Hamburger SV | Looking for glory

Een niet al te bekende speler, maar voor HSV momenteel een prima aankoop. Ik ben benieuwd wat hij aankomend seizoen zal laten zien!

25 jaar, 75 algemeen en 77 potentie dus dat zou op dit moment een welkome versterking zijn!

Leuk kort stukje, wat is zijn algemeen op FIFA?

75 algemeen schrijft hij de reactie boven de jouwe :wink:

Jol heeft zich voor het eerst dit seizoen versterkt! Zou het om Kittel gaan, of gaat het om een andere speler…?

Untitled

Wat ik hierboven zag qua algemeen zeer waarschijnlijk een goede versterking, al neemt dit wel een aardig deel van je transferbudget in beslag. Had gezien dat HSV op Fifa een budget van 14 miljoen heeft dus dan blijft er niet heel veel over voor een jeugdopleiding of andere aankopen (tenzij je financiële overname hebt toegepast natuurlijk). Jol blijft wat mysterieus over de speelwijze, al denk ik dat je toch met vleugelspitsen gaat spelen als je zo’n bedrag voor een vleugelaanvaller neer legt.

Over je stuk zelf, de afbeelding lijkt niet helemaal scherp en oogt wat geblokt. Daarnaast is in het artikel Jol steeds aan het woord terwijl je bij voetbalnieuws over transfers vaak ziet dat naast een mening van een trainer er ook informatie wordt gegeven over hoe de speler het deed bij zijn oude club, waar hij nog meer gespeeld heeft en wat hij zelf van zijn transfer vindt. Wellicht een idee om daar in een volgend stuk wat meer over toe te lichten.

Goede tips, die ga ik meenemen! Heb dit stuk i.t.t. mijn andere stukken ook gemaakt in Paint op mijn werk, vandaar dat de afbeelding kwalitatief minder oogt.

Er is nog een van onze betere spelers vertrokken voor een leuk bedrag, ik maak ook nog een overzicht van alle in- en uitgaande transfers wanneer de transferperiode verstreken is. Het transferbudget ligt momenteel in ieder geval ongeveer quite :slight_smile:

De afbeelding is inderdaad niet echt scherp, maar al met al een aardig geschreven stukje. Mooi dat de eerste aankoop binnen is en hopelijk zal Kittel het goed doen. Verder ben ik het eens met de tips van db1512. Succes verder!

De voorbereiding in aanloop naar het nieuwe seizoen zit er op! Ook geeft Jol wat meer duidelijkheid over tactische beslissingen en is er nog wat transfernieuws. Onder het bericht zijn de uitslagen van de voorbereiding de vinden.

Hamburger SV - West Bromwich Albion 0-1
Opstelling Hamburger SV:
Pollersbeck, Santos, van Drongelen, Papadopoulos, Sakai (46’ Bates), Mangala, Ito (46’ Jairo), Holtby, Hunt, Lasogga, Arp (64’ Hwang Hee Chan)

Opstelling West Bromwich Albion:
Bond, Townsend (58’ Hegazi), Howkins, Adarabioyo, Dawson, Mears (53’ Gibbs), Barry, Livermore, Morrison (53’ Brunt), Robson Kanu (53’ Gayle), Rodriguez

Wedstrijdoverzicht
football 22’ Livermore 0-1

BSC Young Boys - Hamburger SV 2-6
Opstelling BSC Young Boys
Marzino, Benito (74’ Garcia), Camara (68’ Wüthrich), von Bergen, Mbabu, Sanogo, Fassnacht, Aebischer (57’ Sow), Assalé (59’ Hoarau), Cardozo (59’ Sulejmani), Nsame (57’ Moumi Ngamaleu)

Opstelling Hamburger SV
Mickel, Vagnoman, Lacroix (46’ Pfeiffer), Jung, Ambrosius (59’ Bates), Janjicic (46’ David), Moritz, Kittel, Wintzheimer (63’ Drawz), Hwang Hee Chan (71’ Arp), Narey

Wedstrijdoverzicht
football 4’ Moritz 0-1
football 23’ Kittel 0-2
football 41’ Narey 0-3
football 44’ Wintzheimer 0-4
football 63’ Hwang Hee Chan 0-5
football 77’ Sulejmani 1-5
football 87’ Arp 1-6
football '90+3 Sulejmani 2-6

Hamburger SV - Alanyaspor 1-2
Opstelling Hamburger SV
Behrens, Santos, van Drongelen, Papadopoulos, Sakai, Jairo (46’ Jairo), Steinmann, Jatta (46’ Narey), Kittel (39’ Ferati), Hunt, Arp (70’ Moritz)

_Opstelling Alanyaspor
Ünal, Kanak, Tzavellas, Demiral (74’ Baiano), Akilic (76’ N’Sakala), Sackey, Fernandes, Filipe Augusto, Maniatis (64’ Karaca), Güral (59’ Villafáñez), Mergen (66’ Bobô)

Wedstrijdoverzicht
football 40’ Mergen 0-1
football 47’ Filipe Augusto 0-2
football 69’ Ito 1-2
gele%20kaart 80’ Tzavellas

Geen hele slechte resultaten als je zoveel roteert. Denk ook dat het geen kwaad kan dat je nog een reserve doelman en rechtsbuiten wilt binnen halen. Ziet er goed uit dus!

De voorbereiding ging (ondanks de uitslagen) heel goed en ik speelde lekker met HSV. Vanaf de tweede wedstrijd leek het echter wel alsof het niveau van de tegenstander in game 10 niveau’s hoger was gezet of zo, niks lukte, ik wist amper 40% balbezit te halen en werd compleet van het veld gespeeld. Om die reden heb ik besloten dat ik Jol laat ‘ontslaan’ en ik ga een nieuwe carriere (en manager story) beginnen met Swansea City. Een nieuw topic daarvoor volgt, dus deze mag op slot.

Volgende carriere maar een niveautje lager beginnen!

Verassend dit. Verwacht je niet dat je bij Swansea hetzelfde probleem zal gaan hebben? Het niveau van Fifa vind ik zelf af en toe ook heel erg wisselend dus denk dat je hierbij hetzelfde kunt gaan ervaren.

Daar kom ik gauw genoeg achter. Ik ga het niveau maar een niveau lager instellen en kijken of er dan verandering in komt.

Kan je dan niet gewoon in deze carriere het niveau naar beneden bijstellen?

Dat was best een goede geweest eigenlijk. Is voor het verhaal echter niet gek geweest dat Jol er nu uitgeknikkerd is na zo’n bedroevende resultaten in een lagere divisie. Heb ook al een nieuwe aangemaakt met Swansea, dus ik ga maar weer gewoon met een schone lei beginnen!

Jammer dat je er mee stopt. Was een zeer degelijke story. Ik vind ook niet dat dit nodig was geweest… Het is een story, en als het niet loopt had je Jol inderdaad kunnen wegsturen. Het is ook geen vereiste succesvol te zijn met een story, het kan ook leuk zijn om te volgen als het eerst een puinhoop word om vervolgens de weg naar boven te zien (of nog een divisie lager). Ik vind het persoonlijk zeer jammer, maar goed. Ben benieuwd na je volgende verhaal.

Snap wel wat je bedoelt! Echter vond ik het gewoon niet meer leuk om te spelen kijkende naar hoe het ging. Moet zeggen dat ik een Engelse carrière ook wel leuker vind dan een Duitse, nu met Swansea!