Clubcoëfficiënt
Landen verdienen hun coëfficiënt op basis van het totaal aantal punten verdiend door de clubs van dat land, gedeeld door het oorspronkelijk aantal deelnemende clubs. Dit betekent dat aan het begin van ieder Europees seizoen met name de middenmoot punten binnenharkt, maar vanaf de groepsfase begin de grote landen punten binnen te harken dankzij hun relatief sterke clubs die ver kunnen komen en bovendien dankzij plaatsing nooit kwalificatie hoeven te spelen.
28 gespeeld, 84 punten: nog geen punt af hoeven staan dus? Ben wel benieuwd of het gebrek aan tegenstand in de Eredivisie je niet een beetje gaat vervelen. Een concurrent zou het denk ik leuker maken.

update - ikzelf ben ter hoogte van de bekerfinale en ga proberen het allemaal op nog een niveautje hoger te doen: vanaf nu speel ik op Ultimate, 10 min p/helft, (nog) geen sliders.
De twee wedstrijden tegen Arsenal en het tussenliggende duel tegen ADO zijn nog volgens mijn oude niveau: Legendary, met sliders in mijn nadeel, 6 min p/helft.
Als dat een beetje de lol er terug in kan brengen, dan overweeg ik nog een jaartje.
Dus:
vanaf hier gaan we een niveau omhoog: Ultimate, met OS community sliders, 9 min. p/helft
in ieder geval nog 1x bekerfinale, 2x Champions League, 4x Eredivisie.
Als er hierdoor een beetje lol terugkeert, dan overweeg ik nog een laatste seizoen.
Hele goede resultaten. De dubbel is niet zo vaak in Amsterdam geweest en daarom een klasse prestatie. Ondanks dat ze recordhouders zijn in zowel Landskampioen en beker winnaar.
Mag ik vragen waarom je maar liefst 9 minuten speelt? Ik vind zes een prima duur per helft. Aangezien je dan al gauw een kwartier per duel verder bent.
…, omdat ik even de OS community sliders letterlijk volg, die gaan zelfs uit van 10-15 minuten. Het is toch maar een handvol wedstrijden en daarna moet ik beslissen om nog een seizoen door te gaan, of iets anders te gaan doen in de drie maanden richting FIFA 22.
Let wel: we zitten in 2023, twee jaar in de toekomst!
Info: PSG en Ajax zijn beide soeverein en (vooralsnog) ongeslagen kampioen geworden in eigen land en steken in uitzonderlijke vorm; daarentegen zullen Atlético (2e) en Barcelona (3e) waarschijnlijk geen kampioen van Spanje worden, omdat ze worstelen met wisselvallige vorm.
Wat wordt de Champions League finale, seizoen 2022/2023?
- FC Barcelona - Atlético Madrid
- AFC Ajax - Atlético Madrid
- FC Barcelona - Paris Saint-Germain
- AFC Ajax - Paris Saint-Germain
0 stemmers
FC Barcelona - Ajax en Atlético Madrid - Paris Saint-Germain
Wie wordt winnaar van de Champions League 2023 in dit verhaal?
- FC Barcelona
- AFC Ajax
- Atlético Madrid
- Paris Saint-Germain
0 stemmers
Ajax heeft in de Eredivisie 88 goals na 30 wedstrijden; hoeveel doelpunten zal Ajax uiteindelijk scoren?
- 91-95
- 96-100
- 101-105
- meer dan 105
0 stemmers
Na 30 wedstrijden zijn er in de competitie na 88 doelpunten gescoord ook 88 punten bemachtigd. Dat kunnen er nog 100 worden. Gaat Ajax dat lukken?
(nog te spelen: uit bij Go Ahead Eagles, thuis tegen Heerenveen, uit bij Sparta, thuis tegen Utrecht)
- Ajax wint alles en haalt 100 punten
- Ajax zal punten morsen en haalt minder dan 100 punten
0 stemmers
Denk dat veel af zal hangen van hoe je nieuwe instellingen uit gaan pakken, ik verwacht wel dat je de finale haalt maar dat PSG daarin te sterk zal zijn. In de competitie denk ik dat je ook wat talenten/reserve spelers nog wat minuten gaat geven in de laatste vier wedstrijden. Dit in combinatie met je nieuwe instellingen gaat denk ik wel een keertje tot puntverlies leiden.
Leuk om ons met deze polls te betrekken in het verhaal!