

Dat dacht ik dus ook. Dus ik heb een nieuwe controller gekocht. Welliswaar geen originele maar dat moet niet zoveel uitmaken denk ik toch :innocent: Alleen haalde dat niks uit. Super bedankt in ieder geval voor het reageren/mee denken. Ik speel wel met een handicap verder totdat de ps5 ooit weer beschikbaar is :+1::grinning:

Hebben jullie ook vaak voor de gene met een PS5 dat Fifa vastloopt bij carrière… eerst bij me Man utd carrière dus had ik geen zin meer in en nu weer…

Weet niet of dit eerder is gemeld…, ik speel op PC

Er zit een bug als het gaat om Engelse Premier League, óf de Europa League winnaar, in career mode.

In post 153 van mijn CM-verhaal (Ajax) is te lezen dat Manchester United landskampioen werd. Na 30 wedstrijden stonden ze echter op 62 punten, dan kun je na 38 wedstrijden onmogelijk 90 punten hebben verzameld (max 86).

Bovendien spelen ze géén Champions League. Dat doen de nummers 2, 3, 4 en 5. Arsenal was het seizoen ervoor Europa League winnaar en is als zodanig toegevoegd in de Champions League.

Ik weet wel dat de standen bij Overige competities vaak veranderen. Speel zelf met Wolfsburg en in S2 ging ik kijken hoe het met de degradanten stond. Arminia Bielefeld stond achtste, niet veel later moet ik voor de beker tegen Sandhausen. Ik kijk weer in 2.Bundesliga en ineens staan Bielefeld ongeslagen aan kop.

Heel dit spel hangt met haken en ogen aan elkaar.

2 likes

Heb de eerste wedstrijd van het WK 2022 gespeeld tegen Australië zonder enige problemen. Daarna probeer ik de tussenstanden in de groepsfase te bekijken en het spel reageert niet meer. Meerdere keren opnieuw opgestart, het spel blijft crashen als ik naar standings ga. Goed, kleine bug… Kan gebeuren. Daarna probeer ik de tweede wedstrijd in de groepsfase te spelen tegen Uruguay… Klik op play match en het spel crasht opnieuw. Heeft iemand ervaring met deze bug?

Heb nog even wat extra dingen getest. De bug heeft geen invloed op het reguliere seizoen, ik kon namelijk gewoon de Europese Supercup spelen bijvoorbeeld. Het probleem gaat dus specifiek om de wedstrijden vanaf de tweede speelronde in de groepsfase.

Misschien een raar idee maar wat nou als je stopt als bondscoach en je probeert het op een ander carrière slot

1 like

Gelukkig heb ik altijd één carrièreslot gereserveerd voor een back-up van mijn meest actieve carrière, maar daar heb ik exact hetzelfde probleem. In principe is het dus niet een enkele carrière die dat probleem heeft. En uiteindelijk is het probleem niet onoplosbaar… Ik kan gewoon wedstrijden simuleren tot het nieuwe seizoen start met de club. Maar het is wel even vervelend. Had graag het WK gespeeld.

Als je een ek of wk speelt is er ook geen voorseizoen. Dat is dus ook een bug, wellicht werkt dat door?

Heb inderdaad geen mogelijkheid om een voorseizoen te spelen via de normale weg. Maar zoals gewoonlijk is er nog altijd de kans om handmatig wat te gaan rommelen met de career files. Weet niet precies hoe ik deze bug zelf kan oplossen, maar misschien kan ik gewoon ontslag nemen als bondscoach, het vriendschappelijke toernooi inplannen en mezelf daarna meteen weer handmatig bondscoach maken? Hmm… Even kijken. Het lijkt me in ieder geval onmogelijk om de laatste twee groepswedstrijden en de eerste knock-outwedstrijd zelf te spelen.

1 like

Kun je dan ook zelf een land kiezen?

Volgens mij wel. Je moet alleen de juiste landcode kennen. En als je kijkt in RDBM20 bij teamplayerlinks kan je vaak via een international achterhalen wat de juiste teamcode van een internationaal team is.

Of gewoon via sofifa. Staat in de url.

1 like