Hamburger SV | Looking for glory

Intro
Nog heel even geduld en het is weer tijd voor een nieuwe FIFA. Dat betekent ook dat het weer tijd is voor nieuwe manager story’s. Zoals ieder seizoen zijn er weer een hoop dingen gebeurd het afgelopen seizoen, waarvan een aantal opvallende. Neem de overstap van Ronaldo naar Juventus, of de promotie van Fortuna Sittard en FC Emmen naar de Eredivisie die ook niemand aan had zien komen.

Een andere opvallende gebeurtenis is er eentje die in het noorden van Duitsland de gemoederen hoog deed oplopen. Ik heb het over de degradatie van Hamburger SV. De enige club in Duitsland die sinds zijn oprichting ieder seizoen op het hoogste niveau uitkwam en in wiens shirt vele Nederlanders op (en naast) het veld zijn verschenen.

Na de degradatie moge het duidelijk zijn dat er in Hamburg een hoop moet gaan veranderen, wil de club weer een betekenisvolle rol gaan spelen in het Duitse en Europese voetbal. Het belangrijkste wat de club op dit moment nodig heeft is stabiliteit en er moet dus een einde komen aan het eindeloze komen en gaan van trainers. Om die reden heeft de club een nieuwe trainer aangesteld voor het komende seizoen, en dat is geen onbekende.

Benieuwd wie het is? Bekijk de spoiler hieronder!

Martin%20Jol%20gepresenteerd

1 like

Gaaf! Heel leuk idee om met HSV een story te maken. Ongelofelijk grote club in duitsland dat al een paar keer op het randje van de degradatie stond de afgelopen jaren, maar vorig jaar toch echt naar de 2de divisie werd verdrongen. Goede keus, ik kijk er al naar uit om het te lezen! Succes !

Leuk dat je met HSV een story gaat doen! Ik kan me ook nog die wedstrijd tegen Werder Bremen herinneren, waarin ze net een goal tekort kwamen om de finale van de UEFA Cup te halen. Jammer dat ze zo zijn afgezakt. Ik ben benieuwd of Jol de juiste man is om HSV weer te laten promoveren. We zullen het zien. Succes!

Leuk personage, schitterende club en daarnaast heb je een hele mooie uitdaging voor je. Ik ben heel erg benieuwd naar je story !

Mooie club en een leuke uitdaging! Ben benieuwd hoe de story zal gaan verlopen, ik ga het zeer zeker volgen.

Ben benieuwd, binnen een jaar terug promoveren lijkt me een must. Mooie club die de afgelopen jaren de boot wel aardig heeft gemist.

Succes alvast! Hopelijk kan je de klok terug doen tikken.

Bedankt allemaal! Zoals jullie in het openingsstukje hebben kunnen lezen, had ik het over het vertrek van onder andere Halilovic wat er wellicht aan zit te komen en interesse van Bayern in Arp. De uitkomsten van deze geruchten zijn in het echt al bekend, maar omdat ik mijn story op 1 juli 2018 laat beginnen heb ik alleen de transfers benoemd die op dat moment al bekend waren. De transfers die daarna nog zjin doorgevoerd, zal ik bekend maken middels echte, bestaande artikelen daarover.
Ik ben sowieso van plan om gedurende de story gebeurtenissen die in het echt plaatsvinden die het benoemen waard zijn, volgens echte artikelen hier ook in terug te laten komen!

De degradatie van HSV werpt zijn vruchten af en meerdere spelers zetten hun carrière elders voort… benieuwd wie? Je leest het in dit stukje:

Niet echt een eerste interessant stuk, dit zal waarschijnlijk komen omdat deze transfer in het echt heeft plaats gevonden. Wel een pluimwaard dat je ook echt die stukken erbij wilt betrekken, maar echt goed leesvoer is het voor mij individueel niet. Ik ga je story zeker nog wat langer in de gaten houden.

Kan ik begrijpen! Dit zal niet heel vaak voor komen en met name in de voorbereiding zijn, gebruik het ook als een soort ‘opzetjes’ voor nieuwe stukjes (bijvoorbeeld zoals nu dat het duidelijk moge zijn dat er wat aan de selectie geknutseld moet worden, niet iedereen krijgt namelijk alle zomertransfers mee verder).

Ben het met Jochem eens, denk dat je als je de real life ontwikkelingen erbij wilt betrekken je beter een stuk kan schrijven over een nieuwe speler en dan wat meer over de aankoop vertellen. Denk dat het interessanter is om wat achtergrond informatie te krijgen van de spelers die je gaat gebruiken dan te vertellen over de spelers die weg zijn gegaan.

Staan in mijn ogen ook een aantal rare dingen in je tekst. Een bericht op NU.nl zal denk ik niet snel een bericht afsluiten met ‘Wordt ongetwijfeld vervolgd.’’, je had dan misschien beter iets kunnen schrijven als: ‘‘De transferperiode is nog … weken/dagen open en tot die tijd is het afwachten met welke spelers Jol de eerste seizoenshelft in gaat.’’ Verder begin je in je openingsalinea met de zin dat de degradatie zijn vruchten afwerpt. dit is een beetje raar om te stellen daar de gevolgen negatief zijn. Als iets zijn vruchten af (begint) te werpen dan betekent dat in het algemeen dat de positieve gevolgen van een verandering zichtbaar worden. De degradatie eist zijn tol of de consequenties worden zichtbaar had mij beter geleken.

Bedankt voor de feedback, kan me er wel in vinden, ga het meenemen voor mijn volgende stukjes!

Ook ik ben het met de reacties van de andere eens. Persoonlijk lijkt het mij ook een stuk lastiger om telkens realiteit in je story te verwerken dan er echt jouw verhaal van te maken. Het draait er uiteindelijk ook om dat het je eigen story is en niet wat er in de realiteit gebeurd.

Ik ben het eens met de andere reacties. Ik snap echter best dat je hebt gekozen voor een stukje als deze, zodat alle transfers en dergelijke even op een rijtje staan. Je had dan wel meer kunnen vertellen over de transfers, bijvoorbeeld waarom Halilovic voor een transfer heeft gekozen. Zo geef je toch iets meer je eigen draai aan je verhaal. Succes verder in ieder geval!

Degelijk stukje wat mij betreft. Niet heel informatief maar wel duidelijk om de novelle op gang te houden. Heb de speler zelf wel is in mijn carrière gehad met HSV, leek me wel duidelijk dat hij zou vertrekken na de degradatie. Denk alleen dat hij nooit het niveau zal halen wat veel mensen in hem zagen.

Ik heb jullie feedback deels meegenomen in dit stukje. In het echt kwam er namelijk interesse van Bayern München in Jan-Fiete Arp, maar dat stukje heb ik verwerkt in een compleet verzonnen artikel.

Benieuwd naar het artikel? Je leest het hieronder!

Goed geschreven interview. Goed dat Jol gewoon duidelijk antwoord geeft en niet om de zaken heen draait. Arp is een groot talent en het zou dus mooi zijn als hij nog een jaartje blijft.

Mooie lay-out, goed interview en een uitgebreid stuk. Alles wat een goede novelle nodig heeft. De enige doelstelling die je kan hebben is kampioen worden, misschien dat je nog een leuk beker avontuur kan hebben ;).

Voor het eerste seizoen wel inderdaad, over meerdere seizoenen ligt er wel een grotere uitdaging! Ik wil uiteindelijk Bayern er een waardige concurrent bij bezorgen om de landstitel en HSV ook Europees op de kaart zetten.