Manager Story | Daniele di Nardini | Alle wegen leiden naar Rome

Woensdag 17 juni 2020 | Eerste aankoop van het seizoen 2020-21’ is een feit.

Ook heeft Daniele di Nardini bij Torino zijn wenslijstje bekend gemaakt. Wie maken er nog een overstap naar Torino?

@db1512 Daniele di Nardini speelde als een nummer ‘6’. Bij US Cremonese speelde hij met 3 centrale verdedigers, systeem vergelijkbaar met Oranje in Brazilië met opkomende backs/buitenspelers. Een systeem waarin Torino FC ook speelt.

Sterke aankoop. Bij Milan heb ik 'm ook, maar doet het vooral goed als invaller. Een stap lager instappen bij Torino lijkt mij een sterk plan. Jongen waar je veel plezier aan kunt gaan beleven.

Je story ziet er tot nu toe strak uit, ben benieuwd welke wendingen je eraan gaat geven.

1 like

Leuke en ambitieuze aankoop, ben benieuwd hoe hij in de 3-5-2 van Di Nardini gaat passen. Met Berenguer, Falque en Belotti heeft hij een aantal sterke concurrenten.

1 like

Torino lijkt mij een mooie club waarmee je toch wel verschillende kanten mee op kan. Denk dat de eerste aankoop meteen een sterke is.

1 like
Zaterdag 20 juni 2020 | De tweede aankoop richting het seizoen 2020-21’ is binnen. Torino FC weet te stunten op de transfermarkt :soccer: :it:

Niet alleen Torino FC is actief op de transfermarkt in de Serie A, bekijk hieronder nog een aantal belangrijke transfers die al hebben plaatsgevonden.

Topdeals Serie A

IN:

  • Nathan Redmon van Southampton naar Atalanta Bergamo
  • Victor Lindelöf van Manchester United naar AS Roma
  • Timothy Castagne van Atalanta Bergamo naar Bologna
  • Alexandro Telles van FC Porto naar AC Milaan
  • Lukas Klostermann van RB Leipzig naar Napoli
  • Sergie Roberto van FC Barcelona naar Juventus
  • Andrej Kramaric van TSG Hoffenheim naar Inter Milaan

UIT

  • Circo Immobile van Lazio Roma naar Real Madrid
  • Milan Skriniar van Inter Milaan naar Liverpool
  • Robin Gosens van Atalanta Bergamo naar Paris-Saint-Germain
  • Gonzalo Higuaín van Juventus naar Valencia CF
  • Arkadiusz Milik van Napoli naar FC Bayern München

Met nog 1,5 week tot het trainingskamp is de tweede aankoop van het seizoen voor Torino ook binnen. Torino FC reist voor het trainingskamp af naar Nederland :netherlands: voor een toernooi tegen FC Utrecht, Getafe CF en Montpellier HSC. Na de groepsfase zijn AZ Alkmaar, PSV Eindhoven, Crystal Palace en Aston Villa de mogelijke tegenstanders

Ondanks dat ik het een leuke story vindt om te volgen, is deze transfer wel compleet onrealistisch. Tonali kan kiezen tussen alle topclubs en gaat dan denk ik niet voor Torino.

1 like

@Alessio Of hij ooit in het echt deze stap zal maken is misschien klein. Maar hij is nog maar 19 en gaat met Torino nu ook Europees spelen in plaats van spelen om promotie met Brescia. Als tussenstap is het misschien wel de perfecte club om daarna de stap naar bijvoorbeeld Juventus te maken.

1 like

Kan @Alessio wel volgen, deze stap is niet realistisch. Tonali kan zo meedraaien bij Juve, Inter, Napoli of Milan, die gaat geen tussenstap maken, vooral niet omdat clubs als Torino hem simpelweg niet kunnen betalen.

1 like
Torino FC slaat net voor het trainingskamp weer toe op de transfermarkt, maar neemt ook afscheid van een speler die niet meer in de plannen voorkomt. Morgen vertrekt de selectie naar Nederland voor een trainingskamp :netherlands:

Naast het vertrek van Jacobo Segre heeft Torino FC zich ook versterkt met een ervaren verdediger, die al vaker actief was in de Serie A.

Vanavond maakt Daniele di Nardini de selectie voor het trainingskamp in Nederland. Over iets meer dan een week is de eerste wedstrijd van het trainingskamp tegen Getafe CF.

De selectie van Torino FC vertrekt naar Utrecht (Nederland) voor een trainingskamp. De Italianen nemen het in Nederland op tegen Getafe CF (:es:), FC Utrecht (:netherlands:) en Montepellier HSC (:fr:). Bekijk hieronder het speelschema en de selectie.

Speelschema

Wedstrijd 1 // AFAS Stadion // Zondag 5 juli // :clock1: 18:30
Getafe CF - Torino FC

Wedstrijd 2 // De Galgenwaard // Woensdag 8 juli // :clock1: 20:00
FC Utrecht - Torino FC

Wedstrijd 3 // De Galgenwaard // Zondag 12 juli // :clock1: 14:30
Torino FC - Montepellier HSC

Mogelijke tegenstanders volgende ronde: AZ Alkmaar, PSV Eindhoven, Aston Villa en Crystal Palace.

Daniele di Nardini heeft in de selectie voor het trainingskamp nieuwkomers Simon Kjær, Sandro Tonali en Thiago Almada opgenomen. Verder krijgen jeugdspelers Andrea Zaccagno, Alessandro Buongiorno, Leonardo Candellone, Simone Edera en Vincenzo Millico de kans om zich te laten zien.

Iago Falqué heeft voor vertrek naar Nederland een aanbieding ontvangen uit Duitsland.

Ik kan me vergissen, maar er staat me bij dat jaren geleden op FV een carrière was gemaakt van Di Nardini bij dezelfde club. Was jij dat destijds ook?

1 like

@D5981 Klopt! Zelfde club en personage, maar een nieuwe carrière en story.

1 like

Ziet er weer strak uit! Vind Falque wel een leuke speler, denk dat je er goed aan doet hem te houden.

1 like

Mooie transfers tot nu toe. Kjaer voor de ervaring en Tonali is natuurlijk een grootse aankoop!

1 like
De voorbereiding op het nieuwe seizoen is van start gegaan met een trainingskamp in Utrecht, Nederland. Het team van Daniele di Nardini heeft naast de training deelgenomen aan een voorbereidingstoernooi. Dit als voorbereiding op het nieuwe Serie A seizoen, de Coppa Italia en de Europe League. Bekijk hieronder de resultaten:

Torino FC heeft samen met het Spaanse Getafe CF de volgende ronde behaalt. Hierin neemt Torino FC het op tegen het Engelse Crystal Palace, ook voor Getafe CF is er een Engelse tegenstander met Aston Villa.

Ziet er uit als een prima begin van de voorbereiding. Tonali is misschien niet de meest realistische aankoop, maar er valt wel wat voor te zeggen. Het is in ieder geval een erg sterke aankoop, net als Kjaer.

1 like

NIEUWS // Gleison Bremer heeft het trainingskamp van Torino FC verlaten, hij wordt voor één seizoen verhuurt aan AC Milaan.

Goede resultaten in de voorbereiding, met name tegen Utrecht erg overtuigend. De verhuur van Bremer naar Milan snap ik niet helemaal, gaat daar weinig minuten maken schat ik zo in.

1 like
@db1512 Bij Torino zou Bremer weinig minuten gaan maken na de komst van Kjær en met Bonifazi voor zich op de bank hoop ik dat hij bij Milaan (die Kjær niet meer hebben op huurbasis) minuten kan gaan maken.

Hé Lars, leuk om te zien dat je het schrijven weer hebt opgepakt ! Altijd genoten van dit soort story’s op FV. Volgens mij had je er in het verleden ook een met deze club dacht ik ;p.

1 like